Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
VoC (Voice of the Customer)
VoC (Voice of the Customer)-oplossingen zijn verschillende technologieën waarmee klantfeedback wordt verzameld, opgeslagen en geanalyseerd. Deze technologieën monitoren de klantervaringen, -voorkeuren, -gedrag en -verwachtingen. Daarom zijn deze technologieën een waardevolle tool voor marktonderzoek. VoC-oplossingen omvatten software voor het beheer van zakelijke feedback, tools voor het monitoren van sociale media, hulpmiddelen voor textmining, spraak- en webanalyse. Wanneer gebruikers een of meerdere van deze hulpmiddelen combineren, kunnen zij een holistisch beeld genereren van de stem van de klant. Marketeers kunnen de klantinzichten die deze tools opleveren, gebruiken om zich op klanten in verschillende kanalen te richten.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de VoC (Voice of the Customer)
Mkb-bedrijven kunnen VoC-oplossingen gebruiken om te begrijpen wat hun klanten willen en hoe zij denken. Dankzij een beter begrip van de stem van de klanten kunnen deze bedrijven de klantenbinding, het klantenaandeel en de klantenuitgaven verbeteren.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)