Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Klantanalyse
Klantanalyse is een proces waarbij klantgegevens worden verzameld en onderzocht om klanten te identificeren, aan te trekken en te behouden. In de meeste gevallen gaat het om het gebruik van klantanalysesoftware die het proces van het analyseren van gegevens stroomlijnt en een bedrijf in staat stelt te begrijpen hoe klanten omgaan met hun product of service. Bedrijven kunnen op hun beurt betere beslissingen nemen met betrekking tot zaken als prijzen, functies en welke factoren ervoor zorgen dat klanten hun interesse verliezen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Klantanalyse
Mkb’s hebben doorgaans een kleiner klantenbestand dan grote organisaties, en ook minder hulpbronnen. Dit betekent dat zij, meer dan de meeste, de behoeften en karakter van hun klanten moeten begrijpen om hun marketing- en verkoopinspanningen te maximaliseren. Uitgerust met de inzichten die worden geleverd door klantanalyses kunnen teams in het hele bedrijf betere praktijken implementeren.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)