Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

NLP (Natural-Language Processing)

NLP (Natural-Language Processing) is een kunstmatige intelligentietechnologie waarmee computers menselijke taal kunnen begrijpen. Computers doen dit door tekst te analyseren en er betekenis aan te ontlenen om taken uit te voeren zoals vertalen en begrijpen van vragen die in de natuurlijke taal worden gesteld.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de NLP (Natural-Language Processing)

Mkb-bedrijven kunnen NLP voor verschillende doeleinden gebruiken. Marketeers kunnen NLP bijvoorbeeld gebruiken voor tekst-naar-spraak vertalingen om gelokaliseerde content te creëren voor verschillende landen. Klantenservicemedewerkers kunnen NLP gebruiken om automatisch chats voor klantenondersteuning te transcriberen en te analyseren op trends of inzichten. NLP kan ook specifieke processen automatiseren, zoals reacties op e-mails of interacties met chatbots. Met behulp van deze technologie kunnen mkb-bedrijven tijd en geld besparen door taken te automatiseren waar anders menselijke interactie voor nodig is. Het is een essentieel hulpmiddel voor bedrijven die hun klantenservice willen verbeteren.

Gerelateerde termen