Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Spraakherkenningssoftware
Met spraakherkenningssoftware kunnen computers menselijke spraak interpreteren en die naar tekst transcriberen of tekst naar spraak vertalen. Met deze speech to text software kunnen gebruikers ook spraakopdrachten gebruiken om computers te bedienen. Deze toepassingen worden gebruikt in IVR-systemen (Interactive Voice Response) om inkomende oproepen snel naar de juiste bestemming te sturen. Gebruik Capterra om de juiste spraakherkenningssoftware voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: IVR-software. Meer informatie Minder informatie
35 resultaten
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Functies
- Aanpasbare macro's
- Audio opnemen
- Spraakherkenning
- Aaneengeschakelde spraak
Kopersgids voor Spraakherkenningssoftware
Inhoudsopgave
Wat is spraakherkenningssoftware?
Spraakherkenningssoftware (ook wel stemherkenningssoftware genoemd) stelt computers in staat om menselijke spraak te interpreteren en te transcriberen naar tekst, en vice versa. Spraakherkenningssoftware kan ook persoonlijke virtuele assistenten aansturen, waardoor spraakcommando's worden ondersteund die tot specifieke acties leiden. Toepassingen voor spraakherkenningssoftware omvatten interactieve voice response (IVR) systemen, die inkomende oproepen naar de juiste bestemming leiden op basis van de steminstructies van de klant.
De voordelen van spraakherkenningssoftware
- Snellere documentatie: volgens een studie van Stanford is het maken van aantekeningen via dicteren drie keer zo snel als typen. Spraakherkenningsoplossingen maken gebruikers vrij om zich te concentreren op belangrijke taken in plaats van aantekeningen te maken. Als voorbeeld kan een arts het bezoek/de afspraak van een patiënt documenteren zonder dat hij of zij elk briefje handmatig hoeft vast te leggen. Klantenservicemedewerkers kunnen oproepen documenteren zonder te hoeven typen, zodat de medewerkers het hele proces van het helpen van klanten en het verbeteren van de algehele kwaliteit van de klantenservice kunnen versnellen.
- Efficiënt noteren: een veel voorkomende misvatting over spraakherkenningsoplossingen is dat dit soort tools foutgevoelig zijn. Naarmate spraakherkenningssystemen het bijna menselijke niveau van nauwkeurigheid naderen, is deze zorg echter vrijwel niet meer aanwezig. Het is zelfs zo dat gebruikers deze oplossingen nu als een manier zien om de nauwkeurigheid van de notitie- en documentatieprocessen te verbeteren.
Algemene functies van spraakherkenningssoftware
- Audio-opname: het opnemen van audio of importeren/uploaden van audiobestanden in het systeem.
- Automatische transcriptie: het transcriberen van spraakberichten en audiobestanden.
- Meerdere talen: het herkennen en ondersteunen van meerdere talen/dialecten.
- Spraak-naar-tekst analyse: het analyseren, corrigeren en controleren van spraak voor transcripties of opnames.
- Tekstverwerker: het herzien van de getranscribeerde tekst en het aanbrengen van basiscorrecties (bijvoorbeeld corrigeren van tikfouten).
Overwegingen bij de aankoop van spraakherkenningssoftware
- Mobiele app: de proliferatie van smartphones heeft van mobiele apparaten onmisbare bedrijfsmiddelen gemaakt. Net als in andere markten hebben mobiele toepassingen hun weg gevonden naar de ruimte van spraakherkenningssoftware met apps waarmee gebruikers onderweg aantekeningen kunnen maken. Gebruikers kunnen ook mobiele apparaten aansluiten op bluetooth headsets en koptelefoons met een microfoon om eenvoudig te kunnen dicteren. Bedrijven met mobiele werknemers moeten een shortlist maken van producten die mobiele app-functionaliteit bieden.
- Sectorspecifieke behoeften: om een spraakherkenningsoplossing te maximaliseren, moet een systeem worden gebruikt met functies die voldoen aan de behoeften van de sector. Sommige spraakherkenningsproducten zijn beter geschikt voor specifieke sectoren. Medische praktijken vereisen bijvoorbeeld spraakherkenningsoplossingen die medische terminologie ondersteunen. Kopers moeten producten evalueren die passen bij hun specifieke behoeften in de sector - met inbegrip van het lezen van gebruikersbeoordelingen - en dienovereenkomstig een shortlist opstellen.
- Totale eigendomskosten (total cost of ownership, TCO): zoals in het bovenstaande prijsdocument is aangegeven, zijn er spraakherkenningsoplossingen beschikbaar in verschillende prijsmodellen. Aangezien de talloze opties een directe prijsvergelijking moeilijk kunnen maken, moeten kopers de behoeften van hun bedrijf inschatten door het aantal woorden, de duur van de audio en het aantal gebruikers te berekenen om de TCO te bepalen. Kopers kunnen dan deze geschatte TCO gebruiken om producten op basis van hun werkelijke budget op de shortlist te zetten.
Belangrijke trends op het gebied van spraakherkenningssoftware
- Spraakherkenning wordt geïntegreerd met slimme apparaten: het internet of things (IoT) is een gebied waar spraakherkenningssoftware zeer veelbelovend is. Spraakherkenningssoftware die met mobiele toepassingen van IoT kan worden geïntegreerd stelt gebruikers in staat om slimme apparaten te bedienen met behulp van gesproken instructies. Naarmate spraakherkenningsoplossingen steeds nauwkeuriger worden en bedrijven het IoT blijven omarmen, wordt verwacht dat de integratie tussen de twee binnen de komende vijf jaar zal toenemen.
- Voice-based bots zijn de volgende grote ontwikkeling: een ander gebied waar spraakherkenningstechnologie veelbelovend is, zijn chatbots. Wanneer ze geïntegreerd worden met spraakherkenningstechnologie, kunnen chatbots menselijke gesprekken in klantgerichte communicatie nabootsen door te luisteren naar vragen van klanten, deze te interpreteren en aanbevelingen te doen. Op dezelfde manier waarop bedrijven zijn begonnen met het gebruik van chatbots, wordt verwacht dat er binnen de komende vijf tot zeven jaar een soortgelijke adoptie van voice-based bots zal plaatsvinden.