Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Spraakherkenningssoftware

Met spraakherkenningssoftware kunnen computers menselijke spraak interpreteren en die naar tekst transcriberen of tekst naar spraak vertalen. Met deze speech to text software kunnen gebruikers ook spraakopdrachten gebruiken om computers te bedienen. Deze toepassingen worden gebruikt in IVR-systemen (Interactive Voice Response) om inkomende oproepen snel naar de juiste bestemming te sturen. Gebruik Capterra om de juiste spraakherkenningssoftware voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: IVR-software.

35 resultaten

Voeg automatisch professionele ondertitels in 120 talen toe aan je video's met EoleCC. Eenvoudig, snel en betaalbaar. Meer informatie over EoleCC
EoleCC is een collaboratieve Saas-ondertitelingsoplossing in 120 talen die AI-tools en menselijke revisie combineert voor een snel en professioneel resultaat. Hoe werkt het platform? - Jij uploadt je video of je audio. - Automatische transcriptie en vertaling wordt toegepast door kunstmatige intelligentie. - Dan volgt een collaboratieve beoordeling en validatie door gebruikers of professionele vertalers. - Ondertiteling wordt ingebrand op basis van het geselecteerde grafische ontwerp. - Jij deelt het video- en ondertitelingsbestand (.srt) via download, Twitter, YouTube of Dropbox. Meer informatie over EoleCC

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Onafhankelijk beoordeeld als de meest nauwkeurige geautomatiseerde transcriptiedienst. $ 5/uur audio/video. Transcripties binnen 5 minuten. Meer informatie over Sonix
Sonix is geen typische transcriptiedienst. Sonix is een online platform. Upload een bestand naar Sonix en je krijgt binnen 5 minuten een online transcript. Op de browser gebaseerde transcripties koppelen audio/video aan tekst. Eenvoudig doorzoeken en analyseren van al je transcripties voor kwalitatieve analyse en decodering. Machtigingen voor meerdere gebruikers maken het eenvoudig om transcripties te delen tussen teamleden. Maak binnen enkele minuten video-ondertitels en bijschriften. Tientallen exportopties, integraties en API. Meer informatie over Sonix

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Voor kleine bedrijven en ondernemingen die een virtueel telefoonsysteem nodig hebben om klantenondersteuning vanuit meerdere locaties effectief te beheren.
CallHippo, een krachtige en gemakkelijk te gebruiken VoIP-gebaseerd virtueel telefoonsysteem, dat je zakelijke productiviteit verhoogt en verkoopbetrokkenheid naar het volgende niveau tilt. Ontvang lokale of gratis nummers van meer dan 40 landen over de hele wereld in slechts een paar klikken. De CallHippo-app biedt realtime informatie en analyses over de gebruikers. Het stelt teams in staat samen te werken aan telefoongesprekken en informatie met elkaar te delen, waardoor managers datagestuurde strategieën kunnen maken. Meer informatie over CallHippo

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Twilio biedt eenvoudige API's voor betalen op basis van gebruik aan bedrijven waarmee schaalbare, betrouwbare spraak- en sms-apps voor internet of mobiele apparaten gebouwd kunnen worden.
Twilio is het toonaangevende cloudcommunicatieplatform waarmee je klanten via verschillende kanalen kunt betrekken: sms, spraak, video, e-mail, WhatsApp en meer. Met betalen op basis van gebruik API's (Application Programming Interfaces) kunnen bedrijven communicatie betrouwbaar schalen. Meer informatie over Twilio

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
eClinicalWorks is een IT-leider in de gezondheidszorg met innovatieve, aanpasbare elektronische medische dossiers (EMD's) en Practice Management (PM).
eClinicalWorks is een particuliere IT-leider in de gezondheidszorg met uitgebreide oplossingen voor elektronische medische dossiers (EMD's) en Practice Management (PM) die worden gebruikt door meer dan 850.000 providers in meer dan 20 landen. Meer informatie over eClinicalWorks

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Technisch computersysteem dat tools biedt voor beeldverwerking, geometrie, visualisatie, machine learning, datamining en meer.
Technisch computersysteem dat tools biedt voor beeldverwerking, geometrie, visualisatie, machine learning, datamining en meer. Meer informatie over Wolfram Mathematica

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Innovatieve, betrouwbare, gebruiksvriendelijke en snel te implementeren alles-in-één cloudoplossing voor contactcenters.
wolkvox is een innovatieve, betrouwbare, gebruiksvriendelijke en snel te implementeren alles-in-één cloudoplossing voor contactcenters en biedt zijn service in het SaaS-model. Het platform valt op door zijn omnichannel voorspellende kiesfunctie, spraakanalyse, intelligente routering en een grafische interface (Diagram Studio) om spraakroutering, interactie en chat te ontwikkelen. Het variabele uitgavenmodel is aangepast aan operationele fluctuaties en constante innovatie. Meer informatie over wolkvox

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
De spraak-naar-tekst-software voor veterinaire professionals. Verwerkt tot vijf keer de gemiddelde typsnelheid. Werkt overal.
Talkatoo is spraak-naar-tekst-software. Talkatoo is speciaal ontworpen voor dierenartsen en heeft een ingebouwde dierenartsvocabulaire. Talkatoo is op abonnementen gebaseerde software en begint vanaf $ 79,95/maand. Er zijn geen verplichtingen en geen extra kosten of hardware. Talkatoo begrijpt accenten en vereist geen lange trainingsperiode. Vul je medische dossiers twee keer zo snel in. Talkatoo werkt in elk veld, dicteert in alle praktijkbeheersoftware, MS Word, Google Docs, e-mail, enz. Meer informatie over Talkatoo

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Amberscript-software zet audio en video automatisch om in tekst en ondertitels. Menselijke transcribenten zorgen ervoor dat de tekst 100% nauwkeurig is.
Amberscript bouwt SaaS-oplossingen waarmee gebruikers audio en video automatisch kunnen omzetten in tekst en ondertitels met behulp van spraakherkenning. Dit platform gebruikt de gegevens die onze gebruikers genereren om de beste spraakherkenningsengines te trainen in Europese talen. Onze online tekstverwerker en menselijke transcribenten zorgen ervoor dat de tekst 100% nauwkeurig is. Meer informatie over Amberscript

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Door gebruik te maken van de kracht van AI transcribeert Happy Scribe audio automatisch naar tekst in meer dan 119 talen.
Door gebruik te maken van de kracht van AI transcribeert Happy Scribe audio automatisch naar tekst in meer dan 119 talen. Meer informatie over Happy Scribe

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Meertalige spraakherkenningssoftware met de mogelijkheid om te dicteren in software van derden of om formulieren op websites in te vullen.
Meertalige spraakherkenningssoftware met de mogelijkheid om te dicteren in software van derden of om formulieren op websites in te vullen. Naast dicteren biedt Braina ook spraakcommandofuncties waarmee je op het web kunt zoeken, bestanden, programma’s en websites kunt openen, informatie kunt vinden, herinneringen kunt instellen, notities kunt maken en nog veel meer. Je kunt je stem gebruiken om tekst naar je Windows-computer te dicteren, processen te automatiseren en je persoonlijke en zakelijke productiviteit te verbeteren. Meer informatie over Braina

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Spraakherkenningssoftware voor het automatisch dicteren van medische rapporten.
Spraakherkenningssoftware voor het automatisch dicteren van medische rapporten. Meer informatie over INVOX Medical

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Snowfly spraakanalyse, geautomatiseerde kwaliteitsbewaking, geautomatiseerde scorekaarten, analyse en ontdekking, en medewerkersbetrokkenheid
Snowfly biedt toonaangevende betrokkenheidsprogramma's die gebruikmaken van gamification, incentives en spraakanalyse voor elke sector. Snowfly biedt maandelijkse contracten omdat de programma's werken, en het gemiddelde klantbehoud van meer dan 6 jaar en de toonaangevende betrokkenheidscijfers zijn hiervan het bewijs. De oplossingen helpen je bij het bereiken en verbeteren van je aangepaste bedrijfsdoelstellingen, waaronder: verbeterde cultuur, betere prestaties, tevredenheid van medewerkers, procesautomatisering of al het bovenstaande. Meer informatie over Snowfly

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Trint gaat verder dan transcriptie om het meest innovatieve platform te bieden voor zoeken en bewerken, om het meeste uit je content te kunnen halen.
Trint gebruikt kunstmatige intelligentie om zijn webgebaseerde geautomatiseerde transcriptieplatform aan te drijven. Audio- en videobestanden worden geüpload naar Trints online software en vervolgens getranscribeerd met behulp van automatische spraakherkenning. De Trint Editor is een samenvoeging van een teksteditor en een audio-/videospeler: de getranscribeerde tekst wordt aan het audio- of videobestand bevestigd, waardoor het eenvoudig is om de transcripties die door de machine zijn gegenereerd te doorzoeken, controleren en bewerken. Meer informatie over Trint

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Een oplossing voor spraakherkenning en conversie met meertalige spraakherkenner, documenten- en e-mailtranscribent en meer.
Een oplossing voor spraakherkenning en conversie met meertalige spraakherkenner, documenten- en e-mailtranscribent en meer. Meer informatie over SpeechTexter

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Cloudgebaseerde transcriptiedienst mogelijk gemaakt door kunstmatige intelligentie. Converteert audio-/videobestanden automatisch naar tekst.
Go Transcribe biedt een nieuwe software-uitvinding om spraak om te zetten in tekst, waardoor je tijd, geld en inspanningen bespaart. Je hoeft alleen maar je bestanden naar het platform te uploaden via een willekeurig apparaat en je bestand wordt binnen enkele minuten geconverteerd. De transcriptie kan worden bekeken in de unieke online editor. Je kunt het originele bestand afspelen en naar specifieke delen van de audio gaan en waar nodig wijzigingen in de transcriptie aanbrengen. Je transcriptie kan worden gedownload naar verschillende populaire indelingen. Meer informatie over Go Transcribe

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Krijg een beter begrip van hoe medewerkers presteren met geautomatiseerde technologie voor spraakherkenning, oproepscores en oproepcategorisering.
CallFinder is een toonaangevende leverancier van SaaS-spraakanalysesoftware, geautomatiseerde oproepscores en spraak-naar-tekst transcriptietechnologie met gespreksinzichten, zoals sentimentanalyse. De spraakanalyseoplossing van CallFinder doorzoekt je gespreksopnames op trefwoorden en zinnen om je te helpen bij het bereiken van zakelijke doelstellingen en het overwinnen van veelvoorkomende uitdagingen, zoals naleving van het script en lage klanttevredenheidsscores. De oplossing biedt ook analyse van de interactie tussen medewerker en klant bij elk inkomend gesprek, zodat je essentiële klantinformatie, gespreksredenen en patroonstatistieken kunt vastleggen. Meer informatie over CallFinder

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Txtplay biedt cloud- en on-premise-oplossingen met on-demand en realtime transcriptie, live ondertiteling en automatische vertaling.
Transformeer je media met Txtplay.ai. Ervaar naadloze spraakherkenning met Txtplay.ai, de toonaangevende AI-oplossing voor mediatransformatie. Deze geavanceerde technologie levert nauwkeurige spraak-naar-tekst transcripties voor interviews, klantenservice, bijeenkomsten en meer. Belangrijkste kenmerken: Automatische realtime spraakherkenning: genereer realtime transcripties of ondertiteling voor betere toegankelijkheid en betrokkenheid. Nauwkeurige spraak-naar-tekst-transcriptie: geavanceerde AI zorgt voor hoogwaardige spraakherkenning, waardoor fouten worden verminderd en tijd wordt bespaard. Automatische transcriptie: Vertaal gesproken content onmiddellijk in meerdere talen voor een groter bereik. Ondersteunt meer dan 50 talen: Bereik een wereldwijd publiek met meertalige spraakherkenning. Aanpasbare oplossingen: Maak spraakherkenningsdiensten op maat met aangepaste terminologiewoordenboeken en functies voor bedrijfsefficiëntie. Txtplay.ai: Je tool voor nauwkeurige, aanpasbare en efficiënte spraakherkenning, transcriptie en vertaling. Meer informatie over Txtplay

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Zubtitle maakt video's binnen enkele minuten geschikt voor sociale media. Voeg moeiteloos automatisch bijschriften en koppen toe, en verander het formaat van je video.
Zubtitle is een online videobewerkingstool die gebruikmaakt van AI- en spraak-naar-tekstsoftware om automatisch bijschriften/ondertitels toe te voegen aan elke video. Zubtitle biedt ook videobewerkingstools die zijn afgestemd op sociale video's. Verander snel het formaat van video's voor elk sociaal platform, voeg videokoppen, aangepaste styling en meer toe. Meer informatie over Zubtitle

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Een door AI aangedreven dienst voor het automatisch maken van notities en het voorbereiden van samenvattingen voor persoonlijke zakelijke en scrum-vergaderingen.
Reason8 is een door AI aangedreven dienst voor het automatisch maken van notities en het voorbereiden van samenvattingen voor persoonlijke zakelijke en scrum-vergaderingen. Het platform biedt hoogwaardige kwaliteit voor het maken van notities op de markt, omdat het meerdere smartphones en een AI-benadering gebruikt waarop patent is aangevraagd om de kwaliteit van de sprekerscheiding en het opstellen van samenvattingen van vergaderingen te verbeteren. Het platform werkt actief aan geavanceerde samenvattingen, samenwerkingsfuncties voor teamwerk en integraties met projectmanagementdiensten en communicatietools. Meer informatie over Reason8

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Mobiele en cloudgebaseerde oplossing voor bedrijven die helpt bij het uploaden van audiobestanden via internet, mobiel of in de cloud en deze vast te leggen in tekst.
Mobiele en cloudgebaseerde oplossing voor bedrijven die helpt bij het uploaden van audiobestanden via internet, mobiel of in de cloud en deze vast te leggen in tekst. Meer informatie over TranscribeMe

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Mobiele app die spraak herkent op basis van geluid of tekst en kan vertalen vanuit webpagina's, communicatie en meer.
Mobiele app die spraak herkent op basis van geluid of tekst en kan vertalen vanuit webpagina's, communicatie en meer. Meer informatie over iSpeech Translator

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
Spraakherkenningssoftware voor ziekenhuizen en medische praktijken. Maakt het mogelijk om notities rechtstreeks in een op Windows gebaseerde EPD te dicteren.
Spraakherkenningssoftware voor ziekenhuizen en medische praktijken. Maakt het mogelijk om notities rechtstreeks in een op Windows gebaseerde EPD te dicteren. Meer informatie over Frisbee

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
ASR met transcriptie is de hoeksteen van de LumenVox-softwarestack en wordt end-to-end aangedreven door diepe neurale netwerken.
ASR met transcriptie is de hoeksteen van het LumenVox-softwareaanbod. De spraakengine van LumenVox werkt op basis van kunstmatige intelligentie en machine learning om goed presterende stem- en spraaktechnologie te leveren. De ASR-engine van LumenVox wordt aangedreven door end-to-end diepe neurale netwerken en versnelt de capaciteit om nieuwe talen en dialecten toe te voegen ter ondersteuning van een meer diverse gebruikersgroep. Meer informatie over Speech Recognition Engine

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak
AI-tech bedrijf dat oplossingen voor spraakanalyse levert voor Call Centres
AI-tech bedrijf dat oplossingen voor spraakanalyse levert voor Call Centres Optimaliseer de communicatie met de klant door automatisch alle gesprekken met de klant te analyseren en naar de essentiële gesprekken te luisteren. NeoSound tools zetten menselijke emoties om in zinvolle, bruikbare gegevens om bedrijven in staat te stellen de echte stem van de klant te horen. Meer informatie over NeoSound

Functies

  • Aanpasbare macro's
  • Audio opnemen
  • Spraakherkenning
  • Aaneengeschakelde spraak

Kopersgids voor Spraakherkenningssoftware

Wat is spraakherkenningssoftware?

Spraakherkenningssoftware (ook wel stemherkenningssoftware genoemd) stelt computers in staat om menselijke spraak te interpreteren en te transcriberen naar tekst, en vice versa. Spraakherkenningssoftware kan ook persoonlijke virtuele assistenten aansturen, waardoor spraakcommando's worden ondersteund die tot specifieke acties leiden. Toepassingen voor spraakherkenningssoftware omvatten interactieve voice response (IVR) systemen, die inkomende oproepen naar de juiste bestemming leiden op basis van de steminstructies van de klant.

De voordelen van spraakherkenningssoftware

  • Snellere documentatie: volgens een studie van Stanford is het maken van aantekeningen via dicteren drie keer zo snel als typen. Spraakherkenningsoplossingen maken gebruikers vrij om zich te concentreren op belangrijke taken in plaats van aantekeningen te maken. Als voorbeeld kan een arts het bezoek/de afspraak van een patiënt documenteren zonder dat hij of zij elk briefje handmatig hoeft vast te leggen. Klantenservicemedewerkers kunnen oproepen documenteren zonder te hoeven typen, zodat de medewerkers het hele proces van het helpen van klanten en het verbeteren van de algehele kwaliteit van de klantenservice kunnen versnellen.
  • Efficiënt noteren: een veel voorkomende misvatting over spraakherkenningsoplossingen is dat dit soort tools foutgevoelig zijn. Naarmate spraakherkenningssystemen het bijna menselijke niveau van nauwkeurigheid naderen, is deze zorg echter vrijwel niet meer aanwezig. Het is zelfs zo dat gebruikers deze oplossingen nu als een manier zien om de nauwkeurigheid van de notitie- en documentatieprocessen te verbeteren.

Algemene functies van spraakherkenningssoftware

  • Audio-opname: het opnemen van audio of importeren/uploaden van audiobestanden in het systeem.
  • Automatische transcriptie: het transcriberen van spraakberichten en audiobestanden.
  • Meerdere talen: het herkennen en ondersteunen van meerdere talen/dialecten.
  • Spraak-naar-tekst analyse: het analyseren, corrigeren en controleren van spraak voor transcripties of opnames.
  • Tekstverwerker: het herzien van de getranscribeerde tekst en het aanbrengen van basiscorrecties (bijvoorbeeld corrigeren van tikfouten).

Overwegingen bij de aankoop van spraakherkenningssoftware

  • Mobiele app: de proliferatie van smartphones heeft van mobiele apparaten onmisbare bedrijfsmiddelen gemaakt. Net als in andere markten hebben mobiele toepassingen hun weg gevonden naar de ruimte van spraakherkenningssoftware met apps waarmee gebruikers onderweg aantekeningen kunnen maken. Gebruikers kunnen ook mobiele apparaten aansluiten op bluetooth headsets en koptelefoons met een microfoon om eenvoudig te kunnen dicteren. Bedrijven met mobiele werknemers moeten een shortlist maken van producten die mobiele app-functionaliteit bieden.
  • Sectorspecifieke behoeften: om een spraakherkenningsoplossing te maximaliseren, moet een systeem worden gebruikt met functies die voldoen aan de behoeften van de sector. Sommige spraakherkenningsproducten zijn beter geschikt voor specifieke sectoren. Medische praktijken vereisen bijvoorbeeld spraakherkenningsoplossingen die medische terminologie ondersteunen. Kopers moeten producten evalueren die passen bij hun specifieke behoeften in de sector - met inbegrip van het lezen van gebruikersbeoordelingen - en dienovereenkomstig een shortlist opstellen.
  • Totale eigendomskosten (total cost of ownership, TCO): zoals in het bovenstaande prijsdocument is aangegeven, zijn er spraakherkenningsoplossingen beschikbaar in verschillende prijsmodellen. Aangezien de talloze opties een directe prijsvergelijking moeilijk kunnen maken, moeten kopers de behoeften van hun bedrijf inschatten door het aantal woorden, de duur van de audio en het aantal gebruikers te berekenen om de TCO te bepalen. Kopers kunnen dan deze geschatte TCO gebruiken om producten op basis van hun werkelijke budget op de shortlist te zetten.
  • Spraakherkenning wordt geïntegreerd met slimme apparaten: het internet of things (IoT) is een gebied waar spraakherkenningssoftware zeer veelbelovend is. Spraakherkenningssoftware die met mobiele toepassingen van IoT kan worden geïntegreerd stelt gebruikers in staat om slimme apparaten te bedienen met behulp van gesproken instructies. Naarmate spraakherkenningsoplossingen steeds nauwkeuriger worden en bedrijven het IoT blijven omarmen, wordt verwacht dat de integratie tussen de twee binnen de komende vijf jaar zal toenemen.
  • Voice-based bots zijn de volgende grote ontwikkeling: een ander gebied waar spraakherkenningstechnologie veelbelovend is, zijn chatbots. Wanneer ze geïntegreerd worden met spraakherkenningstechnologie, kunnen chatbots menselijke gesprekken in klantgerichte communicatie nabootsen door te luisteren naar vragen van klanten, deze te interpreteren en aanbevelingen te doen. Op dezelfde manier waarop bedrijven zijn begonnen met het gebruik van chatbots, wordt verwacht dat er binnen de komende vijf tot zeven jaar een soortgelijke adoptie van voice-based bots zal plaatsvinden.