Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

ITIL (Information Technology Infrastructure Library)

De Information Technology Infrastructure Library, of ITIL, is een verzameling gedetailleerde en bewezen best practices binnen IT-services en daaraan gerelateerde activiteiten, waaronder IT-activabeheer en servicebeheer. Axelos is eigenaar en beheerder van het ITIL-kader en biedt organisaties licenties om er gebruik van te maken. De ITIL is verkleind van de 30 boeken die in de jaren tachtig uit wereldwijde bronnen werden opgesteld, tot op dit moment slechts vijf boeken. Elk boek richt zich op een fase van de IT-gerelateerde servicelevenscyclus en omvat servicestrategie, service-operatie, service-transitie, service-ontwerp en doorlopende serviceverbetering.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de ITIL (Information Technology Infrastructure Library)

ITIL concentreert zich op het afstemmen van de IT-services van een bedrijf op de zakelijke behoeften. Het kan kleine bedrijven helpen om verstoringsrisico's en mogelijke storingen te beheersen en de klantrelaties te versterken door de dienstverlening te verbeteren. ITIL legt ook efficiënte werkwijzen vast die IT-gerelateerde kosten verlagen, de productiviteit verbeteren en een veilige IT-omgeving bouwen die groei en positieve verandering bevordert.