PRM (Partner Relationship Management)

PRM (Partner Relationship Management) is het proces van het beheren en ontwikkelen van relaties met zakelijke partners. PRM helpt bedrijven bij het vinden van potentiële nieuwe partners, het beoordelen van de waarde van partnerschappen en het beheren van partnerinteracties. Een goed PRM-systeem helpt de verkoop te vergroten en de omzet te verhogen. PRM omvat voornamelijk de indirecte verkoopkanalen van een organisatie, zoals wederverkopers, distributeurs en dealers.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de PRM (Partner Relationship Management)

PRM-systemen bieden inzicht in wat partners doen met een product of dienst, waardoor mkb-bedrijven indien nodig wijzigingen kunnen aanbrengen. Ze helpen mkb-bedrijven ook bij het beheren van partnerrelaties door realtime gegevens te verstrekken over hoe goed die partnerschappen voor beide partijen uitpakken. Een goed PRM-systeem maakt betere besluitvorming mogelijk op basis van inzichten die zijn verkregen uit het beheer van partnerschappen met het indirecte verkoopkanaal.

Gerelateerde termen