Salesforce Marketing Cloud

Wie gebruikt Salesforce Marketing Cloud?

Bedrijven van elke omvang, in elke sector.

Wat is Salesforce Marketing Cloud?

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Salesforce Marketing Cloud - Details

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Opgericht in 2000

Salesforce Marketing Cloud - Prijsoverzicht

Salesforce Marketing Cloud heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Salesforce Marketing Cloud-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Salesforce Marketing Cloud

  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Multi-Touch Attribution (MTA)
  • Onderverdeling van doelgroepen
  • Predictieve analyse
  • ROI bijhouden
  • Toewijzing via meerdere kanalen
  • Toewijzingsmodellering

Bekijk de volledige lijst van Conversie-attributie software

  • A/B-tests
  • Abonneebeheer
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Autoresponders
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • CAN SPAM-compliance
  • Door gebeurtenissen geactiveerde e-mail
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • Klantenonderzoeken
  • Lijstbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Sjabloonbeheer
  • Voor mobiel geoptimaliseerde e-mails
  • WYSIWYG-e-maileditor

Bekijk de volledige lijst van E-mail marketing software

  • Antwoordbeheer
  • Archiveren en retentie
  • E-mailcontrole
  • Gedeelde inboxes
  • Gegevensherstel
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Handtekeningenbeheer
  • Routering
  • Spamblokkering
  • Wachtrijbeheer
  • Witte lijst/zwarte lijst

Bekijk de volledige lijst van E-mail programma's

  • Demografische gegevens
  • Gedragsanalyse
  • Gegevensvisualisatie
  • Geocodering
  • Geofencing
  • Handelsgebiedanalyse
  • Locatie bijhouden
  • Predictieve analyse

Bekijk de volledige lijst van Location intelligence software

  • A/B-tests
  • Campaign tracking
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Kanaaltoewijzing
  • Meetwaarden voor sociale media
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • ROI bijhouden
  • Websiteanalyse

Bekijk de volledige lijst van Marketing analyse software

  • Contextgevoelige targeting
  • Coupons
  • E-mailmarketing
  • Engagementbewaking
  • Kanaaltoewijzing
  • Locatiegebaseerde marketing
  • Push-meldingen
  • Sms
  • Winstspellen va sms

Bekijk de volledige lijst van Mobile marketing software

  • Analyse
  • Beheer van meerdere accounts
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Conversies bijhouden
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Postplanning
  • Targeting van klanten
  • Trefwoorden filteren

Bekijk de volledige lijst van Social media marketing tools

Salesforce Marketing Cloud alternatieven

Meer alternatieven voor Salesforce Marketing Cloud

Reviews van Salesforce Marketing Cloud

5 van 257 reviews worden weergegeven

In totaal
4,1/5
Gebruiksgemak
3,6/5
Klantenservice
3,7/5
Functies
4,1/5
Waar voor je geld
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing en reclame, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28/1/2019

"Powerful, but complex"

Pluspunten: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Minpunten: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28/1/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/1/2020

"SFMC"

Opmerkingen: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Pluspunten: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Minpunten: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/1/2020
Geverifieerde reviewer
Marketing Operations
Financiële dienstverlening, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    1/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24/4/2020

"A huge waste of time"

Opmerkingen: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Pluspunten: I don't like anything about this software.

Minpunten: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24/4/2020
Geverifieerde reviewer
Visual Designer
Verzekeringen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/9/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Pluspunten: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Minpunten: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/9/2019
Russell C.
Email Developer
Religieuze instellingen
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2018

"Fantastic Platform For Marketing"

Opmerkingen: You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.

Pluspunten: There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.

Minpunten: The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2018