Field Service Lightning

Field Service Lightning

door Salesforce

Wie gebruikt Field Service Lightning?

Businesses in need of service-as-a-software solution for field services.

Wat is Field Service Lightning?

Salesforce helps transform the agent and customer experience in the field to drive satisfaction. Monitor performance in real time. Salesforce's real-time reporting and analytics let you tap into business data from multiple systems to know more about your customers. Drill down into data on the fly from any device. And gain visibility into agent, dispatcher, technician, and partner performance from a single platform.

Field Service Lightning - Details

Salesforce

https://www.salesforce.com/

Opgericht in 1999

Field Service Lightning - Prijsoverzicht

Field Service Lightning heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Field Service Lightning betaalde versie vanaf US$ 75,00/maand.

Beginprijs

US$ 75,00/maand

Prijsinformatie

Billed Annually

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Field Service Lightning

Field service software
Betalingen innen in de buitendienst
Contactendatabase
Contractbeheer
Elektronische handtekening
Factureren
Mobiele toegang
Offertes
Online tijdklok
Plannen
Routering
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer

Reviews van Field Service Lightning

5 van 16 reviews worden weergegeven

In totaal
4,2/5
Gebruiksgemak
4,1/5
Klantenservice
4,1/5
Functies
4,5/5
Waar voor je geld
4/5
Alexis R.
Customer Service Rep
Telecommunicatie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4/12/2019

"Salesforce is Winning! "

Opmerkingen: Field Service Lighting is by far a great product! It keeps all my files separate and organized! I love it!

Pluspunten: I absolutely love Salesforce! Salesforce helps my work day go by with ease! It keeps me organized and on task! Plus I love how it keeps all my co-workers and I stay on the same page, with each case!

Minpunten: Salesforce, sometimes when opening up a new case, can be slow. That is my only complaint. Salesforce is typically really great!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4/12/2019
Geverifieerde reviewer
PMO Manager
Bouw, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31/7/2019

"Great Field Service Product with a lot of depth"

Opmerkingen: We have a large field presence and FSL is vital to our business in scheduling and collecting info from the field

Pluspunten: I self-implemented so the ability to quickly extend the package with flows was great

Minpunten: It took Salesforce awhile after acquisition to turn this into a real product, but it is rather impressive now

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31/7/2019
Scott M.
Manager
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2020

"Excellent interface and ease of use "

Pluspunten: Field Service Lightning has a beautiful interface for my team to find and schedule our field engineers to get to our customer sites. With the use of dynamic rules on how engineers are selected and the use of the area map is very helpful and it takes away the guessing of hoping we are selecting the correct personnel.

Minpunten: The user experience from the field engineer side using the IPhone app our team has heard a lot of complaints on how the notification is not loud enough and where notifications are not seen. Also where when they press on the accept button it does not always talk back to the software. Our solution to this was to go with a Salesforce integration that uses SMS when dispatch is selected on a case. I do have to note a factor on why this may be happening - our engineers are not always in great cell zones given we work in hospitals and x-ray rooms.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2020
Jay C.
Vice President
Financiële dienstverlening, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/12/2019

"Planet Salesforce Delving into Field Service"

Opmerkingen: It was just a mere upsell by the sales staff at Salesforce. We all know Salesforce it is a cut throat environment and it was a case of account executives looking for an easy upsell for their team's quota relief.

Pluspunten: I like the fact that Salesforce is now in the field service industry with Field Service Lightning. This essentially means that Salesforce is no longer stuck within the four walls of the office and now has endless reach to all technicians in the field.

Minpunten: I strongly dislike that FSL's "Out of the Box" and extremely generic. There is little to know industry specific aspects associated with the software and there's a myriad of other SaaS softwares that are industry specific. FSL is not a one size fits all platform.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/12/2019
Marcus B.
Scope evaluator
Vastgoed, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18/3/2020

"Great tool"

Opmerkingen: This software has changed the way we schedule and run our daily routes.

Pluspunten: We implemented this software in our scheduling and it has drastically cut down on our field teams travel times. Very helpful.

Minpunten: There are a lot of forms to fill out to get the software running correctly. 6 months in and we still are battling some bugs.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18/3/2020