Wat is Jira?

Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven.

Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid.

Wie gebruikt Jira?

JIRA wordt vertrouwd door teams van elke omvang die problemen willen registreren en organiseren, werk toewijzen en teamactiviteit volgen. JIRA is geweldig voor flexibel projectmanagement, software-ontwikkeling en meer.

Waar kan Jira worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Atlassian
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor Jira

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 23 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Frans en nog 7 andere

prijzen van Jira

Beginprijs:

US$ 7,50/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Jira heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Jira betaalde versie vanaf US$ 7,50/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Atlassian
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor Jira

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 23 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Frans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Jira

Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Jira-video
Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5

Functies van Jira

  • API
  • Aanpasbaar dashboard
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • Capaciteitsbeheer
  • Cloudcomputing
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dataconnectors
  • Definiëren kenmerken belanghebbenden
  • Documentbeheer
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Doorlopende levering
  • Enkelvoudige paginaweergave
  • Enquêtes en feedback
  • Formulierbeheer
  • Foutopsporing
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geïntegreerde ontwikkelomgeving
  • Grafische gebruikersinterface
  • Ideeënbeheer
  • Implementatiebeheer
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kwaliteitsborging
  • Levensduurbeheer van producten
  • Leveranciersbeheer
  • Markeren
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Online tijdklok
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Productiviteitstools
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Releaseplanning
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Risicobeheer
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Sprint planning
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken labelen
  • Teammanagement
  • Terugkerende taken
  • Testen van compatibiliteit
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Traceerbaarheid
  • Uitgavenbeheer
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Versiebheer
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor ontwikkelaars
  • Voorraadbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Web- en mobiele apps ontwikkelen
  • Werknemersdatabase
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Jira alternatieven

een visuele samenwerkingstool waarmee je op een leuke, flexibele en lonende manier een gedeeld perspectief kunt creëren voor je team.
Oplossing die gebruikers in staat stelt hun projecten en opdrachten te beheren, hun samenwerking met klanten te organiseren en hun werkprestaties te beheren.
Samenwerkende, lichtgewicht projectbeheertool die je wordt aangeboden door de experts in flexibele softwareontwikkeling.
Software voor foutopsporing, projectplanning en -beheer en klantenondersteuning, ontworpen door ontwikkelaars voor ontwikkelaars.
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
Het foutopsporingssysteem is ideaal voor website-ontwikkelaars en helpt gebruikers bij het beheren en volgen van wijzigingsverzoeken, foutaanpassingen en meer.
Microsoft Project is een eenvoudige maar krachtige tool om werk te beheren, van snelle projecten tot complexere initiatieven.
Asana is de gemakkelijkste manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven.
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.

Jira reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,0
Klantenservice
4,2
Functies
4,4
Waar voor je geld
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jakob
Jakob
International Development Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Functional and Effective but not Pretty

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Sander
online marketeer in Nederland
Bouw, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Prima gebruiksvriendelijke software voor Warmteservice

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en heb daardoor een goed overzicht van werkzaamheden die aan mij worden toegewezen en wat er met welke prioriteit gedaan moet worden.

Pluspunten:

Het fijne aan de software is dat je een prima overzicht hebt van de taken die er aan jouw profiel hangen. Je kunt hierdoor makkelijk prioriteiten stellen. Daarnaast is het fijn dat je met meerdere tegelijkertijd in een project kunt werken en altijd de laatste bestanden kunt gebruiken zodat iedereen altijd met hetzelfde bestand kan werken.

Minpunten:

Het dashboard op de homepage komt wel wat rommelig over. Je moet goed kijken wat er in welke kolom staat.

Vinod
Vinod
Project Manager in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Bouw, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Project Management for Everyone

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: I have used it from issue tracking , agile management and now with Jira work management you can do waterfall management also.

Pluspunten:

With its simplicity JIRA can be used by all kind of users Engineers, IT, HR, Finance. I have seen its growth from bug traking to kanban to scrum and now business projects. No other tool has this simplicity and versatility.

Minpunten:

limitation of scheduling, roadmap and timesheet.

Overwogen alternatieven: Oracle Primavera Cloud

Redenen om voor Jira te kiezen: Primavera is not user friendly with poor UI UX

Overgestapt van: Primavera EXPRESS

Redenen om over te stappen op Jira: JIRA flexibility is good. UI UX is great. Scalability on cloud. Easy deployment

Enrique
Enrique
CTO & CIO in Spanje
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

There are many programs to manage projects and teams, but they are not Jira

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: As I already mentioned in the example of use in the Pros section, from the simplest project (a shopping list), to the most complex, the integration of several work teams from different areas and several very diverse projects, You need software that makes work, communication and organization easier.Jira offers us that, simplifying the management, planning and management of issues, without Jira, order becomes chaos.

Pluspunten:

I will give an example of how I used it on one occasion and the advantages of having had this software.I was hired by a digital marketing company to improve proprietary applications, internal APIs, creation and migration of landing pages made in WP for our clients, migration of PHP applications to Python, server management, diversity of containers... The DevOps who was doing all that work left the company.An external audit was hired that provided workers spread all over the world, Spain, India, Latam...So we find ourselves with a lot of work, from very different areas, work environments and projects of all kinds and just one person to manage everything.With Jira we all worked under the same environment to organize tasks, but above all incidents and bugs, and with the need to manage the priorities of each new element that entered our work boards.At a glance, I could assign tasks, review code, refactor or modify it, and upload it to the test servers. Review the tickets, with screenshots of the errors or the new results that should be obtained. Keep in touch with everyone from one place and also receive all feedback in Jira.It was months of hard work, without Jira it would have been impossible to manage it.

Minpunten:

Despite having Jira with everything necessary for software development, sometimes it becomes more complex and less visual than if we accompany it with some extras, also from Atlassian. So it is easier for some boards or planning to use Trello, GitHub or Bitbucket for continuous integration, Sourcetree to make the different branches and versions more visual, Composer for team collaboration...

Overwogen alternatieven: Trello

Redenen om voor Jira te kiezen: It is expensive to maintain and you never get the ease of use and tools of software of this quality.

Redenen om over te stappen op Jira: It is more complete for incident management, priorities integrates better with other solutions

Geverifieerde reviewer
Team Leader Design in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Make sure you're doing Agile right

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: The Engineering team uses Jira Software, including software engineers, developers, IT, and DBAs. In our Agile software development process, Jira Software is our primary tool. From the initial idea to the point at which the project is deployed in production, it is used to track the project from beginning to end. As part of our Agile development process, Jira helps to keep a clear view of timelines for our projects and ensures that our development is moving along in a timely manner.

Pluspunten:

It is possible to track the progress of projects. The ability to track the performance of teams on a regular basis. It's a very well defined tool that is easy to use and understand. An easy-to-use interface that is highly customizable.

Minpunten:

It can be difficult for people who are not technically minded to create custom reports. Add-ons that are really basic should not be costing you anything. There is a requirement to know the development language in order to perform the query.

Geverifieerde reviewer
Product Owner in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Highly flexible Agile project management tool but a little complicated to use.

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: I love using Jira as I can configure it as per my project's needs and I highly recommend this tool if your team is following 'Agile Development' process.

Pluspunten:

I have been using Jira from last 5+ years now for Backlog management, Requirements management, Bug tracking and creating Dashboards for project review meetings with leadership. It's extremely flexible tool where you can configure your own workflows and customize it as per your project's needs. It's my go-to Agile project management tool (especially for Scrum). It's so easy to create and manage user stories, bugs, technical tasks etc. You can tag your user stories as per Epics and Features, you can also add labels to each ticket. You can track the status of any ticket and also see the bandwidth allocation of various teams. In JIRA, you can add advanced search filters to view only those user stories that has particular combination of fields (like specific assignee, status, epic name etc.). Moreover, JIRA Dashboard provides a bird's eye view of the overall project status which gives the real time visibility to you and the leadership team. The UI is very clean and simple and it makes Agile Development very productive, once you get the hang of it. Plus, it's very well integrated with many popular apps like Google workplace, workday, slack etc. But there is definitely a steep learning curve with Jira. The success of this product largely depends on how your management/leadership standardize various processes and workflows within Jira.

Minpunten:

Jira doesn't allow you to add multiple assignee on one user story, and this becomes a concern when multiple developers are working on one story. Also, it's hard to get support from Atlassian when you are facing some technical issues. Additionally, in my experience, I have found that as Jira provides great level of customization, it can become really messy, if multiple management styles are involved during project planning phase. The workflows can get overly complicated and as a Product Owner, you find yourself stuck in updating the ticket statuses all day long.