Wie gebruikt JIRA?

Jira Software wordt vertrouwd door flexibele teams die problemen willen vastleggen en organiseren, werk toewijzen en teamactiviteit bijhouden. De software is zo ontworpen dat Scrum, Kanban, en hybride modellen allemaal succesvol zijn.

Wat is JIRA?

Jira Software is 's werelds populairste software-ontwikkelingstool die door flexibele teams wordt gebruikt voor het plannen, volgen, rapporteren en vrijgeven van software. Of het nu Scrum of Kanban is, of een variant daarvan, het flexibele next-gen-project van Jira Software stelt teams in staat om te ontwerpen op de manier die het beste werkt.

Softwareteams hebben zicht op langetermijndoelen, routekaarten van projecten, de status van werk en realtime informatie over releases - dit alles in een eenvoudige interface met slepen en neerzetten die eenvoudig is in te stellen en direct aan te passen.

JIRA - Details

Atlassian

http://www.atlassian.com

Opgericht in 2002

JIRA - Prijsoverzicht

JIRA heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. JIRA betaalde versie vanaf US$ 10,00/maand.

Beginprijs

US$ 10,00/maand
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Online

Functies van JIRA

Agile project management tools
Aanvraagbeheer
Backlog-beheer
Beheer van negatieve feedback
Gantt-/tijdlijnweergave
Kanban-bord
Priorisering
Resourcebeheer
Retrospectievenbeheer
Scrum-ondersteuning
Sjabloonbeheer
Status bijhouden
Teammanagement
Workflowbeheer
Bronnenbeheer
Coderefactoring
Foutopsporing
Gegevensmodellering
Implementatiebeheer
No-code
Ontwikkeling van web-apps
Ontwikkeling voor mobiel
Rapportage en analyse
Samenwerkingstools
Softwareontwikkeling
Testen van compatibiliteit
Toegangsopties/machtigingen
Audittrail
Backlog-beheer
Samenwerking
Taakbeheer
Ticketbeheer
Workflowbeheer
CRM
Factureren
Financieel beheer
Inkoop
Leveranciersbeheer
Marketingmanagement
Orderbeheer
Personeelsbeheer
Plannen
Prestatiemeetwaarden
Projectbeheer
Tijd en onkosten bijhouden
Trainingsbeheer
Voorraadbeheer
Bewaken van de vraag
Capaciteitsanalyse
Facturering en registratie
Kostenbeheer
Multicloudbeheer
Prestatieanalyses
SLA-beheer
Toegangsbeheer
Vooraadcontrole
Workflowtoestemming
Beleidbeheer
Dashboard
Goedkeuringswerkstroom
KPI's
Portefeuillebeheer
Priorisering
Rapporten voor probleemoplossing
Releasebeheer
Tijdlijnbeheer
Afhankelijkheden bijhouden
Capaciteitscontrole
Kleurcodering
Mijlpalen bijhouden
Sjablonen
Slepen en neerzetten
Taakbeheer
Voortgang bijhouden
Waarschuwingen/Meldingen
Beheer van problemen
Fouten bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Ondersteuning van agile-software
Percentage-voltooid bijhouden
Portefeuillebeheer
Priorisering
Resourcebeheer
Roadmaps van producten
Scrum-ondersteuning
Status bijhouden
Taakbeheer
Test- en kwaliteitscontrole
Tijd en onkosten bijhouden
Vereistenbeheer
Auditing van problemen
Dashboard
Escalatiebeheer
Kennisbankbeheer
Opdrachtenbeheer
Projectbeheer
Taakbeheer
Terugkerende problemen
Uitgifteplanning
Afhankelijkheden bijhouden
KPI-controle
Mijlpalen bijhouden
Multi-board
Priorisering
Projectplanning
Roadmapping
Samenwerkingstools
Scrum-ondersteuning
Taakbeheer
Tijd bijhouden
Budgettering/prognoses
Doelen stellen en bijhouden
Marketingkalender
Mediaplanning
Predictieve analyse
Presentatietools
Projectbeheer
Roadmapping
Samenwerking
Uitgavenbeheer
Aanpasbaar dashboard
Beheer van negatieve feedback
KPI-controle
Prestatiebeheer
Strategische planning
Voortgang bijhouden
Enquêtes en feedback
Ideeënbeheer
Mijlpalen bijhouden
Priorisering
Releaseplanning
Resourcebeheer
Roadmaps van producten
Samenwerking
Vereistenbeheer
Workflowbeheer
Inhoud importeren en exporteren
Mijlpalen bijhouden
Priorisering
Samenwerking
Slepen en neerzetten
Vereistenbeheer
Workflowbeheer
Bestanden delen
Databases maken
Documenten maken
Notitiebeheer
Office Suite
Presentatietools
Projectbeheer
Samenwerking
Taakbeheer
Teamchats
Aanpasbare sjablonen
Agile-methodiek
Budgetbeheer
Gantt-grafieken
Ideeënbeheer
Kanban-bord
Klantenportal
Kosten van voltooiing bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Portefeuillebeheer
Resourcebeheer
Samenwerkingstools
Tijd en onkosten bijhouden
Traditionele methodologieën
Agile-methodiek
Bijhouden van vervaldatums
Budgetbeheer
Gantt-grafieken
Kanban-bord
Priorisering
Resourcebeheer
Samenwerkingstools
Sjabloonbeheer
Taakbeheer
Traditionele methodologieën
Voortgang bijhouden
Budgettering
Dashboard
Mijlpalen bijhouden
Portefeuillebeheer
Projectplanning
Rapportage en analyse
Resourcebeheer
Samenwerking
Taakbeheer
Tijd en onkosten bijhouden
Veranderingsbeheer
Vereistenbeheer
Gantt-grafieken
Kanban-bord
Kosten van voltooiing bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Percentage-voltooid bijhouden
Priorisering
Samenwerkingstools
Status bijhouden
Tijd en onkosten bijhouden
Brainstormen
Contactenbeheer
Contentbeheer
Discussieforums
Documentbeheer
Kalenderbeheer
Projectbeheer
Realtime bewerken
Taakbeheer
Versiebheer
Videovergaderen
Backlog-beheer
Dagelijkse rapporten
Iteratiebeheer
KPI-controle
Mijlpalen bijhouden
Priorisering
Raad voor samenwerking
Releaseplanning
Roadmapping
Sprint planning
Taakbeheer
Voortgang bijhouden
Beheer van terugkerende taken
Gamification
Gantt-/tijdlijnweergave
Mobiele toegang
Percentage-voltooid bijhouden
Rapportage en analyse
Samenwerkingstools
Spreadsheetweergave
Subtaken maken
Takenbordweergave
Takenlijstweergave
Tijd bijhouden
Aanpasbaar dashboard
Automatisering van bedrijfsprocessen
Compliance bijhouden
Documentbeheer
Formulierbeheer
Grafische workfloweditor
Integraties van derden
Kalenderbeheer
Mobiele toegang
No-code
Taakbeheer
Toegangsopties/machtigingen
Workflowconfiguratie

Reviews van JIRA

5 van 8.952 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
3,9/5
Klantenservice
4,1/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,2/5
Cristian B.
Sr Software Development Manager
Halfgeleiders, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18/7/2019

"Jira for bug tracking and project management"

Opmerkingen: I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Pluspunten: We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Minpunten: Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18/7/2019
Jon B.
President
Computersoftware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/6/2020

"The industry standard for managing the Software Development Lifecycle"

Opmerkingen: I've used everything from Excel spreadsheets to MS Access to MS Project and I find that JIRA is the best bang for the buck when managing our SDLC.

Pluspunten: We use JIRA online and it's dead simple to create and manage complex tasks. I love the ability to integrate with great packages like Confluence (which is SOOOO much better than Slack!).

Minpunten: Getting new employees up to speed on using the software is more time consuming that it should be. I'd prefer a more intuitive UI.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/6/2020
Yaroslav K.
Information Technology Major
Hoger onderwijs, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 21/5/2018

"More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one"

Pluspunten: *Functionality The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.
* New UI Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers. *Customization Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Minpunten: *Slow Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow. *To many features Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use. Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 21/5/2018
Jack E.
Managing Partner
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16/3/2020

"First class service desk offering"

Opmerkingen: We have used this product from the very day we christened our service desk. It has evolved into an enterprise-class, feature-rich ticketing system that we have integrated with several external directories for our customers. So far, we haven't found a requested feature that we couldn't implement easily in Jira and the value proposition is strong. We recently migrated from an on-prem solution to one of their cloud offerings, mostly for ease of customer access, and have been thoroughly pleased.

Pluspunten: Of course there's a little confirmational bias in any review of a product already acquired, but implementing it really was a thoughtful decision. Over the last few years, this product has really matured. When we started with it as an immature FOSS offering, it wasn't really enterprise-class. We were motivated by cost initially, but Atlassian has really grown it. Now with external directory integration, tiered hosting offerings, MSP-level features, and significant customization available, I can't think of another product that beats the value proposition. My most favorite feature? The return on investment. We use this to manage service desk interactions with more than 25 MSP clients, and have never been let down. It costs us less than weekly staff meeting pizza to operate and integration with other Atlassian products is superb.

Minpunten: Much of the branding customizations fall flat. Inability to resize or edit logos, the prominently featured plugs for Atlassian throughout the UI, and clunky DNS-tricks requires to redirect customer portal URLs to MSP's domain.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16/3/2020
Glenn B.
Manager, Operations
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16/4/2020

"Great Collaboration Tool For Teams"

Opmerkingen: Great way to collaborate with team members and outside vendors on ticketing and projects, with a lot of integration opportunities. Would highly recommend to users not currently using JIRA.

Pluspunten: It is a feature packed program that helps teams collaborate using a ticketing system. Much easier way to work with team members to fix issues, deploy updates and collaborate. Using this system between employees, departments, consultants and others we have been able to streamline collaboration on projects. It also has a lot of integration, including with Slack, to expedite notifications.

Minpunten: There is definitely a learning curve with this project and it can be a little hard to get the hang of, but once you do, the UI of the program will make sense.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16/4/2020