Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
AFAS Software
Wat is AFAS Software?
AFAS Software is een softwareleverancier in België waarvan het hoofdkantoor in Nederland is gelegen. Wat typeert ons nu juist als bedrijf? We zijn een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar we inspireren vooral met veel passie ondernemers en onze klanten. We ontwikkelen innovatieve software voor de zakelijke markt. Daarbij nemen we graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Wie gebruikt AFAS Software?
Meer dan 12.000 organisaties uit alerlei sectoren gingen je voor!
Twijfels over AFAS Software?
Vergelijk met een populair alternatief
AFAS Software
AFAS Software reviews
Een wereld van verschil!
Opmerkingen: Super fijn met gebruik van de app maar ook van de website. Ik raad elk bedrijf aan om dit te gebruiken voor zijn organisatie.
Pluspunten:
De app Makkelijk website Handig en makkelijk in gebruik voor zowel medewerker als de gene die alles moet bijhouden.
Minpunten:
In het begin van de introductie van de app werkte alles niet zo lekker. Inmiddels werkt alles wel weer perfect.
All in one systeem
Pluspunten:
Fijn dat bijna alles mogelijk is. Sinds we zijn overgegaan naar afas online en Profit 1 is dat een stuk makkelijker werken dan in de oudere profit versies. Aan te passen aan alle behoeftes van de klant maar kan daardoor wel complex worden
Minpunten:
Lastig om alle collegas mee te krijgen met veranderingen. Voordat we afas online gebruikten was het een log programma(o.a. doordat we veel vrije velden hadden)
AFAS brengt structuur, efficiëntie en digitalisering
Opmerkingen: De opleidingen, open AFAS dagen en het online 'help' portaal bieden veel ondersteuning. Het is fijn om te weten dat AFAS blijft vernieuwen en verbeteren. Als bedrijf dat blijft groeien verwacht je ook dat je software pakket en omkadering dit ook doet.
Pluspunten:
Het grote voordeel is dat je zelf de implementatie voorziet. Hierdoor kan je het programma helemaal op maat van je bedrijf afstemmen. De lay-out van zowel het gebruik van de software voor collega's als de documenten kun je helemaal aanpassen, erg gebruiksvriendelijk.
Minpunten:
Omdat je de implementatie volledig zelf onderhanden moet nemen vereist dat tijd. En laat dat nu iets zijn dat we allemaal tekort komen. Bij een wijziging kan je soms achterliggend zaken mee veranderen waar je op die moment niet aan denkt. Autorisatie per gebruiker voorzien is een heel kluwen, dat gaat echt niet vlot.
Handige software voot boekhouding en salaris
Opmerkingen: Fijne, overzichtelijke software voor salarisadministratie.
Pluspunten:
Dat het een heel overzichtelijk design heeft.
Minpunten:
Het is wel vrij prijzige software. Misschien zijn er goedkopere alternatieven.
Bouw revieuw
Opmerkingen: Tot de dag van vandaag zeer positief
Pluspunten:
Gemakkelijkheid, de integratie van alle onderdelen in het pakket.
Minpunten:
Niet echt van toepassing? De problemen van wat we hadden in het vorig pakket zijn hier mee weggevallen.
Gebruikservaring Afas
Opmerkingen: Positief
Pluspunten:
Het product kan veel breder worden ingezet dan alleen salarisadministratie
Minpunten:
Het product juist inrichten en gebruikersgemak is som lastig door de vele opties
Easy to use
Opmerkingen: Easy to use software to do your financials.
Pluspunten:
Easy to use financial software. Complete with easy to use buttons.
Minpunten:
Analyses and reports downloaden is not going so fast.
It's like SAP for human resources
Opmerkingen: A lot will depend on the implementation, but I've been struggling with this software since the beginning.
Pluspunten:
Easy insights in my paychecks and vacation days.
Minpunten:
Outdated looks, unclear processes, counterintuitive user interface
Afas online and full product from quote to order to finance
Opmerkingen: Very happy with it, we migrated 2 years ago to Afas and this was one of the best migrations / decisions we made! Business processes are very easy!
Pluspunten:
The quote0ing module is easy to use, creating quotes are simple. From quote to order to purchasing management works very good. The ordermanagement to invoice workflow is very easy to use. One of the best options is the subscription module and invoicing this subscriptions.
Minpunten:
Price and the CRM module. Crm is very basic and we can't use it the way we would like to use CRM