Wat is Xero?

Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën.

Wie gebruikt Xero?

Alle kleine en middelgrote bedrijven en accounting- en boekhoudkundige praktijken.

Waar kan Xero worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Xero
  • Opgericht in 2006
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 9 andere

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Xero
  • Opgericht in 2006
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 9 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Xero

Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4
View 4 more
Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4

Vergelijk de kosten van Xero met soortgelijke producten

US$ 5,50/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 12,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Xero

  • "Wat-als"-scenario's
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afdrukken van cheques
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Berekening en validatie van heffingen
  • Betalingen verwerken
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Boeken in verschillende grootboeken
  • Boekhouding voor activa
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Casusbeheer
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Directe storting
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Geautomatiseerde offertes
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grootboek
  • Herhaalfacturering
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Loonadministratierapportage
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Naleving van fiscale wetgeving
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Orderbeheer
  • Payrollbeheer
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Uitgavenbeheer
  • Uitschrijven van cheques
  • Vergoedingenbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van overbetaling
  • Voor accountants
  • Voor de AEC-sector
  • Voor religieuze organisaties
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Vorderingenbeheer
  • W-2-voorbereiding
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Xero alternatieven

Sage | Accounting is een eenvoudige maar krachtige online boekhoudoplossing die is ontworpen voor eigenaren van kleine bedrijven.
Boekhoudprogramma dat ondersteuning voor meerdere monitors en achterstallige stempels biedt door een verbeterde cashflow.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Easy & affordable online accounting software for small businesses. From invoices to paying employees - you're covered for just $10/mth.
Cloud Inventory and Accounting Software specialising in large Inventories for small businesses. Australian owned and Supported
Cloud accounting practice software, with data entry wizard and corporate tax filing capabilities for filing of UK taxes.
FreeAgent is verkozen tot de beste boekhoudsoftware van het VK voor eigenaren van kleine bedrijven! (Accounting Excellence Awards 2018)
HR, workforce planning, recruiting, and talent management working together in one system.
Deze online factureringsoplossing is ideaal voor kleine bedrijven en freelancers en helpt bij het verzenden en accepteren van betalingsfacturen, het beheren van uitgaven en nog veel meer.
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
Oplossing voor bedrijfsmanagement met functies voor financiële prognoses, supply chain-optimalisatie en projectplanning.

Xero reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,3 (2.107)
Gebruiksgemak
4,3 (2.107)
Klantenservice
3,9 (2.107)
Functies
4,2 (2.107)
Waar voor je geld
4,2 (2.107)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Amanda D.
Amanda D.
Key Account Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Horeca, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

AP and AR Automation System

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Recurring billing and expense reporting.

Pluspunten:

Xero offers unlimited accounting tools at affordable rates unlike alternatives. I like that Xero matches POs, accounts and invoices to detect disparities when paying vendors.

Minpunten:

I have never come across any issue and I regularly use Xero.

Cody M.
Controller in VS
Entertainment, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Easy to Implement and Manage Global Business, Low Customization Options

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Kanopy has found Xero to serve its needs well, but ultimately we moved on and migrated to NetSuite years later. We still keep Xero though for 1 international subsidiary that we found to be advantageous not to migrate. The mature business with complex operations may not find all needs are met with Xero, especially if the desire is to integrate many other tools/software with the ERP in a bi-directional data flow.

Pluspunten:

Xero serves well as an "out of the box" accounting system, not unlike Quickbooks. It also has more functionality and use internationally, making it a superior choice to QB if your business operates on a global, multicurrency basis. There are some solid automations which can be implemented with Xero as well, and the canned reporting generally suffices for the majority of basic financial needs.

Minpunten:

Xero lacks the open customization options that software like Netsuite or Dynamics offers. For a small business this will often be fine, but a scaling operation looking to automate many functions based on unique business needs may someday find they have outgrown Xero and need to undergo an (often painful) ERP migration.

Randall L.
CEO in VS
Administratie, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Company could care less about customers and refuses to fix glaring issues

1,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: It has been a nightmare! I was an early adopter, but they quickly forced us to pay their increasing fees instead of honoring us in supporting what began as very buggy software. They stabilized it and it worked okay for some time, but has consistently become more buggy and irritating. They refuse to fix bugs, always blame the customer for doing things wrong. They send canned messages that half the time have NOTHING to do with the actual question. They called me a liar in support. Their automated feeds NEVER work, and when they break, they cause a huge mess. For instance, it might pull transactions for 20 days out of the month, and you have to figure out which it did not pull. Of course, they never take responsibility or try to fix it. Their greed has ruined the company and all they care about is fleecing more money from the customer. I never plan to go back to this company. Horrible!

Pluspunten:

Disliked the entire experience. They break everything that works well. Cash coding was excellent then they changed it and broke it.

Minpunten:

Automated feeds NEVER work, always buggy, and the mess it leaves takes hours or days to fix. Customer support is a joke. They only send canned responses which rarely if ever answer the question. Their lack of attentiveness in support is appalling.

Mahnaz A.
Business Manager in Australië
Schoolleiding, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Xero use in a School

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Reconciliations are so much easier, integrating with other products is so much easier, there are so many apps which can easily integrate into Xero.

Pluspunten:

Xero is very easy to navigate around and is user friendly. Even a non-finance employee is able to use Xero. The product is able to integrate seamlessly with a school management system importing invoices and contacts which are managed in the school management system. The integration is almost automatic and does not require a user to sync. AMAZING PLATFORM!

Minpunten:

Nil - Honestly there is nothing I dislike about Xero.

Elena V.
Manager in VK
Entertainment, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Xero has helped us transform and streamline our processes

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Xero has streamlined our operations, and simplified our record keeping, and notification of when bills are due for payment or invoices due for collection. The dashboard is fantastic for an overall picture. The reporting tools are excellent, and the ease of use is so logical and straightforward, that it's simple l to self-teach even for a beginner. On top of that when you have any questions the how-to guides are thorough in themselves, and support is excellent and very quick to come back to you with an in depth answer.

Pluspunten:

The ease of use is fantastic, and a beginner is able to self-teach quite easily with the fantastic guides and webinars that are available from Xero. The support is also exceptional and I have always had my queries answered in great detail and very quickly.

Minpunten:

My main issue was that I would like to be able to create different delivery addresses on invoices that have one invoice address but different delivery locations, as it's important to specify. To workaround we write it in the body of the invoice, however with previous systems we have been able to enter multiple delivery addresses, for one invoice address and select the required one each time.