Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is NinjaOne?

NinjaOne is een alles-in-een IT Management Platform dat de manier waarop IT-teams werken vereenvoudigt.. Met NinjaOne kunnen MSP's en IT-afdelingen al hun taken voor eindpuntbeheer automatiseren, beheren en verhelpen binnen één snel, modern en intuïtief platform, waardoor de efficiëntie van technici en gebruikerstevredenheid worden verbeterd. NinjaOne ondersteunt meer dan 13.000 klanten over de hele wereld en staat consequent op de eerste plaats voor klantenondersteuning van wereldklasse. NinjaOne wordt erkend als de best beoordeelde software in haar categorie.

Wie gebruikt NinjaOne?

Systeembeheerders en IT-professionals die hun IT-werkzaamheden effectiever willen beheren vanaf één centraal en allesomvattend platform.

Waar kan NinjaOne worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • NinjaOne
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor NinjaOne

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland en nog 24 andere

Talen

Deens, Duits, Engels, Frans, Italiaans en nog 7 andere

prijzen van NinjaOne

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

NinjaOne heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • NinjaOne
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor NinjaOne

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland en nog 24 andere

Talen

Deens, Duits, Engels, Frans, Italiaans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van NinjaOne

NinjaOne Software - 1
NinjaOne Software - 2
NinjaOne Software - 3
NinjaOne Software - 4
NinjaOne Software - 5
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
NinjaOne-video
NinjaOne Software - 1
NinjaOne Software - 2
NinjaOne Software - 3
NinjaOne Software - 4
NinjaOne Software - 5

Functies van NinjaOne

  • Aanmeldingsgegevensbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Actiebeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Antivirus
  • App-beheer
  • Apparaatbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Automatische back-up
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Back-up en herstel
  • Back-up plannen
  • Back-upregistratie
  • Bandbreedtecontrole
  • Bare-metal herstel
  • Bedreigingen/zwakke plekken prioriteren
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van gegevensopslag
  • Beheer van kwetsbaarheden
  • Beheer van mobiele apparaten
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beleidbeheer
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Bewaking
  • Chatten/messaging
  • Cloudback-up
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliance bijhouden
  • Compressie
  • Configuratiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Differentiële back-up
  • Documentatiebeheer
  • Dreigingsanalyse
  • Drempelwaarschuwingen
  • Eindpuntbeheer
  • Encryptie
  • Endpoint protection software
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gebruikersbeheer
  • Gedragsanalyse
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensvisualisatie
  • Helpdeskbeheer
  • IP-adressen controleren
  • IT-assets bijhouden
  • IT-reporting
  • Implementatiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Incrementele back-up
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenondersteuning
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Multi-OS
  • Netwerkanalyse
  • Netwerkbeveiliging software
  • Netwerkbreed beheer
  • Netwerkcontrole
  • OS imaging
  • Onbeheerde toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Ondersteuning voor meerdere indelingen
  • Ontwikkeling van afbeedlingen
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatie bewaken
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Probleemoplossing
  • Proces- en workflowautomatisering
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Reactie op dreigingen
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Releasebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Saneringsbeheer
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Scherm delen
  • Schijfimages maken
  • Servercontrole
  • Sessies opnemen
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Testen van beschikbaarheid
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toepassingsbeveiliging
  • Updaten en installeren op afstand
  • Uptimerapportage
  • VPN
  • Volledige back-up
  • Voor MSP's
  • Voor de IT-sector
  • Voor websites
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Witte lijst/zwarte lijst
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

NinjaOne alternatieven

Monitoring en beheer op afstand (RMM), ontwikkeld voor managed services providers (MSP's) met ingebouwde systeembewaking en ticketing-systeem.
Duizenden MSP's en kleine IT-afdelingen gebruiken Kaseya VSA-software voor IT-beheer om hun IT te automatiseren. Begin vandaag nog met de gratis proefperiode.
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder.
Gebruiksvriendelijke en betaalbare tool voor ondersteuning en IT-beheer op afstand voor Windows-, Mac- en Linux-platforms.
Lever snel en eenvoudig krachtige, gelaagde bescherming aan meerdere klanten.
Controleren en beheren van mobiele en desktopapparaten in de cloud via een beveiligd dashboard.
Helpdesk van ConnectWise Manage: Krachtig ticketingsysteem met gecentraliseerde communicatie en integratie met tools die je momenteel gebruikt. Meer informatie over ConnectWise PSA
De back-up- en opslagoplossingen van Automate kunnen voorzien in gegevensbescherming en herstel vanaf fysieke en virtuele machines. Ontvang je gratis rondleiding! Meer informatie over ConnectWise Automate
ConnectWise Control biedt de mogelijkheid om apparaten te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect

NinjaOne reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,7
Functies
4,5
Waar voor je geld
4,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Gil
Gil
CTO in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Administratie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best-in-class RMM for internal IT Departments

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).

Pluspunten:

After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.

Minpunten:

Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).

Overwogen alternatieven: Datto RMM en N-central

Redenen om over te stappen op NinjaOne: We chose NinjaOne over the competition due to its reliability, customization, affordability, integrations, and premier-level rapid support.

Tomson
IT Administrator in Australië
Civiele techniek, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

NinjaOne - Great potential

4,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

It's able to get Windows patching down quite well with granular management of patches to be applied to PC's with different policy sub types on what patches can be applied or overridden for a device specifically. The PC device management is easy-ish to use being able to manage PC's with manual overrides and also what other rules to be applied (e.e. remote control software to be pushed out, restart frequency, container it sits in, etc) Ninja was fairly easy to implement & manage as it's almost entirely web based with a lightweight client. The Ninja Dojo has great resources not just for NinjaOne but best practices as well & support is quite responsive.

Minpunten:

The extra integration items are somewhat lacking. Such as: The bundled Bitdefender AV is quite lacking in management. You can only manage it from the Ninja Console & cleaning up malware with it is quite difficult. There's no bulk select feature, so you have to manually clear each alert one by one in the event of a false positive being picked up multiple times. The ticketing is quite basic, it could use with extra features such as the ability to use custom domains for the support email address. It also has problems displaying images properly where they are get stripped out of emails received or not show up. Likewise,attachments can be somewhat selective in what items get passed through, some attachment items such as eml files get dropped. Asset management is also a little more challenging in here as it's hard to get a full overview of all your devices properly. You can't get a nice spreadsheet with all the details you see in the individual device such as spec list, usernames, etc.

Overwogen alternatieven: ManageEngine ServiceDesk Plus en ConnectWise ScreenConnect

Redenen om voor NinjaOne te kiezen: Helpdesk ticketing is very basic & does not offer any extra features or remote support tools

Overgestapt van: Spiceworks

Jason
Support Consultant in Zuid-Afrika
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

NinjaOne - You are asured to be kicked out of the system repeditivly.

1,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Will never recommend the product to anyone ever.
You are guaranteed to lose all your tickets work.
it is like gaming in the 90's
Save and save often.

Pluspunten:

Looks pretty and i would say that is where it ends.

Minpunten:

Constantly logs you out while working, Get messages "inactivity timeout", however busy working on a ticket or a remote session that takes at time 5 attempts to initiate.

Eliot
Technical Lead in VS
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

A solid, simple, modern RMM solution

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: It's simple and doesn't represent a huge investment of time, which when you have a lot on your plate is optimal.

Pluspunten:

We recently migrated to NinjaRMM and I'm really impressed how simple and straightforward it is to set up. It also has a really clean, modern UI which is a big plus compared to some of the more legacy players in the market. Another big plus is that it supports disabling/hiding a lot of features that you don't want to use, which makes it easier to do a phased rollout/implementation. Lastly Ninja's onboarding services were good and their techs were helpful!

Minpunten:

Since it is a newer player on the scene, there's a lot of rapid development going on, so some things you'd expect from a more established product might be not-exactly-how-you'd-expect-it, and you're waiting on their (tbf, pretty rapid) development cadence to catch up.

Overwogen alternatieven: N-central

Redenen om voor NinjaOne te kiezen: LogMeIn Central was not super pleasant to use and not nearly as feature complete as NinjaOne.

Overgestapt van: LogMeIn Central

Redenen om over te stappen op NinjaOne: NinjaOne is month to month. We could have gotten a slightly cheaper rate with N-central, but then we'd be locked into a contract. For us, it's worth it to pay a little more to not suffer vendor lock-in.

Tim
Tim
Director of Technology in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Facilitaire diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Best RMM tool on the market

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: I manage an in-house IT department and we always struggled with tracking hardware, history, and status. No matter what we found, we just couldn't get one that was accurate and easy to keep up to date. Ninja just DOES it. I don't have to think about it. I know all my machines in Ninja and the latest info on them is all right there. This makes our network more visible, trackable. My team solves issues faster, more accurately, and in a happier way than ever before.

Pluspunten:

Ninja was so easy to setup. It's fun to tweak. The scripts are simple and there are even some basic templates. It tells me everything I need to know about a computer and what's going on. The integrations have been a huge help. Their documentation is precise, easy to follow and accurate. Our account manager actually cares and checks in on us every 2 weeks. Good vendors are so rare, no matter the product. I'm not really sure I could love this product and this company any more than I do.

Minpunten:

The only things I can think that I wish was if Ninja made some their own basic ticketing system. That's not a complaint about the product at all, but the other partners they integrate are way more complicated and expensive than I'd like. I know Ninja would crush it if they made a simple one of their own that was tightly integrated with the Ninja portal. Also, the NMS deployment is slightly clunkly. I would like Ninja to bring that in house too.

Overwogen alternatieven: Atera en Kaseya VSA

Redenen om voor NinjaOne te kiezen: spiceworks wasn't accurately keeping my hardware up to date.

Overgestapt van: Spiceworks

Redenen om over te stappen op NinjaOne: Ninja was easier and integrated better with the tools I wanted. The company was more pleasant to work with too.