LogMeIn Rescue

Wie gebruikt LogMeIn Rescue?

Kleine bedrijven, middelgrote bedrijven en grote ondernemingen in interne organisaties op het gebied van IT, MSP's, professionele helpdesks, klantenservice en technische ondersteuning.

Wat is LogMeIn Rescue?

LogMeIn Rescue is een krachtige, gebruiksvriendelijke oplossing voor ondersteuning op afstand voor pc's, Macs, mobiele apparaten en meer. Rescue is gebouwd voor teams van elke omvang, van kleine helpdesks tot 's werelds grootste ondersteuningsorganisaties en alles daartussenin. Rescue helpt je om technische ondersteuning te bieden aan je werknemers, klanten of allebei, met een oplossing die snel, betrouwbaar, flexibel en gemakkelijk te gebruiken is.

LogMeIn Rescue - Details

LogMeIn

https://www.logmeinrescue.com

Opgericht in 2003

LogMeIn Rescue - Prijsoverzicht

LogMeIn Rescue heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. LogMeIn Rescue betaalde versie vanaf US$ 149,00/maand.

Beginprijs

US$ 149,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Training

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van LogMeIn Rescue

  • Campagnebehee
  • Escalatiebeheer
  • Gemengd callcenter
  • Handmatig kiessysteem
  • Inbound callcenter
  • Interactive Voice Response (IVR)
  • Oproepen opnemen
  • Oproepregistratie
  • Oproepscripts
  • Outbound callcenter
  • Predictief kiezen
  • Progressief kiessysteem
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Wachtrijbeheer

Bekijk de volledige lijst van Callcenter software

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Annotaties / tekentools
  • Controlebeheer voor presentaties
  • Desktop/browser delen
  • Gericht/vergrendeld scherm delen
  • Mobiel scherm delen
  • Schermopname
  • Schermopname
  • Screen mirroring

Bekijk de volledige lijst van Software voor het delen van schermen

  • Bestanden delen
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Enquêtes en feedback
  • Realtime chatten
  • Scherm delen
  • Sessieoverdracht
  • Sessies opnemen

Bekijk de volledige lijst van Software voor ondersteuning op afstand

  • Activiteiten van werknemers monitoren
  • Beheer van vergaderingen
  • Elektronische handtekening
  • Externe ondersteuning
  • Externe toegang
  • Live chatten
  • Samenwerking
  • Softphone
  • Taakbeheer
  • Tijdzones bijhouden
  • Videochat
  • Webvergaderen

Bekijk de volledige lijst van Thuiswerksoftware

LogMeIn Rescue alternatieven

Meer alternatieven voor LogMeIn Rescue

Reviews van LogMeIn Rescue

5 van 121 reviews worden weergegeven

In totaal
4,6/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenservice
4,4/5
Functies
4,6/5
Waar voor je geld
4,2/5
Sergey M.
Manager, Technology Infrastructure and Compliance
Horeca, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/7/2018

"Remote support at your finger tips"

Pluspunten: I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Minpunten: Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/7/2018
Bryan W.
IT Manager
Administratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23/11/2019

"LogMeIn Rescue - Essential Support Software"

Opmerkingen: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Pluspunten: In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Minpunten: It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23/11/2019
Jed P.
Head of Technology & User Experience
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17/11/2017

"Good, could be better, and the support is lacking"

Pluspunten: Most of the time I can connect just fine, and the speed is alright. There are a lot of options for delivering the connection info. There is good reporting, and the ability to capture screens, as long as we are working from the office, and strong APIs.

Minpunten: The support is not so great. There are always long holds for phone support that almost always have to be escalated, which means a callback at a much later time. Email support is 24-hour turnaround for every single email exchanged no matter the issue, and their answer is too often something ANYONE would have already tried.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17/11/2017
Geverifieerde reviewer
Administrator
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8/7/2020

"Best Remote Software out there"

Opmerkingen: It is really an amazing experience, it made our life very easy and customers really loved the option to have icon on their desktops that they just double click on it to ask for support.
very stable, easy and fast solution that we don't face problems using it.

Pluspunten: This software offer everything you are looking for.
Easy, stable, fast connection to clients.
Clients can connect direct to techs console through icon on their desktop or dedicated branded link.
Customer connect and all what the tech do is send request to take control and can capture user password for rebooting.
works perfect with windows and macs.
take full control on the computer, can export info about the computer hardware or software, reboot in safe mode or normal reboot.
The admin console can view all connected sessions, admin user can join any session or monitor any tech.
reporting system is amazing re connected sessions or the techs performance.
tech console can be used as stand alone software or through web access.
can add unattended access to computers.
Has Mobile seats as well.

Minpunten: It is really expensive software compared to other products in the market but this is because it include everything you are looking for in a remote desktop software with admin console that you can support your clients with and manage your techs.
Mobile seats are with additional licenses not included.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8/7/2020
Eli P.
Centralized ServicesM anager
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14/7/2019

"Great Product, But a Bit oo Expensive"

Opmerkingen: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Pluspunten: Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Minpunten: The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14/7/2019