Wat is Quickbase?

Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten.

Wie gebruikt Quickbase?

Projectmanagers die een oplossing nodig hebben die exact op hun behoeften kan worden afgestemd.

Waar kan Quickbase worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Quickbase
  • Gevestigd in Cambridge, VS
  • Opgericht in 1999
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Quickbase
  • Gevestigd in Cambridge, VS
  • Opgericht in 1999
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Quickbase

Quickbase Software - 1
Quickbase Software - 2
Quickbase Software - 3
Quickbase Software - 4
View 5 more
Quickbase-video
Quickbase Software - 1
Quickbase Software - 2
Quickbase Software - 3
Quickbase Software - 4

Vergelijk de kosten van Quickbase met soortgelijke producten

Quickbase

US$ 600,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 12,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 10,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Quickbase

  • 3PL-beheer
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanstellen (van personeel)
  • Aansturing van onderaannemers
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Agile-methodiek
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuurbeheer
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Back-up en herstel
  • Beheer van gegevensopslag
  • Beheer van gegevenswoordenboek
  • Beheer van juridische zaken
  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van vergaderingen
  • Beheer van verkooppipeline
  • Beheer van verlofuren
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Biedingsbeheer
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Communicatiemanagement
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Defecten bijhouden
  • Documentbeheer
  • Documenten coderen en controleren
  • Documenten genereren
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mails omzetten naar taken
  • ERP
  • Facility asset management
  • Factureren
  • Formulierbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Garanties bijhouden
  • Geautomatiseerde planning
  • Geautomatiseerde routing
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensreplicatie
  • Grafische gebruikersinterface
  • Ideeënbeheer
  • Implementatiebeheer
  • In- en uitchecken
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Klachtenbeheer
  • Klanten volgen
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitscontrole van leveranciers
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Ondersteuning meerdere programmeertalen
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Orderbeheer
  • Orders afhandelen
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Plannen
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Providerbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Referenties bijhouden
  • Resourcebeheer
  • Roosterbeheer
  • Routering
  • Samenwerkingstools
  • Schattingen
  • Segmentering
  • Servicegeschiedenis
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Software voor commercieel vastgoedbeheer
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende taken
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Trainingsbeheer
  • Transport bijhouden
  • Transportbeheer
  • Vaardigheden bijhouden
  • Vastgoeddatabase
  • Vergunningenbeheer
  • Verkoopprognose
  • Verzendbeheer
  • Visueel modelleren
  • Voor commercieel vastgoed
  • Voor de AEC-sector
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor juridische deskundigen
  • Voor no-code development
  • Voorgedefinieerde modules
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wagenparkbeheer
  • Web- en mobiele apps ontwikkelen
  • Werkorders maken
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst

Quickbase alternatieven

PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
Breng je bedrijf de moderne tijd binnen door bedrijfsprocessen om te zetten in flexibele, gecentraliseerde cloud-apps. Geen codering vereist.
NetSuite is een cloudgebaseerd ERP dat je het inzicht en de controle geeft die je nodig hebt om slimme beslissingen te nemen en met vertrouwen te groeien. Meer informatie over NetSuite
A cloud-based platform for enterprise business users with no coding skills to automate workflows & build business applications fast.
Axelor is een krachtige open source ERP, CRM en BPM bestaande uit meer dan 30 geïntegreerde modules die flexibel en eenvoudig aan te passen zijn. Meer informatie over Axelor
Uitgebreide cloudgebaseerde managementoplossing voor bedrijven. Inclusief boekhouding, CRM, projecten, HR, enz., op elk apparaat.
Furious is a complete and intuitive solution to manage and control your teams, your service company or your start-up.
Unify quality processes with QT9's comprehensive cloud-based QMS Software Suite. Schedule a demo & start a free trial.
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Asana is de gemakkelijkste manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven.
Hoogwaardige oplossing ontworpen voor effectieve samenwerking, communicatie, sociale netwerken en workflow- en kennisbeheer. Meer informatie over Bitrix24
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019. Meer informatie over ClickUp
Zoho Creator is software voor de ontwikkeling van toepassingen met weinig code waarmee je aangepaste, mobiel-klare apps bouwt om je bedrijf te runnen. Meer informatie over Zoho Creator

Quickbase reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5 (243)
Gebruiksgemak
4,1 (243)
Klantenservice
4,3 (243)
Functies
4,2 (243)
Waar voor je geld
4,1 (243)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
George K.
George K.
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

5,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Pluspunten:

- Easy of use (Great UI/UX) - Flexible Interface - Scalable - Supports a full API for integration to virtually any other application - Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process. - It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums. - The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Minpunten:

- Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality. I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Reactie QuickBase

6 jaar geleden

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Cody H.
CSR in VS
Administratie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I view that as a mark against Quick Base, but overall it serves well as a place to store and visualize data for a distributed team.

Pluspunten:

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls. It serves well as a data repository and tool for displaying large data sets.

Minpunten:

Not as intuitive as some of the competitors, sometimes it takes 2-3 menu clicks to get where you're going.

André L.
E-Commerce Platform Operations Specialist in VS
Detailhandel, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Dissappointing

3,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: I am using Quickbase to manage all my work on a daily basis. It has some advantages over alternatives such as spreadsheets and email.

Pluspunten:

The email notifications in Quickbase contain a lot of useful information. It is sometimes easier to manage Quickbase tasks by reading the email notification summaries rather than navigating the Quickbase website. Thankfully, the website allows files to be uploaded so users can create their own templates for tasks.

Minpunten:

There is no API features and tickets cannot be associated with each other or dependent on each other.

Geverifieerde reviewer
System Engineer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Streamlining procedures and saving time for all departments

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Because I've been using QuickBase for so long, I'm more familiar with it than most of my coworkers are. Despite this, I think QuickBase is a good tool for storing and visualizing data for a dispersed team, even though it has certain shortcomings. Overall, I found Quickbase to be the best data management program I've ever used. After I integrated my data into Quickbase, I felt more professional since I no longer had to utilize Excel or numbers or my notes to handle my data.

Pluspunten:

My favorite aspect of the workflow was that it could be constructed using a variety of different methods. QuickBase is an excellent tool for visualizing and sharing data. As a data store and visualization tool, it's a great fit. I appreciated the ease with which I was able to import all of my existing data from a variety of different applications.

Minpunten:

You could take a picture of your receipt or document and save it on your phone, which would allow you to transfer it to another device. Taking a photo with your phone is now more accessible than ever before, even if you don't have access to a scanner.

Brad E.
Brad E.
VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Quickbase transformed our business

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: My company is an energy efficiency contracting business with 20+ employees and $2.5M in annual revenue across residential and commercial business lines. Before we used Quickbase, we had used a combination of other software, and a proprietary software we built to manage our operations. Where these software fell short, Quickbase far exceeded. Simply put the ability create, extend, and change our application to meet our specific needs in a constantly changing environment is powerful. Our application has become our CRM, Project Management, and Operational tracking ad reporting software all built into one with a lot of automation and integration to boot!

Pluspunten:

Developing on Quickbase is incredibly easy. Most business operators with basic business software instincts can start building in Quickbase immediately, or they can choose an application on their exchange to start off with. Beyond the basics, where Quickbase really shines is how robust of a platform it is with incredible functionality including beautiful reporting, dynamic filtering, formula fields and form logic, integration ability, and more. There's always a new trick you can learn in Quickbase. In terms of usability, that's really all in the app your choose to use or build. It can be really clunky or sleek. All depends on your ability to build a usable app. The design of the interface is basic, but they're in the process of rolling out a new UI called Mercury that looks great.

Minpunten:

Quickbase does not provide a ton of customer support. They rely on an incredible community of users and developers as well as approved Quickbase Solutions Providers (QSPs) that customers can contract with for help with building their applications. But if you're looking to go at it on your own, you will have to dig if you need help with something. As savvy of as Quickbase user I am, it took me three years before I even learned that I had an account manager at Quickbase.