Wie gebruikt Quip?

Quip is een tool waardoor elk team sneller en slimmer kan werken.

Wat is Quip?

Centraliseer en organiseer het werk van je team, zodat je op één en dezelfde plek kunt creëren en communiceren. Maak en deel documenten, beheer projecten en blijf bij elke stap onderling in contact. Quip combineert documenten, spreadsheets, taken en een chatfunctie in één naadloze ervaring. Gebruikt door duizenden innovatieve bedrijven over de hele wereld, waaronder Facebook, NewRelic, Quora en Pinterest. Beschikbaar op het web, Mac, Windows, Android, en iOS. Ga gratis aan de slag met Quip.

Quip - Details

Quip

https://quip.com/

Opgericht in 2013

Quip - Prijsoverzicht

Quip heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Quip betaalde versie vanaf US$ 30,00/maand.

Quip-video
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Beginprijs

US$ 30,00/maand

Gratis versie

Ja

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Quip

De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.

Bekijk de volledige lijst van CMS-systemen

  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen

Bekijk de volledige lijst van Collaboration software

  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Evenementenbeheer
  • Groepenbeheer
  • Ideevorming
  • Ledenlijst
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Modereren
  • Websitebeheer

Bekijk de volledige lijst van Community software

  • Bestandsherstel
  • Bestandstypen converteren
  • Compliance bijhouden
  • Documenten archiveren
  • Documenten bewaren
  • Documenten indexeren
  • Documenten samenstellen
  • Elektronische handtekening
  • Offline toegang
  • Optische lezers (OCR)
  • Samenwerkingstools
  • Versiebheer

Bekijk de volledige lijst van DMS-systemen

  • Beheer van productgegevens
  • Compliancebeheer
  • Documentbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Ontwerpbeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer

Bekijk de volledige lijst van PLM-software (Product Lifecycle Management)

  • Bestanden delen
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
  • Realtime chatten
  • Samenwerking
  • Zoeken

Bekijk de volledige lijst van Portal software

  • Enquêtes en feedback
  • Ideeënbeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Priorisering
  • Releaseplanning
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerking
  • Vereistenbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Product management software

  • Bestanden delen
  • Databases maken
  • Documenten maken
  • Notitiebeheer
  • Office Suite
  • Presentatietools
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Teamchats

Bekijk de volledige lijst van Productiviteit software

  • Definiëren kenmerken belanghebbenden
  • Priorisering
  • Rapportage
  • Samenwerking
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Veranderingsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Requirements management tools

  • Beheer van doelstellingen en quota
  • Beheer van vergaderingen
  • Beheer van voorstellen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
  • Leads beheren
  • Presentatiebeheer
  • Prestatiebeheer
  • Samenwerking
  • Territoriumbeheer
  • Trainingsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Sales enablement software

  • Beheer van terugkerende taken
  • Gamification
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Mobiele toegang
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Spreadsheetweergave
  • Subtaken maken
  • Takenbordweergave
  • Takenlijstweergave
  • Tijd bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Taakmanagement software

Reviews van Quip

5 van 167 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenservice
4,5/5
Functies
4,1/5
Waar voor je geld
4,3/5
Nikhita K.
Production Engineer
Internet, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/3/2019

"An amazing platform to track your ideas"

Opmerkingen: We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.

Pluspunten: 1. I love quip as its the only good version controlled platform for taking notes that I have found in my industry experience of over 5 years.
2. Its easy to create public/private versions. I could easily create documents that are public (i.e. outside the firm) and private to me.
3. It is so easy to mark your favorite folders and share it across teams.
4. Its fast. I have found Google Docs to be a bit slower than quip.
5. You could easily import the content into a wiki or a word document with all the formatting intact.
6. You can create an excel sheet (or multiple sheets) in quip itself.
7. Onboarding and gettting used to the platform is really easy.

Minpunten: 1. It behaves odd when creating tables and adding pictures (like indentation sometimes screws up).
2. If you are looking for a platform to create animated documents, quip might not be your friend. It supports basic data representation objects like tables, pictures, worksheets but if you want audio etc, you want to goto powerpoint.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/3/2019
Geverifieerde reviewer
Engineer
Consumentenelektronica, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29/8/2019

"Review for Quip"

Opmerkingen: I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.

Pluspunten: Quip UI is really smooth, and feels new! it has a good functionality to provide the revision history for the document, which I think is very useful. When multiple folks are simultaneously editing the same document, the revision history for each line provides a very nice view of who changed what. Additionally, Quip has a chat tool embedded in its UI. I use this often to communicate with other folks who are working on the same project.

Minpunten: I dont have a strong dislike for any of the features, but perhaps one point was it takes significant time for a new guy to get to to speed with the tool and understand all the intricate details.
Perhaps the on boarding proceed can be better

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29/8/2019
Geverifieerde reviewer
Operations Coordinator
Entertainment, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24/6/2020

"Perfect for quick notes"

Opmerkingen: Great tool for quick notes and easy access but not a tool I'd recommend to use over Google Drive or Microsoft Office.

Pluspunten: Quip is a great tool to use for your team when quickly brainstorming and jotting down ideas. It strips itself of unnecessary formatting/UI options and provides you a clean slate to work smarter.

Minpunten: While Quip is easy to use, using Quip as a main tool to create spreadsheets or documents is not something I recommend. Exporting a Quip spreadsheets to Excel will export all the information over but leaves you with a lot of manual formatting and editing and becomes unreliable when needing to export something on the fly. This could be fixed if the "Save to PDF" function worked properly, but alas, saving to a PDF does not allow you to format properly and will include the Header rows and columns into the PDF - thus not allowing you to send clean, concise information over to colleagues.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24/6/2020
Geverifieerde reviewer
AWS Sales Intern
Internet, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7/7/2020

"Quip Review"

Opmerkingen: I prefer other collaboration tools, but if you just need to share a large file or collaborate with a few other people, it does the job.

Pluspunten: It's great for real-time editing, you can see the history of the document edits and who made each change, and it's easy to organize in folders and share with a specific group of people with specified permissions. Since it's cloud-based, I like using it for collaboration and sharing large files.

Minpunten: Quip is not easy to navigate. I think the UI is missing basic functionality. It is hard to revert to an old version or it can get slow if too many people are using it at once. I prefer Google Docs.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7/7/2020
Nathan S.
Digital Marketing Manager
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 18/7/2019

"Quip's An Alternative to Google Docs and Slack"

Opmerkingen: I tested Quip as part of a team effort to find a collaborative tool that we could incorporate across the board. Over the 6 month period that I tested it, I found that while it was functional for the most part as a lot of things, it failed in key areas that we would need it to work including handling large spreadsheets, edit history and connectivity issues. However the price and slow functionality when it comes to bigger documents/spreadsheets leaves much to be desired and as such, it may not be ideal for anyone but bigger organizations that want to cut off multiple communication channels and document tools. Overall Quip is a good alternative to Slack & Google Apps. However it leaves some things to be desired in the looks and function department.

Pluspunten: Quip is a great collaboration tool that is something similar to Slack, Google Docs and Google Sheets all wrapped up into one. My favorite feature is the collaboration tool which allows you to edit documents and discuss them in real time with other users. You can send messages to other users and Quip has a nice way of letting you know whether a user is online or offline. The messages can be sent to individuals and within a group chat setting. When commenting on spreadsheets, you can annotate cell by cell which is something helpful especially if you are reviewing spreadsheets with a lot of information. File management is a charm. You can easily upload shared documents to folders and limit who can see the documents as well as who can edit/view the documents. One gripe about collaboration apps that I have had in the past is the amount of notifications you get if you have multiple people working on documents/projects etc. Quip solves this by giving you the option to prioritize the notifications you want to this. You can also @ specific people which makes communication easier. Similar to Slack, there is an option to notify everyone with an @everyone option to send messages to a whole team. Quip integrates well with Salesforce, so if you are using Salesforce, this is a good option.

Minpunten: If you want to test Quip before deciding, you may not like the requirement for a work email.
You need constant internet connectivity to make Quip work, if you find yourself in a place where there is no internet, you may be out of luck to use Quip.
While Quip is good for communication, editing and collaborating on big spreadsheets slows the app down and you can find it slows down performance. You are better doing light to medium size documents/spreadsheets. When collaborating documents, versioning and edit history are important. It gets hard to revert to an older copy of a document and it can create some confusion if there are a lot of people looking at the same document.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 18/7/2019