Smart Service

Smart Service

door My Service Depot

Wie gebruikt Smart Service?

Smart Service is de perfecte softwareoplossing voor elk buitendienstbedrijf, ongeacht de omvang. Dit programma werkt van verkoop tot service samen met QuickBooks om planning en facturering te vereenvoudigen.

Wat is Smart Service?

Je gebruikt QuickBooks al om je bedrijfsfinanciën te beheren. Ga nu een stap verder met Smart Service, de directe QuickBooks-add-on die planning, facturering, dispatching, klantrelatiebeheer, werkorders, routering en alle andere behoeften van het moderne buitendienstbedrijf behendig regelt. Vervang je klemborden en archiefkasten door een mobiel, papierloos systeem dat je activiteiten stroomlijnt, verspilling elimineert en je nettowinst verhoogt.

Smart Service - Details

My Service Depot

http://www.smartservice.com

Opgericht in 1992

Smart Service - Prijsoverzicht

Smart Service heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor Smart Service.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Smart Service

Beveiligingssysteem installatiesoftware
Documentimaging
Factureren
Klantenbeheer
Leads beheren
Offertes
Plannen
Productiekosten
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Contractbeheer
Factureren
Klantenbeheer
Mobiele toegang
Offertes
Plannen
Tijd bijhouden
Voor commerciële en/of industriële installateurs
Werkorderbeheer
Betalingen innen in de buitendienst
Contactendatabase
Contractbeheer
Elektronische handtekening
Factureren
Mobiele toegang
Offertes
Online tijdklok
Plannen
Routering
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Beheer van technici
Factureren
Inventarisatie
Klantendatabase
Mobiele toegang
Offertes
Onderhoudsplanning
Plannen
Routering
Taakbeheer
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Werkorderbeheer

De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.

Beheer van technici
Contractbeheer
Factureren
Inventarisatie
Klantendatabase
Mobiele toegang
Routering
Taakbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Werkorderbeheer
Zelfserviceportal
Betalingen verwerken
Elektronische handtekening
Factureren
Mobiele betalingen
Offertes
Tijd bijhouden
Verzendbeheer
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Beheer van technici
Factureren
Klantendatabase
Mobiele app
Offertes
Plannen
Routering
Taakbeheer
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Factureren
Geschiedenis van klantenservice
Mobiele toegang
Offertes
Ongediertebestrijding bijhouden
Pesticidegebruik bijhouden
Plannen
Routering
Vastgoedlay-out
Verzendbeheer
Wagenparkbeheer
Apparatuurbeheer
Contractbeheer
Factureren
Klantenbeheer
Mobiele toegang
Offertes
Personeelsbeheer
Plannen
Routering
Verzendbeheer
Contractbeheer
Inventarisatie
Klantendatabase
Offertes
Plannen
Preventief onderhoud
Routering
Taakbeheer
Terugkerende afspraken
Verzendbeheer
Werkorders maken
Beheer van chemische stoffen
Factureren
Klantenbeheer
Mobiele toegang
Offertes
Plannen
Routering
Werkorderbeheer

Reviews van Smart Service

5 van 254 reviews worden weergegeven

In totaal
4.3/5
Gebruiksgemak
4.2/5
Klantenservice
4.5/5
Functies
4.2/5
Waar voor je geld
4.2/5
Albert d. F.
President
51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/12/2017

"Smart Service has been a God send to my company. We are now also "almost" paper free."

Opmerkingen: Efficiency - Efficiency - efficiency.
And did I mention efficiency???

Pluspunten: Being able to use iPads or tablets in the field. By being able to use tablets we take away the technicians penmanship errors and can have the customer sign work orders so there is no confusion of who said what later.

Minpunten: Not being able to track individual extinguishers by date and have them update to when service is needed.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/12/2017
Mar A.
Operations
Machinebouw, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/3/2020

"Smart Service "

Pluspunten: We really don't use the Software to its fullest. It We love the part we use

Minpunten: We would love to use the Service agreement billing but we bull a month in advance and the way it is designed we can not use it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25/3/2020
Lorianne E.
Owner
Milieudiensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20/3/2020

"Outstanding Software with Outstanding Customer Support"

Opmerkingen: Smart Service is a reliable software that allows us to ease into our day and our driver's day. They know ahead of time what their schedule will be for the week. It allows me to spend more time with my customers. It makes scheduling a snap. Our invoicing goes out immediately, where before it went out a few days to a week later. Thus, we are getting paid faster.

Pluspunten: Smart Service has streamlined and simplified our scheduling processes, service and billing. It has cut my paperwork down by half, allowing me to get other business tasks done that were going by the wayside.

Minpunten: The first year, it was difficult flipping back and forth between Quickbooks and SmartService, until we built up a history on our customers.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20/3/2020
Deb H.
Administrator
Consumentendiensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/9/2016

"Scheduling Guru"

Opmerkingen: My employer was quite hopeful that Smart Service would be the answer to our scheduling & invoicing headaches as he invested a great deal of money into the software, the iPads, man hours, time away from our regular business days to learn the system, etc. The idea of the system is really good. The implementation in daily business is not so good as it takes real dedication and compliance on everyone's part. He had to rework the inventory on Quick Books so items would be easier for the field guys to find, invent ways to charge mileage as we live in a rural area and Wyoming is huge, rework the labor hours so the men knew how to charge a customer in the field. With all the work we both put into it, the extra training I requested from My Service Depot, you would think that it would run smoothly. Smart Service is only as good as the people's efforts entering the data from a job. If they forget something it can cost the company a lot of money. Since we started Smart Service we have returned to paper as it can be tracked. Having a paper trail is very useful. My employer has returned to invoicing duties as he will know if the men forgot something on the invoice and won't have to eat the cost any more.

Pluspunten: Being able to schedule the field guys is fantastic. I can look at the screen and immediately know if I have a worker available or not. If a person takes the time to learn it the scheduler can be your new best friend. Some of the men really LOVE that they can take photos of the job site, the work, parts that need to be replaced and it stays with that job forever. I love that too. It is very handy.

Minpunten: Since Smart Service makes a new, unique job in Quick Books every single time you make a job, it makes more sense to have QB in single user mode all the time so a job can be deleted if necessary but my employer uses QB in his office to do his bids and the invoicing so it can be a pain in the neck. There is no way to tell Smart Service to print ONE work order if the jobs are assigned to the department and to the person (indicates who is doing the job) it automatically spits out one for the office that I don't need, one for the job, and one for the human. Once a person's name is entered as a customer there is no way to change it. It is wrong forever. Once it is used in QB it can only be made inactive not deleted. It might be a Quick Books interface problem which is not really Smart Service's problem but if Quick Books runs into a problem and has to close (but they always apologize for the inconvenience ;) ) then I have to close Smart Service, re open QB, start Smart Service, wait for it to go through it's acrobatics (gathering data) before I can use it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/9/2016
Angela F.
President
Openbare veiligheid, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23/3/2020

"Reliable Product"

Opmerkingen: Overall the product is solid and the Support team is extremely helpful.

Pluspunten: The scheduling feature works well. Many positive features, photo capturing, signatures, notes. I enjoy the monthly webinars that provide/reap new and old features of the product.

Minpunten: The downside of this product is the notes stay with the recurring job from year to year unless you create a new recurring job. This is time consuming and causes errors if the new job is not scheduled as recurring. A great feature would be for notes to automatically be archived when the next schedule occurs.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23/3/2020