Wat is BQE CORE Suite?

BQE Core centraliseert de project- en financiële gegevens van professionele dienstverleners op één prachtig cloudplatform. Door tools voor projectmanagement, uren- en kostenregistratie, facturering, rapportage en financieel beheer te beheren, maakt Core het gemakkelijker om je bedrijf winstgevender te maken. Het organiseert informatie, automatiseert repetitieve taken en stelt je in staat meer tijd te besteden aan het leveren van diensten aan je klanten in plaats van het beheren van interne processen. Meld je aan voor een gratis proefperiode van 15 dagen.

Wie gebruikt BQE CORE Suite?

Niet door leverancier verstrekt

Waar kan BQE CORE Suite worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • BQE Software
  • Gevestigd in Torrance, VS
  • Opgericht in 1995
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Hongkong SAR van China, Ierland, Maleisië en nog 7 andere

Talen

Engels

Over de leverancier

  • BQE Software
  • Gevestigd in Torrance, VS
  • Opgericht in 1995
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Hongkong SAR van China, Ierland, Maleisië en nog 7 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van BQE CORE Suite

BQE CORE Suite Software - 1
BQE CORE Suite Software - 2
BQE CORE Suite Software - 3
BQE CORE Suite Software - 4
BQE CORE Suite Software - 5
View 6 more
BQE CORE Suite-video
BQE CORE Suite Software - 1
BQE CORE Suite Software - 2
BQE CORE Suite Software - 3
BQE CORE Suite Software - 4
BQE CORE Suite Software - 5

Vergelijk de kosten van BQE CORE Suite met soortgelijke producten

BQE CORE Suite

N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 10,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van BQE CORE Suite

  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Automatische tijdregistratie
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van verlofuren
  • Betalingen verwerken
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Casusbeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureerbare items bijhouden
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grootboek
  • Herhaalfacturering
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kostenschatting
  • Machine learning
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online tijdregistratie software
  • Overurenberekening
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectfacturering
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Spraakherkenning
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Vergoedingenbeheer
  • Verlof bijhouden
  • Verlofaanvragen
  • Vertrouwensadministratie
  • Verwerking van natuurlijke taal (NLP)
  • Voor accountants
  • Voortgangsrapporten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Ziekteverlof bijhouden

BQE CORE Suite alternatieven

Eén platform voor al je projectmanagementbehoeften; van offertes tot urenstaten, het bijhouden van projecten en kostenberekening, rapportage en meer.
Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes
Built specifically for financial management firms to improve productivity, boost collaboration and increase profitability.
Multi-user, collaborative environment for running an efficient project office.
JAMIS Prime is simply the most intuitive and agile project ERP solution for government contractors.
PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing. Meer informatie over Odoo
Furious is a complete and intuitive solution to manage and control your teams, your service company or your start-up.
Werk samen aan projecten, houd de tijd bij, beheer uitgaven en factureer je klanten. Beschikbaar in de cloud, vanaf elk apparaat.
Axelor is een krachtige open source ERP, CRM en BPM bestaande uit meer dan 30 geïntegreerde modules die flexibel en eenvoudig aan te passen zijn. Meer informatie over Axelor
Software voor het vereenvoudigen van personeelstaken zoals loonadministratie of vakanties, voor kleine en middelgrote bedrijven.
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen

BQE CORE Suite reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,4 (554)
Gebruiksgemak
4,3 (554)
Klantenservice
4,6 (554)
Functies
4,4 (554)
Waar voor je geld
4,5 (554)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert c. M.
Robert c. M.
Business Development Director in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Juridische dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Valuable software for billing at a law firm

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Pluspunten:

The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Minpunten:

It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

Seth T.
Senior Acoustical Consultant in VS
Architectuur en planning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great for time and expense tracking, other features are less straightforward

5,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Overall it gets the job done that we need it to do. Most things are pretty straightforward, but some things you have to dig a little to figure out how to get the information you need.

Pluspunten:

Works really well for most of what I use it for: time and expense tracking. Customer support is very responsive.

Minpunten:

I wish it were easier to see how much money vs time is left in a project.

Stacy M.
VS
Bouw
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

BillQuick - A look at one year post conversion

3,5 7 jaar geleden

Pluspunten:

BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before. BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Minpunten:

The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve. In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

Irving G.
Design Principal in VS
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Running a design practice, what they didn't teach you in architecture school

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: I check what other apps and services are out there for architects and most are even more overwhelming or offer more than needed for a small practice, or charge much more that it is worth.

Pluspunten:

Running a practice and staying financially solvent is key with a way to measure progress with tasks, time and fees. CORE does this and in a way architects can understand since it is designed by architects. However, it tries to cover all variations on running a firm and while appreciable, it can be confusing with too many choices to search and select from. The flexibility is a plus once you reach out to customer service (live24/7/365) and they kindly walk you through a solution.

Minpunten:

It's a bit complex at the onset of setting up the account and projects. You do it often enough, it does become second nature but it takes time and includes some missteps readily corrected by the help system.

Joe G.
Accounting manager in VS
Administratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

BQE, so easy to use

5,0 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

so easy to use, very little training required. everything is where you expect it to be

Minpunten:

there are different reports or ways to view your time, this isnt very clear. i would like to use this feature but don't. this is of little importance to me. i am still able to do what i need to do in the software.