Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Odoo?

Odoo's geïntegreerde e-commerceplatform biedt alle tools die je nodig hebt om een online winkel te creëren terwijl jouw bedrijf groeit. Creëer moeiteloos aangepaste ontwerpen voor productpagina's zonder programmeerkennis en houd de voorraad en verkoop up-to-date via automatische voorraadaanpassingen en rapportages. Verhoog je omzet met cross-selling en upselling-mogelijkheden op productpagina's, in de winkelwagen of bij het afrekenen. Odoo eCommerce kan worden geïntegreerd met grote transporteurs en online betaalmethoden.

Wie gebruikt Odoo?

De open source software van Odoo biedt een uitkomst voor iedereen, van mensen die slechts een blog willen tot grote bedrijven die een volledige ERP nodig hebben. De software is flexibel en kan worden aangepast aan het MKB of grote ondernemingen.

Waar kan Odoo worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005

Ondersteuning voor Odoo

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees, Deens, Duits en nog 20 andere

prijzen van Odoo

Beginprijs:

US$ 14,80/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Odoo heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Odoo betaalde versie vanaf US$ 14,80/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005

Ondersteuning voor Odoo

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees, Deens, Duits en nog 20 andere

Video's en afbeeldingen van Odoo

Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Odoo-video
Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5

Functies van Odoo

  • 360-gradenfeedback
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementenbeheer
  • Abonnementsbeheer
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Annuleringsbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Batchverwerking
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Betalingen verwerken
  • Brandstofbeheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogusbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Documentbeheer
  • Documenten coderen en controleren
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Enquêtes en feedback
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Feedbackbeheer
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Foutopsporing
  • GPS
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde offertes
  • Geautomatiseerde planning
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde ontwikkelomgeving
  • Grafische gebruikersinterface
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inschrijving/onboarding
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kansenbehee
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitscontrole
  • Leaddistributie
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads genereren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Levenscyclusbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Leveringsbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Online facturering
  • Online winkelontwerp
  • Ontwerpbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orders afhandelen
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Portefeuillebeheer
  • Predictief onderhoud
  • Predictieve analyse
  • Prestatiebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijsbeheer
  • Priorisering
  • Productcatalogus
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productie bijhouden
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime data
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Retourbeheer
  • SEO-beheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerken in teams
  • Samenwerkingstools
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Segmentering
  • Servicegeschiedenis
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sociale promotie
  • Sourcingbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Stuklijsten maken
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Testen van compatibiliteit
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Trainingsbeheer
  • Transactiebeheer
  • Transportbeheer
  • Uitgavenbeheer
  • VIN-lookup
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verzendbeheer
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Volgen van sollicitanten
  • Voor de verzekeringsbranche
  • Voor kleine bedrijven
  • Voor meerdere talen
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Vorderingenbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Winkelwagen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Odoo alternatieven

Geïntegreerd pakket cloudgebaseerde ERP-oplossingen dat organisaties helpt hun bedrijfsactiviteiten te automatiseren en de besluitvorming van bedrijven te verbeteren.
Oracle Primavera is de krachtigste, meest robuuste en gebruiksvriendelijke oplossing voor het plannen, beheren en uitvoeren van projecten van elke omvang.
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
Hoogwaardige oplossing ontworpen voor verkoop, samenwerking, communicatie, sociale netwerken en workflowbeheer. Meer informatie over Bitrix24
Zoho One is een revolutionaire alles-in-één suite waarmee je je gehele bedrijf kunt runnen met een ongekende 40+ geïntegreerde toepassingen op één account.
On-premises open source-oplossing die alle ERP-, CRM- en SCM-activiteiten stroomlijnt.
Open source-oplossing voor algemeen bedrijfsbeheer, van klanten en bestellingen tot facturering en voorraad.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Stuur facturen voor projecten en klantuitgaven, ontvang betalingen en volg de algemene gezondheid van je bedrijf op een snelle en efficiënte manier. Meer informatie over Zoho Invoice

Odoo reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,2
Gebruiksgemak
4,0
Klantenservice
3,9
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Lien
Administratieve ondersteuning in België
Burgerlijke en maatschappelijke organisatie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Goeie ondersteuning

3,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Ik ben nog niet helemaal overtuigd indien we hiermee zullen verder werken maar ik ben wel enorm blij met de ondersteuning en de vlotheid waarmee ticketjes worden behandeld.

Pluspunten:

De service en ondersteuning bij vragen of zaken die niet goed lopen. De volledigheid van het aanbod op het platform van Odoo. De kostprijs.

Minpunten:

De beperking op vlak van het bouwen van de website (vroegere website was in Wix en de functionaliteiten zijn daar beter). Sommige zaken die fout lopen waarvoor telkens ticketjes moeten aangemaakt worden. Beperkingen op het eLearningplatform (en bijhorend forum).

Overwogen alternatieven: Wix, Billit en Mailchimp

Redenen om voor Odoo te kiezen: Compleetheid van alles wat we nodig hebben in één product en één platform.

Overgestapt van: Wix

Redenen om over te stappen op Odoo: De compleetheid van dit alles in één pakket.

Nathalie
Hr and Finance in België
Import en export, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Duur en veel systeemfouten op nochtans eenvoudige zaken

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Leek fijn programma en niet te duur... Maar hebben een jaar tijd gespendeerd aan voorbereiding/ implementatie en ondertussen heel veel geld uitgegeven aan voor ons normale zaken die echter niet in het programma zaten. Ook 'golden partner' van Odoo waar we mee samenwerkten was allesbehalve golden en we waren genoodzaakt de samenwerking stop te zetten.

Pluspunten:

Alles gebeurt via internet. Dus gemakkelijk toegankelijk.

Minpunten:

Zeer duur. Lijkt oorspronkelijk goedkoop maar om het product geïmplementeerd te krijgen zoals je het wil ben je heel veel geld kwijt. Essentiële zaken werken niet: enkele vbn een order omzetten naar een verkoopfactuur met korting kontant geeft soms een ander eindbedrag op de factuur (meestal lager eindbedrag)OCR werkt maar half.. je moet steeds nog zelf wijzigingen aanbrengen..Labels afdrukken is na een jaar nog niet inorde. Kan je niet zelf maar moet door een specialist terzake gebeuren.[gevoelige inhoud verborgen] kent Odoo niet.. ook hier zeer omslachtige procedure. Boekhouding is echt een achteruitgang tov vorige pakket dat ik had.

Tufik
freelancer in Nederland
Computersoftware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Mijn eigen ervaring

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Ik denk dat open source software beter is dan closed source software, want als je open source software gebruikt, bezit je die eigenlijk, en dit is een hoge veiligheidsfactor, maar closed source software huur je die software.

Pluspunten:

Heb je een bedrijf, dan heb je een bedrijfsmanagementprogramma nodig, en hier wil ik je vertellen over odoo. Het is een eenvoudig systeem voor het beheer van werknemers op afstand en het plannen van bedrijfsmiddelen.U kunt ook de financiële status van uw bedrijf en uw saldi volledig synchroon kennen, zodat u de zwakke plek in uw bedrijf kunt ontdekken en deze onmiddellijk kunt versterken. het organiseren van meetings en calls met klanten en medewerkers, het is, kortom, een geïntegreerd softwarepakket om Work efficiënt en volledig onder controle te houden. odoo is een Belgisch bedrijf dat begon met tien werknemers en nu meer dan 9 regionale kantoren over de hele wereld en 5 miljoen gebruikers heeft.

Minpunten:

Wat betreft een open source-programma, ik denk dat er bijna geen defecten zijn. De programmeertaal is Python, en het is heel gemakkelijk, maar misschien moet je code kopen voor een goedkope prijs.

Bobby
CEO in Nederland
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Bizar slechte klantenservice, eindgebruiker is nummertje.

3,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Mijn persoonlijke ervaring is niet goed, Odoo gedraagt zich zeer arrogant, en komt niet met concrete oplossingen, eindgebruikers zijn de klos! Als je voor Odoo gaat, denk dan eerst goed na, test alles door, en betaal pas als alles werkt!

Pluspunten:

Functies, voor een goede prijs. Maar dan moet het wel werken zoals geadverteerd, en dat doet het niet.

Minpunten:

Je bent voor het koppelen van een webshop afhankelijk van een 3e partij, de connector waar wij mee werken werk vanaf dag 1 niet goed. De developer van deze connector heeft het bijltje erbij neer gelegd. En Odoo zelf, doet niks om de eindgebruiker te helpen, en verwijzen naar onze partner, die net als ons ook niks kan. Als je een platform aanbied met plugins van 3e partijen, controleer dan op zijn minst de kwaliteit, en als de developer zijn afspraken niet nakomt, dan verwijder je deze van het platform todat ze hun afspraken nagekomen zijn. Als je als eindgebruiker niet betaald word je meteen afgesloten, maar als je een flut-plugin online zet, dan mag je hier geld mee verdienen en je bent niet verplicht om service te verlenen en het probleem op te lossen. Bizar!

Bart
Owner in Nederland
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Odoo, een ware openbaring als je met andere paketten hebt gewerkt

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: - Positief, het heeft wat tijd gekost om iedereen op een lijn te krijgen
- Als je uit een spreadsheet gedreven omgeving komt ben je de flexibiliteit wel kwijt, dit geldt echter voor alle ERP systemen

Pluspunten:

- All-in-one, alle data in een systeem, geen koppelingen, geen download en upload - Gebruiksgemak - Flexibele rapportage

Minpunten:

- Financieel is wel even wennen zeker als je een ander pakket gewend bent - Implementatie tijd, door zijn geintegeerdheid moet je heel goed weten waar je mee bezig bent

Artur
Artur
Project engineer in België
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Civiele techniek, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Super HELP DESK

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: It's basic but intense. I love it

Pluspunten:

Professional Help Desk specially [sensitive content hidden]

Minpunten:

Nothing

Cameron
Account Manager in VS
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

My Thoughts on Odoo (so far)

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Overall, I would say my experience with Odoo has been both frustrating and rewarding. It is such a powerful tool, but takes lots of dedication, planning, and testing to really understand how the system works, and how to tailor it for unique business / supply chain challenges. We don't sell widgets that are identical to one another. Everything we buy and sell has unique characteristics which is difficult to transcribe in an ERP system. Odoo is an ERP system that has the flexibility to handle these types of challenges.

Pluspunten:

I want to give a shoutout to [sensitive content hidden] who has been our Business Analyst. He's done an excellent job learning how our business operates, and finding solutions to tailor fit Odoo's platform to our particular business challenges. He's been efficient with his implementations, and has been a great partner in getting the most bang for our buck on development needs. Ease of Use. Once you spend a good week using the system, it becomes fairly easy to use and customize.

Minpunten:

Odoo has been difficult to package purchases into shipping units, which for us are truckload quantities. Odoo has made it difficult to translate between different units of measure that can convert. I wish that I could implement Tableau dashboards into Odoo for executive views.

Overwogen alternatieven: Zoho CRM

Redenen om over te stappen op Odoo: Odoo has a more robust suite of features to manage inventory

Henrique
business and sales director in Brazilië
Machine- en installatiebouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

middle term review

3,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: so far I can tell that is ok. the implementation team is good. some desapointing with some of the tools and we anguer to see all the modules working toghether

Pluspunten:

the app integration is good to reproduce our working mode onsitlde the apps

Minpunten:

whatsapp app is too basic and missing features such as loading a video in the social media managment tool.

Overwogen alternatieven: SAP BusinessObjects Business Intelligence

Redenen om voor Odoo te kiezen: not complete solution and it is important to me the croos information between the dept to better manage the company

Overgestapt van: Bitrix24

Redenen om over te stappen op Odoo: odoo have local services and looks lime more suitible to our company fase.

William
Manager in Luxemburg
Vastgoed, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

feedback after 8 months

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Odoo is reliable, still fast with a lot of data (lines and scans), granting to have an overall management of data, documents and spreadsheets... - very impressive and enjoyable
Still evolving in a good way
It lacks a backup local solution, with full access (all modules) even if it's a read-only edition

Pluspunten:

Great possibilities included into Odoo (autocompletion, AI to scan accountancy, documents and data together, bank reconciliation, asset's management, contacts, duplicate detection, seamless year and processes...) All in one solution Odoo still evolves every 2 months and user's feedback are also in sight More customers and suppliers adopt also Odoo AppStore

Minpunten:

Customized developpment and/or local hosting : fees way too high and too often Online documentation help isn't enough updated (but there are a lot of updated tutorial videos) Importing data isn't very predictable - no documentation about name of recognized columns Export-Import (Odoo to Odoo only) to handle mass data, isn't as easy as teached Some tickets are way too long to be solved (few weeks since the first chat) - and some consultants try to force new sales SMS, VoIP, SIP : fees aren't reasonable ; other inApp services seem not at a fair price No temporary user with read-only default profile (as for inspection - control, like for 2-3 months a year) Currencies (realtime and historical) data, VAT chekcs... shall be centralized into an Odoo buffer for all customers

Overwogen alternatieven: Baserow

Redenen om voor Odoo te kiezen: no linux server (local self hosted) feature ERP solutions expensive and not so efficient

Overgestapt van: Sage 50cloud Accounting

Redenen om over te stappen op Odoo: more enhanced My accountant advices me Odoo

Charles
President in VS
Civiele techniek, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Product, Complicated Startup

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Working with Tahoe as our Support Guru has made all the difference in the world. The software is complicated to setup and customize. Having someone that responds quickly and gets back to your with answers has help tremendously. We love the product.

Pluspunten:

Flexibility. Ever aspect of the the business process is covered in the workflow.

Minpunten:

Complicated setup and slow technical support.

Edgar
Innovation Lead in Mexico
Machine- en installatiebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Flexible and easy to master ERP

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Fun learning experience, swift and precise business process improvements.

Pluspunten:

Its ease of use and its efficient interface, along with its modular structure and the interoperability between applications. The openness and pro-activeness of their consultants.

Minpunten:

Its rigidity regarding certain country-specific flows. Though it seems robust, cost analytics could still be improved (and seem like so in version 18, but we haven't yet made the upgrade).

Overwogen alternatieven: NetSuite, SAP Business One en ERPNext

Redenen om over te stappen op Odoo: Robust support team in our country. Community edition allowed us to create a MVP with little to no investment.

Mahmod
Financial Manager in Egypte
Detailhandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Good experience with some attentions to warehouse reports

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Its really good experience
And I hope more attention to warehouse reports ( Exactly to warehouse balances after each transaction we didnt find it in reports )

Pluspunten:

We found support in forums and social media like youtube in addition to odoo support team

Minpunten:

Speed ​​of response from [sensitive content hidden]

Enki
General Manager in België
Machinebouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

The best ERP system for small and mid-sized business

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Overall, it is a good experience. It would be even better if the few bugs we experience are ironed out and if user rights are easier to manage as a non-technical person.

Pluspunten:

It's ability to be modified, while still offering an excellent out of the box solution at a good price.

Minpunten:

It is still quite hard to manage user access rights.

Overwogen alternatieven: Dynamics 365

Redenen om over te stappen op Odoo: Price mainly - Why do I need to type 40 characters?

Dayken
CEO in Dominicaanse Republiek
Consumentenelektronica, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

My experience

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: So far my suggestion is to enable the possibility of segmenting products by currency, so that customers can see the products they want to show them in their currency.

Pluspunten:

What I like most about Odoo is the ease of use, the interface is modern and more.

Minpunten:

So far my suggestion is to enable the possibility of segmenting products by currency, so that customers can see the products they want to show them in their currency.

Overwogen alternatieven: Shopify

Redenen om voor Odoo te kiezen: I have always been looking for a platform that allows me to have quality at an acceptable price

Overgestapt van: Squarespace en Shopify

Redenen om over te stappen op Odoo: Because I see that it has many functionalities and a good interface

Erwin
Owner in Nederland
Automotive, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

very good help

5,0 vorige week Nieuw

Opmerkingen: Great programm with a lot more possibilities than we use

Pluspunten:

outstanding servicefrom the support department from Odoo

Minpunten:

Most of the time answer from Odoo end up in my spam

Overwogen alternatieven: Silvasoft

Redenen om voor Odoo te kiezen: old programm ended so whe had to find a new programm

Overgestapt van: Mamut One

Redenen om over te stappen op Odoo: Bookkeeper already worked with Odoo and some other companies that i knew also.

Jon
Owner in VS
Afdrukken en drukwerk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Love Odoo software. Odoo Service Pack for setup is HORRIBLE!

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: I strongly discourage anyone from using the Odoo Training Service Pack of hours. We had a horrible experience. The Business Service Analysts who work with you are a joke. I imagine there are some good ones. The program is set up poorly from square one. Regardless of your type of business, you receive the BSA who becomes available next. Even if they have no experience, or relatively little, with your industry. You only have ONE person. Not a team of people. To top it off, we had 3 BSA and all were within their first few months with Odoo. I wish I had a dollar for every time our first BSA said "I don't know." I will be escalating my fight with Odoo to receive a refund for some hours. For instance, we were charged for cancelling a weekly meeting that wasn't confirmed since I was literally in a foreign jungle with very spotty internet. Yet, when our BSA didn't show up one week and we had to email (there is no way to call your BSA) to find out via auto-reply that he was out of the office, well...there was no offsetting penalty against Odoo. We were charged many hours for slow work that I can now do myself in half the time! Use a third party company that specializes in your industry or is close to your location and can visit. The Odoo BSA Service Pack program is so poor that the company actually told me that "We don't guarantee the quality of our service." That should tell you all that you need to know about paying Odoo for implementation of your program.

Pluspunten:

There are so many apps/modules that can all be integrated. You can pick and choose which apps to start with and add more as you need or fee comfortable. Small or large businesses can successfully use Odoo.

Minpunten:

Some things are a bit comlex for a small company with limited people to implement what we want. We are a CUSTOM PRODUCTS manufacturing company and there aren't as many resources to learn how to handle manufacturing custom products. Odoo would be great for building a house or an airplane. But I'm struggling to figure out how to have a good flow with 100 orders a day for custom rubber stamps, nameplates, signs and embroidery.

Overwogen alternatieven: QuickBooks Desktop en NetSuite

Redenen om voor Odoo te kiezen: The software we switched from is a proprietary program from our small industry and is not listed above. While the software is great for manufacturing in our industry, everything else is not nearly as efficient or effective as what Odoo has. The accounting is especially poor. Reporting is even worse than poor!

Overgestapt van: Postage $aver

Redenen om over te stappen op Odoo: QuickBooks couldn't handle some basic invoicing and shipping functions much to my surprise. NetSuite was incredibly much more expensive for much less capability.

Jeff
Operations Manager in Canada
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Amazing ERP/MRP system!

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Overall, the Odoo system is incredible. No more paying for each additional module you need. It is all included. They offer a free version if you only need a single module... Who does that? If you are in the market for a user-friendly ERP or MRP system, look no further.

Pluspunten:

Odoo is very user-friendly and the Odoo team is absolutely phenominal. The software is extremely customizable and offers a plethora of features out of the box.

Minpunten:

The subscription fee is due upfront. This can be a little daunting if you are looking for a longer term.

Overwogen alternatieven: QuickBooks Online Advanced

Redenen om voor Odoo te kiezen: Netsuite is overcomplicated and extremely overpriced. Their customer support leaves much to be desired.

Overgestapt van: NetSuite

Redenen om over te stappen op Odoo: Quickbooks Advanced Online does not offer the Sales Order function like previous versions.

Mario Enrique
Brand Manager in Mexico
Design en ontwerp, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Thank you [sensitive content hidden]

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: My overall experience with Odoo has been positive. I’m very happy with the results and progress we’ve made using the platform—it’s everything we wanted and even exceeds our expectations in some areas. However, there are times when the system can be a bit confusing and repetitive, which can slow down our workflow. Despite these occasional challenges, Odoo has been a valuable tool for our business, and we’re pleased with the direction we’re headed.

Pluspunten:

What I liked most about Odoo is the system's adaptability—it’s incredibly versatile and can be tailored to fit our specific needs. I also want to highlight the outstanding service we received from our consultant, [sensitive content hidden] He’s been extremely attentive and helpful throughout the entire process, making sure we get the most out of the platform.

Minpunten:

What I liked least about Odoo is the way consulting hours are charged and accounted for. We’re concerned about being billed for time spent resolving issues that aren’t our fault, such as bugs or errors within Odoo itself. It would be more reassuring if there was a clearer distinction between time spent on genuine consulting and time spent addressing system-related problems.

Overwogen alternatieven: SAP BusinessObjects Business Intelligence

Redenen om voor Odoo te kiezen: we needed something more complete, that included more capabilities

Redenen om over te stappen op Odoo: because we think is a better fit for our needs and company size

April
President in VS
Informatiediensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

DO NOT USE ODOO!

1,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: I wish I had only signed up to pay monthly, but my "account manager" convinced me that signing up for a year and adding all the users upfront would be cheaper. I started with using the platform to replace QuickBooks. I paid for a two-hour support session with my rep, and during the call, he had to look up or ask somebody else for the answers to my questions on how to do something. By the end of the call, he had not answered how to enter beginning balances. It is a basic function of accounting software, but he didn’t know and said he would get back to me. Here we are three months later, and he hasn't gotten back to me. There were other outstanding items I needed answers to, but he hasn't responded to any of my emails. I emailed him asking for a phone call, but I got ghosted. I contacted customer support to help me connect my banking account to the application, and it took them three weeks to respond, and their answer didn’t fix it. I run a business, and waiting three weeks for that is just unacceptable. Getting no response from my "Account Manager" is unacceptable. Clearly, he's got the wrong title because he manages nothing! He can't even do his job.
So, now, this gets worse. I asked for a refund because the platform is unusable to me. Guess what? I won't be getting one. Why, you ask? Because the company is based in Belgium and I am in the States. Seriously, that's the reason they gave me. WHAT THE HECK?
I've now switched to Zoho and can't be happier! Please consider my experience and try something else instead!

Pluspunten:

I like that there are many apps in one platform.

Minpunten:

The applications are not user-friendly! I'm good at learning software, but this one is foreign and complicated. The customer service is HORRIBLE!

Tautvydas
CBDO in Litouwen
Computer- en netwerkbeveiliging, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great CMS for any business

5,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Very good. I really believe, that we couldnt find any better all in one software for our business.

Pluspunten:

Easy of use for any customer. And absolutely best price for small business.

Minpunten:

To manage some small parts might be really hard. For example translate something on website.

Overwogen alternatieven: Zoho Desk

Redenen om voor Odoo te kiezen: Subscription Invoices where not developed and complicated.

Overgestapt van: Bitrix24

Redenen om over te stappen op Odoo: I liked, that is very popular and open source, even if I am not using open source version.

Muzafar Hussein
Owner in Mauritius
Computerhardware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

from a Past User, for Future Scopes

5,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Will have to admit that i did not expect such a switch and understanding Support Team. They are quick to respond and mostly get right answers, or else, they are asking to correct questions to get a situation sorted out. 10 on 10! Keep it there : At the TOP!!!

Pluspunten:

Stability of the platform and ease of use of the overall ecosystem. What a wonderful piece of software!

Minpunten:

Liked everything till now, so no Cons at all... amazing

Ullrich
Anwendungsentwickler in Duitsland
Chemicaliën, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great ERP system with plenty of potential for optimisation

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Many functions already included as standard. Access via mobile app is a good extension for daily work. Competent Support.

Minpunten:

Many functions are not mature until now. Regulations applicable in Germany are not taken into account, in particular requirements from the Working Hours Law (ArbZG) and accounting.

Ruud
CEO in Duitsland
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Certus and ODD

4,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: We are a satisfied customer using ODOO and since we develop our own apps and integrate them in the ODOO infrastructure things become really easy for all our employees.

Pluspunten:

The multicompany possibilty is really good so you have control over all offices wordwide

Minpunten:

I think that the UI of things can be improved

Gustavo
Manager in Peru
Public relations en communicatie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

My opinion about Odoo.

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: As an Odoo user, my overall experience has been a mix of clear benefits and challenges. Starting with the positive, I love the flexibility of the system. The ability to customize and tailor applications to my business’s specific needs has been a huge plus. The fact that everything is integrated into one system – sales, accounting, inventory, and marketing – really helps make workflows smoother and improves overall visibility into operations. The interface is fairly modern and easy to understand, which is great for someone who doesn’t have much technical knowledge. However, when it comes to more advanced setups, I have found myself needing to hire a consultant for initial implementation as some aspects of the system can be quite complex.

Pluspunten:

I really like its user-friendly and modern interface. This software has an intuitive and easy-to-use interface. As it is an open source software, Odoo is very flexible to customize applications according to the needs of the company. Odoo integrates all areas of the business very well, facilitating the management of business processes from accounting and sales to inventory and marketing.

Minpunten:

Initial setup and customization can require a lot of time, technical knowledge or expert help. Sometimes, when we want to upgrade Odoo to a new version, previous customizations may not be compatible, causing additional effort to adapt custom integrations or modules. Otherwise, all is well.

Carlos E
Operations Director in Mexico
Machine- en installatiebouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Oddo is recomendable to other companies like us

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Overall, it's good! But I'm worried about new changes in the latest version to come, which will generate tablets on the shop floor, the need for reconfiguring the hardware, and the need for new training for the personnel to get to speed while producing simultaneously.

Pluspunten:

[sensitive content hidden] has been expedited in his accurate responses. Problem is fixed and we learned how to handle this issues

Minpunten:

There were constant changes in the account manager, we were receiving no responses from the person who already left and the new person in charge was starting to be present. A time gap in between left us with no responses from this important role

Software gevonden in