Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Freshservice?

Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten.

Wie gebruikt Freshservice?

De klanten van Freshservice zijn onder meer MSP's, financiële organisaties, onderwijsinstellingen en verschillende overheidsorganisaties.

Waar kan Freshservice worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshservice

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 40 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 5 andere

prijzen van Freshservice

Beginprijs:

€ 15,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Freshservice heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Freshservice betaalde versie vanaf € 15,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshservice

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 40 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 5 andere

Video's en afbeeldingen van Freshservice

Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Freshservice-video
Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5

Functies van Freshservice

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Automatische apparaatherkenning
  • Back-up en herstel
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Bewaking
  • Bijhouden van klachten van klanten
  • CMDB
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contentbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Contracten opstellen
  • Controle en beheer op afstand
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Corrigerende en preventieve maatregelen (CAPA)
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • E-mailbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevensvisualisatie
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Helpdeskbeheer
  • IT-assets bijhouden
  • In kaart brengen van relaties
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Noodherstel
  • Onderhoudsplanning
  • Onderzoeksbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Productidentificatie
  • Projecten bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Realtime bewaking
  • Realtime chatten
  • Releasebeheer
  • Resourcebeheer
  • Routering
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Widgets
  • Wijzigingen bijhouden
  • Wijzigingsplanning
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Freshservice alternatieven

Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Aanpasbare oplossing omvat projectmanagement, CRM en servicedesk met geïntegreerde urenregistratie en facturering die vanuit dezelfde database worden uitgevoerd.
Een open source-systeem voor klantenondersteuning dat binnenkomende ondersteuningsverzoeken organiseert, beheert en archiveert.
Kayako – Eenvoudige livechat om snel verbinding te maken voor klantenservice via apparaten en platforms.
Het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Desktop Central ondersteunt nu ook MDM. Meer informatie over ManageEngine Endpoint Central
Fraaie helpdesk-software, zowel beschikbaar als "SaaS" en "lokaal". Houdt problemen van je klanten bij, integreert volledig met je e-mail.
Op ITIL afgestemde software voor servicebeheer met een KPI-dashboard dat helpt de werklast van elke werknemer bij te houden en taken efficiënt toe te wijzen. Meer informatie over TOPdesk
Automate and streamline processes to solve customer issues faster, decreasing your cost to serve and increasing customer loyalty.
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid

Freshservice reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,6
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Brad
Brad
Application Support Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Overall SASS for IT

4,0 4 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Erick
Erick
Client Technologies Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Automotive, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Pluspunten:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Minpunten:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Pluspunten:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Minpunten:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Mikaela
Chapter Management Lead in Zweden
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Freshservice can help you work more efficiently.

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: If I have to make a new system choice today, I would choose Fresh again.

Pluspunten:

In Fresh, the company can achieve a comprehensive ticket management solution. It's enjoyable to work in Fresh. It's educational, visually appealing, and helps us in our operations to deliver to our customers.

Minpunten:

Some of the requests we've made take time to be incorporated into the Fresh roadmap.

Overwogen alternatieven: Zendesk Suite

Redenen om over te stappen op Freshservice: Several of our employees had more experience with Fresh than Zendesk. That's why we chose Fresh.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Managementconsulting, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

2,0 7 jaar geleden

Pluspunten:

Friendly user interface. Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.) Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Minpunten:

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs") No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead. Reporting is practically inexistent. REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.) HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles) No access to the file and image repository. Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet. I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to. You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Tony
Senior Systems Support in VK
Automotive, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Freshservice - Great ITSM tools and keeps on improving.

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: I really like Freshservice and it keeps being improved. They continually innovate and adding AI that can do ticket translations and summaries is really good for us as an international company. Support has been fantastic also.

Pluspunten:

The ease of deployment for Freshservice was great. We were quickly up and running and the automation features are really good. They have recently also improved the AI capabilities which is good to see and constantly seem to improve the product.

Minpunten:

Reporting can be complicated. We had issues with line managers trying to create their own reports and then questioning the results as the criteria can be complex to understand. They have inbuild basic reports and these are OK

Overwogen alternatieven: ServiceNow Customer Service Management en ManageEngine ServiceDesk Plus

Redenen om voor Freshservice te kiezen: Jira was too complicated and costly compared to the features that you get. Integrations also seemed to cost extra for each integration that you needed. It was not well received by our helpdesk team and they have really loved the change.

Overgestapt van: JIRA Service Management

Redenen om over te stappen op Freshservice: ServiceNow was excellent but was too costly once we got quotes for this. ManageEngine was not as good at integrating with the platforms that we used and Freshservice hit the sweet spot between the 2 competing products.