Wat is Freshservice?

Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten.

Wie gebruikt Freshservice?

De klanten van Freshservice zijn onder meer MSP's, financiële organisaties, onderwijsinstellingen en verschillende overheidsorganisaties.

Waar kan Freshservice worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshservice

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 39 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 5 andere

prijzen van Freshservice

Beginprijs:

US$ 19,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Freshservice heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Freshservice betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshservice

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 39 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 5 andere

Video's en afbeeldingen van Freshservice

Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Freshservice-video
Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5

Functies van Freshservice

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Automatische apparaatherkenning
  • Back-up en herstel
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Bijhouden van klachten van klanten
  • CMDB
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contentbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Contracten opstellen
  • Controle en beheer op afstand
  • Corrigerende en preventieve maatregelen (CAPA)
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • E-mailbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Feedbackbeheer
  • Helpdeskbeheer
  • In kaart brengen van relaties
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Locatie bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Noodherstel
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onderzoeksbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Projecten bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Realtime controle
  • Releasebeheer
  • Resourcebeheer
  • Routering
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Voor IT-project management
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Freshservice alternatieven

ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
Help desk software that enables client partners to resolve clients queries. The software can be deployed on-premise or in the cloud.
iTop is an easy service management tool made to help you deliver better services. It is available in two offers : On-premise and SaaS.
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.
Aanpasbare oplossing omvat projectmanagement, CRM en servicedesk met geïntegreerde urenregistratie en facturering die vanuit dezelfde database worden uitgevoerd.
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Teamwork maakt werkmanagementtoepassingen voor teams van elke omvang en uit elke sector, zodat je efficiënter, georganiseerd en tevreden kunt werken.
All-inclusive omnichannel system for customer services and support. The low price, top features, and customization offer a great value.
Fraaie helpdesk-software, zowel beschikbaar als "SaaS" en "lokaal". Houdt problemen van je klanten bij, integreert volledig met je e-mail.

Freshservice reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,6
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Brad
Brad
Application Support Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Overall SASS for IT

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Erick
Erick
Client Technologies Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Automotive, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Pluspunten:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Minpunten:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Pluspunten:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Minpunten:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Olly
Senior IT Operations Specialist in VK
Computersoftware, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Best ITSM / ESM tool out there

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: We are solving 1200 tickets a week with a team of 22, and automating resolution of 320 tickets a week using workflow automator. We were able to get up and running with Freshservice with only 3 months for planning, build and implementation.

Pluspunten:

- Very little initial configuration needed - features work out-of-the-box - User experience (UX) very very good - modern, quick and easy to use, looks great - Workflow automations and orchestrations allow significant and valuable automation with little work - Sandbox mode allows safely making and testing changes, and syncing them into production easily - Ticket approvals system works very logically and very well

Minpunten:

- Sandbox sync sometimes fails and needs Freshworks support intervention - Only the main requester can access the ticket, and it's not possible to add others to see the ticket - No first-party SSO integration - we have to use a 3rd party plugin for SSO & SCIM which only syncs user attributes when they re-login - Agent permissions are not granular enough to allow us to lock down the number of admins as much as we want - WYSIWYG editor has quite a few quirks around new lines and styling

Overwogen alternatieven: ServiceNow

Redenen om voor Freshservice te kiezen: - Jira Service Management requires significant building and configuration, and out-of-the-box Freshservice is pre-configured ready to go, and any configuration you do is a bonus, not a requirement. - Jira's user experience is very outdated and slow, wasting our agents' and requesters' time.

Overgestapt van: JIRA Service Management

Redenen om over te stappen op Freshservice: - ServiceNow requires even more building and configuration than Jira, and requires programming using AngularJS, a now deprecated framework, and we would need to hire programmers who specialise in it and configuring ServiceNow - ServiceNow's user experience is also pretty outdated and slow compared to Freshservice

Chris
IT Technician in Australië
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great software, spotty support

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I have had several tickets so far where the second level support team have sworn could not work or told me that the functionality is not possible, forcing me to push back on them. At this point they suddenly realise that the product can actually do what I have said all along it should, only a bug is in the way. On at least one occuration, they acknowledged a bug, spent weeks ignoring it, then when I asked for an update swore it wasn't a bug at all and I was just doing things wrong.... thus forcing me to escalate the case. In fact, on one occassion they submitted a set of incorrect repro steps, then blamed *me* for the mistake they made and told me there wasn't any problem!

Pluspunten:

FreshService is one of those frustrating products where the potential is so high and overall execution is done very well, but is let down by ridiculous bugs and even worse support. If Fresh could get to grips with this then I'd score them *very* highly. Unfortunately, they have not proven to be able to achieve this.

Minpunten:

Reporting is dire. Bugs galore in modules you would not expect. Obvious features are missing, you try to work around them... and encounter a bug.

Paul
Lean System Analyst in VK
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

FreshService is Great but not consistent

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: It's amazing! it's just hard for me to hand over some of the responsibility due to the steep learning curve. Support could really do with arranging time to speak to you instead of email tennis, support can be slow but some agents are stella!

Pluspunten:

The way it can be used to report on bottlenecks and problem areas as well and programmed to tackle them is a game changer. It's great but you do have to know what changes impact others and I think it could be made more clear even for those with experience it wouldn't hurt and for those learning it would speed up the learning curve a lot.

Minpunten:

Inconsistencies in user interface. Menus and options and ways of changing things differs on newer or older modules. Also the Employee Onboarding is great but a pain to adjust if you wish to change the Stakeholder order and initiators. Also linking to AD groups for requesters and agents would be ideal.

Overwogen alternatieven: ServiceNow

Redenen om voor Freshservice te kiezen: KACE was old and lacked options. I had FreshDesk experience and suggested FreshDesk but we landed on FreshService which make FreshDesk look like BETA software.

Overgestapt van: KACE

Redenen om over te stappen op Freshservice: Previous experience using FreshDesk and how it was beneficial to our needs.