SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

door SolarWinds

Wie gebruikt SolarWinds Service Desk?

Uitermate geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met geavanceerde IT-organisaties die superieure service willen bieden aan hun interne klanten (werknemers en interne andere vragenstellers).

Wat is SolarWinds Service Desk?

Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes.

SolarWinds Service Desk - Details

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Opgericht in 2007

SolarWinds Service Desk - Prijsoverzicht

SolarWinds Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. SolarWinds Service Desk betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.

Beginprijs

US$ 19,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van SolarWinds Service Desk

CMDB-software
Automatische apparaatherkenning
Beheer van IT-assets
Configuratiebeheer
Gegevensvisualisatie
Impactbeheer
In kaart brengen van relaties
Licentiebeheer
Prestatie bewaken
Veranderingsbeheer
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Auditing van problemen
Capaciteitsbeheer
Compliancebeheer
Licentiebeheer
Onderhoudsplanning
Patchbeheer
Toegang en controle op afstand
Toegangsopties/machtigingen
Voorraadbeheer
Auditbeheer
Compliance bijhouden
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Inkoopbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Onderhoudsbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Beheer van IT-assets
Contractbeheer
Incidentenbeheer
Kennisbeheer
Releasebeheer
Servicecatalogus
Servicerapportage
Ticketbeheer
Zelfserviceportal
Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal
Auditing van problemen
Dashboard
Escalatiebeheer
Kennisbankbeheer
Opdrachtenbeheer
Projectbeheer
Taakbeheer
Terugkerende problemen
Uitgifteplanning
Afstandsbediening
Beheer van IT-assets
CMDB
Incidentenbeheer
Inkoopbeheer
Kennisbank
Mobiele toegang
SLA-beheer
Veranderingsbeheer
Zelfserviceportal

Reviews van SolarWinds Service Desk

5 van 498 reviews worden weergegeven

In totaal
4,6/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenservice
4,7/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotechnologie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30/8/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Opmerkingen: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Pluspunten: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Minpunten: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30/8/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Milieudiensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4/12/2019

"Huge Upgrade"

Opmerkingen: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Pluspunten: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Minpunten: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4/12/2019
Geverifieerde reviewer
Service Desk Administrator
Magazijnen/opslag, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Opmerkingen: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Pluspunten: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Minpunten: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10/10/2018
Matthaniel C.
IT Specialist
Restaurants, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Pluspunten: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Minpunten: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/10/2019
Brett H.
System Engineer
Detailhandel, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/10/2019

"Great Cloud Service with Many Features, Expensive for the Full Version"

Opmerkingen: Incident, problem, and change management are all extremely easy to set up and begin using due to the cloud-hosted nature of the product. As it is fully web-based, low-level training is not required for techs or users.

Pluspunten: Easy to deploy as it is a cloud-based system. Initial setup requires low effort and detail. Branding is easy to apply, functionality is easy to test out of the gate.

Minpunten: Information on asset discovery, connections, and scanners feels lacking. Connecting to SCCM via the database has very little information, and after a month of attempts, it is not functional. Support has been a bit slow on response when inquiring regarding this issue, even after purchase.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/10/2019