Wie gebruikt TOPdesk?

TOPdesk biedt een oplossing voor de servicedesks van kleine bedrijven en grote multinationals met een toepassing die kan worden gebruikt door ondersteunende afdelingen zoals IT, HR of facilitaire zaken.

Wat is TOPdesk?

TOPdesk cloudgebaseerde software helpt bedrijven hun klanten betere diensten aan te bieden. Met gebruiksvriendelijke helpdesksoftware en meer dan 20 jaar ervaring helpt deze software je om incidenten te beheren, workflows te creëren en configuraties bij te houden. Maak je eindgebruikers zelfstandiger dankzij de self-serviceportal. Meer dan 4500 organisaties wereldwijd gebruiken TOPdesk al om de efficiëntie te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren. Ben je op zoek naar een uitstekende dienstverlening? Dit platform kan helpen.

TOPdesk - Details

TOPdesk

http://www.topdesk.com

Opgericht in 1993

TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk-video
Play
TOPdesk Software - 1 - miniatuur
TOPdesk Software - 2 - miniatuur
TOPdesk Software - 3 - miniatuur
TOPdesk Software - 4 - miniatuur
TOPdesk Software - 5 - miniatuur

TOPdesk - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

TOPdesk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. TOPdesk betaalde versie vanaf US$ 66,00/maand.


Beginprijs

US$ 66,00/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

TOPdesk - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van TOPdesk

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuurbeheer
  • Apparatuuronderhoud
  • Assetbeheer
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Compliancebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Faciliteitsplanning
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Historische verslaglegging
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kalenderbeheer
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Multilocatie
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Ruimtebeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voor scholen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Facility management software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Bewaking
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Helpdeskbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantgeschiedenis
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software en ticketsystemen

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Assetbeheer
  • Auditbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Bewaking
  • CRM
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dashboards maken
  • E-mailbeheer
  • Enquêtes en feedback
  • IT-assets bijhouden
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • SSL-beveiliging
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van IT-service software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Assetbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Configuratiebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboards maken
  • E-mailbeheer
  • Enquêtes en feedback
  • Helpdeskbeheer
  • IT-assets bijhouden
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantenportal
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software (IT-service management)

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuuronderhoud
  • Assetbeheer
  • Assets volgen
  • Audittrail
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Bewaking
  • Compliancebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Servicegeschiedenis
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudsbeheer software

TOPdesk alternatieven

Meer alternatieven voor TOPdesk

Reviews van TOPdesk

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,8
Functies 4,5
Waar voor je geld 4,6

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Giovanni ficcadenti L.
Guest Services Specialist
Internet, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22/3/2021

"Cloud-based software."

Opmerkingen: It provides spectacular functions that allow you easily customizable construction. The interface is very intuitive. It enables you to automate emails speedily and easily. Its best feature is a self-service portal that helps to remove numerous doubts from consumers and avoids overloading the support staff who can keep their focus on consumers with issues. It provides a clear overview of open incidents. It can create KPI-based reporting. In simple words, it is an excellent tool to obtain information about consumers quickly. It addresses the issues, reports, and replies to the questions speedily. It offers operation management and object management very effectively.

Pluspunten: It helps businesses offer the best services to their consumers. It enables you to create workflows, manage incidents, and keep track of configurations. It's design and installation are simple as compared to other ticketing systems. The customer support is excellent. The API enables you to build incorporations into other tools without dependence on marketplace applications. It enables you to monitor the activities of the department.

Minpunten: Creating reports is sometimes confusing. Also, creating workflow-based email prompts consumes much time and delays work for a couple of weeks. The events and actions modules are sometimes frustrating especially when triggers do not work. It has some limitations regarding chart building. The change process is confusing and requires regular guidance. It is pretty expensive. The installation process is quite tough. It does not allow users to update their profiles with additional details such as education, contact numbers, and links from social media forums.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22/3/2021
Dave W.
IT Director
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8/2/2018

"Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !"

Pluspunten: The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Minpunten: There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Antwoord van de leverancier

van TOPdesk op 19/10/2020

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8/2/2018
Robert B.
Freelancer
Computersoftware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/4/2021

"Review TOPdesk"

Opmerkingen: I have been using TOPdesk for almost 2 years now. TOPdesk is very easy to use and the functionalities speak for themselves. Creating a ticket in TOPdesk is easy. In addition, you can design TOPdesk entirely according to your own taste. Changes are therefore made in no time. You also have the option to generate reports. This is very easy to check and improve your own services. I enjoy working with TOPdesk with great pleasure and ease.

Pluspunten: TOPdesk is very easy to use. The software is full of useful functionalities. In addition, it is possible to retrieve the correct data from TOPdesk. Furthermore, the TOPdesk developers are continuously working on improving the product. This is very nice. TOPdesk is suitable for both large and small companies.

Minpunten: After the last update, TOPdesk has some preformance problems. However, the developer is busy fixing this and they are well on their way.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/4/2021
Rudy B.
Service Desk Team Leader
Computerhardware, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31/7/2018

"IT Services and Technical Support technician/Team leader"

Opmerkingen: Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers, and can be used in any organizational process.
We have been using this product since 2008 and it has improved with each version. We hope to eventually move to the SAAS version.
The New Asset Management module has been a great innovation and is very simple to set up and configure.
Overall this product is easy to use and will support all processes that an organization may use.
This product is constantly under development and it's great that they actively encourage their customers to help in its development.
Customer support is second to none, and they are always polite and professional.

Pluspunten: It's ease of use, not just for the customers, but for operators too.
Its easy to customize for your organization.
Constantly under development and they listen to the requests of their users.
The New Asset Management Module is easy to use and customize. This has been a great innovation and development.
Great customer support, which is really important.

Minpunten: Its modular based and this can bump up the initial price if you require other modules.
The Actions and Events module needs a steep learning curve to learn and use properly, and can at times be very frustrating when triggers don't work properly.
The Forms module has been a great free addition, but it needs more work on to be fully functional, templates could have been provided.
Change Management module can be very daunting to use.

Antwoord van de leverancier

van TOPdesk op 19/10/2020

Thank you for sharing this experience as a long time customer! We look forward to many more years to come Rudy.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31/7/2018
Martin W.
IT Manager - Global Helpdesk
Farmaceutica, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/3/2019

"Top Marks"

Opmerkingen: I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Pluspunten: Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Minpunten: I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Antwoord van de leverancier

van TOPdesk op 19/10/2020

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/3/2019