Vend

Wie gebruikt Vend?

Mode en accessoires, interieur en meubels, cadeauwinkels, sportartikelen, hobby's en muziek, speciaalzaken voor eten en drinken, gezondheid en schoonheid en elektronica en computers.

Wat is Vend?

Vend is cloudgebaseerde software voor verkooppunten die is ontworpen voor detailhandelaars om te verkopen en hun bedrijf te meten, beheren en te laten groeien. Detailhandelaars in meer dan 20.000 winkels gebruiken Vend om betalingen te accepteren, klanten te volgen, voorraad te beheren en bedrijfsanalyses uit te voeren voor realtime inzichten in de bedrijfsprestaties. Vend geeft detailhandelaars toegang tot tools die krachtiger en intuïtiever zijn dan ondernemingsbrede systemen, tegen een fractie van de kosten.

Vend - Details

Lightspeed

http://www.lightspeedhq.com/

Opgericht in 2012

Vend-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Vergelijk Vend met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 99,00/maand
N.v.t
N.v.t
US$ 79,00/jaar

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Ja
Gratis versie Ja
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Vend - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Vend

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Afbetalingsbeheer
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Betalingen verwerken
  • Btw-beheer
  • CRM
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kassasystemen voor restaurants
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Multilocatie
  • Offline toegang
  • Orderautomatisering
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retail POS
  • Retourbeheer
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transactiegeschiedenis
  • Verkooporders
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Kassasystemen

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Btw-beheer
  • Cashbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productcatalogus
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retailbeheer
  • Retourbeheer
  • Retouren bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Touchscreen
  • Transactiegeschiedenis
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadbeheer
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Kassasystemen voor detailhandel

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • CRM
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Gegevenssynchronisatie
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Magazijnbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Offline toegang
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Postorder
  • Prognose
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retourbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Verkooporders
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van creditcards
  • Voor de detailhandel
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadbeheersysteem
  • Voorraadoptimalisatie
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Retail software

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Bestellingen bijhouden
  • Door leveranciers beheerde voorraad
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Gegevenssynchronisatie
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Klantendatabase
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Orderbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retourbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Verkooporders
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Btw-beheer
  • CRM
  • Cashbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • In- en uitklokken
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kassasysteem voor bars
  • Kassasystemen voor restaurants
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Multilocatie
  • Offline toegang
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Prijsbeheer
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retourbeheer
  • Retouren bijhouden
  • SSL-beveiliging
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Tijdklok
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transactiegeschiedenis
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van iPad kassasystemen

Reviews van Vend

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,4
Klantenservice 4,1
Functies 4,1
Waar voor je geld 4,1

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Daniel P.
Co-Founder
Levensmiddelen- en drankenindustrie
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2018

"After 2 Years Working with Vend, We are extremely satisfied. It has added value to our business."

Opmerkingen: Vend is a POS Platform that has helped us run our business smoothly. We love the ease of configuration and customization that is available. Looking forward to our growth expansion, we have concluded that we have made a right selection for a POS platform. It is a basically a Plug & Play installation for a new site with minor issues for a start up new store once you have your business running under Vend.

Pluspunten: Pros:
Intuitive interface. Most of our users are able to adapt in a few days.
Reporting Structure is Good.
We can replicate a site basically in few minutes.
Only Online Software that actually complied with Regulatory Fiscal requirements with no additional customization.
Cons:
Which it could have more apps available for integration(Mobile Apps) and hospitality configurations. .
Lack of Business Intelligence Interfaces.

Minpunten: Lack of application Integration with third parties. Even though I find Vend very functional, I would like to see vend have payments gateways integrated in our region or country (Honduras, Central America).

Antwoord van de leverancier

van Vend op 18/6/2018

Hey Daniel, appreciate you taking the time to leave a review of Vend. Great to hear that you are extremely satisfied with using Vend and that it's added value to your business. That is the type of feedback we love to hear from retailers! If you have any integration suggestions that you'd like to see please reach out to our team and let us know - your feedback is valuable to us. Best, Lucia (Vend's Community Manager)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5/6/2018
Geverifieerde reviewer
Director
Automotive, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22/5/2021

"The most atrocious app support I have ever faced"

Opmerkingen: Bad.

Pluspunten: Vend has one of the most easy to use cloud point of sale that I have tried and tested over the years. As a business owner, Vend has been useful for my day to day work.

Minpunten: The customer support team is atrocious. I have been trying to speak to someone from the Vend support team since 24th April due to some billing issues that could have been easily resolved in 1 or 2 days. Up until now, the issue is not solved and no one has responded to me on this issue. Speaking to the live chat guy and he kept me waiting for over 3 hours with no reply when he told me that he will be transferring me over to the billing time for assistance. Emails went unanswered and the support team even closed the ticket without giving me a reply or resolution to the problem. I'm not so sure that Vend is a system that caters to the small and medium business owners because we business owners and managers, we don't have all the time in the world to be waiting for your reply and chasing you for answers. I will definitely not recommend that anyone takes up this system unless you think you are ready to work with a support team that does not attend to you when help is needed.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22/5/2021
Tony D.
Operations Manager - Retail
Detailhandel, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 11/10/2017

"A good start-up POS software solution through to multiple site or franchise-sized businesses."

Opmerkingen: Suitable for start up to multiple site smaller businesses.

Pluspunten: Video and text tutorials are first rate to help start new staff and keep up with areas of growth, like how to do a store credit or introducing gift cards.
Updates to features are added regularly.
The front screen is easily understood and the ability to add preset SKU buttons to the screen or folders on the screen is easy. The adaptability of what we have as a cafe sell screen versus the boutique shop versus our department stores sell screens
PC, iPad or mobile device usability.

Minpunten: The customer needs to know how to do a product family tree and then set the Types and Tags correctly so that the reporting functions can give data that is segregated correctly.
The Lay-by function acts differently than other software functions. (Sales are not added to the date it is paid off, maybe 2 months later, which means completed sales are understated during the Lay-by period)
There is no method for importing costs within the system. Costs have to added together outside (cost of good, freight, charges, fuel surcharge, import duties, etc.) and then migrated with the receiving function.
We found that our iPad's slow down considerably and we are constantly restarting them, trying to look for and run updates, checking for errored sales, running them through the App Store rather than from the App icon on the desktop.
The sales ledger cannot export for analysis a full days trading with 300 sale transactions.
Reports export as .csv files but won't export well to .xml Need to use Open Office spreadsheet for best and most reliable file integrity.
The Price Book function is limited to two or more identical SKU's (2 of same chocolate block) not product categories (2 types of chocolate block)

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 11/10/2017
Geverifieerde reviewer
Electrical Specialist
Muziek, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10/2/2021

"Full of Functionality"

Opmerkingen: We use Vend in a guitar retail and repair shop to keep our inventory and repair prices organized.

Pluspunten: Vend has a very versatile and flexible workflow, with lots of features and options to work for most any retail scenario your business may face.

Minpunten: With all the features and options, many of them are tucked away in submenus, and therefore provides a steep learning curve if you lack someone to tutor you.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10/2/2021
Hines K.
Freelance Web Developer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/6/2018

"I'm currently operating three locations, and Vend has been helpful so far"

Opmerkingen: The simplicity to set up the inventory does save our staff a lot of time. The integration for the receipt printer, payment terminal, and cash drawer is also pretty simple. And if you run into any issues, the customer supports were also quick to respond. If you are an entrepreneur who just opened shop, I'd recommend going with Vend.

Pluspunten: It's simple to setup and if you have any questions, you can usually call customer supports who pick up pretty quickly. This product will help you conduct transactions, manage inventory, and set promotions. I'm sure there are more features, but those were the ones I mostly use, and so far I have not encountered any major issues.

Minpunten: I wish there were more options on payment services than just Vantiv. Also, since this is cloud base, it will take a while for all your products to sync. For instance, if you're uploading new product and plan to do a count, I'd suggest waiting about 5 minutes for the upload to be completed before setting up the inventory counts to be safe.

Antwoord van de leverancier

van Vend op 14/6/2018

Hey Hines, thanks for your detailed review of Vend POS! Great to hear that you've found Vend simple to set up and run, and that Vend is saving your staff time. In regards to payment services, Vend has a number of integrated payment options depending on your location. For example, in the USA, you can use Vantiv, Square or PayPal. For more information go to www.vendhq.com/tour/accept-payments. If you have any questions please don't hesitate to reach out. Best, Lucia (Vend's Community Manager)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12/6/2018