Wat is Asana?

Asana helpt teams bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana worden teams zelfverzekerder, bewegen ze sneller en bereiken ze meer met minder, ongeacht waar ze zich bevinden. Meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen en digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes.

Wie gebruikt Asana?

Waarom geven bijna 9000 klanten op Capterra Asana 4,5 van de 5 sterren? Omdat Asana de gemakkelijkste manier is om teamprojecten, -processen en -taken te beheren, productief te blijven en op een snellere manier beter werk af te leveren.

Waar kan Asana worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Asana

Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5
View 6 more
Asana-video
Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5

Vergelijk de kosten van Asana met soortgelijke producten

€ 0,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 0,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 0,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N/A
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Asana

  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van problemen
  • Beheer van vergaderingen
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Brainstormen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Capaciteitsbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails omzetten naar taken
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Externe ondersteuning
  • Formulierbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grafische workfloweditor
  • Ideevorming
  • Ideeënbeheer
  • Innovatiebeheer
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van producten
  • Live chatten
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Notitiebeheer
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opiniepeilingen en stemmen
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personalisatie
  • Plannen
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • ROI bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Scherm delen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Terugkerende taken
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegang voor gasten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Versiebheer
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Asana alternatieven

Airtable is de database die iedereen kan gebruiken met een aantrekkelijke spreadsheetinterface.
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren.
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams. Meer informatie over Slack
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Teamwork maakt werkmanagementtoepassingen voor teams van elke omvang en uit elke sector, zodat je efficiënter, georganiseerd en tevreden kunt werken.
Microsoft Project is een eenvoudige maar krachtige tool om werk te beheren, van snelle projecten tot complexere initiatieven.
Wunderlist is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen.
Cloudgebaseerde toepassing die is ontwikkeld voor zakelijke communicatie om te helpen bij het beheren van chat, vergaderingen, bestanden delen en meer.
Plan je project, volg het en werk samen via de favoriete app voor projectbeheer van meer dan een miljoen gebruikers. Meer informatie over Zoho Projects
ActiveCollab is dé projectbeheersoftware die je de volledige controle over je werk geeft. Krijg eindelijk het echte werk gedaan! Meer informatie over ActiveCollab
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Toonaangevende software voor spreadsheets en gegevensanalyse. Doorgaans gebundeld met Microsoft Office.
Podio is de nieuwe manier voor teams om te communiceren, organiseren en werk gedaan te krijgen. Gratis voor maximaal 10 gebruikers.

Asana reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jakob
Jakob
International Development Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Amit
Amit
Director in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Werving en selectie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Great value for free subscription

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: As a business owner, I used this software to create and track threads of actions with my team.

Pluspunten:

Offers a lot of features for the free version.

Minpunten:

Results in too many alert emails arriving to your inbox.

Siokas
Siokas
Researcher and Project engineer in Griekenland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Research, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

A useful management tool for demanding organizations

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: The tool helped the teams organize their tasks in a comprehensive manner that allowed them to be more efficient and effective.

Pluspunten:

The features available and theability to integrate external tools.

Minpunten:

The interface is something I amnot used to and had to make some adjustments in the way I work in order to comply to the needs of the tool.

Geverifieerde reviewer
Editor in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Mediaproductie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

I Prefer Notion or Airtable to Asana

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana was the first project and task management tool I ever used. My overall experience with it is that I found myself seeking out more advanced and customizable project management applications because Asana's capabilities were limited.

Pluspunten:

Asana is a good starter project management tool. If you're on a team that only needs to track a few things, or is looking to collaborate on and track project information, Asana may be the solution for you. It's fairly user friendly and easy to learn, and you're able to track the same sets of data across various different views (List, Board, Timeline, Calendar, etc.). You're also able to view your own tasks outside of and separate from project views, creating a sort of "to do list" you can refer to that is organized by task due date.

Minpunten:

The software is quite limited when it comes to database building, or customization. I much prefer Notion's "pages" and "databases," which give its users much more flexibility in how to present information, allowing you to design and organize pages using text, headers, in-line tables, images, videos, you name it. Asana, however, is fairly confined to a singular look, that only varies by view type. Properties are incapable of being customized as easily as they are in Airtable or Notion as well. If you're highly experienced in project management, and customization is important to you, I'd look for something more advanced than Asana.

Mike
Mike
Marketing consultant in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Asana: The Best Way to Stay Organized

4,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: I really like the features that Asana offers. I especially appreciate the ability to create tasks and subtasks, as well as the option to add attachments to tasks. This makes it easy to keep track of everything that needs to be done for a project. Additionally, I love being able to assign tasks to specific people and set due dates.

Pluspunten:

I love how Asana is always up to date with the latest features and updates. It makes it easy to keep track of all my tasks and projects in one place. Plus, the support is amazing! They are always quick to respond to any questions or concerns I have.

Minpunten:

I don't like that Asana doesn't have an undo button. Sometimes I make a mistake and need to undo it, but I can't. I have to start all over again. Or it's hidding in a not so logical place....

Aaron
Aaron
Treasurer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Telecommunicatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Task, Project, and Time Management Tool

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: My last job and my current job requires a lot of process and change management and being able to collaborate, track, and schedule both projects and operational duties has really been a game changer in two roles where the amount of to-do's have been overwhelming so for me personally to just be able to organize my work is incredible and being able to collaborate on projects is just a plus. As I've repeated in this review twice already, my review is not to say that other similar project management tools are better, it's just the fact that you can have paid and unpaid subscriptions without any restraints and quite a bit of functionality that have made it the tool of choice for my company.

Pluspunten:

The ability to customize the boards, categories, tasks, and sub-tasks with its scheduling abilities helps me stay not only on task but keep track of all my reoccurring operational duties and projects that I'm juggling in my new role in my new company. Being able to have tasks move automatically from board to board with the scheduling tool helps me complete the smaller operational duties that are easily forgotten. The collaboration on projects is simple but effective and works for my team as we coordinate new billing and accounting processes for geographical service areas. Having the option for free accounts without trial time restraints is extremely helpful for those in other teams who collaborate with my team only on occasion and others who are interested in tracking the progress of certain tasks or projects.

Minpunten:

It would be helpful if there were more integrations with other email, calendar, and communication software's and platforms for team members and other co-workers who have trouble checking Asana and could get reminders or integrations that allow them to keep track and be a part of the software while checking their other normal software's (i.e. Outlook/Slack).