Wat is Asana?

Asana helpt teams bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana worden teams zelfverzekerder, bewegen ze sneller en bereiken ze meer met minder, ongeacht waar ze zich bevinden. Meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen en digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes.

Wie gebruikt Asana?

Waarom geven bijna 9000 klanten op Capterra Asana 4,5 van de 5 sterren? Omdat Asana de gemakkelijkste manier is om teamprojecten, -processen en -taken te beheren, productief te blijven en op een snellere manier beter werk af te leveren.

Waar kan Asana worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Japans, Koreaans en nog 7 andere

prijzen van Asana

Beginprijs:

€ 13,49/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Asana heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Asana betaalde versie vanaf € 13,49/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Japans, Koreaans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Asana

Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Asana-video
Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5

Functies van Asana

  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van vergaderingen
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Brainstormen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Capaciteitsbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails omzetten naar taken
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Externe ondersteuning
  • Formulierbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grafische workfloweditor
  • Ideevorming
  • Ideeënbeheer
  • Innovatiebeheer
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van producten
  • Live chatten
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Notitiebeheer
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opiniepeilingen en stemmen
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personalisatie
  • Plannen
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • ROI bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Scherm delen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Terugkerende taken
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegang voor gasten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Asana alternatieven

Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019. Meer informatie over ClickUp
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Airtable is de database die iedereen kan gebruiken met een aantrekkelijke spreadsheetinterface.
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren.
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams. Meer informatie over Slack
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren. Meer informatie over Smartsheet
Wunderlist is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen.

Asana reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Muhammad daud S.
Muhammad daud S.
IT Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana - Easy Management of Tasks and teams

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana overall worked out great tool for our business and managing projects. It has some great features with managing teams and tasks embedded with calendar and file upload features. Overall Asana is great in deploying projects among the team.

Pluspunten:

Asana is a great tool and utility to manage tasks, teams and projects. It has great features to manage the time pane for teams and assign the tasks accordingly. Great to have the embedded features to add files and other information within tasks.

Minpunten:

Asana has limitations in trial version and it doesn’t support full features with Microsoft Teams application yet. It has limited functional with embedded applications which if improvised could be more effective.

Overwogen alternatieven: Jira en Trello

Redenen om over te stappen op Asana: Jira and Trello have different structures and the feasibility and ease of tasks management is better in Asana as compare to other applications.

Geverifieerde reviewer
CEO and owner in Brazilië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

The power of Kanban: meet Asana!

5 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: I’m pretty happy happy with Asana, it was a game changer when we started to work with third parties. The workflow management is impeccable. Since we’re working with people outside the company, is very important that everyone have the same decision-making power, and Asana provides that.

Pluspunten:

My company use Asana when working with partners, so we need a perfect software to integrate, communicate and delegate tasks with people outside the company, and Asana checks all the boxes. A calendar is provided to integrate with our mail and it is very easy to use, we use as an agenda, so everybody, including partners outside the company, knows what everyone should do and when they should do it. It has a nice mobile interface, which is very important to me as non-friendly technology user, I’ve never had any problems managing my team with my smartphone. The features provided are incredible, especially to integration with other programs.

Minpunten:

It took a little bit of time to adapt to Asana, we use Trello for internal management, but Asana is way more complete when it comes to work with people outside your work environment. It lacks on notification customization, but this won’t affect on any level of management at all.

Jordanna B.
Director in Canada
Grafisch ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

It's a solid project management platform for larger teams

3 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

Asana is great for tracking communication between team members on multiple projects to ensure everyone is on the same page. It has lots of different functions and helps to promote clear communication.

Minpunten:

For smaller teams it is not cost effective as there are much cheaper (or free) alternatives out there.

Overwogen alternatieven: Todoist en Zoho Projects

Redenen om voor Asana te kiezen: I hate kanban boards and Asana has more view options.

Overgestapt van: Trello

Dustin A.
Event App Director in VS
Evenementenbureaus, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Collaboration Made Easy!

5 3 maanden geleden

Opmerkingen: Asana can be used in multiple different ways. It is so easy to communicate directly with employees and clients directly from each project. Asana will keep you organized and it will keep you on track to meet deadlines that you might have. I use Asana for several different areas of our business. Asana solved our issue of having information in several different places. Asana has helped us stay organized and operate more efficiently.

Pluspunten:

Asana offers a wide range of features that will help, no matter what you use it for. I love how they are always adding new features and tools. This is a great platform for collaborating with colleges and clients. Asana can also integrate with apps that you use on a daily basis. Asana can be used in several different ways, and you can customize your view to fit the type of project you are working on.

Minpunten:

If you are using Asana for very basic projects, there is not a whole lot to complain about. If you are using Asana for more complex situations, there can be a bit of a learning curve. For what I do, there are times when I need to copy or duplicate a section inside of a project. Currently, you can not do this inside of Asana and the section has to be duplicated manually.

Overwogen alternatieven: Trello

Redenen om over te stappen op Asana: We decided to use Asana because of the wide range of features that they offer. You can have one area of Asana that you can use for internal projects and a completely separate area where you are collaborating with clients. Asana also offers outstanding customer support and help documentation.

Mehandi I.
Mehandi I.
Sales and Marketing Automation Expert in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana Review

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I am handling my entire business on Asana from Team Management, Task Management, Project Management, Client Onboarding, Virtual Assistant Management to Payments tracking all is done in one platform.

Pluspunten:

Project Management, Team Management, Task Management/Tracking, Timer, Third Party Integration, Different views for a project. Very user-friendly interface and easy to use.

Minpunten:

Some features like time-tracking which is available in the free veesiom of Clickup is in the paid version of Asana also there are other features im comparison to Clickup like Hiding of Projects from other team mates is in paid version of asana.

Overwogen alternatieven: monday.com en ClickUp

Redenen om voor Asana te kiezen: Trello was a bit complicated for me. not tjat much user friendly for my clients.

Overgestapt van: Trello

Redenen om over te stappen op Asana: It is easy to use, setup and manage.