Alloy Navigator

door Alloy Software

Wie gebruikt Alloy Navigator?

Voor kleine, middelgrote en grote bedrijven uit alle sectoren die op zoek zijn naar een allesomvattende oplossing vergezeld van een krachtig procesautomatiseringssysteem, 3rd-party integratie en een flexibele API.

Wat is Alloy Navigator?

Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij. Navigator biedt antwoorden op dagelijkse uitdagingen en zorgt ervoor dat je bedrijf de best passende oplossing krijgt. De kern van de producten is een krachtig procesautomatiseringssysteem, omgeven door een interface die automatisch zinvolle links creëert met gegevens die voor jou van belang zijn. Navigator helpt met helpdesk- en assetmanagement via ITIL-gestuurde standaarden.

Alloy Navigator - Details

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Opgericht in 2002

Alloy Navigator - Prijsoverzicht

Alloy Navigator heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Alloy Navigator betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.

440406
440365
440366
410843
440367
440406-thumb
440365-thumb
440366-thumb
410843-thumb
440367-thumb

Beginprijs

US$ 19,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Alloy Navigator

Asset tracking software
Activiteiten volgen
Afschrijvingsbeheer
Audittrail
Beheer van afvalverwijdering
In- en uitchecken
Locatie bijhouden
Reserveringenbeheer
Streepjescodes/RFID
Automatische apparaatherkenning
Beheer van IT-assets
Configuratiebeheer
Gegevensvisualisatie
Impactbeheer
In kaart brengen van relaties
Licentiebeheer
Prestatie bewaken
Veranderingsbeheer
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Auditing van problemen
Capaciteitsbeheer
Compliancebeheer
Licentiebeheer
Onderhoudsplanning
Patchbeheer
Toegang en controle op afstand
Toegangsopties/machtigingen
Voorraadbeheer
Auditbeheer
Compliance bijhouden
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Inkoopbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Onderhoudsbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Beheer van problemen
Fouten bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Ondersteuning van agile-software
Percentage-voltooid bijhouden
Portefeuillebeheer
Priorisering
Resourcebeheer
Roadmaps van producten
Scrum-ondersteuning
Status bijhouden
Taakbeheer
Test- en kwaliteitscontrole
Tijd en onkosten bijhouden
Vereistenbeheer
Beheer van IT-assets
Contractbeheer
Incidentenbeheer
Kennisbeheer
Releasebeheer
Servicecatalogus
Servicerapportage
Ticketbeheer
Zelfserviceportal
Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal
Auditing van problemen
Dashboard
Escalatiebeheer
Kennisbankbeheer
Opdrachtenbeheer
Projectbeheer
Taakbeheer
Terugkerende problemen
Uitgifteplanning
Beslisboom
Catalogiseren/categoriseren
Contentbeheer
Discussieforums
Kennisbankbeheer
Samenwerking
Zelfserviceportal
Zoeken in gehele tekst
Knooppuntbeheer
Kopieerbeveiliging
Licentie voor draagbaar apparaat
Licenties bijhouden
Productactivering
Proeflicentie
Afstandsbediening
Beheer van IT-assets
CMDB
Incidentenbeheer
Inkoopbeheer
Kennisbank
Mobiele toegang
SLA-beheer
Veranderingsbeheer
Zelfserviceportal
Audittrail
Compliancebeheer
Goedkeuringswerkstroom
Kalender wijzigen
Priorisering
Releasebeheer
Taakbeheer
Trainingsbeheer
Wijzigingsplanning
Beheer van meerdere kanalen
Beheer van productievoorraad
Beheer van retailvoorraad
Kitting
Leveranciersbeheer
Magazijnbeheer
Mobiele toegang
Nabestellingbeheer
Productidentificatie
Prognose
Rapportage en analyse
Voorraadoptimalisatie
Waarschuwingen/Meldingen

Reviews van Alloy Navigator

5 van 41 reviews worden weergegeven

In totaal
4,5/5
Gebruiksgemak
4,1/5
Klantenservice
4,7/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,4/5
Jeff W.
IT Director
Afdrukken en drukwerk, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/7/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Opmerkingen: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Pluspunten: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Minpunten: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21/7/2018
Eric O.
IT Support Specialist
1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30/7/2018

"Alloy does the job"

Opmerkingen: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Pluspunten: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Minpunten: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Antwoord van de leverancier

van Alloy Software op 6/8/2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30/7/2018
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Rechtspraktijk, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/2/2019

"Has good potential"

Opmerkingen: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Pluspunten: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Minpunten: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Antwoord van de leverancier

van Alloy Software op 8/2/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1/2/2019
Hany E.
System administrator & Infrastructure Admin
Voedselproductie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19/5/2020

"Review for Alloy Navigator"

Opmerkingen: It's an excellent experience because it benefited me more than I expected from other programs and everything I needed and brought in.

Pluspunten: This program helps to follow the work seriously and continuously and it includes all the sections I need in the work like the one and save the assets in the department and renewal and many other things

Minpunten: This program is good, and there's nothing I didn't like.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19/5/2020
Marshall M.
Manager of Network Operations
Financiële dienstverlening, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29/11/2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Opmerkingen: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Pluspunten: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Minpunten: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29/11/2018