Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Over TOPdesk

IT-servicemanagementoplossing die een gebruiksklare ITSM-tool combineert met interne experts – hier om service mogelijk te maken sinds 1993.

Meer informatie over TOPdesk

Pluspunten:

TopDesk is easy to use and easy to get other teams up and running using it. We also find it easy to admin.

Minpunten:

We have a useability issue with Firefox and the operator console where an "X" character is not recognized. This will be solved by an update, but in the meantime it is annoying.

Beoordelingen van TOPdesk

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,6
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,3

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

8,6/10

TOPdesk heeft een totaalscore van 4,4 van 5 sterren op basis van 94 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je TOPdesk eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (94)

Inge
Functioneel beheerder in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

selfserviceportaal heeft meerwaarde!

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Hele fijne organisatie die met je meedenkt in mogelijkheden. Helpdesk is goed beschikbaar en schakelt waar nodig met de accountmanager.

Pluspunten:

Het Selfserviceportaal, dit is 24/7 beschikbaar. Andere vergelijkbare systemen hebben dit niet of minder uitgebreid.

Minpunten:

Nog niet alles is via export/import over te zetten van de testomgeving naar de productieomgeving.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hey Inge, thanks for the review! Awesome to hear you're loving the 24/7 Self-Service Portal. Got your point about the test to production transfer - we're on it. Super glad our team's been a help to you. Best, Team TOPdesk.

Ruud
Coordinator Gebruikersondersteuning in Nederland
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Perfect systeem voor dagelijks gebruik

5,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Fijn systeem voor dagelijks gebruik en eenvoudig.

Pluspunten:

Gebruikersgemak en eenvoud in gebruik maakt het prettig om mee te werken.

Minpunten:

Soms moet je wel veel klikken om bij het resultaat te komen.

Reactie TOPdesk

5 maanden geleden

Hoi Ruud, Bedankt dat je voor TOPdesk hebt gekozen. Goed om te lezen dat de eenvoud van ons systeem bevalt in je dagelijkse gebruik. Hopelijk is de migratie gelukt. We staan altijd klaar om je te helpen, mocht je ons nodig hebben. Met vriendelijke groet, Het TOPdesk team.

Silke
Adviseur FZ in Nederland
Publieke zaken, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Topdesk ervaringen

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Over het algemeen erg goed. Snelle opvolging op vragen. Fijne sfeer. De contractwijziging had voor ons als direct gevolg dat de kosten gigantisch omhoog gingen (bijna 100% prijsstijging!). Dit was zeer onaangenaam en moeilijk te verkopen.

Pluspunten:

Het samen uitdenken, inrichten en implementeren van het SSP. Consultancy dagen zijn altijd leuk.

Minpunten:

Dat de module Meerjarenplanning ons vrij recent verkocht is. Deze module hebben wij nu volledig gevuld en in gebruik. Echter blijkt nu dat deze module niet meer ondersteund wordt door Topdesk. Het verdwijnen van de functie checklists is erg jammer.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Thank you Silke for writing this review and sharing your compliments and feedback. This helps us to keep improving, so we really appreciate it. Great to hear consultancy days are always fun. Best, Team TOPdesk

Jasper
Business Analist in Nederland
Groothandel, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPDesk Toppakket

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de support aanvragen die we binnenkrijgen en de hoeveelheid tijd die nodig is om ze op te lossen. Dit is erg waardevol voor onze organisatie.

Pluspunten:

TOPDesk is wat mij betreft één van de fijnste ticket systemen waar ik mee heb gewerkt. Gebruikers kunnen eenvoudig tickets loggen, waarbij ze toch gedwongen worden de benodigde informatie mee te sturen. Daarnaast werkt de onderliggende workflow erg prettig om tickets te verdelen naar de juiste personen.

Minpunten:

Kennisitems zijn niet altijd zichtbaar voor alle gebruikers. Het is mij niet duidelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Reactie TOPdesk

vorig jaar

Hello Jasper, We appreciate your review! It's great to hear TOPdesk meets your needs with efficient ticketing and workflow distribution. We're addressing knowledge item visibility concerns for a better experience. Your feedback is valued! Kind regards, Team TOPdesk

Diana
Redacteur Selfservice in Nederland
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk met (Self)service

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Mijn ervaring met TOPdesk is goed. Ik heb voornamelijk te maken met de consultant en als hij het niet weet zoekt hij het uit tot hij het wel weet.

Pluspunten:

De registratie van de meldingen en dus je taken. De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt op het SelfService.

Minpunten:

De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt is soms ook een nadeel voor je beheer. Er zijn functionaliteiten die alleen voor iedereen aan kunnen of uit.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hi Diana, we're glad that you like our notification and storage features. Noted your feedback on functionalities and information management. Happy to hear you're satisfied with our consultants! Best, Team TOPdesk

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Topdesk: Servicemanagement geperfectioneerd.

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Omdat Topdesk een Nederlands bedrijf is, is het voor mij als Rijksambtenaar heel fijn om snel en direct te kunnen schakelen.

Pluspunten:

Goed doorontwikkeld standaard pakket, makkelijk te implementeren, maar uiteindelijk goed af te stemmen op specifieke behoeftes

Minpunten:

Self Serviceportal mag een betere integratie hebben met het behandelaarsgedeelte, bijvoorbeeld het tonen van standaard opzoeklijsten aan de voorkant ipv alleen aan de achterkant.

Reactie TOPdesk

vorige maand

Wat goed om te horen dat je blij bent met TOPdesk. We zullen je feedback en verbeterpunten meenemen! Met vriendelijke groet, Het TOPdesk Team

Jeroen
Jeroen
Applicatiebeheerder in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk als ICTSM en CMDB tool voor een samenwerkingsverband

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Prettig bedrijf om mee samen te werken. Goede en deskundige ondersteuning en begeleiding door consultants

Pluspunten:

totaaloplossing voro ITSM, CMDB en meerdere afdelingen

Minpunten:

API mogelijkheden verschilende per module en opmaak(lay out) beperkingen van SSP en Kennisitems.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hi Jeroen, bedankt voor je feedback! Fijn dat TOPdesk je bevalt als totaaloplossing. We nemen je opmerkingen over de API-mogelijkheden en opmaakbeperkingen zeker mee. Goed om te horen dat je onze samenwerking en consultants waardeert! Groeten, Team TOPdesk.

Karin
Functioneel beheerder in Nederland
Management non-profit organisaties, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Veelzijdige applicatie

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Prima, veel mogelijkheden. Soms wel even zoeken. Ook MyTOPdesk is erg handig qua naslagwerk

Pluspunten:

Veelzijdig, modulair opgebouwd en ondersteunend in automatisering

Minpunten:

Misschien ook wel de veelzijdigheid, er kan vanalles maar niet alles werkt even handig

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hi Karin, Bedankt voor je review! We vinden het geweldig dat je de veelzijdigheid en modulariteit van TOPdesk waardeert. We begrijpen dat het soms wat overweldigend kan zijn, maar we zijn er altijd om je te helpen. Groeten, Team TOPdesk.

Jenny
Application Management in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Review ViVa! Zorggroep

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Eenvoudig in het gebruik, makkelijk aanpasbaar

Pluspunten:

Dat TOPdesk constant verbeterd wordt. Fijne support

Minpunten:

Wij hebben problemen met meerdere afdelingen in TOPdesk vanwege ons gebruik met filters.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hey Jenny, Thank you for your feedback! It's great to hear that you appreciate our continuous improvements and support at TOPdesk. We're sorry to hear about the filter issues you're facing. Your experience matters to us and we're committed to making this right. Best, Team TOPdesk

Lukke
Projectmanager in Nederland
Publieke zaken, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Fijn product mits goed geïmplementeerd

5,0 5 maanden geleden

Pluspunten:

Simpele inter interface. Kan snel vinden wat ik zoek en waar ik moet zijn.

Minpunten:

Als het niet goed geïmplementeerd is kan het voor de eindgebruiker ingewikkeld zijn.

Reactie TOPdesk

5 maanden geleden

Hoi Lukke, Bedankt dat je voor TOPdesk hebt gekozen. Fijn om te horen dat je blij bent met ons interface! Om het meeste uit TOPdesk te halen raden wij aan altijd dat een consultant meekijkt. We horen het graag als we je ergens bij kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Het TOPdesk team.

Michael
Functioneel beheerder in Nederland
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk is complete allrounder

4,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

Onderling koppelen van meldingen, wijzigingen, objecten, assets, etc geeft makkelijk totaaloverzicht.

Minpunten:

Duurt even voordat je alles onder de knie hebt.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hey Michael, it's great to know you're finding it easy to get a complete overview with our linking features. We hear you, getting the hang of things can take a bit of time. Remember, we're here if you need any help. Best, Team TOPdesk.

Corjan
Applicatiebeheer in Nederland
Publieke zaken, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk is TOP!!!

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Goede applicatie, met veel uitbreidingsmogelijkheden.

Pluspunten:

Eenvoudig in gebruik. Overzichtelijk dashboard.

Minpunten:

Migraties naar ander OS is bij een complexe organisatie tijdrovend.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Thank you Corjan for sharing your experience, compliments and feedback. We really appreciate it! Best, Team TOPdesk

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Beste servicedesk programma!

5,0 12 maanden geleden

Pluspunten:

Het is makkelijk en handig in gebruik. Veel mogelijkheden tot uitbreidingen en opties die r mogelijk zijn. Werk perfect bij een wat grotere servicedesk.

Minpunten:

Zo nu en dan is het even zoeken maar naar mate je het meer gaat gebruiken word het steeds makkelijker en leuker.

Reactie TOPdesk

12 maanden geleden

Hallo! Wat leuk dat je TOPdesk zo waardeert en het zelfs het beste servicedesk programma noemt! We zijn blij dat je het makkelijk en handig in gebruik vindt, en dat de vele uitbreidingen en opties je bevallen. We nemen je feedback ter harte en blijven werken aan het verbeteren van onze service. Bedankt voor je review! Groeten, Team TOPdesk

Lydie
Functioneel applicatiebeheerder in Nederland
Management non-profit organisaties, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Goed product

4,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

De meeste modules zijn makkelijk in te richten

Minpunten:

Wijzigingsbeheer. Verschillende manieren van afsluiten voor eenvoudige en uitgebreide wijziging

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hallo Lydie, Bedankt voor je review! Fijn dat je het inrichten van de meeste modules makkelijk vindt. Je feedback over het wijzigingsbeheer is genoteerd en wordt gewaardeerd. We zijn er altijd om je te helpen en te verbeteren. Groeten, Team TOPdesk

Natasja
Functioneel beheerder in Nederland
Overheidsadministratie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Goed pakket

4,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

Goed systeem om je incidenten, meldingen en wijzigen te verwerken

Minpunten:

Het inrichten van actiereeksen is wel een specifiek iets, dus soms lastig uit zoeken hoe dit werkt

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Thank you Natasja for sharing your expierience! We really appreciate it. If you can use some help with those action sequences don't hesitate to reach out to us.

Shani
systeem beheerder in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Functioneel registratie en raportage systeem

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Zeer tevreden mee

Pluspunten:

Mogelijkheid voor web en desktop variantMogelijkheid voor raportage en analyse

Minpunten:

Verschillende modules moeten appart gekocht worden.

Reactie TOPdesk

vorig jaar

Hello Shani, Appreciate your review! Glad you're satisfied with our functional registration and reporting system. Your feedback matters! Kind regards, Team TOPdesk

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Levensmiddelen- en drankenindustrie
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Having used many CAFM system's this is certainly the best software and comes with excellent support

5,0 7 jaar geleden

Opmerkingen: na

Pluspunten:

Easy and intuitive to use, easy to model for your needs, with many modules available. Can be used across the business Function: IT, HR, Admin, Soft FM, Hard FM and with excellent asset management, room bookings and reception services. The Help Line staff go out of their way to support. Mobilisations or start up Help Desks are also supported with excellent consultants that lead a team through the setup up and training. The Workaid module allows two way communication directly with suppliers and sub contractors whether they have TopDesk or not. Regular seminars/conferences held to address innovation and to allow networking across different business sectors to allow best practice to promulgate.

Reactie TOPdesk

4 jaar geleden

Thank you! Great to read you experience the ESM value we can offer to various departments.

Martijn
Product owner in Nederland
Recreatieve faciliteiten en diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great value for money!

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

Ease of use for end users, process automation and API tooling. Very short lines of communication with TOPdesk support and account managers

Minpunten:

The backend is not quite as intuitive and lacks a few modern features, but improvements are already on the roadmap

Overwogen alternatieven: JIRA Service Management

Overgestapt van: ServiceNow

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hi Martijn, thanks for the positive review! It's great to hear that you're happy about TOPdesk and find it easy for end-users. We're glad our support team is meeting your expectations too. Your comment about the backend has been noted. We're all about making things better, so your input really matters. Best, Team TOPdesk.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Not so good experience with the product

2,0 vorig jaar

Opmerkingen: Very bad experience from day one when it had to be integrated and subsequent bad experience with the support. Have given up contacting them.

Pluspunten:

That we should not have a server standing with ourselves

Minpunten:

Don't feel there is any support whatsoever for the product. You have to constantly update your browser or close and open your browser as it times out all the time. It is difficult to set up the system the way you would like it to. Not easy to find your way around the system.

Reactie TOPdesk

vorig jaar

Hello, Thank you for sharing your experience. We're truly saddened to hear about the difficulties you've encountered with our product. Your feedback is valuable, and we're working to improve support and system usability. We would like to get in contact to address your concerns and find a solution. Your input will help us enhance our services moving forward. Kind regards, Team TOPdesk

Fran
Technologies Administrator in VK
Detailhandel, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Customisable incident management

4,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

Very customisable to suit any purpose so we can create many branching categories for escalation and redirecting requests

Minpunten:

Can be a little un wieldy if you have many different categories for end users to find what they need

Reactie TOPdesk

3 maanden geleden

Hey Fran, Thank you for sharing your feedback! It's nice to hear that you appreciate TOPdesk’s customisation capabilities. We're sorry to hear about the difficulty your end users have in finding what they need. We appreciate your input as it helps us identify areas for improvement. Best, Team TOPdesk

Dave
IT Director in VK
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

5,0 7 jaar geleden

Pluspunten:

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Minpunten:

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Reactie TOPdesk

4 jaar geleden

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

Martin
IT Manager - Global Helpdesk in VK
Farmaceutica, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Top Marks

5,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Pluspunten:

Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Minpunten:

I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Reactie TOPdesk

4 jaar geleden

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

Rene
Service Manager in Nederland
Administratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Easy to manage

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: So easy to use and maintain. Also if you contact the TOPdesk service desk there is a very quick response.

Pluspunten:

It is easy to make your own environement.

Minpunten:

Nothing really! We are very happy with the use of the modules we use.

Reactie TOPdesk

11 maanden geleden

Hi Rene. It's great to hear you're so happy with TOPdesk. Thanks for sharing! Best, Team TOPdesk

Nick
Systems Manager in VK
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Service excellence experts - supplier as a business partner

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: TOPdesk are beyond that of a supplier and more a business partner that many other suppliers could learn a lot from. They provide awesome support backed up by knowledgeable staff / consultants who share your desire for service excellence.

Pluspunten:

Does what is says on the virtual tin - the modules are well designed and fit for purpose and allow for customisation's when rarely needed. The software can grow with your own needs as and when needed making it a great return on investment and is not limited to 'just a insert team name here' system allowing for integrated processes and oversight end-to-end. The expansion into allowing microservices to bolt onto TOPdesk via the marketplace only add more value.

Minpunten:

Its very minor but being able to save a complex form component - it would be great to save a small number (3 max) of complex built form components that can be re-used on other forms rather than having to rebuild it each time its used. e.g. long drop downs just for speed, consistency and efficiency.

Reactie TOPdesk

4 jaar geleden

Thank you Nick for sharing your thoughts in this review. We really appreciate you experience TOPdesk as your business partner. This goes both ways looking at all the constructive feedback you provide on roadmap topics for instance. Hope to have you with as as a customer and business partner for many years to come!

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Fondsenwerving, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Topdesk has improved over the years.

4,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: All in all this is a sound product that gets the job done. As it is very configurable we have over the years automated al lot of services via the self-service portal.

Pluspunten:

The self-service portal is very configurable. We have setup a nice look self-service portal that gets improved over time. Having used TD for many years, we have seen it grown over the years and like it. The SSO option is available and as many people use it daily it is almost a must to use it. Setup of it was relatively easy.

Minpunten:

We have a useability issue with Firefox and the operator console where an "X" character is not recognized. This will be solved by an update, but in the meantime it is annoying. I don't like the default search option of "Fuzzy". I always use the quotes around a search term to disable that. I would like the default be changed or at least configurable.

Reactie TOPdesk

4 jaar geleden

Thank you for taking the time to write this review. We hope to have you with us for many more years to come!