Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Marketing automation software
Met marketing automation software kunnen organisaties hun marketingfuncties automatiseren. Voorbeelden hiervan zijn het maken van campagnes, marktsegmentatie en responsanalyse. Deze toepassingen maken ook een grotere integratie tussen verkooppersoneel en management mogelijk. Ze bieden uitgebreide mogelijkheden om de effectiviteit van marketingcampagnes te beoordelen. Marketing automation tools maken het voor de hele onderneming mogelijk om informatie te delen. Ze zijn dan ook een essentiële schakel tussen management, verkoop en marketingactiviteiten. Gebruik Capterra om de juiste marketing automation software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: campagne management software, e-mail marketing software, en search marketing software. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie Marketing automation software met de meeste reviews van onze gebruikers
282 resultaten
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Functies
- Verkoopanalyse
- Marketing via meerdere kanalen
- Social marketing
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leads beheren
- Bestemmingspagina's en webformulieren
- Segmentering
- Campagneanalytics
- Multivariaat testen
- ROI bijhouden
Kopersgids voor Marketing automation software
Inhoudsopgave
Wat is marketing automation software?
Marketing automation software helpt bedrijven bij het automatiseren van marketingprocessen en maakt end-to-end beheer van marketingcampagnes mogelijk, waaronder het ontwerpen van campagnes, het volgen, het publiceren van content, het segmenteren van klanten en marketinganalyses.
Wat zijn de voordelen van marketing automation software?
- Effectieve cross-selling en upselling campagnes: cross-selling en upselling zijn gecompliceerde processen en vormen een aantal marketinguitdagingen. Voor elke campagne moeten marketeers klantenlijsten opstellen, e-mailteksten aanpassen en campagnecijfers in de gaten houden. Een marketing automation tool automatiseert elk van deze processen door gebruikers te voorzien van gesegmenteerde lijsten, gepersonaliseerde e-mailtemplates en split-testingopties. Marketeers kunnen ook de reacties van de campagne in realtime volgen.
- Gestroomlijnde marketingactiviteiten: een marketing automation tool biedt een momentopname van alle marketingprojecten en -campagnes in een dashboard, waardoor managers niet meer elke campagne afzonderlijk hoeven bij te houden.
- Schaalbaarheid in verkoopseizoenen: het vakantieverkoopseizoen van oktober tot december stelt marketeers voor een aantal uitdagingen op het gebied van planning en uitvoering. Bedrijven kunnen aanzienlijke verkoopkansen verliezen als ze niet in staat zijn om de massale omvang van de vereiste marketing te beheren. Marketing automation software biedt e-mailautomatisering, gesegmenteerde lijsten en andere functies die bedrijven helpen om de wisselende ladingen van tegenwoordig efficiënt te beheren.
Welke algemene functies heeft marketing automation software?
- Analyse/ROI-tracking: het bewaken van de omrekenkoersen en het volgen van de effectiviteit en de winstgevendheid van marketinginspanningen. Sommige producten bieden ook rapporten over het gedrag van klanten.
- Campagnebeheer: het creëren van een opeenvolging van marketingacties om specifieke marketingdoelstellingen te voltooien en het controleren van de realtime prestaties van meerdere fasen van een campagne.
- Leadbeheer: het bewaren van informatie over leads en contactpersonen en het volgen hiervan gedurende het gehele verkoopproces.
- Lead nurturing: het contact houden met een lead tijdens het hele verkoopproces door in elke fase van de koopcyclus relevante informatie te verstrekken.
- Segmentatie: het sorteren van leiders en contacten op specifieke kenmerken, zoals geslacht, leeftijd en locatie. Sommige producten leveren ook statistieken over de waarschijnlijkheid van conversie, die kunnen worden gebruikt om leads te prioriteren.
- Drip-campagnes: het creëren van een processtroom voor marketingcampagnes om leads te begeleiden op basis van acties zoals time-to-respond en bekeken items. Gebruikers kunnen ook gebruikmaken van slepen-en-neerzetten-interfaces om campagnelogica te programmeren, zoals condition-based routing en vervolg-e-mails.
- Kanaalbeheer: het coördineren van de marketinginspanningen via kanalen zoals e-mail, landingspagina's en sociale media.
Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van marketing automation software?
- Anti-spam nalevingsbehoeften: bedrijven moeten zich in hun marketingpraktijken houden aan een aantal spamconformiteiten. Bijvoorbeeld CAN-SPAM nalevingsmandaten waarin staat dat marketingmails geen misleidende headers mogen hebben en dat ze het fysieke adres van het bedrijf moeten bevatten. DKIM (DomeinKeys Identified Mail)-mandaten waarin staat dat e-mails een cryptografisch authenticatieproces moeten bevatten voor de verificatie van het e-maildomein. Marketing automation tools helpen gebruikers bij de naleving van de voorschriften door kwaliteitscontroles uit te voeren en gebruikers proactief te markeren als een essentieel onderdeel ontbreekt of als een deel van de informatie in een e-mail of een marketingbericht verkeerd wordt weergegeven. Kopers moeten hun behoeften op het gebied van compliance beoordelen en een shortlist van marketing automation systemen opstellen.
- Mobile responsive sjablonen: mobiele reclame is nu op een hoogtepunt, en marketeers mogen deze kans niet negeren. Deze trend maakt het noodzakelijk voor een bedrijf om een perfecte mobiele ervaring te leveren aan zijn publiek, en de eerste stap in die richting is het gebruik van mobile responsive sjablonen. Marketing automation systeem bieden gebruikers kant-en-klare sjablonen voor alle klantgerichte pagina's, zoals landingspagina's en e-mailcampagnes. Sommige marketing automation tools helpen gebruikers ook bij het ontwerpen van mobiel-geoptimaliseerde websites.
Wat zijn belangrijke trends op het gebied van marketing automation software?
- AI zal de personalisering van marketing automation software bevorderen: kunstmatige intelligentie kan marketeers waardevolle inzichten verschaffen in het gedrag van klanten en deze informatie gebruiken om campagnes te personaliseren op de behoeften van de kopers. Zo kan AI bijvoorbeeld de browsegeschiedenis en het klikgedrag van een klant observeren en deze informatie gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen aan de klant te doen. Aangezien de adoptie van AI toeneemt, is te verwachten dat er de komende drie tot vijf jaar meer gebruik gemaakt zal worden van deze technologie.
- Marketing automation software zal gebruikmaken van chatbots om handmatige taken te automatiseren: de adoptie van chatbots groeit sneller dan ooit, ook in de marketing automation. Een chatbot stelt bedrijven in staat om op persoonlijkere manier met hun klanten en prospects te communiceren. Zo kan een chatbot marketeers helpen bij het aanbieden van real-time deals en kortingen aan klanten op basis van hun zoekopdrachten en aankoopgeschiedenis. Op deze manier kunnen marketeers dynamischere aanbiedingen doen aan klanten dan via een e-mailmarketingcampagne. Het is te verwachten dat chatbottechnologie binnen de komende vijf jaar mainstream zal worden.