Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Supply chain management software

Supply chain management software automatiseert de stroom van processen van de grondstoffen tot de levering van afgewerkte goederen aan de consument. Deze toepassingen maken organisatiebrede orderverwerking, transport- en magazijnbeheer mogelijk, en ze bevatten ook planning- en prognosetools. Supply chain management software zorgt voor efficiënte operaties door de distributie en synchronisatie van belangrijke gegevens over meerdere locaties en door de hele onderneming. Zie ook: voorraadbeheer software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Supply chain management software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

220 resultaten

MyTower biedt cloudgebaseerde TMS- en GTM-oplossingen zoals TMS route en overzee, GTM-oorsprongsbeheer, exportcontrole en meer. Meer informatie over MyTower
MyTower biedt cloudgebaseerde TMS- en GTM-oplossingen zoals TMS route en overzee, GTM-oorsprongsbeheer, exportcontrole en meer. In een wereld waarin de regelgeving voor de toeleveringsketen steeds strenger wordt, streeft MyTower naar een toekomst waarin regelgevings- en transportprocessen niet alleen worden geautomatiseerd en samengevoegd, maar ook milieuvriendelijk zijn. Een economisch efficiënte toeleveringsketen kan ook milieuverantwoordelijk zijn. Het is de ambitie van MyTower om bedrijven naar deze duurzame toekomst te begeleiden. Meer informatie over MyTower

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
De e-SCM-oplossing ondersteunt merken bij het digitaliseren van hun inkoopproces om de traceerbaarheid van voorraden te structureren en te controleren. Meer informatie over e-SCM
e-SCM ondersteunt merken bij het digitaliseren van hun inkoopproces om de leveranciersrelatie te structureren en de activiteiten vanaf de orderbevestiging tot aan de levering in het magazijn in realtime te volgen. De oplossing draagt bij aan de transformatie van de toeleveringsketen om het beheer van uitbestede producties te optimaliseren en leveringsverplichtingen betrouwbaarder te maken. Het platform biedt totale traceerbaarheid naar het merk, wat ook ten goede komt aan de MVO-transparantie. Meer informatie over e-SCM

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
België Lokaal product
Checkmate

Checkmate

(0) België Lokaal product
Checkmate - De AI revolutie voor productie planning & scheduling. Bliksemsnelle optimalisatie. Eenvoudig en doeltreffend in gebruik. Meer informatie over Checkmate
Heb je genoeg van de beperkingen en frustraties die gepaard gaan met traditionele productieplanningstools? Zoek niet verder. Checkmate is de nieuwe manier om planning te benaderen. Checkmate stelt een nieuwe standaard voor productieplanning in. De modulaire toolkit maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om planningsproblemen en optimalisatie-uitdagingen van elke omvang of complexiteit aan te pakken, waarbij gebruikerservaring en planningsgemak voorop staan. Meer informatie over Checkmate

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
België Lokaal product
Transmate is een cloudgebaseerd supply chain-platform dat capaciteiten biedt voor TMS, vrachtbeheer en inkoop- en factuurcontrole. Meer informatie over Transmate
Ervaar de kracht van Transmate, het ultieme supply chain-platform. Vereenvoudig je logistieke activiteiten met een robuust TMS (Transport Management System), magazijnselectie en een geïntegreerd systeem voor vrachtinkoop en -audit. Laat handmatige taken achterwege met de aanbestedingsprocedures voor spottarieven, tariefbeheer en controle van vrachtfacturen. Maak moeiteloos verbinding met je waardeketen met behulp van de cloudgebaseerde samenwerking van Transmate. Werk naadloos samen met belanghebbenden en optimaliseer je processen. Meer informatie over Transmate

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Een optimalisatie- en automatiseringsoplossing die is ontworpen voor organisaties die moeite hebben om verstoringen in de supply chain op te lossen door middel van traditionele transformatie. Meer informatie over IBM Sterling Supply Chain Intelligence Suite
IBM Sterling Supply Chain Intelligence Suite is een optimalisatie- en automatiseringsoplossing die is ontworpen voor organisaties die moeite hebben om verstoringen in de supply chain op te lossen door middel van traditionele transformatie. De producten in het pakket helpen om een digitale transformatie van de toeleveringsketen te faciliteren, de veerkracht en duurzaamheid van het toeleveringsnetwerk te verbeteren, de flexibiliteit te vergroten en de time-to-value te versnellen door middel van bruikbare inzichten, slimmere workflows en intelligente automatisering. IBM Sterling Supply Chain Intelligence Suite is gebaseerd op geavanceerde gegevensmodellen waarmee bedrijven hun veerkracht, transparantie, winstgevendheid en duurzaamheid kunnen verbeteren. De oplossing doet dit door middel van realtime zichtbaarheid van meerdere ondernemingen, functies voor producttraceerbaarheid, optimalisatie en workflowautomatisering. Meer informatie over IBM Sterling Supply Chain Intelligence Suite

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Verbeter het risicobeheer van je wereldwijde toeleveringsketen om jouw reputatie te beschermen en verstoring van jouw bedrijf te voorkomen. Meer informatie over Benchmark Gensuite Supply Chain Risk
Zorgen over de continuïteit van de toeleveringsketen en de toename van wereldwijde normen voor de prestaties van leveranciers drijven de behoefte aan robuuste oplossingen voor het beheer van de toeleveringsketen op. De software voor leveranciersbeheer van Benchmark helpt organisaties bij het beoordelen van risico's in de toeleveringsketen en bij het betrekken van leveranciers om tekortkomingen in naleving en prestaties aan te pakken. Wereldwijde teams kunnen ter plekke en op het bureau leveranciersaudits uitvoeren om problemen op te sporen en de prestaties van leveranciers te verbeteren, terwijl de beste werkwijzen in de hele toeleveringsketen worden toegepast. Meer informatie over Benchmark Gensuite Supply Chain Risk

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Platform voor leveringsbeheer dat naadloze traceerbaarheid van pakketten biedt voor verladers en vervoerders op de laatste kilometers. Meer informatie over Nomadia Delivery
Te midden van de steeds veranderende economische en ecologische uitdagingen in de transport- en logistieke sector, ontpopt Nomadia Delivery zich als een geavanceerd DMS-platform dat naadloos optimalisatie en traceerbaarheid integreert. Hiermee baant het de weg voor een efficiëntere en milieuvriendelijkere supply chain-oplossing. Meer informatie over Nomadia Delivery

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Bespaar tijd en geld door handmatige werkzaamheden te beëindigen. Eenvoudig beheer van de toeleveringsketen, geautomatiseerde PR en verwerking van inkooporders: allemaal in één software. Meer informatie over Precoro
Geautomatiseerd beheer van de toeleveringsketen in Precoro. Budgetteren, aanvragen, goedkeuren, inkopen, inventaris bijhouden, leveranciers beheren en rapporteren - je doet het allemaal in één inkoopsoftware. Precoro is eenvoudig in het gebruik, snel te implementeren en biedt een breed scala aan functies, zoals integraties met NetSuite en QuickBooks en een gratis API. Meer informatie over Precoro

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Geïntegreerd platform voor verkoop- en operationele planning waar bedrijven vraag, voorraad, middelen, levering en bestellingen kunnen beheren. Meer informatie over SedApta S&OP
Geïntegreerd platform voor verkoop- en operationele planning waar bedrijven vraag, voorraad, middelen, levering en bestellingen kunnen beheren. Meer informatie over SedApta S&OP

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Beheer je toeleveringsketen met de geïntegreerde app-suite (inkoop, boekhouding, inventaris, MPR, buitendienst en meer). Meer informatie over Odoo
Gebruik Odoo om activiteiten tussen verschillende bedrijven of magazijnen te synchroniseren. Creëer verkooporders, deel klanten, leveranciers en producten, en beheer facturen voor alle bedrijven tegelijkertijd. Je kunt nog meer tijd besparen door het facturatieproces in het hele bedrijf te automatiseren. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Eén platform voor alle gegevensgestuurde beslissingen. Geïnspireerd door spreadsheets en flexibiliteit. Gebouwd met de kracht van BI-tools. Meer informatie over Ganacos
Ganacos is krachtige software die is gemaakt om gegevensgestuurde beslissingen te ondersteunen in bedrijven met een omzet van meer dan € 20 miljoen. Het maakt gegevensanalyse, planning en simulatie mogelijk in dezelfde webinterface. Ganacos is een flexibele app waarin gebruikers hun eigen modellen kunnen maken. Het is geïnspireerd op een combinatie van spreadsheet-tools, BI-tools en tools voor simulatieplanning. Elke wijziging in de gegevens activeert berekeningen, waardoor de impact van de wijziging kan worden begrepen en gemeten. Meer informatie over Ganacos

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Kies voor NetSuite en neem de controle over uw supply chain van aangeleverde goederen en materialen tot productie en eindklanten.
Met NetSuite's oplossingen voor het supply chain-beheer kunnen bedrijven toezicht houden op de stroom van goederen en materialen vanaf de leveranciers en de productie tot de aflevering aan de klanten. Laat de productie soepel draaien door te waarborgen dat alle materialen op de juiste locaties beschikbaar zijn en plan machines en personeel nauwkeurig in. NetSuite's inkoopfuncties communiceren met leveranciers en zorgen voor nauwkeurigheid tijdens het aankoopproces. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Pirate Ship is gratis verzendsoftware die de laagste USPS-tarieven biedt zonder opslag. Een uitstekende keuze voor kleine bedrijven.
Profiteer van de goedkoopste USPS-verzendtarieven zonder kosten. (Echt waar.) Pirate Ship is de enige gratis webgebaseerde verzendsoftware die je de goedkoopste tarieven biedt voor USPS-goedgekeurde porto zonder enige opslag, kosten of maandelijkse verplichtingen. Snelle en betrouwbare verzendsoftware gebouwd voor moderne kleine bedrijven. Importeer je e-commercebestellingen om snel labels te kopen en af te drukken. Meld je aan voor een gratis account en begin binnen enkele minuten met verzenden. Meer informatie over Pirate Ship

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Geschikt voor bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren.
Geïntegreerd met QuickBooks Online en Xero, geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren. De oplossing dekt de gehele bedrijfscyclus in voorraadbeheer. Verkopers zoals Shopify, Magento, Amazon en eBay integreren DEAR Systems voor meer dan alleen het beheren van hun voorraden. DEAR Inventory biedt functies die je de informatie geven die je nodig hebt om kosten te beheren en de winstgevendheid te maximaliseren. Meer informatie over Cin7 Core

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Vergelijk je contractuele LTL-prijzen, plan ophaalafspraken in, stel vrachtbrieven op, druk etiketten af, volg gegevens over je vrachtverzending.
Als je LTL-vracht verzendt, kun je Freightview gebruiken om al je onderhandelde LTL-tarieven op één plaats te brengen, zodat je moeiteloos je opties kunt vergelijken en de beste kunt kiezen. Vervolgens kun je ophaalafspraken plannen, vrachtbrieven opstellen, verzendetiketten afdrukken en je zendingen volgen van ophalen tot levering. Dankzij het uniforme adresboek hoef je een adres nooit twee keer in te voeren. Bovendien kun je al je verzendgegevens visualiseren als tabellen, grafieken, rapporten en spreadsheet-downloads. Meer informatie over Freightview

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven.
Zoho Inventory is een online toepassing waarmee je bestellingen en voorraad kunt beheren. Met multichannel verkopen, verzendintegraties en krachtig voorraadbeheer, kun je nu je voorraad- en orderbeheer optimaliseren, vanaf de aankoop tot verpakking en betalingen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Platform van de volgende generatie voor het optimaliseren van de routing en slimme logistiek dat bedrijven van elke omvang helpt de laatste kilometers te winnen.
Met meer dan 10 jaar ervaring in de sector en meer dan 2 miljoen iOS- en Android-app-downloads blijft Route4Me de routeplanning en optimalisatie van de laatste kilometers in opkomende markten verbeteren. Doorgaans helpt Route4Me bedrijven om de productiviteit en efficiëntie van de meeste routing- en logistieke activiteiten met 300% te verhogen door hen te helpen niet alleen hun routes, maar ook toeleveringsketens, wagenparken, gedistribueerde teams en andere bedrijfsmiddelen te optimaliseren. Ontvang vandaag nog je gratis proefversie. Meer informatie over Route4Me

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
SAP S/4HANA fungeert als de digitale kern voor een organisatie. Het is volledig ontworpen voor het meest geavanceerde in-memory platform, SAP HANA, en is gebouwd met behulp van de nieuwste ontwerpprincipes met de gebruikerservaring van SAP Fiori om een persoonlijk en eenvoudig gevoel te creëren op het voorkeursapparaat van de gebruiker. SAP S/4HANA streeft ernaar om het systeemlandschap van een organisatie te vereenvoudigen en de totale eigendomskosten te verlagen door de data-voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd de productiviteit te verbeteren in de vorm van een hogere doorvoer. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat.
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat. Voorraad- en orderbeheer in realtime. KENMERKEN: Opnieuw bestellen.Orderverwerking.Cloudlabels afdrukken.Voorraad volgen (streepjescode, series, partij).Meerdere UOM's. Meerdere magazijnen.Meerdere valuta's.Meertalige interface.Samengestelde producten(stuklijsten, kits, variabele items). Beheer op gebruikersniveau.Geïntegreerde facturatie- en inkoopmodule.Ondersteunt productie. Meer informatie over ERPAG

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten. Financiële informatie, supply chain, rapportage, analyse en samenwerking maken allemaal deel uit van de mobielvriendelijke oplossing. Financiële processen binnen het systeem zijn ontworpen om automatisch niet-geregistreerde transacties te detecteren, fouten en discrepanties te vinden, documentcorrecties te maken en bankafschriften en boeken af te stemmen. Meer informatie over Sage 100

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
Met de SAP® Business One applicatie beheert u op betaalbare wijze uw hele bedrijfsvoering – van boekhouding en financiën, inkoop, voorraadbeheer, verkoop- en klantenadministratie, projectmanagement tot bedrijfsprocessen en personeelszaken. Met SAP Business One stroomlijnt u uw bedrijfsprocessen en krijgt u beter inzicht in uw bedrijfsvoering. Zo kunt u op basis van realtime informatie snel beslissingen nemen die u ondersteunen om winstgevende groei te realiseren. Meer informatie over SAP Business One

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse
Beheer en volg projecten, bespaar tijd en neem sterkere beslissingen met gegevens uit één bron, altijd en overal.
Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten. Meer informatie over Quickbase

Functies

  • Inkooporderbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Orderbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Orders afhandelen
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Transportbeheer
  • Rapportage en analyse

Kopersgids voor Supply chain management software

Wat is supply chain management software?

Supply chain management software helpt het proces van grondstoffen te automatiseren, van de inzameling tot de productie en de levering. Supply chain management toepassingen omvatten doorgaans organisatiebrede orderverwerking, transport en WMS-functionaliteit, samen met planning- en prognose-instrumenten. Supply chain management software verbetert de operationele efficiëntie, zowel upstream als downstream, door het distribueren en synchroniseren van belangrijke gegevens over meerdere locaties en in een bedrijf.

De voordelen van supply chain management software

  • Efficiënt onderdelenbeheer: supply chain management software maakt het eenvoudiger om onderdelen te traceren en te plannen voor just-in-time levering in de productiefaciliteit van je bedrijf.
  • Supply chain prognose: sommige supply chain management software bevat voorspellende AI die gebruikers kan waarschuwen voor mogelijke haperingen in de supply chain voordat ze zich voordoen.
  • Leveranciersbeheer: supply chain management software maakt gebruik van specifieke categorieën van leveranciersgegevens. Deze tools volgen en beoordelen de kosten, de waarde en de betrouwbaarheid van de leverancier. Bedrijven kunnen deze kwantificeerbare gegevens gebruiken om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.

Algemene functies van supply chain management software

  • Leveranciersbeheer: het bewaken van de prestaties van leveranciers door middel van bijgehouden KPI's (Key Performance Indicators), en beoordeling van risico's en compliance.
  • Voorraadbeheer: het traceren, bestellen, opslaan en consumeren van voorraden, inclusief grondstoffen, componenten en eindproducten.
  • ​Warehouse management: het controleren en beheren van de magazijnwerkzaamheden gedurende de gehele levenscyclus van de opslag.
  • Order management: het invoeren, organiseren, volgen en voldoen aan koopverzoeken.
  • Verkoop- en bedrijfsplanning: het opstellen van een vraag- en aanbodplan.
  • Vraagplanning: het gebruiken van historische inzichten en simulaties om de vraag van klanten te voorspellen.

De supply chain management software directory filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan de zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van supply chain management software

  • Schaalbaarheid: zorg er bij het kiezen van de juiste supply chain management oplossing voor je bedrijf voor dat je software zich kan aanpassen. Houd rekening met het aantal gebruikers dat je nodig hebt, het aanpassingsvermogen, de inzetbaarheid van verschillende apparaten en andere factoren die van invloed zijn op de bruikbaarheid van de oplossing naarmate je bedrijf groeit.
  • Voorspellingen: sommige toepassingen voorspellen onder andere vraag en aanbod van onderdelen. Deze zich ontwikkelende technologie komt geleidelijk beschikbaar voor bedrijven van elke omvang. Prognoses bieden op dit moment een concurrentievoordeel en zullen op termijn een noodzaak zijn.
  • 3D printen: 3D printen, ook wel 'additive manufacturing' genoemd, creëert onderdelen door het samenvoegen van verschillende materialen zoals aangegeven door een computer. 3D printen genereert minder afval dan traditionele productieprocessen die objecten uit grote blokken grondstoffen snijden. Bedrijven die gebruikmaken van 3D printen kunnen besparen op de kosten van ongebruikte materialen, afvalinzameling, afvalverwijdering en recycling. Overschakelen op 3D-geprinte onderdelen bespaart geld en vermindert de impact op het milieu, en vereist vaak aanzienlijke veranderingen in een toeleveringsketen. Het is te verwachten dat veel bedrijven hun supply chain management software oplossingen de komende jaren opnieuw zullen evalueren; onderzoek suggereert dat 54% van het mkb van plan is om de komende jaren gebruik te maken van 3D printen.
  • Internet van de dingen: het IoT (Internet of Things) beschrijft een technologisch ecosysteem waarin objecten met het internet worden verbonden voor allerlei doeleinden op het gebied van tracking en automatisering. Uit een onderzoek van Capterra is gebleken dat 73% van het mkb van plan is de IoT-technologie in de komende één tot twee jaar in het bedrijf op te nemen. Eén manier waarop supply chain managers de technologie van het IoT aannemen is door het toevoegen van RFID-chips (Radio Frequency Identification) aan onderdelen en inventaris. Robots, riemen, scanners en andere IoT-apparaten gebruiken RFID om componenten te lokaliseren, te verplaatsen en te verwerken. RFID-systemen produceren ongelooflijke hoeveelheden gegevens die, wanneer ze worden geanalyseerd, bedrijven kunnen helpen hun activiteiten en klantengedrag beter te begrijpen dan ooit tevoren. Deze kennis kan leiden tot betere supply chain beslissingen, meer efficiëntie en een hogere winst.