Helpt Belgische bedrijven al 18 jaar
bij het vinden van de juiste software
AI-software
AI-software bootst menselijk gedrag en leerpatronen na en kan worden gebruikt in verschillende bedrijfsgebieden, van klantenservice en verkoop (in de vorm van chatbots) tot gegevensanalyse en automatisering van IT-taken. Gebruik Capterra om de beste AI-software voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Meer informatie Minder informatie
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Functies
- API
- Samenwerkingstools
- Proces- en workflowautomatisering
- Activiteitendashboard
- Predictieve analyse
- Voor meerdere talen
- Rapportage en analyse
- Chatbot
- Spraakherkenning
- Third-Party Integrations
Kopersgids voor AI-software
Inhoudsopgave
AI-software bootst menselijk gedrag en leerpatronen na. Het kan worden gebruikt in een verscheidenheid aan zakelijke gebieden, van klantenservice en verkoop (in de vorm van chatbots ) tot gegevensanalyse en IT-takenautomatisering.
De voordelen van AI-software
- Snellere, nauwkeurigere gegevensanalyse: AI machine learning algoritmen kunnen veel sneller dan mensen door een groot aantal gegevens ziften en zorgen voor bruikbare inzichten die niet kunnen worden verkregen van een alledaags softwareprogramma.
- Medewerkers van de klantenservice kunnen zich concentreren op wat belangrijk is: toepassingen voor NLP (Natural Language Processing), aangedreven door AI-tools, kunnen helpen om problemen van klanten aan te pakken en problemen op lagere niveaus op te lossen zonder menselijke tussenkomst, zodat servicemedewerkers zich kunnen concentreren op echt hardnekkige problemen.
- Automatiseren van taken van laag niveau om tijd te besparen: AI-platforms kunnen allerlei taken automatiseren waar het team anders veel tijd aan zou besteden, van het voorspellen wanneer een bepaald onderdeel onderhoud nodig heeft tot het invullen van veelgebruikte zinnen in e-mails, alsook automatische personeelsplanning voor het hele kantoor.
Algemene functies van AI-software
- Machine learning: het toepassen van machine learning algoritmen op bedrijfsgegevens, zoals verkoop en omzet, wat strategische inzichten op schaal kan opleveren.
- Spraakherkenning: het trainen van het systeem om spraakberichten te interpreteren en te transcriberen. Deze functionaliteit kan worden gebruikt voor alles van chatbots, tot intelligente telefoonbomen, tot rijke zoekfunctionaliteit.
- Voorspellende analyse: het voorspellen van toekomstige gegevens op basis van historische gegevensreeksen.
- VPA (Virtual Personal Assistant): het programmeren van systemen om gebruikers te helpen bij hun administratieve verantwoordelijkheden. Leg automatisch notities en actie-items van vergaderingen vast, maak agenda-afspraken aan of volg de voortgang met intuïtieve, spraakgestuurde interfaces.
De AI-software directory filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan zakelijke behoeften, wat kan helpen de software shortlist te verkorten.
Overwegingen bij de aankoop van AI-software
- Pas op voor de hype-machine: "kunstmatige intelligentie" is doorlopend een zakelijke modeterm die altijd op het punt staat de wereld te veranderen... volgend jaar. Als AI-software wordt overwogen, dient ervoor gezorgd te worden dat het om de juiste redenen gebeurt: omdat een echt, belangrijk zakelijk probleem voor de organisatie moet worden opgelost, en dat er niet alleen maar een trend wordt nagejaagd.
- Ontdek toepassingen op maat voor de sector: AI-software is een brede term die bijna betekenisloos kan zijn als er geen duidelijke visie is op wat het binnen het bedrijf moet klaarspelen. Veel sectorspecifieke toepassingen zijn op maat gemaakt om de problemen op te lossen binnen specifieke sectoren (bijv. gezondheidszorg, HR). Stel een lijst samen van producten gericht op de juiste markt, indien mogelijk.
- Zorg ervoor dat de juiste expertise in huis is: een machine learning algoritme voor gegevensanalyse zal niet veel helpen als er geen gegevenswetenschapper of iemand met vergelijkbare vaardigheden is om de resultaten te interpreteren en de software te beheren. Hoewel veel AI-systemen eenvoudig genoeg zijn dat er geen doctoraat in toegepaste wiskunde nodig is, kunnen andere moeilijk te begrijpen zijn zonder. Evalueer alle systemen die worden overwogen op basis van de vaardigheden die aanwezig zijn.
Belangrijke trends op het gebied van AI-software
- Sprekende gebruikersinterfaces zullen AI nog toegankelijker maken: de komende twee tot vijf jaar zal de mogelijkheid om met computers te praten en om AI-software acties te laten begrijpen en uit te voeren op basis van spraakcommando's steeds meer ingang vinden. Nu Amazon's Alexa de mogelijkheden al laat zien, is de verwachting dat kleinere spelers in de nabije toekomst een vorm van spraakfunctionaliteit zullen hebben. Volgens onderzoek van Capterra maakt 68% van MKB's (midden- en kleinbedrijven) gebruik van of is van plan om binnen de komende één tot twee jaar gebruik te maken van sprekende gebruikersinterfaces.
- Kunstmatige intelligentie is in elk apparaat dat je bezit te verwachten: terwijl de telefoon al over kunstmatige intelligentie beschikt, zullen AI-verrijkte apparaten binnen enkele jaren de markt overspoelen. Van bezorgingsdrones en stofzuigrobots tot thermostaten en zelfs koffiekopjes, de AI-tools leren hoe ze hun werk beter kunnen doen, zodat er meer tijd is voor belangrijkere zaken. Volgens een Capterra-onderzoek gebruikt 53% van de MKB's AI- of machine learning technologie of is van plan deze in de komende één tot twee jaar te gaan gebruiken.