Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Software voor computer reparatiewinkel
Software voor computer reparatiewinkel helpt winkels bij het beheren van reparatietickets, goederenvoorraad, workflowbeheer en planning. Het organiseren van de financiële kant van je reparatiewinkel is eenvoudiger met tools voor offertes en facturering, garantie, terugbetaling en beheer van inkooporders. Gebruikers die geïnteresseerd zijn in software voor computer reparatiewinkel, zouden ook eens moeten kijken bij business management software en IT-service software. Meer informatie Minder informatie
12 resultaten
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Functies
- Reparatietickets
- Barcode-/labelbeheer
- Intakebeheer
- Verkooppunt
- Voorraadbeheer
Kopersgids voor Software voor computer reparatiewinkel
Inhoudsopgave
Wat is software voor computer reparatiewinkels?
Software voor computer reparatiewinkels is een tool die kleine en middelgrote computerreparatiebedrijven helpt bij het genereren en beheren van reparatietickets, het bijhouden van de onderdeleninventaris, het toewijzen van tickets aan technici en het plannen van opdrachten. Bovendien kun je met de boekhoudkundige functies facturen, overzichten en financiële prestatierapporten genereren.
De voordelen van software voor computer reparatiewinkels
- Gedetailleerde inventarisatiecontrole: met barcode-etiketten voor alle artikelen in je inventaris kun je eenvoudig de onderdelen en materialen die gebruikt worden bij reparaties toevoegen aan de tickethistorie. De inventarisdatabase kan dan worden geconfigureerd om onderdelen te markeren die opnieuw moeten worden besteld.
- Verbeterde klantenservice: door het toekennen van ticketnummers en technici aan de werkorders kunnen je klanten en jij de huidige status en geschiedenis van een job ticket achterhalen. Je krijgt ook toegang tot de volledige geschiedenis van de werkzaamheden die voor vaste klanten worden uitgevoerd. In het geval van klanten die meerdere apparaten hebben, kan elk apparaat een ID-tag met streepjescode hebben die gekoppeld is aan de reparatiegeschiedenis.
- Geautomatiseerde boekhouding en rapportage: de boekhoudkundige database kan je helpen bij het bijhouden van de automatisch gegenereerde facturen en overzichten. Dit stelt bedrijfseigenaren in staat om vorderingen en andere belangrijke KPI's prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators) te voorspellen met behulp van de eenvoudig te gebruiken rapportagefuncties.
- CRM (Customer Relationship Management): met een gedetailleerde klantendatabase kunnen winkeleigenaren marketingmateriaal en stimuleringsprogramma's versturen naar zowel huidige als potentiële klanten.
Algemene functies van software voor computer reparatiewinkels
- Voorraadbeheer: het traceren en beheren van de hoeveelheid onderdelen en materialen die beschikbaar zijn.
- Reparatieticketing: het genereren van tickets voor reparatieverzoeken en het toewijzen daarvan aan je technici.
- Debiteuren: het aanmaken van facturen en overzichten voor voltooide werkzaamheden.
- Rapportage en analyse: het berekenen van de prestatiestatistieken en het genereren van rapporten over de KPI's van je winkel.
- Streepjescode-etikettering: het beheren van je inventaris door het genereren van zelfklevende streepjescode-etiketten voor onderdelen en materialen.
- CRM: het bijhouden van een actueel overzicht van huidige en potentiële klanten, met inbegrip van werk uit het verleden.
Capterra's software voor computer reparatiewinkels directory stelt je in staat te filteren op functie(s) om alleen die opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, zodat je jouw software shortlist kunt verfijnen.
Overwegingen bij de aankoop van software voor computer reparatiewinkels
- Buitendienst- versus in-house service: hoewel de meeste winkels de vereiste service in een traditionele fysieke ruimte uitvoeren, hebben veel winkels servicemonteurs van derden in dienst om de vereiste werkzaamheden op de locatie van de klant uit te voeren. Een belangrijke overweging is echter de toegang tot software voor je buitendiensttechnici. Dit is mogelijk als je kiest voor cloudgebaseerde software die ook een mobiele app aanbiedt.
- Out-of-the-box sectorspecifieke kenmerken: terwijl het gebruikelijk is voor software voor computer reparatiewinkels om vooraf geconfigureerde functies en aangepaste gegevensvelden aan te bieden, bieden talloze generieke bedrijfsmanagementtoepassingen functies als voorraadbeheer, ticketing en facturering. Deze generieke producten zijn weliswaar kosteneffectief, maar vereisen veel maatwerk van de eindgebruiker.
- RMA-specifieke software: als het grootste deel van het werk van je winkel aan jou wordt uitbesteed door een grotere hardwarefabrikant, zijn er specifieke reparatiewerkprogramma's die je helpen bij het beheer van de RMA's (Return Merchandise Authorizations). Aangezien dit soort transacties tussen de winkel en de fabrikant plaatsvinden, is de noodzaak van een CRM-database wellicht geen prioriteit.
Belangrijke trends op het gebied van software voor computer reparatiewinkels
- Gesprekschatbots zullen het oplossen van problemen stroomlijnen: naarmate gesprekschatbottechnologieën betaalbaarder worden voor kleine en middelgrote bedrijven, zullen er waarschijnlijk computerreparatiebedrijven zijn die deze technologie integreren in hun ticketingsystemen. Klanten zullen in staat zijn om te communiceren met een intelligente chatbot die ze zal helpen bij het identificeren van de bron van het probleem, het plannen van serviceafspraken, en controleren van de inventaris om ervoor te zorgen dat alle onderdelen en materialen beschikbaar zijn voor de geplande reparatie.
- 3D-geprinte computeronderdelen zullen lange wachttijden stoppen: het zal binnenkort mogelijk zijn om geleidende materialen in 3D te printen. Aangezien consumenten de 3D-printtechnologie blijven omarmen, zullen kleine en middelgrote computerreparatiebedrijven de 3D-printing van computeronderdelen waarschijnlijk integreren met de voorraadbeheerfunctie van de software. Door het printen van onderdelen op verzoek zouden wachttijden voor achteraf bestelde onderdelen voorkomen kunnen worden en zouden de reparatietijden korter en de voorraadkosten lager kunnen worden.