Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
SMS-marketing software
SMS (tekst) marketing software biedt de tools die nodig zijn om tekstmarketingcampagnes te starten en te ondersteunen. Met SMS-marketing software in je arsenaal kun je snel klanten inschrijven en belangrijke meldingen verzenden met hulpprogramma's voor massaberichten. Tekstmarketing software kan worden gebruikt om met wekelijkse specials te adverteren, coupons te sturen, feedback te vragen, klanten te ondervragen en wedstrijden te promoten. Op zoek naar andere manieren om je marketing te verbeteren? Kijk dan eens bij channel management software, e-mail marketing software en marketing automation software. Meer informatie Minder informatie
Gerelateerde categorieën
133 resultaten
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Functies
- Shortcodes
- Geplande berichtgeving
- Communicatiebeheer
- Campagneplanning
- Messaging in twee richtingen
- Campagneplanning
- Mobiele coupons
- Contactenbeheer
- Engagement bijhouden
- Personalisatie van berichten
- Rapportage en analyse
Kopersgids voor SMS-marketing software
Inhoudsopgave
SMS-marketing software is een bulk sms-tool voor het delen van tekstberichten. Het stelt bedrijven in staat om sms'jes naar klanten te sturen en helpt ze bij het opstellen en onderhouden van contactlijsten, het inplannen van de bezorging van berichten, het analyseren van de responsratio's en het genereren van rapporten.
Of het nu een e-commerce-bedrijf is dat bestelberichten moet versturen of een bank die transactie-updates naar klanten wil sturen, deze software is nodig om alle zakelijke afspraken af te handelen.
De voordelen van SMS-marketing software
SMS-marketing is een van de goedkoopste marketingtechnieken met een enorme bereikbaarheid. Enkele van de belangrijkste voordelen die het biedt, zijn:
- Hoge percentages van berichten die worden geopend: er worden ongeveer 23 miljard sms'jes per dag verstuurd, waarvan 97% wordt geopend. Ter vergelijking: slechts 20% van de e-mails wordt geopend. Dit cijfer bewijst dat een sms'je in bijna alle gevallen door de klant wordt gezien, waardoor bedrijven er zeker van zijn dat hun boodschap aan het publiek wordt afgeleverd.
- Snellere levering, betere adoptiecijfers: in tegenstelling tot e-mails of sociale media kunnen sms-berichten worden afgeleverd op alle soorten mobiele telefoons, of het nu gaat om een pieper of de nieuwste smartphone. Kortom, marketeers kunnen gebruik maken van het feit dat alle mobiele telefoons beschikken over sms-functies.
- Traceerbare resultaten: in tegenstelling tot traditionele reclame kan SMS-marketing worden gevolgd. De software geeft bedrijven een direct overzicht van de campagneprestaties met betrekking tot verzonden, geopende, gelezen en beantwoorde sms'jes. Dit helpt marketeers bij het evalueren van de klantbetrokkenheid in de verschillende stadia van de campagne, zodat ze kunnen improviseren als en wanneer dat nodig is.
Algemene functies van SMS-marketing software
- Massa sms'jes: het in één keer sturen van berichten in bulk naar een groot publiek.
- Contactbeheer: het aanmaken van een gecentraliseerde bewaarplek om contactgegevens, zoals naam, adres en telefoonnummer, op een georganiseerde, doorzoekbare manier op te slaan.
- Geplande berichten: het instellen van een specifieke tijd om berichten uit te zenden naar personen of naar volledige contactlijsten.
- Rapportage/analyse: het bepalen en rapporteren van de prestaties van de SMS-marketing campagne op basis van KPI's, zoals geleverde, gelezen en beantwoorde berichten.
- Mobiele sleutelwoorden: het toevoegen van unieke identificerende trefwoorden aan de tekstboodschap om de lezers tijdens de campagne bepaalde acties te laten uitvoeren. Bijvoorbeeld "START" of "STOP" om nog berichten te ontvangen.
Overwegingen bij de aankoop van SMS-marketing software
- Schaalbaarheid: de meeste aanbieders van sms-diensten bieden abonnementen aan op basis van het aantal berichten dat in een maand moet worden verzonden. Het advies is om het berichtvolume te evalueren en een abonnement te kiezen dat het beste past bij de huidige behoeften. Hou er rekening mee dat de aanbieder die wordt gekozen de oplossing moet kunnen opschalen naarmate het bedrijf zich uitbreidt.
- Uptime en betrouwbaarheid: de meeste carriers zijn begonnen met het filteren van onnodige sms'jes en het blokkeren van spambronnen om een betere klantervaring te bieden. Neem, om ervoor te zorgen dat het sms'je de juiste doelgroep bereikt, een betrouwbare en gerenommeerde sms-aanbieder in de arm; anders kan er mogelijk voor de dienst worden betaald terwijl de sms'jes door de carriers worden geblokkeerd. Zorg er ook voor dat de serviceaanbieder een hoge uptime heeft, zodat op elk moment berichten kunnen worden verstuurd.
- Mogelijkheid tot integratie met bestaande toepassingen: het is sterk aan te raden een oplossing te kiezen die integreert met bestaande systemen, zoals CRM, voor een soepele werking. Hierdoor wordt voorkomen dat gegevens steeds moeten worden ingevoerd, aangezien de integratie de informatie in realtime met alle toepassingen synchroniseert.
Belangrijke trends op het gebied van SMS-marketing software
- AI is het nieuwe modewoord: ook op het gebied van marketing maakt AI zijn intrede. Het stelt marketeers in staat om de betrokkenheid van hun publiek te analyseren en de reikwijdte van de communicatie opnieuw in kaart te brengen. Aan de hand van de reacties van klanten op de sms'jes die worden verstuurd, kan AI-software betere promoties en aanbiedingen aan klanten voorstellen. Een groot aantal marketeers gelooft dat AI in 2020 een revolutie teweeg zal brengen in de marketing.
- Sms'jes kunnen bruikbaar zijn voor betrouwbaarheidsverificatie: het gebruik van sms'jes om persoonlijke gegevens te verifiëren en transacties via OTP's (One-Time Passwords) en push-meldingen goed te keuren, zal naar verwachting toenemen. Tot 2018 werden wereldwijd ongeveer 2 biljoen sms'jes verstuurd voor verificaties en klantenondersteuning. Dit toont aan dat meerdere sectoren zijn begonnen met het gebruik van sms als een vertrouwde modus om hun klanten en gebruikers te verifiëren, en dit ook in de toekomst zullen blijven doen.