Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Live chat software

Live chat software helpt organisaties in realtime te communiceren met hun klanten. Live chat apps kunnen worden gebruikt voor klantenondersteuning, leadgeneratie en klantbetrokkenheid. Dit soort software bestaat uit widgets die kunnen worden geïntegreerd in bestaande websites. Verder bestaat het ook uit robuustere stand-alone oplossingen waarmee bedrijven klantinteracties, respons en conversiepercentages kunnen bijhouden. Gebruik Capterra om de juiste live chat software voor jouw bedrijf in België te vinden.

België Lokale producten weergeven

160 resultaten

Hou je team georganiseerd, ontwerp proactieve klantoplossingen en hou de tevredenheid van je klanten in de gaten met HubSpot Service Hub. Meer informatie over HubSpot Service Hub
De livechat-software van HubSpot maakt het gemakkelijk om op schaal gepersonaliseerde gesprekken met prospects en klanten te voeren - gratis. Koppel de e-mailadressen van je team voor eenvoudige samenwerking en efficiëntie. Gebruik chatbots om je gesprekken te automatiseren en op te schalen. Ontworpen voor elk team - of dat nu in marketing, verkoop of klantenservice is. Meer informatie over HubSpot Service Hub

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
LiveAgent helpt bedrijven te gedijen in de klantenservice. Creëer een klantengemeenschap, verhoog de klanttevredenheid en bereik succes. Meer informatie over LiveAgent
LiveAgent beschikt over een zeer snelle chatwidget. Het platform biedt volledig uitgeruste livechat-software waarmee je klantcommunicatie kunt personaliseren. LiveAgent maakt gebruik van de kracht van een universele inbox, realtime livechat, een ingebouwd callcenter en een robuust klantenserviceportaal. Sluit je aan bij bedrijven als BMW, Yamaha en Huawei en bied klantenservice van wereldklasse. Begin je gratis proefversie, geen creditcard vereist. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Met je klanten praten moet makkelijk zijn. Chat met ze rechtstreeks vanuit Microsoft Teams, Slack, Google Chat, Zoom en ChatGPT. Meer informatie over Social Intents
Met Live Chat voor Microsoft Teams, Slack, Google Chat, Zoom, Webex en ChatGPT kun je rechtstreeks chatten met websitebezoekers vanuit de zakelijke samenwerkingsapplicaties die je al gebruikt. Bouw ChatGPT chatbots die met één klik worden getraind op de inhoud en kennisbank van je website. Laat chats dan escaleren naar menselijke medewerkers als dat nodig is. Bied goede klantenservice en verkoopondersteuning rechtstreeks vanuit Microsoft Teams, Slack, Google Chat, Zoom en Webex zonder dat je een andere messagingapplicatie nodig hebt. Meer informatie over Social Intents

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is de plek waar samenwerking plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Cloudgebaseerde oplossing die helpt bij communicatie met klanten door middel van zakelijke interacties, automatisering, berichten en meer.
Berichten-app die realtime klantcommunicatie ondersteunt voor kleine bedrijven. Meer informatie over WhatsApp

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Met Zendesk Chat, voorheen Zopim, kun je je websitebezoekers in realtime volgen en met hen chatten.
Zendesk Chat kan meegroeien met je bedrijf. De software is ontworpen voor middelgrote bedrijven tot grote ondernemingen. Wat kun je doen met Zendesk Chat? Weet waar je bezoekers naar kijken. Zie welke productpagina ze momenteel bekijken. Laat klanten jou rechtstreeks bereiken. Je kunt ook proactief op je klanten klikken om een chat te starten. Beantwoord chats online of offline via elke browser of de iOS- of Android-apps. Chat met dit platform via de website of neem contact op met het verkoopteam voor meer informatie. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, internet, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op verschillende kanalen op te lossen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Communiceer 24/7 met de bezoekers van je website met de chatbot en livechat van Pipedrive. Verander je winkelpubliek in gekwalificeerde leads.
Verander het winkelpubliek van je website in gekwalificeerde leads met de chatbot en livechat van Pipedrive. Chatbot maakt 24/7 contact met je websitebezoekers. Pas het uiterlijk van je bot, de vragen die worden gesteld en de reacties eenvoudig aan. Laat beschikbare verkopers een menselijk tintje toevoegen met livechat vanaf hun telefoon of desktop. Als je team het druk heeft, komt chatbot in actie zodat leads niet wegglippen. Beide tools zijn beschikbaar in de add-on van LeadBooster, die aan elk CRM-plan van Pipedrive kan worden toegevoegd. Begin met je gratis proefversie van 14 dagen. Meer informatie over Pipedrive

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Zoho Desk is een web-based klantenservice software met een ingebouwde AI-powered chat widget voor uw website en app.
Zoho Desk is een web-based klantenservice software. De ingebouwde chat widget helpt uw klanten direct in contact te komen met uw bedrijf, direct vanaf de website of app. Zoho's AI-assistent, Zia, verwerkt hun vragen en stelt passende oplossingen voor uit de Kennisbank. Als een probleem meer tijd en aandacht vereist, kan het gesprek met één klik worden omgezet in een ticket, zonder dat de context verloren gaat. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
LiveChat laat bestaande en potentiële klanten via je website met je bedrijf praten en geeft hen in realtime een persoonlijke ervaring.
LiveChat is een live-chattoepassing die kan worden geïntegreerd in je website om meer leads vast te leggen en meer deals te sluiten. Door LiveChat op je website te plaatsen kunnen bezoekers van de site je hun vragen sturen en binnen een mum van tijd antwoorden ontvangen. Meer informatie over LiveChat

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Gratis live chat- en contactcentersoftware die door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Wordt ook geleverd met gratis CRM en e-mailmarketing.
Als je op zoek bent naar gratis livechatsoftware voor je website, zul je enthousiast zijn over Bitrix24. Allereerst betekent gratis daadwerkelijk gratis: je kunt zoveel chatsessies hebben als je nodig hebt, zonder beperkingen. Ten tweede beperkt Bitrix24 de gratis versie'niet tot één chatmedewerker. Ten derde is Bitrix24 een volledig uitgerust omnichannel-contactcenter. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Dit klantenserviceplatform geeft elke servicemedewerker innovatieve tools en gebundelde gegevens.
Het klantenserviceplatform Service Cloud biedt innovatieve tools voor elke servicemedewerker, van het contactcenter tot het veld. Integreer realtime ondersteuning op je website en in je apps met chat. Start gepersonaliseerde livechats, binnen de app of online, met je klanten op basis van hoe ze je site gebruiken. Lever chat over de hele wereld met meertalige ondersteuning. En breid je klantenondersteuning uit met door AI aangestuurde chatbots die helpen bij het beantwoorden van routinevragen. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Met Nextiva Chat kun je je omzet verhogen, een snellere service leveren en de efficiëntie verhogen. Gemakkelijk communiceren met klanten en prospects.
Met Nextiva Chat kun je je omzet verhogen, een snellere service leveren en de efficiëntie verhogen. Communiceer proactief met je klanten en prospects met Proactive Chat. Je kunt eenvoudig met aarzelende bezoekers praten en zonder klik een gesprek beginnen. Verhoog de efficiëntie met chatplanning, tekstsnelkoppelingen en onbeperkte wachtrijen. Naadloze integratie met andere Nextiva-producten voor een volledig overzicht van klanten. Meer informatie over Nextiva

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Text Request is een online sms-dienst voor bedrijven. Verzend en ontvang sms- en mms-berichten met je huidige kantoornummer.
Text Request is een online sms-dienst voor bedrijven. Meerdere gebruikers kunnen inloggen op een gedeeld dashboard om in realtime sms'jes van je huidige kantoornummer te verzenden en te ontvangen. De software is gebruiksvriendelijk en maakt professionele sms-berichten een fluitje van een cent voor organisaties van elke omvang. Enkele gebruiksscenario's zijn het genereren van leads, verkoopopvolgingen, afsprakenplanning, vragen om online beoordelingen of enquêtes, interne communicatie, promoties en nog veel meer. Ga naar de website om vandaag nog te beginnen met sms'en. Meer informatie over Text Request

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Livechat voor ondersteuning via het web, mobiel en chat. Help je klanten wanneer het ertoe doet en waar het ertoe doet.
Userlike combineert websitechat met mobiele berichten. Schakel over naar een betere manier van communicatie met klanten. Voor jouw klanten, ondersteuningsmedewerkers, verkopers en managers. Chat met jouw klanten via jouw website, Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram en sms. Verbind jouw chatbot en automatiseer delen van jouw interacties met klanten. Geboren en gehost in Duitsland. Userlike houdt de gegevens van jouzelf en je klanten veilig met een 100% AVG-compatibele communicatieoplossing. Meer informatie over Userlike

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Lever gepersonaliseerde één-op-één ondersteuning aan elke klant met behulp van de eenvoudige, maar krachtige gratis livechatsoftware die wordt aangeboden door EngageBay.
Geef je klanten de snelste, meest effectieve manier om met ondersteuningsmedewerkers te communiceren om hun vragen op te lossen. Bouw zinvolle en langdurige relaties op door via livechat met klanten te praten. Stuur een proactief bericht om je klanten uit te nodigen voor een livechat. Laat je betrokkenheid zien door proactief ondersteuning te bieden. Automatiseer het chatbericht en pas het aan op basis van verschillende factoren, zoals de pagina die de bezoeker bezoekt, locatie, verwijzingswebsite, nieuwe of terugkerende bezoeker en nog veel meer. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
BirdEye Webchat is ontworpen voor communicatie onderweg, handig voor jou en je klanten.
BirdEye is het toonaangevende platform voor klantervaring en bedrijfsreputatie waarmee bedrijven hun klanten kunnen inzetten als een krachtige drijfveer voor marketing. BirdEye Webchat is ontworpen voor communicatie onderweg, handig voor jou en je klanten. Geef je websitebezoekers de juiste informatie op het juiste moment en maak ter plekke van elk online web-gesprek een lead. Personaliseer berichten met je branding, configureer je webchatprofiel en maak gerichte berichten. Meer informatie over Birdeye

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Zet online gesprekken om in sms-gesprekken met Webchat.
Podium Webchat helpt je op een geheel nieuwe manier in contact te komen met klanten die je website bezoeken. Houd je klanten niet langer aan hun computer gekluisterd om met je bedrijf te praten. Webchat maakt het gesprek gemakkelijk door het gesprek op sms-basis te laten plaatsvinden. Ontdek hoe Podium het eenvoudiger maakt voor je klanten en hoe Webchat voor je bedrijf kan werken. Podium wordt vertrouwd door meer dan 180.000 gebruikers. Meer informatie over Podium

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Live chat-oplossing met CRM- en helpdesk-integratie en krachtige rapportagemogelijkheden.
Olark Live Chat is de gemakkelijkste manier om de klanten die je website bezoeken aan te spreken. Voeg een chatwidget van Olark toe aan je site om meer klanten te helpen en meer verkopen te sluiten. Olark kan worden geïntegreerd met een aantal CRM-, e-commerce- en helpdeskplatforms om je te voorzien van robuuste gegevens en krachtige klantinzichten. Meer informatie over Olark

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Moderne live chat- en berichtoplossing ontworpen om persoonlijke communicatie tussen bedrijven en hun klanten te vereenvoudigen.
Moderne live chat- en berichtoplossing ontworpen om persoonlijke communicatie tussen bedrijven en hun klanten te vereenvoudigen. Chatra verwelkomt potentiële kopers met de gezichten van je team en nodigt uit om in contact te komen via vriendelijke, gerichte automatische berichten. Het is veel gemakkelijker voor hen om je een snel chatbericht te sturen dan om een formele, saaie e-mail te verzenden vanaf een contactpagina. Reageer vanaf het medewerkersdashboard in je browser, desktop-app of mobiele app, en het systeem levert je bericht af. Meer informatie over Chatra

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Tidio is een klantenserviceplatform dat livechat en chatbots combineert om de klantenondersteuning te verbeteren en meer omzet te genereren.
Tidio combineert livechat en chatbots in één tool, zodat je je klanten blij kunt maken en je verkoop kunt verbeteren. Hiermee kun je je bezoekers in realtime betrokken maken, gepersonaliseerde berichten verzenden en hulp bieden via chatbots wanneer je het druk hebt. Bovendien maakt het verbinding met Messenger, Instagram en e-mail, zodat je alle communicatiekanalen vanaf één plek kunt beheren. Tidio is beschikbaar op desktop- en mobiele apps, zodat je onderweg berichten kunt beantwoorden, vanaf elk apparaat. Meer informatie over Tidio

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
3CX is een communicatiesysteem met een geïntegreerde livechatfunctie. Chat of bel in realtime met je website- of Facebook-bezoekers.
Met 3CX Live Chat kan je bedrijf in realtime verbinding maken met websitebezoekers. Dankzij de integratie met het 3CX-telefoonsysteem kunnen bezoekers met één druk op de knop een chat naar een telefoongesprek (of videogesprek) verheffen. Wijs chats toe aan een bepaalde medewerker of laat groepen medewerkers chats beantwoorden. Beantwoord berichten op afstand met gratis mobiele telefoon-apps. Integreer zakelijke Facebook-berichten en sms om alle communicatie vanuit dezelfde interface te beantwoorden, wat bespaart op administratietijd en maandelijkse abonnementen. Meer informatie over 3CX

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Vereenvoudigt de WhatsApp-communicatie tussen klanten en bedrijven, waardoor ze de groei in het berichtentijdperk kunnen stimuleren.
Sirena is de oplossing die bedrijven helpt ontdekt te worden, te communiceren en groei te stimuleren in het berichtentijdperk. Geef elke afdeling van je bedrijf een unieke WhatsApp-lijn om de communicatie te centraliseren en hun interacties met je bedrijf te volgen. Nooit meer een persoonlijke WhatsApp gebruiken om met klanten te chatten. Gebruik goedgekeurde sjablonen om onmiddellijk te reageren op alle vragen van klanten van elk kanaal via WhatsApp. Meer informatie over Zenvia Conversion

Functies

  • Bestanden delen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Autoresponders
  • Mobiele toegang
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Overdrachten en routering
  • Integraties van derden
  • Beheer van supporttickets
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging

Kopersgids voor Live chat software

Wat is live chat software?

Live chat software vergroot de klantenondersteuning, leadgeneratie en klantenbetrokkenheid door bedrijven in staat te stellen in realtime met klanten te communiceren via een chatgebaseerde gespreks-UI (user-interface).

Er zijn twee soorten live chat systemen:

  • Widgets: gespreksinterfaces die kunnen worden geïntegreerd in bestaande websites.
  • Standalone-oplossingen: softwareoplossingen die een breder scala aan functies omvatten, zoals het volgen van interacties en het bijhouden van responsratio's en conversiepercentages.

De voordelen van live chat programma's

  • Verbeterde verkoopconversies: live chat software versnelt het verkoopproces doordat vragen van klanten met betrekking tot een product of dienst in realtime worden behandeld, wat zich vertaalt in een snellere afrekening en een hoger verkoopvolume.
  • Lagere kosten voor klantenondersteuning: traditionele methoden van klantenondersteuning via telefoon en e-mail blijken vaak duur en inefficiënt, omdat vertegenwoordigers slechts één klantvraag per keer kunnen behandelen. Live chat programma's stellen vertegenwoordigers in staat om te reageren op meerdere vragen tegelijk.
  • Inspiratie voor nieuwe producten en diensten: in dit tijdperk van hevige concurrentie en veranderende behoeften van klanten, moeten kleine bedrijven voortdurend nieuwe innovaties, ideeën en verbeterpunten in de gaten houden. Een live chat programma biedt bedrijven een logboek met vragen, klachten, verzoeken en suggesties van klanten, dat geanalyseerd kan worden om op nieuwe ideeën voor hun producten en diensten te komen.

Algemene functies van live chat software

  • Aangepaste branding: het in staat stellen van gebruikers om business branding in te bedden in de chat-interface door het aanpassen van verschillende items, zoals pop-ups en een chat-knop.
  • Realtime chat: het mogelijk maken van realtime chatsessies tussen vertegenwoordigers en klanten.
  • Offline formulier: het vastleggen van vragen op de chat-interface als een klant buiten kantooruren contact wil opnemen. Deze vragen worden voor follow-up doorgestuurd naar de inboxen van de vertegenwoordigers.
  • Proactieve chat: het in staat stellen van agenten om chatsessies met online klanten te initiëren via een regelgebaseerde engine die vertegenwoordigers waarschuwt als een online klant hulp nodig heeft.
  • Doorsturen/routering: het doorsturen van een klantvraag naar andere beschikbare vertegenwoordigers als de oorspronkelijke vertegenwoordiger niet in staat is om binnen een bepaalde tijd te reageren.

Overwegingen bij de aankoop van een live chat programma

  • Mobiel-responsieve interface: om optimaal gebruik te maken van een live chat programma voor verkoop en klantenondersteuning, kunnen bedrijven het zich niet veroorloven om de klanten die smartphones gebruiken te missen. Zonder een mobiel-responsieve interface, moeten klanten hun laptop of desktop gebruiken om toegang te krijgen tot de live chat-ondersteuning.
  • Externe integraties: kleine bedrijven maken gebruik van een aantal klantgerichte oplossingen op het gebied van verkoop, CRM, marketing en klantenondersteuning. Aangezien bij elk van deze oplossingen sprake is van interactie met de klant, kan de integratie van live chat software helpen om de betrokkenheid bij elk van deze oplossingen te verbeteren. Een e-mailmarketingintegratie met live chat software stelt gebruikers bijvoorbeeld in staat om een live chat-knop in de body van de e-mail in te bouwen, waardoor mensen direct vanuit de e-mail een sms-gesprek kunnen starten. Ook stelt integratie van live chat software met een content management systeem gebruikers in staat om een live chat-knop toe te voegen aan hun website.
  • Bedrijven zijn op zoek naar nieuwe manieren om de prestaties van vertegenwoordigers te monitoren: vertegenwoordigers die contact hebben met klanten zijn de hoeksteen van klantgerichte teams. Daarom zijn bedrijven op zoek naar nieuwe en effectievere methoden om de prestaties van vertegenwoordigers te meten. Volgens een Capterra-rapport over trends op het gebied van klantenservice, bewegen bedrijven in de richting van "draagbare beoordelingen van klantenservicevertegenwoordigers". Kleine bedrijven dienen producten te evalueren die analytische functies bevatten die specifiek zijn voor de prestaties van agenten.
  • Chatbot integratie met live chat software is de volgende grote ontwikkeling: chatbots zijn gespreksinterfaces die zijn gebouwd op platforms voor machine learning en kunstmatige intelligentie. Live chat software, wanneer geïntegreerd met chatbot, stelt gebruikers in staat om basisvragen van klanten te beantwoorden zonder tussenkomst van een live chatagent, waardoor de beschikbaarheid wordt verbeterd en de kosten worden verminderd.