Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Afspraken software

Afspraken software stroomlijnt het planningsproces van klanten, patiënten en vergaderingen. Dit soort software bevordert de efficiëntie door dubbele boekingen te elimineren en de planning van terugkerende afspraken te automatiseren. Het geeft werknemers ook realtime toegang tot hun planningen en die van hun collega's, de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de planningsinterface wijzigingen aan te brengen in het systeem en klanten de meest geschikte afspraakopties te bieden. Afspraken software bevat vaak herinneringstools die ervoor zorgen dat geplande vergaderingen en afspraken tijdig worden bijgewoond. Zie ook: personeelsplanning software, medische planningssoftware en reserveringssystemen.

België Lokale producten weergeven

246 resultaten

Fresha is toonaangevende afspraaksoftware en is volledig abonnementsvrij. Meer informatie over Fresha
Fresha is toonaangevende afspraaksoftware en is volledig abonnementsvrij. Fresha wordt gebruikt door meer dan 50.000 bedrijven met meer dan 150.000 professionals wereldwijd, die meer dan 20 miljoen afspraken per maand boeken. Fresha is eenvoudige, flexibele en krachtige boekingssoftware voor je bedrijf en is volledig abonnementsvrij. Fresha heeft alle geavanceerde functies die je nodig hebt om je bedrijf te runnen. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Fresha

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Systeem voor afsprakenplanning met herinneringen voor servicebedrijven. Laat cliënten zelf online afspraken maken - inclusief gratis versie. Meer informatie over SimplyBook.me
SimplyBook.me biedt een zeer uitgebreid systeem voor afsprakenplanning dat ervoor zorgt dat je professioneel overkomt en dat aan al je online behoeften voldoet. Je krijgt een volledige boekingswebsite, of een widget voor je eigen website, waar je je bedrijf kunt presenteren, afspraken kunt aannemen en producten, lidmaatschappen, pakketten, cadeaubonnen en service-uitbreidingen kunt verkopen. Er is een grote verscheidenheid aan marketingtools beschikbaar, evenals een beheerdersapp en een merkeigen klantenapp. Een uitgebreide bedrijfsoplossing beschikbaar met hoofdkwartierbeheer. Meer informatie over SimplyBook.me

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Selfservice afsprakenplanning met een zeer gebruiksvriendelijke planningstool, zodat jij tijd overhoudt voor de rest van je takenlijst. Meer informatie over Acuity Scheduling
Maak kennis met de ideale persoonlijke planningsassistent die 24/7 achter de schermen werkt om je agenda te vullen en je overbodig werk uit handen te nemen. Vanaf het moment dat klanten bij je boeken, staat Acuity klaar om automatisch merkeigen en aangepaste boekingsbevestigingen te verzenden naar jou en je klanten, sms-herinneringen te sturen, klanten zelfstandig hun afspraken te laten verzetten en betalingen te verwerken of donaties te accepteren. Met Acuity verloopt je dagelijkse werk soepeler, zelfs als het drukker wordt. Je hoeft alleen maar op het juiste moment aanwezig te zijn. Meer informatie over Acuity Scheduling

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Zoom combineert videoconferenties in de cloud, eenvoudige online vergaderingen en groepsberichten in één gebruiksvriendelijk platform.
Zoom combineert videoconferenties in de cloud, eenvoudige online vergaderingen en groepsberichten in één gebruiksvriendelijk platform. Deze oplossing biedt de beste ervaring voor video, audio, en scherm delen op Windows, Mac, iOS, Android, Blackberry, Zoom Rooms en H.323/SIP-roomsystemen. Zoom is in 2011 opgericht door ervaren leiders en technici van Cisco en WebEx. Meer informatie over Zoom Workplace

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Wix Bookings is een toonaangevend online planningsplatform dat wereldwijd door miljoenen bedrijfseigenaren wordt gebruikt.
Wix biedt alles-in-één online planningssoftware voor servicegestuurde bedrijven. Wix Bookings bevat een volledige reeks tools en functies die bedrijfseigenaren in hun traject ondersteunen, van het opzetten van hun bedrijf tot het opschalen voor groei. Bedrijven die voor Wix kiezen Bookings hebben alle toonaangevende tools die ze nodig hebben om hun bedrijf online te beheren en te laten groeien. Meer informatie over Wix

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Calendly helpt je vergaderingen te plannen zonder vele e-mails heen en weer te sturen.
Calendly, een krachtige maar eenvoudige geautomatiseerde planningstool, vereenvoudigt het creëren van contact met anderen, zodat je meer kunt bereiken... Miljoenen gebruikers profiteren van een plezierige planning, meer tijd om te besteden aan topprioriteiten en flexibiliteit om zowel individuele gebruikers als grote teams te ondersteunen. Calendly werkt met kalenders van Google, Office 365 en Outlook en met apps zoals Salesforce, Stripe, GoToMeeting en Zapier voor een naadloze gebruikerservaring. Meer informatie over Calendly

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Gebruik de software en apps van Vagaro Salon om reserveringen aan te nemen, betalingen te verwerken, herinneringen te verzenden en je bedrijf te promoten. Startprijs: $ 25 per maand.
Verhoog je productiviteit en maak tijd vrij met Vagaro. Plan afspraken vanaf een desktop of gebruik de Vagaro Pro-app om klanten onderweg te beheren. Neem reserveringen aan op de beauty-marktplaats, je boekingspagina, Facebook, Yelp, Instagram of op je eigen website via de boekingswidget van Vagaro. Stuur geautomatiseerde herinneringen en e-mails. Beheer pakketten. Verwerk veilig betalingen. Vagaro Pro is de meest gedownloade/beoordeelde app voor Apple en Android. Prijzen vanaf $ 25 per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 1 maand. Meer informatie over Vagaro

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Vereenvoudig de planning van afspraken en automatiseer herinneringen met MINDBODY-software voor fitness- en beautybedrijven en stroomlijn de bedrijfsvoering.
MINDBODY-software voor salons is ontworpen om je te helpen je salon te beheren en te laten groeien, van de receptie tot de kappersstoel en overal daartussenin. Met een krachtige set hulpmiddelen kun je afspraken plannen, betalingen veilig verwerken, succes bijhouden, stylistenroosters beheren en no-shows voorkomen met automatische afspraakherinneringen. Bovendien zal een geavanceerd pakket met ingebouwde marketingfuncties nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten boeien. Geniet van meer tijd om je te concentreren op wat je leuk vindt. Plan vandaag nog een gratis demo. Meer informatie over Mindbody

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Online software voor personal training waarmee personal trainers de trainings- en voedingsplannen van hun klanten kunnen creëren, bijhouden en erover kunnen rapporteren
My PT Hub is een online web- en mobiele toepassing die personal trainers, coaches en sportschooleigenaren ondersteunt bij hun klantenbeheer door aanpasbare trainings- en voedingsprogramma's te creëren waarvan ze de voortgang en prestaties kunnen bijhouden. My PT Hub vervangt de behoefte aan 4-5 apps, omdat alles op één plek zit. Er worden ook geen extra kosten in rekening gebracht naarmate je bedrijf groeit. Bespaar vandaag nog honderden euro's en duizenden naarmate je groeit. Probeer het zelf met een gratis 30-daagse proefperiode. Meer informatie over My PT Hub

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Alles-in-één-app voor buitendienstbeheer met volledige functionaliteit om werkzaamheden van elke omvang te runnen en laten groeien. Facturering, betalingen en meer!
Housecall Pro is een cloudgebaseerde app voor afsprakenplanning waarmee serviceprofessionals hun bedrijfsprocessen en workflows kunnen automatiseren. De app is als nummer 1 beoordeeld en biedt een alles-in-één-oplossing voor bedrijfsmanagement waarmee serviceprofessionals hun hele bedrijf rechtstreeks vanaf hun smartphone kunnen runnen en laten groeien. Het platform bevat een breed scala aan functies zoals taakplanning, dispatch, automatische facturering, klantmeldingen per sms, betalingsverwerking, marketing, online boeken en nog veel meer! Meer informatie over Housecall Pro

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Stap vandaag nog over op SimplePractice en sluit je aan bij meer dan 40.000 klanten met bloeiende gezondheids- en wellnessbedrijven.
Laat je bedrijf groeien, focus op je klanten en laat SimplePractice de rest afhandelen. Binnen slechts enkele minuten kun je volledig papierloze intakes verzenden, veilig communiceren met klanten, automatisch worden betaald, gratis afspraakherinneringen verzenden en je bedrijf zelfs onderweg runnen met deze best beoordeelde mobiele app. Gebruik het klantenportaal om buiten sessies contact te onderhouden, verzekeringen naadloos te factureren en overal sessies te houden met behulp van Telehealth. Probeer het vandaag nog gratis en zie waarom duizenden klanten SimplePractice als nummer 1 hebben bestempeld. Meer informatie over SimplePractice

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Krijg alle tools die je nodig hebt onder één dak om online betere klantrelaties op te bouwen.
Brevo biedt bedrijven de mogelijkheid om relaties op te bouwen en te laten groeien door middel van marketing automation, e-mailcampagnes, transactionele e-mails en sms-berichten. Waarom is dit product anders dan andere? Brevo wordt aangedreven door een klanttevredenheidsteam van wereldklasse en biedt tariefplannen die een lach op je gezicht toveren. Het platform combineert een robuuste reeks diensten binnen een enkele gebruiksvriendelijke oplossing. Veel plezier! Meer informatie over Brevo

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Met Doodle kunnen drukke professionals zich concentreren op hun echte werk doordat het uitvoeren van tijdrovende taken, zoals het plannen en organiseren van vergaderingen, snel en gemakkelijk wordt.
Met Doodle kunnen drukke professionals zich concentreren op hun echte werk doordat het uitvoeren van tijdrovende taken, zoals het plannen en organiseren van vergaderingen, snel en gemakkelijk wordt. doodle.com is een wereldleider in online planning, en het wordt elke maand gebruikt door meer dan 30 miljoen mensen. Doodle AG heeft zijn hoofdkantoor in Zürich. Meer informatie over Doodle

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen.
Resource planning software vertrouwd door meer dan 3000 internationaal toonaangevende teams. Sinds 2012 helpt Float merken zoals BuzzFeed, Ogilvy, M&C Saatchi en Deloitte hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda, Outlook, Teamwork en Zapier. iOS- en Android-app voor onderweg. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Infusionsoft van Keap wordt vertrouwd door meer dan 200.000 gebruikers en biedt eenvoudige, krachtige alles-in-één-software voor CRM, marketing en verkoopautomatisering om je bedrijf te laten groeien. Integreer met de apps die je gebruikt om je hele bedrijfsproces te stroomlijnen en te automatiseren, gepersonaliseerde service te leveren en meer deals te sluiten. Prijzen vanaf $ 23 per maand. Meer informatie over Keap

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Online reserveringssoftware voor reis- en activiteitenbedrijven. Het doel is om je te helpen twee keer zoveel boekingen te krijgen met de helft van de moeite.
FareHarbor is een krachtig reserveringssysteem dat is ontworpen voor reis- en activiteitenbedrijven van elke omvang. Het is ontworpen om gemak en efficiëntie te bieden voor elk aspect van je bedrijf, en het biedt op één centraal dashboard alle hulpmiddelen die je nodig hebt om je dagelijkse taken te beheren. Gebruik elk apparaat dat je maar wilt om klantinformatie te verzamelen, digitale ontheffingen te ondertekenen of een veilige betaling te accepteren. Doe dit alles met 24/7 ondersteuning door het vriendelijke klantensuccesteam. Meer informatie over FareHarbor

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
De missie van Marketing 360 is om het MKB het beste marketingplatform ter wereld te bieden door digitale marketingsoftware van wereldklasse en hoogwaardige professionele marketingdiensten aan te bieden via één enkel, krachtig, betaalbaar platform. Meer informatie over Marketing 360

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Cloudgebaseerde software voor online boeking, planning, verkoop en marketing – alles wat je nodig hebt om je spa of salon beter te runnen.
35% van de klanten wilt afspraken boeken buiten de normale kantooruren - kunnen ze bij jou terecht? Maak het plannen van afspraken gemakkelijk voor jezelf en je klanten met Booker, de alles-in-één software voor online boeking en spa- en salonbeheer. Het platform biedt afspraak- en personeelsplanning, Point of Sale, marketing en tools voor klantbehoud. Probeer een gratis demo en sluit je aan bij de meer dan 128.000 professionals die al tijd en moeite besparen door hun bedrijf te runnen en laten groeien met Booker. Meer informatie over Booker

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Met Goldie kun je moeiteloos afspraken plannen en het aantal no-shows verlagen door geautomatiseerde sms-herinneringen te gebruiken, en betalingen voor diensten ontvangen.
Goldie (vroeger Appointfix) is het moderne afsprakenboek dat synchroniseert op al je mobiele apparaten. Met Goldie kun je moeiteloos afspraken plannen en het aantal no-shows verlagen door geautomatiseerde sms-herinneringen te gebruiken, waardoor je leven net wat gemakkelijker wordt. De app is geschikt voor elk bedrijf met een herhalend klantenbestand. Vervang je papieren afsprakenboek vandaag nog en laat de app afspraakherinneringen verzenden, zodat je klanten nooit meer een boeking missen. Meer informatie over Goldie

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Laat je bedrijf groeien met deze gratis oplossing voor het plannen van afspraken die wordt geleverd via internet, desktop, Android en iOS.
Geef je bedrijf meer mogelijkheden met Setmore, een platform waarmee je het boeken van afspraken kunt automatiseren en je groei kunt versnellen. Voeg bedrijfsinformatie, servicegegevens en personeelsprofielen toe en begin met plannen in de kalender. Deel je boekingspagina op websites, Facebook of Instagram en laat klanten online boeken. Maak gebruik van de kracht van automatische e-mailmeldingen en herinneringen, synchronisaties met Google/Office-agenda, klassen, Android- en iOS-apps en meer. Meld je vandaag nog aan voor een GRATIS proefversie! Meer informatie over Setmore

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
EMD-software van TherapyNotes, vertrouwd door meer dan 60.000 professionals in de geestelijke gezondheidszorg, helpt therapeuten hun praktijken efficiënter te beheren.
TherapyNotes, vertrouwd door meer dan 60.000 professionals in de geestelijke gezondheidszorg, helpt gedragstherapeuten hun praktijken efficiënter te beheren via een gebruiksvriendelijk, veilig platform voor notities, facturering, planning en meer. TherapyNotes vereenvoudigt administratief werk, waardoor artsen meer tijd en energie krijgen om zich te concentreren op het bieden van effectieve zorg aan hun cliënten. Meer informatie over TherapyNotes, LLC

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
De wagenparkbeheersoftware van Verizon Connect voor kleine tot middelgrote bedrijven met een wagenpark van 5 of meer voertuigen.
De wagenparkbeheersoftware van Verizon Connect voor kleine tot middelgrote bedrijven kan je helpen zowel verborgen brandstof- en bedrijfskosten als het potentieel voor grotere efficiëntie te ontdekken. Gebruik de dashboards en rapportagetools om trends te analyseren en de prestaties van je wagenpark nauwkeurig te meten. Met 24-uurscontrole kun je op een effectieve manier onveilig gedrag, ongeautoriseerd gebruik of afwijkingen van de standaardprocedure beheren. Je zult snel ontdekken waar je kunt besparen en hoe je een efficiënter wagenpark kunt exploiteren. Meer informatie over Verizon Connect

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Bitrix24 is een gratis platform voor afsprakenplanning dat door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde, mobiele en open source versies.
Bitrix24 is een gratis platform voor afsprakenplanning dat door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde, mobiele en open source versies. Heb je gratis onbeperkte afspraakplanning nodig? Maak kennis met Bitrix24, een toonaangevende gratis CRM met gedeelde agenda's en een planningssysteem. Tools voor klantbeheer, marketing en promotie, sms-herinneringen en meer. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is eenvoudige, betaalbare, alles-in-één CRM-software voor marketing en sales waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrekken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. EngageBay biedt ook gratis online afsprakenplanningssoftware om afspraken sneller te plannen door je agenda online te publiceren. Krijg meer afspraken en blijf productief - dit alles vanaf één gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven in de thuisdienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Laat je kleine onderneming er groter uitzien met de software voor thuisdiensten van Jobber. Jobber helpt duizenden bedrijven hun bedrijf te verbeteren en te laten groeien. Stel offertes op, plan taken in en factureer klanten waar je ook bent; optimaliseer routes, volg teams en dispatch ze; waarschuw en communiceer met klanten; en synchroniseer automatisch met je accountingsoftware – allemaal op één plek. Je wordt sneller betaald en ziet er professioneler uit dan ooit. Bovendien helpt de gratis toegewijde ondersteuning van Jobber je bij elke stap. Meer informatie over Jobber

Functies

  • Klantendatabase
  • Groepsplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Geautomatiseerde planning
  • Afsprakenbeheer

Kopersgids voor Afspraken software

Wat is afspraken software?

Afspraken software laat bedrijven en professionals hun boekingsproces stroomlijnen en helpt ze bij het plannen van afspraken met personeel, klanten, patiënten en anderen. Met deze software kunnen bedrijven vooraf herinneringen sturen om no-shows en last-minute annuleringen tot een minimum te beperken. Het helpt bedrijven ook om zaken als dubbel boeken en overboeken aan te pakken door een realtime beeld te geven van de dagelijkse afsprakentijden.

De voordelen van afspraken software

  • Verminderde no-shows en lege slots: afspraken software houdt de komende afspraken bij en stuurt vooraf herinneringen naar klanten en dienstverleners. Dit herinnert de mensen aan hun afspraken en beperkt no-shows tot een minimum. Met behulp van de ingebouwde communicatiefuncties kunnen klanten zelfs hun afspraak verzetten en de dienstverlener vooraf informeren (via sms of e-mail) als de oorspronkelijke afspraak niet door kan gaan.
  • Gemak van het boeken via meerdere kanalen: in tegenstelling tot de traditionele methoden voor het maken van afspraken, waarbij klanten telefonisch of persoonlijk afspraken maken, biedt de afspraken software flexibiliteit bij het kiezen van de boekingsmodus. Klanten kunnen telefonisch, via mobiele apps, online portalen en externe bureaus afspraken maken. Dit helpt om klanten/patiënten uit meerdere kanalen aan te trekken en zorgt voor een betere gebruikerservaring.
  • Efficiënte personeelsplanning: de meeste afspraken software stelt bedrijven ook in staat de personeelsroosters in de gaten te houden, waardoor de organisatie en de toewijzing van diensten, het bijhouden van de dagelijkse aanwezigheid en de dagelijkse activiteit zonder extra kosten vast wordt gelegd.

Algemene functies van afspraken software

  • Afspraakherinneringen: het instellen van automatische herinneringen voor klanten en dienstverleners om ze te herinneren aan aankomende afspraken, betalingen en/of planningswijzigingen voorafgaand aan een afspraak.
  • Online boeken: het maken van afspraken voor klanten via online boekingsportalen, mobiele apps, kiosken en meer. Klanten kunnen ook de beschikbare slots bekijken en zelf een afspraak maken.
  • Geautomatiseerde roosters: het controleren van de beschikbaarheid van personeel in realtime, en het plannen van diensten op basis van rol, anciënniteit, voorkeur van dienst en meer.
  • Synchroniseren van agenda: het synchroniseren van de afspraakgegevens van de klant en de afsprakenschema's met cloudgebaseerde systemen zoals Google Calendar, Outlook en iCal.
  • Terugkerende afspraken: het maken van afspraken die met een regelmatige tussenpoos over een bepaalde periode worden herhaald, zodat cliënten niet steeds opnieuw een periodieke gebeurtenis hoeven te boeken.

Overwegingen bij de aankoop van afspraken software

  • Zoek naar functies die voldoen aan unieke zakelijke behoeften: afspraken software is geschikt voor bedrijven van elke omvang en het nut van de software verschilt per gebruikerssegment. Terwijl individuen vaak op zoek zijn naar eenvoudige planning en bijhouden van afspraken, moeten kleine en middelgrote bedrijven afspraken beheren en het personeel efficiënt inzetten. Ondernemingen hebben vaak behoefte aan een functiepakket met afspraken en personeelsplanning, tijdregistratie, herinneringen voor vergaderingen, terugkerende afspraken, klantbehoud en multitasking-functionaliteit. Bij de aanschaf moeten de belangrijkste vereisten van het bedrijf worden geïdentificeerd en afspraken software worden gekozen op basis van die specifieke behoeften.
  • Marktspecifieke oplossingen: de meeste afspraken software kan door allerlei soorten bedrijven worden gebruikt, maar er zijn ook enkele oplossingen speciaal voor bepaalde sectoren, zoals de gezondheidszorg, de horeca en het welzijn. Geef als koper de voorkeur aan bedrijfsspecifieke oplossingen boven generieke software (indien van toepassing op de softwarebehoeften). Dit biedt kant-en-klare sjablonen en aangepaste velden die geoptimaliseerd zijn voor elk bedrijfstype, en vereenvoudigt vaak de naleving van de industriële regelgeving.
  • Toename van het aantal bots waarmee afspraken kunnen worden gemaakt: verkopers, zoals SoBo Bot en botsplash, bieden nu conversatiechatbots aan die integreren in de website van een bedrijf, Facebook Messenger of messaging apps, zoals WhatsApp. Deze chatbots - in combinatie met kunstmatige intelligentie - veranderen het aanzien van de technologische communicatie in de planningsruimte door de interactie met klanten door middel van sms- en spraakberichten en het ontvangen/goedkeuren van afspraken zonder tussenkomst van het personeel. Capterra stelde vast dat ongeveer 68% van de KMO's een of andere vorm van conversatietechnologie gebruiken voor de gebruikersinterface, of van plan zijn dat binnen de komende twee jaar te doen.
  • Afspraken oplossingen met gebruik van meerdere kanalen zijn de toegangspoort tot een uitzonderlijke klantervaring: het maken van een eerste afspraak is in veel gevallen de eerste interactie tussen een bedrijf en zijn klanten. Het aanbieden van een multichannel boekingsstrategie kan de klantervaring verbeteren en de kans vergroten dat geïnteresseerden daadwerkelijk een afspraak maken. Steeds meer bedrijven beseffen deze voordelen en richten zich op het bieden van een betere klantervaring vanaf het begin.
  • Stijging van het maken van afspraken via de mobiele app: volgens het onderzoek dat eMarketer in 2018 publiceerde, brengen volwassenen in de VS gemiddeld drie uur en 35 minuten per dag door op hun mobiele telefoon. Daarvan wordt 90% van de tijd besteed aan het gebruik van mobiele apps. Dit betekent dat meer en meer potentiële klanten uit de VS een duidelijke voorkeur hebben voor bedrijven en leveranciers die het via de mobiele app maken van afspraken aanbieden.