Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Afspraken software

Afspraken software stroomlijnt het planningsproces van klanten, patiënten en vergaderingen. Dit soort software bevordert de efficiëntie door dubbele boekingen te elimineren en de planning van terugkerende afspraken te automatiseren. Het geeft werknemers ook realtime toegang tot hun planningen en die van hun collega's, de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de planningsinterface wijzigingen aan te brengen in het systeem en klanten de meest geschikte afspraakopties te bieden. Afspraken software bevat vaak herinneringstools die ervoor zorgen dat geplande vergaderingen en afspraken tijdig worden bijgewoond. Zie ook: personeelsplanning software, medische planningssoftware en reserveringssystemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Afspraken software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

233 resultaten

Fresha is toonaangevende afspraaksoftware en is volledig abonnementsvrij. Meer informatie over Fresha
Fresha is toonaangevende afspraaksoftware en is volledig abonnementsvrij. Fresha wordt gebruikt door meer dan 50.000 bedrijven met meer dan 150.000 professionals wereldwijd, die meer dan 20 miljoen afspraken per maand boeken. Fresha is eenvoudige, flexibele en krachtige boekingssoftware voor je bedrijf en is volledig abonnementsvrij. Fresha heeft alle geavanceerde functies die je nodig hebt om je bedrijf te runnen. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Fresha

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Afspraken maken, online boeken, personeelsbeheer, verkooppunt en marketing vanuit één enkele, naadloze oplossing. Meer informatie over ChiDesk
SpaGuru biedt software-oplossingen die voldoen aan je unieke zakelijke vereisten. ChiDesk is cloudgebaseerde software die in één oplossing afsprakenplanning, online boeken, personeelsbeheer, point of sale en marketingfunctionaliteit biedt. ChiDesk is een ideale oplossing voor spa's, salons, fitness en medische professionals. Er is ook een geïnstalleerd Windows-product genaamd SpaGuru, voor bedrijven die nog niet bereid zijn om over te stappen naar de cloud. Meer informatie over ChiDesk

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
PlanningPME is een afsprakenplanningsoplossing waarmee u resources, taken, klanten, interventies, projecten, werkplekken, vakanties... Meer informatie over PlanningPME
PlanningPME is een tool voor afsprakenplanning die volledig kan worden aangepast en wordt door meer dan 5000 bedrijven gebruikt. Het midden- en kleinbedrijf en grote groepen vertrouwen er nu al op! Gebruik een oplossing die zich aanpast aan de behoeften van uw bedrijf. Beheer de agenda's van uw medewerkers efficiënt. Waar u ook bent, deel en wijs taken in realtime toe. Plan projecten en evenementen met precisie. Organiseer vrije tijd en andere afwezigheden. Krijg meer inzicht in uw agenda en bespaar tijd. Bouw speciale integraties met Google Agenda of Excel. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over PlanningPME

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
België Lokaal product
We zijn een professionele agenda software die bedrijven en organisaties helpen hun online afspraken te beheren. Meer informatie over Appoint
We zijn een professionele en op maat gemaakte online agenda oplossing. Zijn afspraken een deel van jou werk, maar wil je geen tijd verliezen met het beheren en opvolgen van je afspraak verzoeken? De appoint online agenda ondersteunt jou hierin zodat je kan focusses op wat echt belangrijk is. Jouw onderneming! Meer informatie over Appoint

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
GymMaster is een krachtige oplossing voor clubbeheer met volledige functionaliteit op elk apparaat, 24/7 toegang en een webportaal voor je leden. Meer informatie over GymMaster
GymMaster is ontworpen voor sportclubs, het is een plezier om te gebruiken en snel te leren. Beheer je club vanaf elke locatie op elk apparaat met automatische facturering, geautomatiseerde gepersonaliseerde communicatie en een geavanceerd 24-uurssysteem voor toegangsbeheer dat je de ultieme controle geeft. Verhoog je omzet en ga papierloos door je leden zich online te laten aanmelden. En zodra ze lid zijn, kunnen ze online boeken en betalen via je eigen ledenportaal op je website. Ontdek vandaag nog wat GymMaster voor je kan doen en boek een gratis demo! Meer informatie over GymMaster

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Xola ontwerpt moderne, gebruiksvriendelijke boeking- en marketingsoftware voor tour- en activiteitenbedrijven, waarmee je tijd bespaart en die je helpt te groeien. Meer informatie over Xola
Xola is een uniform boekings-, verkoop- en marketingplatform voor tour- en activiteitenbedrijven. Beheer boekingen overal met realtime beschikbaarheid. Verkoop met een paar klikken via de grootste marktplaatsen ter wereld. Verhoog de online omzet via krachtige remarketingfuncties voor niet voltooide boekingen en volg je marketingsucces in Google Analytics. CC-percentages al vanaf 1,99% + 30 cent. Meer informatie over Xola

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Online boekingssysteem met herinneringen voor alle servicebedrijven! Laat klanten zelf online afspraken maken – Inclusief gratis versie. Meer informatie over SimplyBook.me
SimplyBook.me biedt het meest uitgebreide online boekingssysteem op de markt, een systeem dat ervoor zorgt dat je professioneel overkomt en dat al je online zaken oplost. Je krijgt een volledige website waarop je je bedrijf kunt presenteren, afspraken kunt aannemen en producten, lidmaatschappen, pakketten en service-uitbreidingen kunt verkopen. Synchroniseer afspraken met populaire online agenda's en ontvang gedetailleerde statistieken over je bedrijf. Ga naar SimplyBook.me om alle functies te zien! Meer informatie over SimplyBook.me

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Gratis planningstool die een betrouwbare, zeer gebruiksvriendelijke en snelle oplossing biedt om vergaderingen te plannen. Meer informatie over SimplyMeet.me
SimplyBook.me heeft Harmonizely in 2021 verworven en opnieuw gelanceerd onder het merk SimplyMeet.me. SimplyMeet.me synchroniseert met je online agenda (Google, Outlook, iCloud, FastMail, Nextcloud, Zoho of een kalender die compatibel is met CalDAV). De klanten kunnen controleren wanneer je beschikbaar bent en een vergadering met je plannen. De geplande vergadering wordt automatisch toegevoegd aan je online agenda. Het enige wat je hoeft te doen is je unieke planningspaginalink met je klanten te delen. Meer informatie over SimplyMeet.me

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Het boekingssysteem voor ondernemingen van SimplyBook.mes verbetert de efficiëntie en de klantervaring en kan de verkoop stimuleren. Voldoet aan ISO27001. Meer informatie over SimplyBook.me Enterprise
De ondernemingsoplossing van SimplyBook.me, ISO27001 gecertificeerd, biedt een aanpasbaar boekingsbeheersysteem met geavanceerde functies zoals locatiebeheer, aangepaste rapportage en API-integraties. Deze oplossing kan de efficiëntie en de klantervaring verbeteren en de omzet verhogen. Communicatietools zoals e-mail- en sms-herinneringen, intakeformulieren en een klantenapp kunnen je helpen om met je klanten in contact te komen. Met een focus op beveiliging en naleving is SimplyBook.me een betrouwbare keuze voor je bedrijf. Meer informatie over SimplyBook.me Enterprise

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Bitrix24 is een gratis platform voor afsprakenplanning dat door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde, mobiele en open source versies. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een gratis platform voor afsprakenplanning dat door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde, mobiele en open source versies. Heb je gratis onbeperkte afspraakplanning nodig? Maak kennis met Bitrix24, een toonaangevende gratis CRM met gedeelde agenda's en een planningssysteem. Tools voor klantbeheer, marketing en promotie, sms-herinneringen en meer. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Salon Booking is een WordPress plug-in voor een compleet en gebruiksvriendelijk boekingssysteem voor kapperszaken en haarstylisten. Meer informatie over Salon Booking System
Salon Booking is een WordPress plug-in voor een compleet en eenvoudig te gebruiken online afsprakensysteem dat is ontworpen voor kapsalons, schoonheidssalons en spa's. Salon Booking is goed geïntegreerd met Google Calendar, zodat salonmanagers hun reserveringen op hun eigen Google Agenda-account kunnen beheren. Salon Booking biedt veel online betalingsopties en functies voor sms- en e-mailmeldingen. Download en installeer de proefversie om te zien of deze voldoet aan je bedrijfsbehoeften. Meer informatie over Salon Booking System

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Het buitendienstplatform van Gomocha is een eersteklas mobiliteitsplatform waarmee mobiele buitendienstmedewerkers hun dagelijkse taken uit kunnen voeren. Meer informatie over Gomocha
Gomocha brengt verborgen efficiëntie aan het licht en stemt vaardigheden af op de vraag, zodat je buitendiensttechnici een uitzonderlijke klantenservice-ervaring leveren waardoor je inkomsten toenemen en je conform de voorschriften blijft. De dispatch kan bijvoorbeeld de juiste technicus naar de werklocatie leiden, precies bijhouden waar alle technici zich bevinden en real time informatie aan klanten communiceren, zodat klanten altijd de verwachte aankomsttijd weten. Meer informatie over Gomocha

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Selfservice afsprakenplanning met een zeer gebruiksvriendelijke planningstool, zodat jij tijd overhoudt voor de rest van je takenlijst. Meer informatie over Acuity Scheduling
Maak kennis met de ideale persoonlijke planningsassistent die 24/7 achter de schermen werkt om je agenda te vullen en je overbodig werk uit handen te nemen. Vanaf het moment dat klanten bij je boeken, staat Acuity klaar om automatisch merkeigen en aangepaste boekingsbevestigingen te verzenden naar jou en je klanten, sms-herinneringen te sturen, klanten zelfstandig hun afspraken te laten verzetten en betalingen te verwerken of donaties te accepteren. Met Acuity verloopt je dagelijkse werk soepeler, zelfs als het drukker wordt. Je hoeft alleen maar op het juiste moment aanwezig te zijn. Meer informatie over Acuity Scheduling

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Eenvoudige app voor het plannen van afspraken met aanpasbare formulieren en beschikbaarheidsagenda's die je kunt integreren met de CRM van Taskeo. Meer informatie over Taskeo
Een eenvoudige maar krachtige planningsmodule voor afspraken van Taskeo die je eenvoudig kunt integreren met de ingebouwde CRM of kunt gebruiken als een zelfstandige oplossing. Hiermee kun je beschikbaarheidsagenda's en aanmeldformulieren maken en aanpassen. Je kunt ze gebruiken om vergaderingen met je klanten te plannen en informatie over hen te verzamelen - allemaal AVG-compatibel en klaar voor gebruik voor verdere marketingactiviteiten. Meer informatie over Taskeo

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien.
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien. De oplossing vormt de ruggengraat voor je klantrelaties en biedt AI-gestuurde, gebruiksvriendelijke tools die iedereen kan gebruiken om succesvol te zijn. Mailchimp stelt je doelgroep centraal, zodat je marketingmails en geautomatiseerde berichten kunt verzenden, gerichte advertentiecampagnes kunt maken, bestemmingspagina's kunt bouwen, kaarten kunt verzenden, rapportage en analyse kunt vereenvoudigen en online kunt verkopen. Meer informatie over Mailchimp

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Zoom combineert videoconferenties in de cloud, eenvoudige online vergaderingen en groepsberichten in één gebruiksvriendelijk platform.
Zoom combineert videoconferenties in de cloud, eenvoudige online vergaderingen en groepsberichten in één gebruiksvriendelijk platform. Deze oplossing biedt de beste ervaring voor video, audio, en scherm delen op Windows, Mac, iOS, Android, Blackberry, Zoom Rooms en H.323/SIP-roomsystemen. Zoom is in 2011 opgericht door ervaren leiders en technici van Cisco en WebEx. Meer informatie over Zoom

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Wix Bookings is een toonaangevend online planningsplatform dat wereldwijd door miljoenen bedrijfseigenaren wordt gebruikt.
Wix biedt alles-in-één online planningssoftware voor servicegestuurde bedrijven. Wix Bookings bevat een volledige reeks tools en functies die bedrijfseigenaren in hun traject ondersteunen, van het opzetten van hun bedrijf tot het opschalen voor groei. Bedrijven die voor Wix kiezen Bookings hebben alle toonaangevende tools die ze nodig hebben om hun bedrijf online te beheren en te laten groeien. Meer informatie over Wix

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Calendly helpt je vergaderingen te plannen zonder vele e-mails heen en weer te sturen.
Calendly, een krachtige maar eenvoudige geautomatiseerde planningstool, vereenvoudigt het creëren van contact met anderen, zodat je meer kunt bereiken... Miljoenen gebruikers profiteren van een plezierige planning, meer tijd om te besteden aan topprioriteiten en flexibiliteit om zowel individuele gebruikers als grote teams te ondersteunen. Calendly werkt met kalenders van Google, Office 365 en Outlook en met apps zoals Salesforce, Stripe, GoToMeeting en Zapier voor een naadloze gebruikerservaring. Meer informatie over Calendly

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Gebruik de software en apps van Vagaro Salon om reserveringen aan te nemen, betalingen te verwerken, herinneringen te verzenden en je bedrijf te promoten. Startprijs: $ 25 per maand.
Verhoog je productiviteit en maak tijd vrij met Vagaro. Plan afspraken vanaf een desktop of gebruik de Vagaro Pro-app om klanten onderweg te beheren. Neem reserveringen aan op de beauty-marktplaats, je boekingspagina, Facebook, Yelp, Instagram of op je eigen website via de boekingswidget van Vagaro. Stuur geautomatiseerde herinneringen en e-mails. Beheer pakketten. Verwerk veilig betalingen. Vagaro Pro is de meest gedownloade/beoordeelde app voor Apple en Android. Prijzen vanaf $ 25 per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 1 maand. Meer informatie over Vagaro

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Online software voor personal training waarmee personal trainers de trainings- en voedingsplannen van hun klanten kunnen creëren, bijhouden en erover kunnen rapporteren
My PT Hub is een online web- en mobiele toepassing die personal trainers, coaches en sportschooleigenaren ondersteunt bij hun klantenbeheer door aanpasbare trainings- en voedingsprogramma's te creëren waarvan ze de voortgang en prestaties kunnen bijhouden. My PT Hub vervangt de behoefte aan 4-5 apps, omdat alles op één plek zit. Er worden ook geen extra kosten in rekening gebracht naarmate je bedrijf groeit. Bespaar vandaag nog honderden euro's en duizenden naarmate je groeit. Probeer het zelf met een gratis 30-daagse proefperiode. Meer informatie over My PT Hub

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Vereenvoudig de planning van afspraken en automatiseer herinneringen met MINDBODY-software voor fitness- en beautybedrijven en stroomlijn de bedrijfsvoering.
MINDBODY-software voor salons is ontworpen om je te helpen je salon te beheren en te laten groeien, van de receptie tot de kappersstoel en overal daartussenin. Met een krachtige set hulpmiddelen kun je afspraken plannen, betalingen veilig verwerken, succes bijhouden, stylistenroosters beheren en no-shows voorkomen met automatische afspraakherinneringen. Bovendien zal een geavanceerd pakket met ingebouwde marketingfuncties nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten boeien. Geniet van meer tijd om je te concentreren op wat je leuk vindt. Plan vandaag nog een gratis demo. Meer informatie over Mindbody

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Alles-in-één-app voor buitendienstbeheer met volledige functionaliteit om werkzaamheden van elke omvang te runnen en laten groeien. Facturering, betalingen en meer!
Housecall Pro is een cloudgebaseerde app voor afsprakenplanning waarmee serviceprofessionals hun bedrijfsprocessen en workflows kunnen automatiseren. De app is als nummer 1 beoordeeld en biedt een alles-in-één-oplossing voor bedrijfsmanagement waarmee serviceprofessionals hun hele bedrijf rechtstreeks vanaf hun smartphone kunnen runnen en laten groeien. Het platform bevat een breed scala aan functies zoals taakplanning, dispatch, automatische facturering, klantmeldingen per sms, betalingsverwerking, marketing, online boeken en nog veel meer! Meer informatie over Housecall Pro

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Stap vandaag nog over op SimplePractice en sluit je aan bij meer dan 40.000 klanten met bloeiende gezondheids- en wellnessbedrijven.
Laat je bedrijf groeien, focus op je klanten en laat SimplePractice de rest afhandelen. Binnen slechts enkele minuten kun je volledig papierloze intakes verzenden, veilig communiceren met klanten, automatisch worden betaald, gratis afspraakherinneringen verzenden en je bedrijf zelfs onderweg runnen met deze best beoordeelde mobiele app. Gebruik het klantenportaal om buiten sessies contact te onderhouden, verzekeringen naadloos te factureren en overal sessies te houden met behulp van Telehealth. Probeer het vandaag nog gratis en zie waarom duizenden klanten SimplePractice als nummer 1 hebben bestempeld. Meer informatie over SimplePractice

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Krijg alle tools die je nodig hebt onder één dak om online betere klantrelaties op te bouwen.
Brevo biedt bedrijven de mogelijkheid om relaties op te bouwen en te laten groeien door middel van marketing automation, e-mailcampagnes, transactionele e-mails en sms-berichten. Waarom is dit product anders dan andere? Brevo wordt aangedreven door een klanttevredenheidsteam van wereldklasse en biedt tariefplannen die een lach op je gezicht toveren. Het platform combineert een robuuste reeks diensten binnen een enkele gebruiksvriendelijke oplossing. Veel plezier! Meer informatie over Brevo

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer
Met Doodle kunnen drukke professionals zich concentreren op hun echte werk doordat het uitvoeren van tijdrovende taken, zoals het plannen en organiseren van vergaderingen, snel en gemakkelijk wordt.
Met Doodle kunnen drukke professionals zich concentreren op hun echte werk doordat het uitvoeren van tijdrovende taken, zoals het plannen en organiseren van vergaderingen, snel en gemakkelijk wordt. doodle.com is een wereldleider in online planning, en het wordt elke maand gebruikt door meer dan 30 miljoen mensen. Doodle AG heeft zijn hoofdkantoor in Zürich. Meer informatie over Doodle

Functies

  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalendersynchronisatie
  • Groepsplanning
  • Online betalingen
  • Terugkerende afspraken
  • Herinneringen
  • Factureren
  • Afsprakenbeheer

Kopersgids voor Afspraken software

Wat is afspraken software?

Afspraken software laat bedrijven en professionals hun boekingsproces stroomlijnen en helpt ze bij het plannen van afspraken met personeel, klanten, patiënten en anderen. Met deze software kunnen bedrijven vooraf herinneringen sturen om no-shows en last-minute annuleringen tot een minimum te beperken. Het helpt bedrijven ook om zaken als dubbel boeken en overboeken aan te pakken door een realtime beeld te geven van de dagelijkse afsprakentijden.

De voordelen van afspraken software

  • Verminderde no-shows en lege slots: afspraken software houdt de komende afspraken bij en stuurt vooraf herinneringen naar klanten en dienstverleners. Dit herinnert de mensen aan hun afspraken en beperkt no-shows tot een minimum. Met behulp van de ingebouwde communicatiefuncties kunnen klanten zelfs hun afspraak verzetten en de dienstverlener vooraf informeren (via sms of e-mail) als de oorspronkelijke afspraak niet door kan gaan.
  • Gemak van het boeken via meerdere kanalen: in tegenstelling tot de traditionele methoden voor het maken van afspraken, waarbij klanten telefonisch of persoonlijk afspraken maken, biedt de afspraken software flexibiliteit bij het kiezen van de boekingsmodus. Klanten kunnen telefonisch, via mobiele apps, online portalen en externe bureaus afspraken maken. Dit helpt om klanten/patiënten uit meerdere kanalen aan te trekken en zorgt voor een betere gebruikerservaring.
  • Efficiënte personeelsplanning: de meeste afspraken software stelt bedrijven ook in staat de personeelsroosters in de gaten te houden, waardoor de organisatie en de toewijzing van diensten, het bijhouden van de dagelijkse aanwezigheid en de dagelijkse activiteit zonder extra kosten vast wordt gelegd.

Algemene functies van afspraken software

  • Afspraakherinneringen: het instellen van automatische herinneringen voor klanten en dienstverleners om ze te herinneren aan aankomende afspraken, betalingen en/of planningswijzigingen voorafgaand aan een afspraak.
  • Online boeken: het maken van afspraken voor klanten via online boekingsportalen, mobiele apps, kiosken en meer. Klanten kunnen ook de beschikbare slots bekijken en zelf een afspraak maken.
  • Geautomatiseerde roosters: het controleren van de beschikbaarheid van personeel in realtime, en het plannen van diensten op basis van rol, anciënniteit, voorkeur van dienst en meer.
  • Synchroniseren van agenda: het synchroniseren van de afspraakgegevens van de klant en de afsprakenschema's met cloudgebaseerde systemen zoals Google Calendar, Outlook en iCal.
  • Terugkerende afspraken: het maken van afspraken die met een regelmatige tussenpoos over een bepaalde periode worden herhaald, zodat cliënten niet steeds opnieuw een periodieke gebeurtenis hoeven te boeken.

Overwegingen bij de aankoop van afspraken software

  • Zoek naar functies die voldoen aan unieke zakelijke behoeften: afspraken software is geschikt voor bedrijven van elke omvang en het nut van de software verschilt per gebruikerssegment. Terwijl individuen vaak op zoek zijn naar eenvoudige planning en bijhouden van afspraken, moeten kleine en middelgrote bedrijven afspraken beheren en het personeel efficiënt inzetten. Ondernemingen hebben vaak behoefte aan een functiepakket met afspraken en personeelsplanning, tijdregistratie, herinneringen voor vergaderingen, terugkerende afspraken, klantbehoud en multitasking-functionaliteit. Bij de aanschaf moeten de belangrijkste vereisten van het bedrijf worden geïdentificeerd en afspraken software worden gekozen op basis van die specifieke behoeften.
  • Marktspecifieke oplossingen: de meeste afspraken software kan door allerlei soorten bedrijven worden gebruikt, maar er zijn ook enkele oplossingen speciaal voor bepaalde sectoren, zoals de gezondheidszorg, de horeca en het welzijn. Geef als koper de voorkeur aan bedrijfsspecifieke oplossingen boven generieke software (indien van toepassing op de softwarebehoeften). Dit biedt kant-en-klare sjablonen en aangepaste velden die geoptimaliseerd zijn voor elk bedrijfstype, en vereenvoudigt vaak de naleving van de industriële regelgeving.
  • Toename van het aantal bots waarmee afspraken kunnen worden gemaakt: verkopers, zoals SoBo Bot en botsplash, bieden nu conversatiechatbots aan die integreren in de website van een bedrijf, Facebook Messenger of messaging apps, zoals WhatsApp. Deze chatbots - in combinatie met kunstmatige intelligentie - veranderen het aanzien van de technologische communicatie in de planningsruimte door de interactie met klanten door middel van sms- en spraakberichten en het ontvangen/goedkeuren van afspraken zonder tussenkomst van het personeel. Capterra stelde vast dat ongeveer 68% van de KMO's een of andere vorm van conversatietechnologie gebruiken voor de gebruikersinterface, of van plan zijn dat binnen de komende twee jaar te doen.
  • Afspraken oplossingen met gebruik van meerdere kanalen zijn de toegangspoort tot een uitzonderlijke klantervaring: het maken van een eerste afspraak is in veel gevallen de eerste interactie tussen een bedrijf en zijn klanten. Het aanbieden van een multichannel boekingsstrategie kan de klantervaring verbeteren en de kans vergroten dat geïnteresseerden daadwerkelijk een afspraak maken. Steeds meer bedrijven beseffen deze voordelen en richten zich op het bieden van een betere klantervaring vanaf het begin.
  • Stijging van het maken van afspraken via de mobiele app: volgens het onderzoek dat eMarketer in 2018 publiceerde, brengen volwassenen in de VS gemiddeld drie uur en 35 minuten per dag door op hun mobiele telefoon. Daarvan wordt 90% van de tijd besteed aan het gebruik van mobiele apps. Dit betekent dat meer en meer potentiële klanten uit de VS een duidelijke voorkeur hebben voor bedrijven en leveranciers die het via de mobiele app maken van afspraken aanbieden.