Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Personeelsplanning software

Personeelsplanning software helpt bedrijven bij het organiseren en beheren van personeelsplanningen. Personeelsplanning oplossingen tonen vaak werkschema's van verschillende werknemers naast elkaar, zodat managers moeiteloos taken kunnen afstemmen op mensen met het juiste vaardigheidsniveau. Met deze software hebben medewerkers ook realtime toegang tot hun eigen planning en die van hun collega's, kunnen ze het systeem rechtstreeks vanuit de planningsinterface wijzigen en het planningsproces up-to-date houden met de meest actuele informatie. Zie ook: afspraken software, planning software en personeelsbeheer software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Personeelsplanning software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

201 resultaten

PlanningPME is een personeelplanningsoplossing waarmee u resources, taken, klanten, interventies, projecten, werkplekken, vakanties... Meer informatie over PlanningPME
PlanningPME is een tool voor personeelplanning die volledig kan worden aangepast en wordt door meer dan 5000 bedrijven gebruikt. Het midden- en kleinbedrijf en grote groepen vertrouwen er nu al op! Gebruik een oplossing die zich aanpast aan de behoeften van uw bedrijf. Beheer de agenda's van uw medewerkers efficiënt. Waar u ook bent, deel en wijs taken in realtime toe. Plan projecten en evenementen met precisie. Organiseer vrije tijd en andere afwezigheden. Krijg meer inzicht in uw agenda en bespaar tijd. Bouw speciale integraties met Google Agenda of Excel. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over PlanningPME

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Ganttic is een visuele planner op basis van slepen en neerzetten. Zie direct wie er op vakantie is, wie er in een vergadering zit en wie klaar is voor de volgende taak. Meer informatie over Ganttic
Ganttic biedt realtime inzicht in de beschikbaarheid van je team. Zie direct wie er op vakantie is, wie er in een vergadering zit en wie klaar is voor de volgende taak. Het webgebaseerde platform zorgt ervoor dat iedereen in je team toegang heeft en op één lijn zit. Met Ganttic kun je met vertrouwen de personeelsplanningen weken vooruit plannen. Anticipeer op projectvereisten, piekwerklasten en hiaten in de beschikbaarheid van middelen. Zorg ervoor dat je altijd op het juiste moment de juiste mensen op de juiste plek hebt. Meer informatie over Ganttic

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
België Lokaal product
We zijn een professionele agenda software die bedrijven en organisaties helpen hun online afspraken te beheren. Meer informatie over Appoint
We zijn een professionele en op maat gemaakte online agenda oplossing. Zijn afspraken een deel van jou werk, maar wil je geen tijd verliezen met het beheren en opvolgen van je afspraak verzoeken? De appoint online agenda ondersteunt jou hierin zodat je kan focusses op wat echt belangrijk is. Jouw onderneming! Meer informatie over Appoint

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Bedrijfsrooster is de eenvoudige online tool die uw uitdaging rondom de planning volledig uit handen neemt. Meer informatie over Bedrijfsrooster
Uit feedback blijkt dat klanten meer dan 200 uur per jaar kunnen besparen door het gebruik van Bedrijfsrooster! Bedrijfsrooster helpt u namelijk eenvoudig uw personeelsplanning geheel online af te handelen. Het maken van een rooster wordt zeer eenvoudig doordat in n oogopslag duidelijk is wie u het best op welke dienst kunt inzetten. Zijn alle diensten eenmaal ingeroosterd, dan deelt u het rooster met twee klikken met al uw personeelsleden. Via de PC, tablet en telefoon. Overal en altijd. Meer informatie over Bedrijfsrooster

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Alles-in-één-software voor personeelsplanning. Maak planningen, stuur uitnodigingen naar je werknemers en anticipeer binnen enkele minuten op personeelstekorten. Meer informatie over Rentman
Software voor personeelsplanning, ontworpen voor de audiovisuele en evenementensector. Met Rentman kun je snel planningen opstellen en je werknemers uitnodigen, waardoor je tijd bespaart en je planningsproces wordt gestroomlijnd, allemaal vanaf één platform. Je werknemers kunnen proactief hun beschikbaarheid aangeven, zodat je altijd weet wie er beschikbaar is om te werken. Met de gratis mobiele app kun je waar je ook bent roosters beheren, anticiperen op updates en reageren op uitnodigingen. Probeer Rentman en stroomlijn vandaag nog je planningsproces. Meer informatie over Rentman

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis!
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Urenregistratie van werknemers met mobiele toepassing en GPS. Bekijk in realtime wie waar en aan welke projecten werkt. Eenvoudige integratie met payroll.
TSheets is een oplossing voor urenregistratie en planning van werknemers die bedrijfseigenaren tijd en geld bespaart. Gooi die oude tijdregistratieklok of spreadsheet weg en vereenvoudig de loonadministratie, facturering en kostenberekening. Of ze nu op kantoor of mobiel zijn, je werknemers kunnen de tijd vanaf elke locatie in realtime bijhouden met behulp van een smartphone, tablet, desktop of laptop. TSheets is het enige urenregistratiesysteem dat is geïntegreerd in QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Time

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Automatiseer de boekingen, annuleringen, herinneringen en betalingen van je klanten met behulp van deze zeer gebruiksvriendelijke online planningssoftware.
Maak kennis met de perfecte persoonlijke assistent voor jouw rooster (maar dan nog beter) die 24/7 achter de schermen werkt om je agenda te vullen en je werk uit handen te nemen. Vanaf het moment dat klanten bij je boeken, staat Acuity klaar om automatisch merkeigen en aangepaste boekingsbevestigingen te verzenden, sms-herinneringen te sturen, klanten zelfstandig hun afspraken te laten verzetten en betalingen te verwerken, zodat je dagelijkse taken soepeler verlopen, zelfs als het drukker wordt. Je hoeft alleen maar op het juiste moment aanwezig te zijn. Meer informatie over Acuity Scheduling

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Software voor personeelsplanning voor het bijhouden van de beschikbaarheid van het team, het gelijkmatig verdelen van taken en het voorkomen van overbelasting, burn-outs en gemiste deadlines.
Clockify maakt het eenvoudig om de uren van medewerkers bij te houden, personeelsplanningen te maken, de beschikbaarheid van iedereen te zien, aanpassingen aan te brengen bij het toewijzen van taken en de kosten en algemene budgetten te beheersen. Individuele tijdinvoer wordt verzameld tot waardevolle gegevens over hoe elke dag wordt besteed en inzichten over de productiviteitsgewoonten van je medewerkers. Je kunt rapporten over elke werkweek exporteren en aanpassen welke gegevens je wilt opnemen. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Bouw op maat gemaakte oplossingen op Work OS van monday.com, zodat je in één oogopslag alles kunt inplannen waar je werknemers aan werken.
Op Work OS van monday.com kunnen managers moeiteloos taken toewijzen en de voortgang van lopende projecten in één oogopslag volgen, zodat ze één realtime bron van waarheid hebben voor al het werk van hun team. Gebruik de tijdlijnweergave van het platform om het werk van je team te plannen, zodat je nooit een deadline mist. Genereer tot slot rechtstreeks grafieken op het platform om te visualiseren hoe teamleden tijd toewijzen en inzichten benutten om effectiever prioriteiten te stellen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Calendly helpt je vergaderingen te plannen zonder vele e-mails heen en weer te sturen.
Calendly, een krachtige maar eenvoudige geautomatiseerde planningstool, vereenvoudigt het creëren van contact met anderen, zodat je meer kunt bereiken... Miljoenen gebruikers profiteren van een plezierige planning, meer tijd om te besteden aan topprioriteiten en flexibiliteit om zowel individuele gebruikers als grote teams te ondersteunen. Calendly werkt met kalenders van Google, Office 365 en Outlook en met apps zoals Salesforce, Stripe, GoToMeeting en Zapier voor een naadloze gebruikerservaring. Meer informatie over Calendly

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Beheer moeiteloos je tijd en uitgaven met flexibele trackingsopties, beheerdersgoedkeuringen, aangepaste categorieën, factuurtarieven, rapportage en meer.
Time Tracker by eBillity is een tijdregistratie- en factureringsapplicatie die is ontwikkeld om salarisadministratie en boekhouding te stroomlijnen. Zo hebben medewerkers de flexibiliteit om tijd en kosten overal vandaan bij te houden! Invoeren kunnen worden ingediend ter goedkeuring door de beheerder (indien ingeschakeld) voordat ze worden verwerkt voor loonadministratie en facturering. Wederzijdse integraties met QuickBooks, Xero, Sage, ADP, Gusto, Concur en meer. Sinds 2012 zijn er meer dan 650 miljoen uren bijgehouden en is er meer dan $ 1 miljard gefactureerd! Betaal je medewerkers en factureer klanten voor de werkelijk gewerkte uren. Meer informatie over Time Tracker

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Stroomlijn de HR- en salarisadministratieprocessen en krijg snelle toegang tot werknemersgegevens met behulp van één intuïtief platform.
Help je organisatie met Paycor om de efficiëntie te verbeteren, nalevingsproblemen te verminderen en de tijd terug te krijgen die je nodig hebt om je te concentreren op de bedrijfsstrategie. De alles-in-één-oplossing van Paycor voor HR en payroll maakt handmatig werk overbodig. De intuïtieve interface begeleidt je door elke stap van het proces, waardoor je alles rond payroll snel kunt regelen. Alle werknemersgegevens zijn beschikbaar op één plek. Importeer de uren van medewerkers rechtstreeks, bekijk contante vereisten voordat je loonlijsten indient en beheer werknemersinformatie. Meer informatie over Paycor

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Krachtige, maar eenvoudig te gebruiken cloudgebaseerde software voor bouwprojectbeheer voor alle bouwprofessionals, tegen één vast tarief.
Procore Technologies, Inc. is 's werelds meest gebruikte constructiebeheersoftware, en helpt bedrijven de projectefficiëntie en aansprakelijkheid drastisch te verhogen door projectcommunicatie en -documentatie te stroomlijnen en te mobiliseren en uiteindelijk de winst te vergroten. Procore stelt bouwprofessionals in staat om samen te werken aan projecten vanaf elk met internet verbonden apparaat, waarbij ze toegang hebben tot alle projectdocumenten, contracten, RFI's, indieningen, planningen en tekeningen en meer. Meer informatie over Procore

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Wrike is software voor werkmanagement met Gantt-diagrammen, prestatierapporten, middelenbeheer en meer dan 400 integraties.
Wrike is software voor werkmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven en twee miljoen gebruikers over de hele wereld. Verbeter je personeelsplanning met behulp van middelentoewijzing, aangepaste aanvraagformulieren, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, urenregistratie, prestatierapporten en werklastoverzichten, allemaal op één plek. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te versnellen. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
ClockShark is de toonaangevende urenregistratie- en planningssoftware voor lokale bouw, buitendienst en franchises.
ClockShark is de toonaangevende software voor urenregistratie en planning ontwikkeld voor lokale bouw, buitendienst en franchises die op zoek zijn naar een eenvoudigere manier om de tijd van mobiele medewerkers te volgen, loonlijsten snel en nauwkeurig te verwerken en inzicht te krijgen in taakkosten. Meer dan 4000 klanten hebben de rompslomp van papieren urenstaten al vervangen door software die het gemakkelijker maakt om hun bedrijf te runnen en accountants tevreden houdt. Begin vandaag nog met een gratis proefversie! Meer informatie over ClockShark

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
De toonaangevende app voor personeelsplanning voor bureaus, studio's en bedrijven. Vertrouwd door merken zoals Ogilvy, Metalab en Buzzfeed.
Sinds 2012 helpt Float internationaal toonaangevende teams, waaronder BuzzFeed, Havas en Ogilvy, om hun planningen voor personeel en middelen te beheren. Wijs moeiteloos taken toe en beheer ze, terwijl je een duidelijk overzicht hebt van de werklast van je team. Ontvang live updates van je projecten en volg de beschikbaarheid van je personeel, waaronder ziekteverlof, betaalde vrije dagen en feestdagen. Met functies voor slepen-en-neerzetten, flexibele zoekopdrachten en filters maakt Float het plannen van je team eenvoudig. Begin met je gratis proefversie van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
HR, workforce planning, recruiting, and talent management working together in one system.
Workday HCM is een enkele cloudbased oplossing voor planning, analyse en uitvoering die door veel Fortune-500 ondernemingen wordt gebruikt om met agility en efficiency te opereren en om ze voor te bereiden op de toekomst. In tegenstelling tot rigide HR-systemen of point-to-point-oplossingen biedt alleen Workday een op competentie gebaseerde HCM-basis. Daarnaast werkt Workday continu aan innovaties om klantensucces mogelijk te maken. Meer informatie over Workday HCM

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
7shifts is een robuuste tool voor personeelsplanning, communicatie en urenregistratie, speciaal ontworpen voor restaurants. Begin vandaag nog gratis
7shifts helpt restaurants efficiënter te plannen met intuïtieve tools voor planning, communicatie, urenregistratie en naleving. De intuïtieve functie voor roosterplanning op basis van slepen en neerzetten houdt automatisch rekening met beschikbaarheid, vrije tijd, overuren en naleving - en managers kunnen hun POS eenvoudig integreren om ervoor te zorgen dat ze hun personeelsdoelen halen. Met een gratis app voor medewerkers om beschikbaarheidsverzoeken in te dienen, diensten te ruilen en te chatten, is het maken van roosters die voor iedereen goed werken nog nooit zo eenvoudig geweest. Begin vandaag nog gratis! Meer informatie over 7shifts

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
De gemakkelijke manier om je werknemers in te plannen en met hen te communiceren. Bespaar veel tijd en verminder het ziekteverzuim. Gratis voor maximaal 75 werknemers.
When I Work is een gemakkelijke manier voor bedrijven om hun uurloonmedewerkers in te plannen, tijd en aanwezigheid bij te houden en met hen te communiceren. Maak het rooster en de tijdklok direct beschikbaar voor elke medewerker met gratis iOS- en Android-apps. Hou met slechts een paar klikken de vrije tijd en de beschikbaarheid van werknemers bij en beheer ploegenwisselingen. Integreer met je loonadministratieprovider om het proces te stroomlijnen en menselijke fouten te voorkomen. Ga nu aan de slag met een gratis proefversie van 14 dagen. Meer informatie over When I Work

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Moderne software voor lokale bedrijven en hun teams om tijd te besparen op personeelsplanning, tijdregistratie, werving en teamcommunicatie.
Homebase maakt het werk per uur gemakkelijker voor het hele team. Met gratis online tools en mobiele apps voor managers en werknemers, elimineert Homebase het papierwerk en de rompslomp van planning, salarisadministratie, personeel en teamcommunicatie. Ga naar joinhomebase.com en bespaar meer dan 4 uur per week. Gebruikt door meer dan 100.000 bedrijven van elke omvang in de VS. Meer informatie over Homebase

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Creëer en deel personeelsplanningen overal en op elk moment in elke browser. De planner met slepen en neerzetten werkt net zo eenvoudig als een spreadsheet.
Creëer en deel personeelsplanningen overal en op elk moment in elke webbrowser. De oplossing omvat planning met slepen en neerzetten, onbeperkt personeel, onbeperkte toegang, dienstherinneringen, sms-berichten en rapportage. Het is de eerste maand gratis, er is geen creditcard vereist en je hoeft er niets voor te installeren. Geen contracten en geen verborgen kosten wanneer je extra personeel toevoegt. Pay-as-you-go planningen met onbeperkt personeel. Meer informatie over Findmyshift

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Cloudgebaseerde software voor online boeking, planning, verkoop en marketing – alles wat je nodig hebt om je spa of salon beter te runnen.
Ben je het beu om steeds achter je werknemers aan te moeten en de planningen handmatig te noteren? Maak het leven makkelijker voor je klanten, je personeel en jezelf met Bookers software voor personeelsplanning, die online boeking, personeelsplanning, CRM, Point of Sale, marketing en tools voor klantbehoud samenbrengt op één platform. Met cloudgebaseerde softwareoplossingen van Booker heb je altijd en overal toegang tot je bedrijf. Ontdek Booker in actie met een gratis demo! Meer informatie over Booker

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Gebruiksvriendelijke planning en urenregistratie voor bedrijven van elke omvang. Gratis proefversie van 30 dagen.
Buddy Punch is een gebruiksvriendelijke, cloudgebaseerde oplossing voor planning en urenregistratie. Gebruik de intuïtieve interface voor slepen en neerzetten om planningen te maken en te publiceren, en laat je werknemers vervolgens hun ingeplande tijd bekijken en invoeren. Je kunt PTO bijhouden, integreren met payroll-providers en de gratis iOS- en Android-apps gebruiken. Ga vandaag nog aan de slag met een gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Buddy Punch

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer
Krachtige, enkelvoudige toepassing met één gebruikerservaring en geen interfaces. Elimineert het onderhouden van interfaces tussen de module en de database.
Dayforce is een wereldwijd HCM-platform dat de werknemerservaring transformeert. Het integreert gegevens uit de gehele levenscyclus van medewerkers om betere besluitvorming op elk niveau mogelijk te maken. Dayforce is een uitgebreid cloudplatform dat in één toepassing HR, salarisadministratie, secundaire arbeidsvoorwaarden, personeelsbeheer en talentbeheer combineert. Het schaalbare platform is gebaseerd op één flexibel systeem voor regels gecombineerd met realtime updates en berekeningen die helpen bij het voldoen aan complexe wettelijke vereisten. Meer informatie over Dayforce HCM

Functies

  • Mobiele toegang
  • Payrollbeheer
  • Messaging
  • Rapportage en analyse
  • Geplande distributie
  • Wisselen van dienst
  • Personeelsbeheer
  • Roosterbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Aanwezigheidsbeheer

Kopersgids voor Personeelsplanning software

Wat is personeelsplanning software?

Personeelsplanning software helpt kleine bedrijven bij het organiseren en beheren van personeelswerkschema's. Deze oplossingen bieden gebruikers opties voor het zij-aan-zij bekijken van schema's om de toewijzing van taken en diensten op basis van de beschikbaarheid van de werknemer te vereenvoudigen.

Bovendien laten deze oplossingen de medewerkers hun schema's bekijken, evenals een algemeen teamschema, in realtime, en wijzigingen aanbrengen via een planningsinterface.

De voordelen van personeelsplanning programma's

  • Snellere personeelsplanning: handmatige personeelsplanning is een tijdrovend proces, waarbij handmatige beschikbaarheidsvragen en een aanzienlijke hoeveelheid gegevens moeten worden ingevoerd. Personeelsplanning tools bevatten functies die deze handmatige inspanningen elimineren en managers helpen medewerkers op efficiënte wijze in te plannen. Deze oplossingen slaan bijvoorbeeld verlofinformatie op en zorgen ervoor dat werknemers niet worden ingepland om te werken terwijl ze op vakantie zijn, en ze bevatten aanpasbare planningssjablonen zodat gebruikers niet elke keer opnieuw hoeven te beginnen als ze een nieuw schema maken.
  • Efficiënt beheer van ploegendiensten: personeelsplanning software helpt gebruikers ook om veranderingen in ploegendiensten op efficiënte wijze te beheren. In geval van onverwachte afwezigheid stellen deze systemen de managers op de hoogte van de vereiste personeelswisselingen en geven ze een lijst van beschikbare teamleden om te helpen bij het vinden van een vervangende medewerker. Sommige personeelsplanning tools bieden ook mobiele functionaliteit waarmee managers dit proces onderweg kunnen beheren.
  • Naleving van de arbeidswet: personeelsplanning tools geven gebruikers realtime rapporten over geplande uren, berekenen nauwkeurig de overuren en helpen te waarborgen dat de betaling van overuren in overeenstemming is met de wettelijke normen.

Algemene functies van personeelsplanning software

  • Agendabeheer: het invullen van werknemersagenda's op basis van hun schema's. Agenda's worden in realtime bijgewerkt om de veranderingen in het schema weer te geven.
  • Werknemersbestand: het registreren van werknemersgegevens als demografie, beschikbaarheid en rol binnen een organisatorische hiërarchie.
  • Wisselen van dienst: het beheren van verzoeken voor het wisselen van diensten op basis van de beschikbaarheid van werknemers. Sommige personeelsplanning programma's bieden ook een portaal voor het indienen van verzoeken voor het wisselen van diensten.
  • Tijdklok: het registreren van de inklok- en uitkloktijd van werknemers. Deze informatie wordt gebruikt om de lonen te berekenen op basis van het aantal gewerkte uren en overuren.
  • Bijhouden van vakantie/verlof: het bijhouden van verlofaanvragen en vakanties van werknemers.

Overwegingen bij de aankoop van personeelsplanning software

  • Rapportage en analyse: personeelsplanning programma's helpen managers bij het optimaliseren van hun planningsproces. Deze systemen leveren rapporten op die kleine bedrijven kunnen helpen bij het opstellen van hun personeelsbeheerstrategieën. Zo kunnen rapporten over de duur van de ploegendienst helpen om het aantal overuren te verminderen, doordat managers de werkdruk van de werknemers in realtime efficiënt kunnen bijhouden. Rapporten over de werkdruk helpen het management ook bij het nemen van beslissingen over het aannemen van personeel. Kleine bedrijven moeten de rapporteringsfunctionaliteit van de producten evalueren alvorens een definitieve aankoop te doen.
  • Mobiele toegang: door de toenemende mobilisatietrend van het personeel van kleine bedrijven worden mobiele apps steeds meer een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering. Deze trend stuurt de vraag naar mobiele toepassingen in personeelsplanning software. Zowel medewerkers als managers hebben baat bij het gebruik van dergelijke apps. Zo kunnen medewerkers managers op de hoogte stellen als ze niet beschikbaar zijn, zodat managers hun planning zo snel mogelijk kunnen aanpassen. Apps laten medewerkers ook hun agenda's bekijken terwijl ze op afstand werken. Bedrijven met een mobiel personeelsbestand of plannen voor de ontwikkeling ervan moeten op zoek gaan naar producten die mobiele app-functionaliteit bieden.
  • Kunstmatige intelligentie is de volgende grote ontwikkeling in personeelsplanning software: AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) is een opkomende technologie voor kleine bedrijven die bijdraagt aan de verbetering van de efficiëntie in alle verschillende bedrijfstakken. Geoptimaliseerde planning is zo'n gebied waar AI kan helpen. Kleine bedrijven weten dat overbezetting leidt tot een lagere productiviteit van de werknemers, terwijl onderbezetting leidt tot hoge kosten. AI-gebaseerde algoritmen maken het mogelijk om een optimaal planningsprogramma op te stellen op basis van criteria zoals ploegendienst, verlof en projectprioriteit.
  • Chatbots voor het aannemen van personeelsplanning verzoeken: chatbots worden steeds populairder bij kleine bedrijven. Volgens onderzoek van Capterra gebruikt 68% van de kleine bedrijven in 2020 chatbots of is van plan deze te implementeren. Chatbots zijn in de ruimte van personeelsplanning programma's al ingevoerd; bedrijven zijn begonnen met het ontwikkelen van chatbots die basisverzoeken kunnen afhandelen. Een voorbeeld hiervan zijn chatbots die ziekteverlofaanvragen beheren door medewerkers een set vragen te stellen en de informatie voor goedkeuring door te sturen naar managers.