Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Horeca kassasystemen

Horeca kassasystemen bieden point-of-sale-oplossingen specifiek voor de horecasector. Met dit soort POS-software kunnen restaurants en bars bestellingen, facturen, meldingen, boekhouding en tafels volgen en bonnen afdrukken. Hardware zoals computers, monitors en printers is vaak inbegrepen bij de aanschaf van kassasystemen. Zie ook: POS-software en restaurant management software.

België Lokale producten weergeven

82 resultaten

Beheer al je horecazaken met Lightspeed. Verhoog je tafelrotatie, geef je inkomsten een boost en krijg meer inzicht met glasheldere data. Meer informatie over Lightspeed Restaurant
Snellere en betere service, met Lightspeed Restaurant Pas je kassasysteem aan jouw workflows aan, van menukaart tot interface en vloerplan. Verbeter de ervaring van je gasten met naadloze bestel- en betaalopties, datagedreven menu-aanbevelingen, en maak van elke gast een VIP. Haal inzicht uit elke transactie en zet bruikbare data in om je zaak te optimaliseren en je volgende stappen te bepalen. Meer informatie over Lightspeed Restaurant

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Krachtig en veelzijdig verkooppuntsysteem voor restaurants. Eenvoudig te gebruiken, eenvoudig te installeren. Meer informatie over Poster POS
Poster is een veelzijdig cloudgebaseerd verkooppuntsysteem voor restaurants en cafés. Bespaar tijd en geld door de klantenservice te stroomlijnen: bestellingen worden rechtstreeks naar de keuken gestuurd, obers kunnen rechtstreeks aanbiedingen en kortingen toepassen en alle gegevens worden onmiddellijk verwerkt. Werkt offline en je hebt overal ter wereld toegang tot al je gegevens via de beheerconsole of de Poster Boss-app. Meer informatie over Poster POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Square POS is een volledige point-of-sale-oplossing met verscheidene programma's, van het volgen van verkoop en voorraad tot uitgebreide analyses.
De complete kassaservice van Square biedt een volledige point-of-sale-oplossing met verscheidene programma's, van het volgen van verkoop en voorraad tot uitgebreide analyses. Square is één service voor je hele bedrijf, van een kassa in je broekzak tot rapporten op je laptop. Square maakt zakendoen makkelijker, of je nu op de markt staat of je twintigste filiaal opent. Meer informatie over Square Point of Sale

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets. Meer informatie over PayPal Zettle

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
NetSuite is een top cloud-ERP en biedt de zichtbaarheid en controle om slimme beslissingen te nemen en vol vertrouwen te groeien.
NetSuite is een alles-in-één bedrijfsbeheersoftware voor de cloud, waarmee ruim 37.000 organisaties hun bedrijf effectiever kunnen runnen. NetSuite automatiseert kernprocessen en biedt realtime inzicht in operationele en financiële prestaties. Met één geïntegreerd pakket aan applicaties voor o.a. boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie en supply chain geeft NetSuite bedrijven duidelijk inzicht in hun data en de volledige controle over hun bedrijf. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Platform voor het beheer van restaurantreserveringen dat gebruikers helpt bij het beheren van wachtlijsten, tafelboekingen, de bezoekgeschiedenis van gasten, rekeningen en meer.
Platform voor het beheer van restaurantreserveringen dat gebruikers helpt bij het beheren van wachtlijsten, tafelboekingen, de bezoekgeschiedenis van gasten, rekeningen en meer. Meer informatie over OpenTable

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Toast is een alles-in-één POS- en restaurantbeheersysteem dat is gebouwd om de efficiëntie te verbeteren en de kosten drastisch te verlagen.

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
CAKE van Sysco heeft zijn POS-systeem ontworpen om te voldoen aan de unieke behoeften van restaurants. Een eenvoudige, intuïtieve en kostenvriendelijke oplossing.
CAKE, van Sysco, heeft zijn POS (Point of Service) gebouwd om aan de eisen van quick- en full service restaurants te voldoen. Het is eenvoudig, intuïtief en kostenvriendelijk. Beheer Quick Service-spitsuren moeiteloos met lijnreducerende bestelpads die de verkeersstroom regelen en een klantgericht display voor gasten om privé te betalen, een fooi te geven en te ondertekenen vanaf hun eigen scherm. Geef je full-service POS een enorme boost met rijke gastprofielen en automatische tafelstatusupdates. CAKE POS maakt het gemakkelijk voor restaurants om elke dag meer gedaan te krijgen. Meer informatie over CAKE POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Clover is een alles-in-één verkooppunt- en betalingssysteem en integreert de functionaliteiten van een kassa, betaalterminal en POS-systeem.
Clover is een alles-in-één verkooppunt- en betalingssysteem voor restaurants dat de functionaliteiten van een kassa, betaalterminal en POS-systeem integreert. Als een cloudgebaseerd platform dat een reeks apparaten ondersteunt maakt Clover het eenvoudiger en sneller dan ooit om je restaurant te runnen. Dankzij de ingebouwde capaciteiten kun je de dagelijkse taken vereenvoudigen, transacties versnellen, klanten betrekken en moeiteloos de nieuwste betalingen accepteren. Clover biedt ook een robuuste app-markt met meer dan 300 beschikbare apps. Meer informatie over Clover

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Gratis cloudgebaseerd POS voor cafés en winkels met voorraadbeheer, loyaliteitsprogramma, elektronische ontvangstbewijzen en klantcommunicatie.
Beheer je verkoop- en loyaliteitsprogramma en inventaris vanaf een smartphone of tablet. Je kunt je klanten werven, behouden en betrekken, hun gemiddelde uitgaven verhogen, voorraad beheren en verkoopanalyse visualiseren. Stuur berichten en e-ontvangstbewijzen naar je klanten en verzamel waardevolle feedback. Meer informatie over Loyverse POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
TouchBistro is een iPad POS en geïntegreerde betalingsoplossing gebouwd voor restaurantmensen, door restaurantmensen.
TouchBistro is een iPad POS en geïntegreerde betalingsoplossing gebouwd voor restaurantmensen, door restaurantmensen. TouchBistro, dat door Business News Daily vier jaar op een rij is uitgeroepen tot hèt POS voor restaurants, heeft meer dan 23.000 restaurants in meer dan 100 landen een boost gegeven. Restaurants kopen TouchBistro omdat ze een POS willen die kan helpen de verkoop te verhogen, de klantenservice te verbeteren en zakelijke beslissingen te onderbouwen. TouchBistro wordt geleverd met 24/7 deskundige ondersteuning. Meer informatie over TouchBistro

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Epos Now biedt oplossingen voor bedrijfsmanagement voor kleine en middelgrote bedrijven in de detailhandel en horeca. Het bedrijf biedt point-of-sale (POS) hardware en toonaangevende cloudgebaseerde software die wordt geleverd met de Epos Now AppStore voor naadloze integraties met betalingen, accounts, marketing en andere essentiële zakelijke tools. Deze schaalbare systemen zijn afgestemd op individuele bedrijfsbehoeften en worden geleverd met een volledige training. Ondersteuning is ook 24/7 beschikbaar. Meer informatie over Epos Now

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
talech is cloudgebaseerde verkooppuntsoftware voor restaurants, bars, cafés, coffeeshops, gastronomische restaurants en quick-service restaurants.
Een bedrijf runnen is tijdrovend, maar POS-software van talech helpt taken te stroomlijnen en tijd vrij te maken. Met het intuïtieve ontwerp helpt talech restaurants, bars en cafés activiteiten te vereenvoudigen en inzichten te verkrijgen om betere beslissingen te nemen. Met een paar klikken kunnen verkopers vele handelingen verrichten; inventaris eenvoudig bijhouden; bestellingen splitsen, samenvoegen en aanpassen; medewerkers beheren en arbeidskosten bewaken; loyaliteit opbouwen met het ingebouwde CRM-platform. Inclusief gratis 24/7 ondersteuning. Meer informatie over talech

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Revel Systems ondersteunt de ambities van restaurants met een robuust cloudgebaseerd platform voor POS en bedrijfsvoering.
Revel Systems is een robuust platform voor verkooppunt (POS) en bedrijfsvoering dat is ontworpen voor maximale beveiliging, stabiliteit, gebruiksgemak en servicelevering. De POS van Revel maakt gebruik van een snel, intuïtief iOS-gebaseerd POS-platform. Revel is een schaalbare oplossing en kan zowel voldoen aan de behoeften van onafhankelijke restaurants met meerdere terminals en meer dan twee locaties, als die van kleine, middelgrote en grote ketens. Dit platform is toegewijd aan het succes van zijn klanten en ondersteunt je tijdens elke stap van je traject, van implementatie tot uitbreiding. Meer informatie over Revel Systems

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
"Het intuïtieve mobiele POS en volledig uitgeruste managementplatform van Lavu zijn speciaal ontworpen om restaurantactiviteiten te stroomlijnen."
Het intuïtieve, mobiele POS- en restaurantbeheerplatform van Lavu is speciaal ontworpen voor kleine tot middelgrote horecagelegenheden met 1-3 locaties. De mobiliteit en het gebruiksgemak van Lavu helpen de bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen en de omzet te verhogen en tegelijkertijd klanten tevreden te stellen. Lavu biedt onder andere interne betalingsverwerking, online bestellen, gedetailleerde rapportage, loyaliteitsprogramma's en personeels- en voorraadbeheer, en bespaart tijd en geld terwijl het voldoet aan al je behoeften voor verkooppunten en management. Meer informatie over Lavu POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
ERP eenvoudig gemaakt voor restaurantbedrijven. Plan je productie op basis van orders, waardoor voorraadverspilling en diefstal wordt gereduceerd.
Software voor restaurant-POS van GOFRUGAL helpt bij het beheren van de facturatie van restaurants, het bijhouden van de voorraad, receptbeheer, aannemen van keukenbestellingen, gratis boekhouding, de tafelindeling, het beheer van telefonische bestellingen en meer, in de vorm van complete bedrijfsautomatiseringsoplossingen. In combinatie met mobiele apps en cloudoplossingen is de technologische voetafdruk uitgegroeid tot meer dan 2500 restaurantbedrijven in meer dan 60 landen. De focus ligt op het bieden van een geweldige klantervaring met digitale oplossingen. Meer informatie over GoFrugal

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Cloudgebaseerde verkooppuntoplossing voor bedrijven die helpt bij het beheren van persoonlijke, online en telefonische betalingen.
Cloudgebaseerde verkooppuntoplossing voor bedrijven die helpt bij het beheren van persoonlijke, online en telefonische betalingen. Meer informatie over authorize.net

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Een uniforme oplossing voor handel (ERP + POS) voor detailhandel en horeca die is gebouwd op Microsoft Dynamics-technologie.
Het LS Central restaurant POS verbindt het restaurantgedeelte met de keuken, zodat het bedienend personeel gerechten rechtstreeks naar de keukendisplays kan sturen, toegang heeft tot het hele menu inclusief ingrediënten en kan controleren of een bestelling klaar is zonder naar de keuken te hoeven gaan. Het werkt op meerdere apparaten. Neem bestellingen op, reserveer en beheer tafels, verwerk betalingen, splits rekeningen en zorg ervoor dat de service altijd op tijd is. LS Central is een alles-in-één POS- en ERP-systeem dat ideaal is voor restaurants met meer dan 50 werknemers en/of QSR-ketens. Meer informatie over LS Retail

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Online bestelwebsites en -apps voor ketens en franchises met één of meerdere winkels.
Biedt een toonaangevend, gebruiksvriendelijk online bestelsysteem voor individuele restaurants, winkelketens, afhaalrestaurants, delicatessenzaken, cafés, gemakswinkels en franchises. Meer informatie over Flipdish

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Voorraadbeheer voor restaurants eenvoudig gemaakt.
Cloudgebaseerde software en app voor voorraadbeheer voor restaurants. MarketMan biedt je de hulpmiddelen die je nodig hebt om je voorraad, leveranciers, orders en menukosten te beheren. Ontvang nauwkeurige voedingskosten en weet in realtime waar je geld naartoe gaat. Stel waarschuwingen in wanneer menu-items minder winstgevend worden, en ontvang meldingen wanneer leveranciersprijzen fluctueren. Het resultaat is een betere controle en meer winst. Meer informatie over Marketman

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Harbortouch biedt POS-systemen voor de horeca en de detailhandel. Vraag naar het gratis POS-programma.
Harbortouch-verkooppunt zal een revolutie teweegbrengen in je bedrijf zonder te veel kosten. Waarom zou je vooraf heel veel geld betalen voor een POS-systeem waarvan je niet zeker weet of het bij je past? Profiteer in plaats daarvan van Harbortouch's 30-dagen gratis proefversie en maak een POS-testrit. En vergeet niet te vragen naar het gratis POS-programma - je cashflow zal je dankbaar zijn. Harbortouch biedt levenslange apparatuurgarantie, installatie en training op locatie en 24/7 technische ondersteuning. Meer informatie over Harbortouch POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Het eerste POS dat is gemaakt voor quick-service restaurants, afhaalrestaurants en klanten die onderweg zijn, en om je activiteiten te stroomlijnen.
Het eerste POS dat is gemaakt voor quick-service en afhaalrestaurants die de kloof overbrugt tussen online en standaard bestellingen. Koomi stopt klantverlies tijdens je piekuren en beschikt over volledig geïntegreerde bestel-apps voor afhaal- en bezorgmaaltijden. Meer informatie over MYR POS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Aloha EPOS is een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk restaurantbeheersysteem dat ideaal is voor bar-, hotel- en restaurantgroepen.
Aloha EPOS is een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk restaurantbeheersysteem dat ideaal is voor bar-, hotel- en restaurantgroepen. Het is een totaaloplossing en met Aloha kun je alle elementen van het runnen van je bedrijfsactiviteiten verbinden vanuit één enkele oplossing, zodat jij je kunt concentreren op de groei van je bedrijf. Het omvat: Personeelsbeheer Voorraadbeheer Gecentraliseerd gegevensbeheer Bestellen aan tafel Loyaliteit en marketing En nog veel meer. Meer informatie over Aloha EPOS

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
Voeg in enkele minuten online bestellen toe aan de POS en website van je restaurant. Beheer bestellingen, afhalingen en leveringen vanaf een strak platform.
Neem online bestellingen op voor afhalen, bezorging en bediening aan tafel vanuit je restaurant-POS. Update menu's en prijzen, bekijk verkooprapporten, lanceer marketingcampagnes op meerdere restaurantlocaties vanuit elke webbrowser en integreer naadloos met Oracle Simphony Essentials POS om je zakelijke activiteiten daadwerkelijk te versnellen. Het wordt allemaal gemakkelijk gemaakt met GloriaFood. Maak binnen enkele minuten je gratis account aan en voeg online bestellen toe aan de website van je restaurant. Meer informatie over GloriaFood

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer
eHopper is een gratis mobiel POS-systeem ideaal voor winkels en restaurants om hun activiteiten te versnellen en de omzet te laten groeien.
eHopper is een gratis mobiel POS-systeem voor Windows-pc's, Android en Poynt. eHopper is geschikt voor kleine bedrijven zoals quick-service restaurants, koffiezaakjes, bakkerijen, cafés, bars, slijterijen, foodtrucks en elk andere retailbedrijf dat op zoek is naar een geconsolideerde oplossing om hun bedrijfsactiviteiten en klantenservice te vereenvoudigen. Belangrijkste functies omvatten: Orderbeheer Bestellingen volgen Klantenbeheer Betalingen Gesplitste betalingen Betaalbewijzen Inventaris Medewerkersbeheer Meer informatie over eHopper

Functies

  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Leveringsbeheer
  • Aparte controles
  • Tabellenbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online bestellen
  • Tips beheren
  • Multilocatie
  • Elektronische betalingen
  • Orderinvoer

Kopersgids voor Horeca kassasystemen

Wat zijn horeca kassasystemen?

Horeca kassasystemen bieden kassaoplossingen voor de restaurant- en barsector. Deze software ondersteunt het bestellen, factureren, rapporteren, boekhouden, bijhouden van tafels en afdrukken van kassabonnen voor restaurants en bars. Hardware zoals computers, monitors en printers is vaak inbegrepen in de aankoopprijs van horeca kassasystemen.

De voordelen van horeca kassasystemen

  • Stroomlijnen van bestellingen en werkzaamheden: een centraal horeca kassasysteem voor al het bedienende personeel, met de mogelijkheid om taken zoals het splitsen van bonnen te automatiseren, kan tijd en moeite besparen en het aantal fouten bij bestellingen verminderen, wat leidt tot minder ontevreden klanten.
  • Verhoging van de omzetmogelijkheden: door het toevoegen van online capaciteiten voor bestellingen en tafelreserveringen via een horeca kassasysteem kunnen nog meer mensen toegang krijgen tot de producten van een bedrijf, wat een hogere omzet oplevert.
  • Verbetering van de klantenservice: door trouwe klanten te volgen en via klantenkaarten extraatjes zoals kortingen en jubileumcadeaus aan te bieden, kan een restaurant/bar de beste klanten omtoveren tot ambassadeurs voor het bedrijf.

Algemene functies van horeca kassasystemen

  • Orderbeheer: het digitaal verwerken van klantbestellingen en het genereren van facturen, waardoor het gemakkelijker wordt om de verkoop bij te houden en fouten op te sporen.
  • Afzonderlijke rekeningen: het genereren van aparte rekeningen voor maaltijden en combinaties van losse artikelen binnen een grotere bestelling.
  • Online bestellen: het accepteren en verwerken van klantbestellingen die online zijn ontvangen (bijv. via apps en websites voor maaltijdbezorging). Zelfs als een bedrijf geen bezorgers in dienst heeft, kunnen deze externe diensten het voedsel bestellen, ophalen en bezorgen, waardoor er meer omzet wordt gegenereerd met weinig extra werk.
  • Beheer van leveringen: het van begin tot eind beheren van de bestellingsleveringen en het zorgen voor een tijdige levering aan de klant.
  • Beheer van de tafels: het invoeren van de vloerindeling en het beheren van de reserveringen, bestellingen en rekeningen voor alle tafels. Dit zorgt ervoor dat bedienend personeel wordt toegewezen aan de juiste tafels.

Overwegingen bij de aankoop van horeca kassasystemen

  • Neem het grote geheel voor het restaurant in beschouwing. Bij het evalueren van horeca kassasystemen is het verstandig naar een oplossing te zoeken die niet alleen één enkel restaurant kan beheren, maar ook het bestellen en tafelbeheer voor een hele keten van restaurants/bars vereenvoudigt. Zoek naar systemen die de voorraad of leveringen op meerdere locaties stroomlijnen en overweeg integratiecapaciteiten met andere restaurant management software. Zet producten op de shortlist die niet alleen voldoen aan de huidige zakelijke behoeften, maar ook een toekomstige uitbreiding ondersteunen.
  • Maak van gebruiksgemak een prioriteit. Ongeacht hoe geavanceerd een software-oplossing voor restaurants ook is, het is slechts zo krachtig als de mensen die het gebruiken. Zorg ervoor dat het gekozen horeca kassasysteem gemakkelijk te gebruiken is door de medewerkers en dat er iemand in dienst is die het nieuwe systeem kan beheren en anderen kan trainen om het effectief te gebruiken.
  • Controleer of het kassasysteem expliciet is ontworpen voor restaurants. Veel algemene kassasystemen presenteren zichzelf als geschikt voor gebruik in een restaurant. Hoewel er in veel systemen inderdaad restaurantspecifieke functionaliteiten kunnen worden toegevoegd, kan een restaurant op basis van zijn behoeften een tool vereisen die speciaal voor deze sector is ontworpen.
  • Wearable technologie levert naadloze kassa-aankopen: wearables zoals Disney's Magicband lijken voorlopig misschien alleen nog maar dure mogelijkheden, maar draagbare computers zullen in de nabije toekomst veranderen hoe restaurants omgaan met hun klanten en hoe ze betalingen accepteren. Denk hierbij aan kassasoftware voor de horeca die kan zien welke klanten op welke stoel aan welke tafel zitten en deze hun eten individueel en automatisch in rekening brengt zonder dat er een creditcard of betaalpas wordt overhandigd. Volgens een Capterra-onderzoek gebruikt 54% van het MKB (middelgrote en kleine bedrijven) al wearable technologie of is van plan dit in de komende één tot twee jaar te gaan gebruiken.
  • Zelfbedieningskiosken besparen op de arbeidskosten en verminderen de verkeerd begrepen bestellingen: dit model is in fastfood restaurants al in opkomst, maar naarmate de minimumloonkosten stijgen zal de aantrekkelijkheid van zelfbedieningskiosken ook in andere restaurants tot een hogere acceptatie leiden. Een bijkomend voordeel voor restauranthouders is dat de miscommunicatie tussen klanten, bedienend personeel en keukenpersoneel wordt geëlimineerd; bestellingen kunnen rechtstreeks van de klant naar de keuken worden gestuurd, waardoor de efficiëntie stijgt en er minder fouten worden gemaakt.