Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

EDI-systemen

EDI-software (Electronic Data Interchange) helpt bij het uitwisselen van bedrijfsgegevens met handelspartners. EDI-systemen converteren, verzenden en ontvangen gegevens via elektronische kanalen. Zo kunnen organisaties hun communicatie en financiële interacties versnellen. Gebruik Capterra om het juiste EDI-systeem voor jouw bedrijf in België te vinden.

België Lokale producten weergeven

41 resultaten

Link is een leverancier van oplossingen voor bedrijfsintegratie (EDI en API) die zorgt voor snelle en soepele transacties tussen jou en je partners. Meer informatie over Link
Link is een integratieplatform dat is gemaakt om je onderneming te helpen bij het beheren van alle processen met betrekking tot gegevensintegratie, met een sterke focus op het betrekken van je eerstelijnspersoneel in de volledige integratielevenscyclus, van het opbouwen van contacten en dagelijkse ondersteuning tot monitoring en rapportage. Ongeacht met wie je verbinding maakt, Link transformeert het integratieproces in een transparante end-to-end-ervaring door het aan alle bedrijfseenheden te bieden. Ondersteunt alle normen, indelingen en protocollen. Meer informatie over Link

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
BSI is een eersteklas full-service EDI-aanbieder die lokale en beheerde cloud-EDI aanbiedt, ofwel stand-alone ofwel geïntegreerd met je ERP of WMS. Meer informatie over Business Systems Integrators
Deze cloudgebaseerde en lokale oplossingen geven je een compleet antwoord voor AL je EDI problemen. Het product heeft uitgebreide sector- en ERP-kennis en is gespecialiseerd in alle vormen van geïntegreerde EDI: experts in NetSuite, Acumatica, Dynamics NAV/365/BC/GP/AX, Quickbooks, SAP en Oracle/JDE. Dit product kan alles aan van begin tot eind: communicatie, testen met je handelspartner, testen met je ERP, GS1-etiketten, merkeigen pakbonnen, enz. Meer informatie over Business Systems Integrators

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Anypoint Platform is een toonaangevend integratieplatform voor het verbinden van lokale, SaaS- en mobiele systemen.
Anypoint B2B moderniseert B2B volledig doordat het de door API-geleide connectiviteitsaanpak van Anypoint Platform uitbreidt naar B2B- en EDI- gebruikssituaties. Bedrijven kunnen nu op één enkel connectiviteitsplatform herbruikbare diensten ontwerpen voor meerdere B2B-handelspartners en B2B-processen. Dit zorgt voor meer flexibiliteit en vraagt minder tijd voor het onboarden van partners, terwijl de kosten en het risico worden beperkt. Meer informatie over Anypoint Platform

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Dit platform maakt EDI een pijnloze ervaring. Inclusief EDI-vertaler, handelsnetwerk (VAN), ERP-integratie, integratie met handelspartners en ondersteuning.
TrueCommerce EDI-oplossingen is de enige EDI-provider met een platform dat echt alles-onder-één-dak biedt met alles wat je bedrijf nodig heeft voor EDI-naleving. Betaalbaar, robuust en gebruiksvriendelijk. Het kernsoftwareproduct, TrueCommerce EDI-transactiemanager, ondersteunt moeiteloos elke handelspartner die ANSI ASC X12 EDI-normen gebruikt en zet zakelijke documenten zoals inkooporders en facturen om naar een EDI-conform formaat. Meer informatie over TrueCommerce EDI Solutions

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
SPS Commerce gaat verder dan EDI-technologie om de complexiteit, kosten en risico's van het beheren van handelspartnerrelaties te reduceren.
Met SPS Commerce Fulfilment staat er een compleet team vertrouwde adviseurs klaar om je te helpen meer uit je EDI te halen en 100% compliance en blijvend succes te bereiken met je handelspartners zoals detailhandelaren, kruideniers en distributeurs. Deze full-service oplossing is snel, betrouwbaar en schaalbaar en kan voldoen aan je meest complexe uitvoeringsvereisten voor elke handelspartner, via elk kanaal, inclusief winkels, e-commerce en marktplaatsen. Meer informatie over SPS Commerce

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Bouw rond de klant met AI-aangedreven apps om geweldige ervaringen te creëren.
Met het Salesforce Lightning Platform kun je snel apps voor ondernemingen bouwen waarmee je medewerkers kunt verbinden, klanten kunt betrekken, prestaties kunt volgen en alles kunt integreren. Het Lightning Platform is een enkel, verenigd ecosysteem van tools en services, waaronder Force, Heroku Enterprise en Lightning, wat de snelste en gemakkelijkste manier is om het voortouw te nemen in de app-revolutie. Bouw zelfs Android-apps en iOS-apps. Meer informatie over Salesforce Platform

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Betrouwbare, realtime uitgebreide ERP-software met lean en agile functionaliteit die speciaal is ontwikkeld voor middelgrote productiebedrijven
IQMS Manufacturing ERP-software biedt discrete en procesproducenten een enkele oplossing voor het beheren en bewaken van het volledige productieproces. De uitgebreide oplossing zorgt voor een modulaire en schaalbare aanpak en elimineert datasilo's. IQMS ERP verhoogt de zichtbaarheid en efficiëntie tussen afdelingen met een compleet realtime productie-, boekhoud- en supply chain-systeem dat kwaliteit, EDI, WMS, MRP (Material Resource Planning), productie-/procesbewaking en meer omvat. Meer informatie over DELMIAworks

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Boomi verbindt snel je netwerk van handelspartners, zodat je volledig inzicht en minder verstoringen in de toeleveringsketen hebt.
Boomi stroomlijnt supply chains voor meer efficiëntie en bouwt productievere partnerrelaties op. Het integratie- en automatiseringsplatform vermindert de onboardingtijd, automatiseert self-service interacties en integreert partnerinteracties met interne systemen zoals ERP's via vooraf gebouwde connectoren en tools voor het in kaart brengen van gegevens. Krijg end-to-end zichtbaarheid in het handelsnetwerk met een one-stop dashboard. Elimineer de dure behoefte aan een speciale EDI-oplossing. Meer informatie over Boomi

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Epicor ERP levert flexibele, branchespecifieke bedrijfssoftware die precies aansluit op de behoeften van productieklanten.
Epicor Software Corporation stimuleert bedrijfsgroei. Het levert flexibele, sectorspecifieke software die precies aansluit op de behoeften van productieklanten. Meer dan 45 jaar ervaring met de unieke bedrijfsprocessen en operationele vereisten van klanten is ingebouwd in elke oplossing, zowel in de cloud als on-premises. Dankzij dit diepgaande inzicht in jouw branche verbeteren Epicor-oplossingen de prestaties en winstgevendheid aanzienlijk, terwijl de complexiteit wordt vereenvoudigd, zodat jij je kunt concentreren op groei. Meer informatie over Kinetic

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Geïntegreerd pakket cloudgebaseerde ERP-oplossingen dat organisaties helpt hun bedrijfsactiviteiten te automatiseren en de besluitvorming van bedrijven te verbeteren.
Geïntegreerd pakket cloudgebaseerde ERP-oplossingen dat organisaties helpt hun bedrijfsactiviteiten te automatiseren en de besluitvorming van bedrijven te verbeteren. Meer informatie over JD Edwards EnterpriseOne

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Een volledige front-end oplossing voor orderinvoer, inkoop en voorraadbeheer voor boekhoudplatforms.
Houd toezicht op en beheer elke fase van het distributieproces. SalesPad is de ultieme tool voor distributie- en productiebedrijven. Verwerk bestellingen nauwkeuriger en efficiënter, met volledig inzicht in elke stap van je workflow. Vereenvoudig de werkzaamheden van je klantenservice en verkopers door informatie binnen handbereik te brengen met krachtig zoeken in Excel-stijl. Meer informatie over SalesPad

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Cleo Integration Cloud is een enkel, hybride ecosysteemintegratieplatform dat beschikbaar is als clouddienst en als lokale implementatie.
Cleo Integration Cloud is een enkel, hybride ecosysteemintegratieplatform dat beschikbaar is als clouddienst en lokale implementatie-opties heeft. Dankzij de flexibele architectuur kun je kiezen uit een combinatie van zelfbedienings- en managed service-modellen, waardoor je end-to-end toepassings-, B2B- en gegevensintegraties kunt verbinden, transformeren, integreren, orkestreren en analyseren, voor betere zichtbaarheid in je bedrijfsecosystemen. Cleo stopt nooit. Meer informatie over Cleo Integration Cloud

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Volledige EDI-softwareoplossingen, deskundige interne ondersteuning, meer dan 30 jaar ervaring in de EDI-industrie, volledige naleving van handelspartners.
1 EDI (electronic data interchange, elektronische gegevensuitwisseling) Source is al meer dan 30 jaar een toonaangevende leverancier van innovatieve EDI-softwareoplossingen en toegewijde interne ondersteuning. De toonaangevende EDI-software, EDI HQ, is nu nog krachtiger binnen het nieuwe HQXchange (HQX)-platform en creëert een enkele uitgebreide EDI-oplossing met ongeëvenaarde diepte en flexibiliteit. HQX bundelt EDI HQ, de zichtbaarheidsportal IntelligentXchange en de gegevenscoderingssoftware AS2 Complete met deskundige technische EDI-ondersteuning, alles in een handig abonnementmodel. Meer informatie over 1 EDI Source

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
De EDI Power Reader en EDI Power Tools Suite bieden eenvoudige EDI-conversie naar Excel voor Revenue Cycle Management.
Converteer HIPAA EDI-bestanden (electronic data interchange, elektronische gegevensuitwisseling) naar Excel-compatibele spreadsheets of door tabs gescheiden tekstbestanden. Filter, sorteer, rangschik, formatteer en exporteer records. Verhoog succesvolle claims, inkomsten en winst. Ideaal voor 835 bestanden, 837 bestanden, 277, 271, 834 bestanden en meer. Meer informatie over EDI Power Reader

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Celigo, gebouwd voor zowel IT-professionals als zakelijke gebruikers, verbindt en automatiseert processen met duizenden toepassingen.
Celigo, gebouwd voor zowel IT-professionals als zakelijke gebruikers, is het integratieplatform (iPaaS) van de volgende generatie dat processen met duizenden toepassingen moeiteloos verbindt en automatiseert. Het platform stelt gebruikers in staat om snel complexe integraties op schaal te bouwen, te beheren en over te dragen, waardoor minder IT-middelen nodig zijn en de totale eigendomskosten worden verlaagd. Meer informatie over Celigo Integrator.io

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Ontworpen voor de meest complexe uitdagingen op het gebied van integratie en het creëren van API's.
Jitterbit zet zich in om innovatie voor klanten te versnellen door de kracht van API's, integratie en kunstmatige intelligentie te combineren. Met behulp van het Jitterbit API-integratieplatform kunnen bedrijven snel SaaS-, lokale en cloudtoepassingen verbinden en kunstmatige intelligentie onmiddellijk in elk bedrijfsproces integreren. Met de intuïtieve technologie voor het maken van API's kunnen bedrijven bedrijfskritische toepassingen en gegevens hergebruiken om binnen enkele dagen, niet maanden, nieuwe aanbiedingen op de markt te brengen. Meer informatie over Jitterbit

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Conexiom is de complete oplossing waarmee je handmatige orderverwerking kunt uitschakelen. Een leverancier van echte automatisering.
Conexiom is een SaaS-platform dat de complete automatiseringsoplossing voor verkooporders levert waardoor je handmatige orderverwerking kunt uitschakelen. Conexiom heeft als leverancier een uniek aanbod van echte automatisering: 100% gegevensnauwkeurige, contactloze orderverwerking, waarbij alle bestellingen voor de complete oplossing worden geautomatiseerd. Fabrikanten en distributeurs gebruiken Conexiom om hun middelen opnieuw in te zetten voor activiteiten die de klantervaring verbeteren, een grotere winstgevendheid opleveren en de ordercyclustijd versnellen om hun concurrentievoordeel te behouden. Meer informatie over Conexiom

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
De toonaangevende leverancier van beheerde bestandsoverdrachtsoftware aan bedrijven en overheidsinstellingen in meer dan 54 landen wereldwijd.
JSCAPE MFT Server is een platformonafhankelijke beheerde bestandsoverdrachtserver die al je bestandsoverdrachtprocessen centraliseert in één eenvoudig te gebruiken toepassing. JSCAPE secure MFT Server ondersteunt alle belangrijke bestandsoverdrachtprotocollen, waaronder AS2, FTP/S, SFTP, SCP, HTTP/S, WebDAV en AFTP (Accelerated File Transfer Protocol). Meer informatie over JSCAPE

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Cloudgebaseerd, gegevensgestuurd en door mensen aangedreven. Het is een menselijke aanpak van EDI, e-commerce en systeemintegraties. En je supply chain wordt naadloos gemaakt.
Lingo, een SaaS-toepassing voor EDI- en e-commercetransacties, zorgt voor efficiëntie in de supply chain. Dit platform wordt ondersteund door uitstekende klantenondersteuning, biedt oplossingen op maat en kan integreren met ERP's zoals NetSuite, boekhoudsoftware zoals QuickBooks, WMS, 3PL's, online kanalen en FedEx en UPS. De oplossing is intuïtief en robuust en zal de naleving verbeteren en dure terugboekingen drastisch verminderen, terwijl het de naadloze transacties levert die je handelspartners verlangen. Meer informatie over eZCom EDI

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
België Lokaal product
Hoe ver zul je komen? Met Babelway is EDI sneller en eenvoudiger dan ooit. Boek een demo en ontdek het voor jezelf.
Babelway is ontstaan vanuit een vraag: waarom is EDI zo vreselijk complex? In het volgende decennium zijn gebruikers in staat gesteld om sneller en eenvoudiger verbindingen te leggen dan ooit tevoren. Met Babelway kunnen handelspartners de uitwisseling van zakelijke documenten in de cloud automatiseren via elk formaat (zoals X12, EDIFACT, pdf) en elk overdrachtsprotocol. Met de hoogst gewaardeerde beveiliging in de branche, realtime toegang tot je gegevens en zeer actieve ondersteuning is de enige vraag die nog overblijft: Hoe ver zul je komen? Meer informatie over Babelway

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
De firewall voor zakelijke inhoud van Accellion blokkeert de uitwisseling van vertrouwelijke informatie van ondernemingen.
De firewall voor zakelijke inhoud van Accellion helpt IT-managers de uitwisseling van vertrouwelijke informatie van ondernemingen met klanten, leveranciers en partners te blokkeren door zichtbaarheid en beveiliging te combineren via geïsoleerde communicatiekanalen van derden, waaronder beveiligde e-mail, beveiligd delen van bestanden, beveiligde mobiele apparaten, beveiligde webformulieren, beheerde bestandsoverdracht en beheerde SFTP-servers. Duizenden wereldwijde hoofden informatie en automatisering, en hoofden informatiebeveiliging vertrouwen op Accellion om hun organisaties bescherming, privacy en gemoedsrust te geven. Meer informatie over Kiteworks

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Oplossing voor beheerde bestandsoverdracht, EDI en toepassingsintegratie van de volgende generatie met ondersteuning voor beveiligde berichtenmogelijkheden zoals AS2.
ArcESB is krachtig genoeg om complexe EDI-uitdagingen op te lossen en flexibel genoeg om te schalen naarmate je behoeften evolueren. Het biedt alles wat je nodig hebt om bedrijfskritische processen eenvoudig te automatiseren. Functies zijn Drummond Certified AS2 sinds 2004, uitbreidbare beheerde bestandsoverdracht met beveiligde berichtencapaciteiten, waaronder SFTP, FTPS, FTP, OFTP en interactieve mapping en vertaling tussen EDIFACT, X12, IDoc (SAP), XML, JSON en CSV. ArcESB is volledig gratis voor gebruik door één partner. Meer informatie over CData Arc

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
Vrachtbeheersoftware voor verladers - SaaS. EDI/API-verbindingen met grote internationale en lokale logistieke bedrijven.
Vrachtbeheersoftware voor verladers - SaaS. Je hoeft je zendingen niet te zoeken in verschillende vervoerdersportals of e-mails. Alle transportinformatie, prijslijsten, vergelijking van prijzen en vervoertijden, berekening van CO2-uitstoot, tracking, vrachtdocumenten, statistieken en meldingen in één cloudgebaseerde slimme software (web-app en mobiele app). Kant-en-klare integraties van vervoerders - je hebt al je huidige vervoerders waar je mee wilt werken bij elkaar en je kunt er meer toevoegen op basis van je toekomstige behoeften. Zeer gebruiksvriendelijk. Meer informatie over Cargoson

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen
PPO EDI-service, web EDI-service, full service EDI en geïntegreerde services. Een daadwerkelijke totaaloplossing voor EDI en compliance!
Sinds 2002 biedt Spring een breed scala aan EDI-oplossingen. De PPO-service (Pay-per-Order, betalen-per-order) is de enige EDI-optie die gelijke waarde biedt aan detailhandelaren en leveranciers. PPO kan worden aangeboden omdat dit platform PortalApp heeft, het nieuwste en zeer efficiënte EDI-webportal, en omdat het een van de weinige platforms is met een oproepbaar full service team van EDI-experts om bestellingen voor je te verwerken, inclusief hanglabels en prijskaartjes. Met eindeloze integratieopties voor ERP (enterprise resource planning, bedrijfsmiddelenplanning)/WMS is dit een daadwerkelijke EDI-totaaloplossing. Meer informatie over EDI COMPLIANCE & EASY INTEGRATION

Functies

  • Archiveren en retentie
  • Rapportage en analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Integraties van derden
  • Databaseondersteuning
  • Uitzonderingenbeheer
  • Werkstroomplanner
  • Orderinvoer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Workflowbeheer
  • Meerdere gegevensbronnen

Kopersgids voor EDI-systemen

Wat zijn EDI-systemen?

EDI-systemen (Electronic Data Interchange)  helpen bedrijven gegevens en informatie uit te wisselen met hun handelspartners in een gestandaardiseerd, gestructureerd en papierloos formaat. De gegevens zijn in de vorm van documenten, zoals inkooporders, RFQ's (Request For Quotes), voorstellen, rekeningen en facturen. Elk type document heeft een gestandaardiseerde lay-out en inhoud die de informatie duidelijk weergeeft en gemakkelijk te begrijpen is voor alle betrokken partijen.

Wat zijn de voordelen van EDI-systemen?

EDI-systemen verbinden bedrijven met elkaar in de taak van het automatisch verzenden van gestructureerde gegevens, zonder enige handmatige tussenkomst. Dit zijn een aantal van de belangrijkste voordelen van het gebruik van de software:

  • Stroomlijnt je proces: EDI-systemen automatiseren het proces van het uitwisselen van documenten tussen de belangrijkste belanghebbenden, wat leidt tot een snellere levering en verwerking van informatie. Dit bespaart veel tijd die anders verspild zou worden aan het handmatig controleren en delen van documenten.
  • Verbetert de informatiestroom: het verzenden en ontvangen van gegevens in een gestructureerd formaat voorkomt handmatige gegevensinvoer, de kans op onnauwkeurige gegevens en verlies of beschadiging van documenten. De stroom van nauwkeurige informatie helpt bedrijven om hun processen soepel uit te voeren en het werk op tijd gedaan te krijgen.
  • Bespaart kosten: alle transacties in de software zijn elektronisch, waardoor er geen kosten meer zijn voor afdrukken, archivering, reproductie, opslag en port. EDI-software kan bedrijven de hoge boetes besparen die worden opgelegd als ze een cruciaal papieren document kwijtraken. Het voorkomt ook eventuele geschillen tussen partners als gevolg van een onleesbaar handschrift.

Welke algemene functies hebben EDI-systemen?

  • AS2-capaciteit: het overdragen van gegevens tussen twee servers over het internet met behulp van digitale certificaten en encryptietechnieken om de gegevens te beveiligen.
  • Vertaling gegevensformaat: het vertalen van de gecodeerde EDI-formaten naar werkbare formaten die gebruikers kunnen bewerken.
  • Meerdere berichtenformaten: het communiceren van berichten in meerdere formaten, inclusief sectorspecifieke standaarden zoals EDIFACT, HL7 en X12.
  • Waarschuwingen/meldingen: het instellen van waarschuwingen voor belangrijke mijlpalen en activiteiten en het krijgen van direct bericht via e-mail of sms.
  • Databaseondersteuning: het ondersteunen van gegevensoverdracht en -extractie in verschillende databases, zoals MySQL en Oracle.
  • Documentarchivering: het comprimeren en opslaan van zelden gebruikte documenten in een opslagplaats voor toekomstig gebruik.
  • Uitzonderingsbeheer: het zorgen voor regelgebaseerde workflows om niet-conforme EDI-transacties te verwerken.
  • Externe integraties: het aansluiten van de toepassing op bestaande tools van derden om de gegevensuitwisseling te verbeteren.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van EDI-systemen?

  • In-house versus uitbestede EDI: EDI-systemen kunnen te duur zijn voor sommige kleine en middelgrote bedrijven, omdat er speciaal IT-personeel voor nodig is om het efficiënt te laten werken. Uitbestede of beheerde EDI is een nieuw en opkomend concept op dit gebied. Een beheerde EDI-dienstverlener vraagt een startbedrag en berekent vervolgens een klein bedrag op basis van het aantal te delen documenten. Dit model is geschikt voor kleine bedrijven die slechts een paar documenten per dag delen. Het is aan te raden om je huidige en toekomstige EDI-vraag te beoordelen voordat je beslist of je het aan een derde partij wilt uitbesteden of niet.
  • Niveau van integratie: EDI-systemen moeten een wisselwerking aangaan met andere software om gegevens te importeren/exporteren. Neem contact op met de leverancier om er zeker van te zijn dat de oplossing integreert met de systemen van je bedrijf en je zakenpartners. De oplossing moet ook flexibel genoeg zijn om te integreren met alle toekomstige toepassingen die je van plan bent te gebruiken.
  • Gegevensbeveiligingsnormen: EDI-systemen worden veel gebruikt voor de overdracht van gevoelige documenten tussen bedrijven. Daarom is het van cruciaal belang om de veiligheidsnormen van de verkoper te controleren. Zorg ervoor dat de software voldoet aan de nieuwste beveiligingsstandaarden en dat het de gegevens tijdens het transport en in rust versleutelt.
  • Gezondheidszorg, logistiek zullen toonaangevend zijn bij de implementatie van EDI: Wayne Marshall, VP Professional Services en ISO, EDI Staffing, denkt dat EDI niet snel zal verdwijnen. Hij merkte op dat EDI zelfs na 40 jaar nog steeds groeit, en dat het ook in de gezondheidszorg en de logistieke sector zal blijven bestaan. Het is te verwachten dat de EDI-markt de komende jaren zal blijven groeien.
  • Vraag naar EDI zal groeien onder kleine bedrijven: tot een paar jaar geleden werden kleine bedrijven belast met het implementeren van dure EDI-tools om aan de eisen van hun ondernemingspartners te voldoen. Maar met SaaS-gebaseerde EDI-systemen kunnen kleine en middelgrote bedrijven met een klein budget ook aan de eisen van gegevensuitwisseling voldoen. Deze software is niet alleen goedkoop, maar biedt ook verschillende voordelen, zoals een lagere investering in infrastructuur en 24x7 databack-up. Bedrijven melden een verbeterde kwaliteit en betrouwbaarheid van de gegevensuitwisseling en lagere kosten na de migratie van hun eigen EDI-software naar het SaaS-model.