Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Kennismanagement software

Knowledge management tools bieden manieren om het nut van intellectueel kapitaal en immateriële activa te optimaliseren. Dat wordt gedaan door institutionele kennis in een meetbaar formaat vast te leggen, te behouden en te ordenen. Met kennismanagement systemen kunnen succesvolle strategieën worden overgedragen en gekopieerd binnen een organisatie. De implementatie kan intern gericht zijn op sneller leren, het creëren van nieuwe kennis en innovatie of extern gericht zijn, waardoor een zelfsturend servicetraject voor klanten ontstaat. Gebruik Capterra om de juiste knowledge management software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: BI-tools en DMS-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Kennismanagement software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

178 resultaten

Confluence maakt informatie toegankelijk voor je hele organisatie. Gebruik het om alle belangrijke gegevens en updates vast te leggen en te bewaren. Meer informatie over Confluence
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Groepeer gerelateerde pagina's samen in een speciale ruimte voor je werk, je team of multifunctionele projecten zodat alle informatie eenvoudig te vinden is. De krachtige zoekmachine en paginabomen van Confluence zorgen ervoor dat je altijd de juiste content kunt vinden wanneer je dit nodig hebt. Met de juiste kennis binnen handbereik kun je samenwerken en werk creëren, herzien en afronden, allemaal op één plek. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
IT-servicemanagementoplossing die een gebruiksklare ITSM-tool combineert met interne experts – hier om service mogelijk te maken sinds 1993. Meer informatie over TOPdesk
TOPdesk is de enige ITSM-tool die een snelle implementatie combineert met persoonlijke begeleiding. Begin met gebruiksvriendelijke functies en best practices om tickets te beheren, assets te volgen en kennis te delen, zodat je eindgebruikers elke dag 5-sterren service ervaren. Dankzij onze stapsgewijze aanpak kunnen zelfs drukke serviceteams de chaos overwinnen en tijd vinden voor verbeteringen. Je hebt geen programmeerexpert nodig om de tool te onderhouden – beloofd. Meer hulp nodig? Onze 900 interne specialisten zijn slechts een telefoontje verwijderd. Meer informatie over TOPdesk

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Dit klantenserviceplatform geeft elke servicemedewerker innovatieve tools en gebundelde gegevens. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
Lever goede service en een flexibele medewerkerservaring vanaf elke locatie. Geef medewerkers een holistisch beeld van elke klant, of ze nu in het contactcenter zijn of op afstand werken. Optimaliseer en breid je service uit door gebruik te maken van AI en door populaire ondersteuningskanalen, zoals telefoon, berichten en chat, rechtstreeks te integreren in de werkruimte van de medewerker. Los zaken sneller op door geautomatiseerde processen te combineren met eenvoudige toegang tot de volledige details, context en geschiedenis van elke zaak en klantinteractie. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Guru is een oplossing voor kennisbeheer die teams de kennis geeft die ze nodig hebben om hun werk te doen, waar en wanneer ze die nodig hebben. Meer informatie over Guru
Guru is een oplossing voor kennisbeheer die teams de kennis geeft die ze nodig hebben om hun werk te doen, waar en wanneer ze die nodig hebben. Door middel van integraties met Google Chrome, Slack en meer brengt Guru kennisbeheer rechtstreeks naar werkstromen, waardoor het wisselen van context en de afleidingen die voorheen nodig waren om belangrijke kennis te lokaliseren, worden geëlimineerd. Guru maakt het gemakkelijk voor experts om informatie te documenteren en democratiseren, waardoor "schoudertikken" afnemen en je hele team gefocust en productief blijft. Meer informatie over Guru

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is de plek waar samenwerking plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Krijg de vrijheid om je eigen verbluffende website voor e-commerce te maken, precies zoals jij het wilt – en helemaal gratis.
Maak gratis een aantrekkelijke, professionele website met de website-ontwerpfunctie van Wix. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop je je site kunt bouwen: Wix Artificial Design Intelligence, Wix Editor en Wix Code. Deze oplossing is geschikt voor iedereen, of je nu voor het eerst een site bouwt of al een echte pro bent. Met Wix ADI bouw je een unieke site met professionele tekst, afbeeldingen en meer. Wix Editor geeft je ontwerpvrijheid met geavanceerde functionaliteit en eenvoudig slepen en neerzetten. En met Wix Code kun je een ultramoderne website en apps creëren. Meer informatie over Wix

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards.
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards. Meer informatie over Microsoft SharePoint

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Creëer een dynamische informatiedatabase waaraan je hele team kan bijdragen terwijl ze werken met flexibele kennisbeheersoftware.
Creëer een dynamische informatiedatabase waaraan je hele team kan bijdragen terwijl ze werken met flexibele kennisbeheersoftware. Op die manier gaat belangrijk materiaal nooit verloren wanneer mensen naar een ander team verhuizen of een andere functie krijgen, en zijn je teamrichtlijnen en ondersteuningsdocumenten altijd up-to-date. Vervolgens kun je moeiteloos door je kennisbank navigeren met aangepaste statussen, hashtags en filters om binnen enkele seconden precies te vinden wat je nodig hebt. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Zendesk bouwt kennisbeheer- en helpdesksoftware voor betere klantenrelaties.
Zendesk bouwt kennisbeheer- en helpdesksoftware voor betere klantenrelaties. De producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Het verbetert de communicatie en doorgrondt enorme hoeveelheden gegevens. Bovenal werkt het samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
De kennisbank van Freshdesk helpt klanten om zelf antwoorden te vinden en stelt agenten in staat om meer vragen van klanten efficiënt af te handelen. Een aantal van de belangrijkste capaciteiten omvatten het maken van inhoud in meerdere talen, het beheren van inhoud in bulk om tijd te besparen, het gebruik van filters om aan specifieke inhoud te werken en het opzetten van een solide goedkeuringsproces. Je kunt ook de door AI aangedreven bots gebruiken om klanten te helpen relevante antwoorden te vinden terwijl ze betrokken blijven. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Notion is kennisbeheersoftware die je wiki, notities en projecten in één tool aan elkaar koppelt.
Notion is kennisbeheersoftware die je wiki, notities en projecten in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Zoho Desk is een klantenservice software waarmee u een SEO vriendelijke, meertalige en multi-brand kennisbank kunt creëren.
Zoho Desk is een web-based klantenservice software. Het helpt u een kennisbank van informatieve artikelen en FAQ's op uw website en app te embedden voor snellere antwoorden en minder klachtentickets. Met Zoho Desk kunt u voor elk van uw merken een SEO vriendelijke, meertalige en multi-brand kennisbank creëren. Dit bespaart uw team werk aan het beantwoorden van eenvoudige vragen, en laat meer tijd over om klanten met lastige problemen te helpen. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Begin gratis met LiveAgent en bied uitstekende klantenservice met de ultieme helpdeskoplossing voor bedrijven van elke omvang.
LiveAgent is een compleet kennisbeheersysteem dat een volledig uitgeruste kennisbank voor klanten levert. Met de klantenkennisbank kunnen klanten snel antwoorden vinden zonder tickets in te dienen. Verminder wachttijden van klanten, de werkdruk van je medewerkers en de tijd die wordt besteed aan het oplossen van tickets. LiveAgent maakt het bieden van klantenservice van wereldklasse eenvoudig. Begin vandaag nog met je gratis proefversie, geen creditcard vereist. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Bitrix24 is een toonaangevend gratis platform voor sociaal kennisbeheer en samenwerking dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt.
Bitrix24 is een toonaangevend gratis platform voor sociaal kennisbeheer en samenwerking dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Beschikbaar in de cloud en als lokale versie met open source-code toegang. Deel en bespreek ideeën, beheer kennis en projecten en doe meer met Bitrix24. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk.
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk. Maak contact met mensen in je organisatie om sneller betere beslissingen te nemen. Laat alle werknemers weten wat er van dag tot dag gebeurt en bouw voort op het werk van anderen. Medewerkers kunnen groepen aanmaken die relevant zijn voor het werk en andere interesses, en documenten of foto's in context houden terwijl ze de zaken nog steeds online bespreken. Meer informatie over Microsoft Viva Engage

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Versnel je IT-proces door een kennisbank voor je servicedesksoftware te gebruiken en te creëren.
Ondanks de publieke opinie is het leven van een servicedeskmedewerker zo saai als maar kan. Een ondersteuningsmedewerker brengt het grootste deel van zijn/haar tijd door met het steeds beantwoorden van dezelfde vragen. Stel je voor dat je de vraag "Hoe stel ik mijn wachtwoord opnieuw in?" vijftig keer per dag moet beantwoorden; niet alleen maakt dit hun leven ongelooflijk eentonig, maar de eindgebruiker moet ook wachten op een antwoord op een probleem of vraag dat met de juiste handleiding in een oogwenk opgelost zou kunnen worden. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Samanage is het IT-helpdeskplatform met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen: lees wat de klanten zeggen!
Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes. Meer informatie over SolarWinds Service Desk

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Aha! Knowledge is de AI-aangedreven productinformatiehub: deel al je documenten op een centrale plek.
Aha! Knowledge is de AI-aangedreven productinformatiehub. Creëer interne wiki's en productkennisbanken om eenvoudig belangrijke documenten te delen met collega's en klanten. De oplossing bevat ook ingebouwde whiteboardcapaciteiten, zodat je visuele diagrammen kunt toevoegen. Gebruik AI om snel hoogwaardige content op te stellen en kies uit meer dan 100 vakkundig gemaakte sjablonen voor elk aspect van productontwikkeling - of maak je eigen sjablonen - om informatie op een consistente manier vast te leggen. Gebruik Aha! Knowledge als een naadloos geïntegreerd onderdeel van Aha! Roadmaps om al je productinformatie samen met je strategische plannen te documenteren. Meer informatie over Aha!

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
De eenvoudigste manier om je team te trainen en te laten groeien. Met Trainual hoef je niet langer na te denken over je bedrijf.
Eenvoudige, schaalbare online trainingshandleidingen voor snelgroeiende bedrijven. Je kunt op één plek processen, beleidsregels, rollen en verantwoordelijkheden documenteren, vervolgens de onboarding en training automatiseren, en tegelijkertijd een basis ontwikkelen om sneller te schalen. Ideaal voor bedrijven met meer dan 10-500 werknemers die systemen en processen willen documenteren, stapsgewijze workflows definiëren, grijze gebieden tussen rollen elimineren en ervoor zorgen dat training elke keer consistent wordt uitgevoerd. Meer informatie over Trainual

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard.
De helpdesk van SysAid biedt één plaats en dashboard om al je IT-ondersteuning te beheren. Je vindt alle benodigdheden die je nodig hebt op één plaats, waaronder een krachtige tool voor ticketbeheer, IT-activabeheer, selfserviceportal en meer. Implementeer vandaag nog eenvoudig en snel je aanpasbare helpdesk vanuit de cloud of downloadbare on-premise-software. SysAid heeft meer dan 15 jaar ervaring, en heeft wereldwijd al meer dan 100k admins geholpen. Download nu een gratis proefversie of neem contact op om te zien wat SysAid voor jou kan betekenen. Meer informatie over SysAid

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Alles-in-één platform voor bedrijfsactiviteiten dat alle essentiële tools voor het beheer van projecten, taken, financiën en ook klantrelatiebeheer bevat.
Alles-in-één platform voor bedrijfsactiviteiten dat alle essentiële tools voor het beheer van projecten, taken, financiën en ook klantrelatiebeheer bevat. Flowlu geeft je een diepgaand overzicht van alles wat er in je bedrijf speelt. De tools laten je weten wat je medewerkers doen en welke problemen ze ondervinden. Je kunt elk onderdeel van je bedrijf bijhouden, van de tijd die door je team wordt besteed en hun werklast tot de totale kosten en facturen voor klanten. Meer informatie over Flowlu

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Connecteam's alles-in-één app is krachtig en eenvoudig in gebruik en biedt taakplanning met GPS-statusupdates, ploegendienstnotities en meer.
Plan taken en houd de tijd bij met Connecteam's alles-in-één app die zowel krachtig als gebruiksvriendelijk is, en speciaal is ontworpen en gebouwd voor medewerkers zonder bureau. Planning omvat geavanceerde mogelijkheden zoals verzending met slepen-en-neerzetten-functie, privé of ploegendiensten, uploaden van ploegendiensten via Excel en nog veel meer om je planningervaring snel, gemakkelijk en productief te maken. Geniet ook van de enige echte ploegensamenwerking met GPS-statusupdates, notities en geïntegreerde chat. Vanaf slechts $ 29/maand voor maximaal 200 gebruikers. Meer informatie over Connecteam

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Jolt is app-gebaseerde software die wordt gebruikt om de dagelijkse activiteiten en uurloonwerknemers te beheren, en realtime feedback te geven aan eigenaren en managers.
Jolt is app-gebaseerde software die wordt gebruikt om de dagelijkse activiteiten te beheren van merken zoals Chick-fil-A, LEGOLAND en Regal Cinemas. Jolt is internationaal toonaangevend op het gebied van taakbeheer en geeft realtime feedback van elke locatie aan managers en eigenaren. Het volledige pakket omvat een trainingsbibliotheek, schemabouwer op basis van slepen en neerzetten, meldingen via e-mail en sms, een tijdklok met gezichtsdetectie en meer. Meer informatie over Jolt

Functies

  • Catalogiseren/categoriseren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums

Kopersgids voor Kennismanagement software

Wat is kennismanagement software?

Kennismanagement software is een gecentraliseerde, doorzoekbare opslagplaats voor digitale documenten, zoals PDF, docs, spreadsheets, presentaties, audio en video. Het stelt gebruikers in staat om zakelijke informatie, strategieën en ideeën vast te leggen, te bewaren, te organiseren en te delen. Het biedt een self-serviceportal voor het intern en extern delen van informatie met klanten of opdrachtgevers.

Organisaties kunnen de software gebruiken voor verschillende activiteiten, zoals training, het aanleren van best practices voor processen en projecten en het opstellen van FAQ's.

De voordelen van kennismanagement software

Kennismanagement software stelt organisaties in staat om de kennis die medewerkers met tijd en ervaring hebben opgedaan te behouden en te delen met anderen. Hieronder volgt een lijst van de voordelen van het gebruik van deze software:

  • Verbeteren van training van werknemers: de oplossing helpt bedrijven bij het documenteren van informatie, zoals sectorkennis, vaardigheden van werknemers en best practices. Het opslaan van deze gegevens op een self-serviceportal maakt het gemakkelijk voor werknemers om te leren van collega's en sectorleiders. De tool kan ook snel nieuwe medewerkers onboarden, omdat zij dan over alle trainingsmiddelen beschikken.
  • Versnellen van de toegang tot informatie: de uitgebreide kennisbank maakt het medewerkers gemakkelijk om snel een antwoord te vinden op hun vragen. De database kan ook gedeeld worden met klanten en opdrachtgevers in de vorm van een FAQ-portaal. De software zorgt ervoor dat de antwoorden consistent en accuraat zijn en dat de reactietijd kort is.
  • Efficiëntere probleemoplossing: de software maakt het mogelijk om trends in de problemen/vragen van klanten en medewerkers te volgen en te monitoren. Deze trends kunnen helpen problemen te elimineren, waardoor er uiteindelijk op de lange termijn tijd en geld wordt bespaard.

Algemene functies van kennismanagement software

  • Kennisbasisbeheer: het aanmaken en opslaan van documenten in een gecentraliseerde database die werkt als een georganiseerde opslagplaats voor het ophalen van kennis.
  • Zoeken in volledige tekst: het zoeken naar specifieke trefwoorden in hele documenten, niet alleen in beperkte delen.
  • Toegangscontroles: het definiëren van toegangsniveaus voor verschillende bestanden en mappen. Wijs verschillende machtigingen toe aan gebruikers binnen de organisatie.
  • Catalogiseren: het indelen van documenten op basis van vergelijkbare tags en trefwoorden.
  • Samenwerking: het samenwerken aan projecten door realtime informatie te delen met collega's.
  • Contentbeheer: het creëren, leveren en beheren van informatie in meerdere formaten, binnen een collaboratieve omgeving.
  • Discussieborden: het stellen van vragen en delen van ideeën via online forums of groepen.
  • Self-serviceportal: het verkrijgen van toegang tot de kennisbank, discussieborden en ondersteunende tools, zoals een berichtendienst en een tickettracker, op één enkel platform.
  • Tekstbewerking: het in staat stellen van gebruikers om teksten te bewerken vanuit de toepassing via een ingebouwde editor.

Overwegingen bij de aankoop van kennismanagement software

  • Bedrijfsdoelstellingen op elkaar afstemmen: elke leverancier biedt verschillende functies voor verschillende zakelijke behoeften. Sommige oplossingen zijn ontworpen als helpdesk voor de klant, terwijl andere zijn ontworpen als hulpmiddel voor samenwerking bij het beheren van ideeën en projecten. Maak alvorens een oplossing aan te schaffen een lijst van de zakelijke behoeften en stem deze af op de functies van de software. Maak ook een roadmap om de software te integreren in de processen en informatiesystemen.
  • Het waarborgen van gegevensbeveiliging en privacy: dit is van vitaal belang, dus controleer waar de gegevens worden gehost en welke veiligheidsmaatregelen nodig zijn om ze te beschermen. Er kan ook voor gekozen worden om in de cloud te implementeren (waar de gegevens worden gehost op servers van derden/leveranciers) of on-premises (gehost op eigen servers). Bekijk de maatregelen voor beide opties en beoordeel welke optie bij het bedrijf past. Controleer ook of de beveiligingsleverancier voldoet aan de eisen van de certificering.
  • Beoordelen van de totale softwarekosten: de prijs van de software varieert van gratis tot een paar honderd dollar. Om te voorkomen dat er te veel wordt betaald voor of te weinig gebruik wordt gemaakt van de software, moet ervoor gezorgd worden dat het gekozen tariefplan alle functies bevat om aan de basisbehoeften te voldoen. Het is mogelijk dat sommige van de geavanceerde functies of de volledige suite niet nodig zijn, waardoor de softwarekosten lager uitvallen. Maak ook gebruik van de gratis proefversies en demo's om de oplossingen die op de shortlist staan beter te kunnen beoordelen.
  • Gebruik van AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) vergroten om informatie te filteren: aanbieders van kennismanagement software maken gebruik van AI om content per categorie te autotaggen, waardoor het indexeren van de zoekresultaten efficiënter wordt. Ze gebruiken ook AI om automatisch content aan te bevelen wanneer gebruikers vragen in de ingebouwde zoekbalk, live chat of e-mail typen. Dit helpt ze om op het juiste moment relevante informatie te ontdekken.
  • Compatibiliteit met mobiele apparaten: zestig procent van de werknemers gebruikt mobiele apps voor werkgerelateerde taken en 71 procent besteedt meer dan twee uur per week aan het raadplegen van bedrijfsinformatie op mobiele telefoons. Op basis van deze trend bieden leveranciers van kennismanagement software mobiele apps voor Android- en iOS-apparaten aan, om ervoor te zorgen dat gebruikers toegang hebben tot informatie op smartphones zonder daarbij compromissen te hoeven sluiten.