Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Kennismanagement software

Knowledge management tools bieden manieren om het nut van intellectueel kapitaal en immateriële activa te optimaliseren. Dat wordt gedaan door institutionele kennis in een meetbaar formaat vast te leggen, te behouden en te ordenen. Met kennismanagement systemen kunnen succesvolle strategieën worden overgedragen en gekopieerd binnen een organisatie. De implementatie kan intern gericht zijn op sneller leren, het creëren van nieuwe kennis en innovatie of extern gericht zijn, waardoor een zelfsturend servicetraject voor klanten ontstaat. Gebruik Capterra om de juiste knowledge management software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: BI-tools en DMS-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Kennismanagement software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven
183 resultaten
Confluence maakt informatie toegankelijk voor je hele organisatie. Gebruik het om alle belangrijke gegevens en updates vast te leggen en te bewaren. Meer informatie over Confluence
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Groepeer gerelateerde pagina's samen in een speciale ruimte voor je werk, je team of multifunctionele projecten zodat alle informatie eenvoudig te vinden is. De krachtige zoekmachine en paginabomen van Confluence zorgen ervoor dat je altijd de juiste content kunt vinden wanneer je dit nodig hebt. Met de juiste kennis binnen handbereik kun je samenwerken en werk creëren, herzien en afronden, allemaal op één plek. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Kennisbanksoftware ontworpen om ondersteuning te verminderen. Volledig aan te passen aan je merk, inclusief analytics, Instant Intelligent Search, meerdere talen. Meer informatie over Helpjuice
Helpjuice is HET kennisbankplatform dat door duizenden bedrijven wordt gebruikt om ondersteuning te verminderen en kennis intern te delen. - Volledig aan te passen aan je merk, en je wordt zelfs geholpen met het aanpassen van de kennisbank zodat hij tot in de puntjes perfect is. Zeg vaarwel tegen KB's die niet echt voelen alsof ze van jou zijn. - Instant Intelligent Search levert de JUISTE resultaten op bij de eerste keer typen. - Geavanceerde analyses geven je het juiste inzicht in je KB en hoe je dit kunt verbeteren. - Andere functies zijn bijvoorbeeld meertalig, SSO, aangepast domein, API. Meer informatie over Helpjuice

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
IT-servicemanagementoplossing die een gebruiksklare ITSM-tool combineert met interne experts – hier om service mogelijk te maken sinds 1993. Meer informatie over TOPdesk
TOPdesk is de enige ITSM-tool die een snelle implementatie combineert met persoonlijke begeleiding. Begin met gebruiksvriendelijke functies en best practices om tickets te beheren, assets te volgen en kennis te delen, zodat je eindgebruikers elke dag 5-sterren service ervaren. Dankzij onze stapsgewijze aanpak kunnen zelfs drukke serviceteams de chaos overwinnen en tijd vinden voor verbeteringen. Je hebt geen programmeerexpert nodig om de tool te onderhouden – beloofd. Meer hulp nodig? Onze 900 interne specialisten zijn slechts een telefoontje verwijderd. Meer informatie over TOPdesk

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Guru is een oplossing voor kennisbeheer die teams de kennis geeft die ze nodig hebben om hun werk te doen, waar en wanneer ze die nodig hebben. Meer informatie over Guru
Guru is een oplossing voor kennisbeheer die teams de kennis geeft die ze nodig hebben om hun werk te doen, waar en wanneer ze die nodig hebben. Door middel van integraties met Google Chrome, Slack en meer brengt Guru kennisbeheer rechtstreeks naar werkstromen, waardoor het wisselen van context en de afleidingen die voorheen nodig waren om belangrijke kennis te lokaliseren, worden geëlimineerd. Guru maakt het gemakkelijk voor experts om informatie te documenteren en democratiseren, waardoor "schoudertikken" afnemen en je hele team gefocust en productief blijft. Meer informatie over Guru

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
België Lokaal product
Het product biedt een kennisuitwisselingsplatform dat organisaties helpt bij het omzetten van ruis naar kennis. Meer informatie over Elium
Elium is een platform voor kennisuitwisseling dat je helpt bij het vastleggen, organiseren en communiceren op de digitale werkplek. Het is zowel een web-SaaS als een mobiele oplossing. Het verbindt mensen en kennis zodat kennis over de bedrijfssilo's heen tot bloei kan komen. Het platform maakt naadloze samenwerking mogelijk, waarbij dubbel werk wordt voorkomen en de gemeenschappen worden betrokken, waardoor kennisuitwisseling en collectief leren wordt gestimuleerd. Talent- en kennisstromen overstijgen bedrijfs- en geografische grenzen. Meer informatie over Elium

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
SOP Plugin is een gespecialiseerde WordPress-plugin voor het maken, organiseren en beheren van Standard Operating Procedures (SOP's). Meer informatie over SOP Plugin
SOP Plugin van Zupría is een speciale oplossing voor het efficiënt beheren van standaard werkprocedures (SOP's). Als WordPress plugin integreert de oplossing naadloos met de site van een bedrijf en biedt ze een gebruiksvriendelijke manier om SOP's te digitaliseren en te organiseren. Indien nodig kan deze oplossing helpen bij het opzetten van een basis WordPress-site. Met SOP Plugin kan je het volgende: Ontwerp SOP's met aanpasbare sjablonen die geschikt zijn voor elke sector. Categoriseer procedures en wijs ze toe aan afdelingen. Waarschuw medewerkers direct over nieuwe of herziene procedures. Volg wijzigingen en werknemersactiviteiten. Gebruik dynamische, op boomlogica gebaseerde workflows. Exporteer SOP's moeiteloos voor rapportage of naleving. De hoofdfuncties zijn automatische updatemeldingen, een geavanceerde zoekfunctie, het volgen van de acceptatie van procedures en samenwerking binnen het team door middel van door het team voorgestelde bewerkingen. Deze plugin verhoogt de consistentie van de processen, vermindert fouten, versnelt training en verbetert de algehele efficiëntie van het bedrijf. Meer informatie over SOP Plugin

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Een database voor het opslaan en zoeken naar geleerde lessen en beste praktijken. Meer informatie over Lessons Learned Database
Heb je ooit een nabespreking van acties, debriefing of andere samenvatting van een belangrijk project, evenement of training bijgewoond en je afgevraagd hoe de belangrijke lessen en beste praktijken werden vastgelegd en beschikbaar gemaakt voor gebruik in de toekomst? Meestal gaat deze informatie verloren zodra de vergadering voorbij is, of het wordt nooit meer herinnerd voor toekomstig gebruik. De Solutions Lessons Learned Database van Secutor biedt een opslagplaats waarin deze kennis kan worden vastgelegd en bijgehouden voor toekomstig gebruik. Meer informatie over Lessons Learned Database

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Flexibele en configureerbare out-of-the-box kennismanagementsoftware voor kennisuitwisseling van interne medewerkers of klantenondersteuning. Meer informatie over Universal Knowledge
Universal Knowledge van KPS biedt uitgebreide functionaliteiten voor contentverzameling, zoekopdrachten, samenwerking en inzichten, zodat interne medewerkers en klantgerichte organisaties de productiviteit aanzienlijk kunnen verhogen. Zoeken in natuurlijke taal, geavanceerde contentcreatie en moderatieprocessen worden gecombineerd met een hoog niveau van inzicht om ervoor te zorgen dat je kennis op een centrale plaats beheerd kan worden met minimale administratiekosten. Beschikbaar in een SaaS- of lokaal model. Meer informatie over Universal Knowledge

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Het toonaangevende alles-in-één platform voor kennisbeheer en intranet, ontworpen voor bedrijven die werken met de G Suite van Google. Meer informatie over Happeo
Het alles-in-één platform voor kennis en samenwerking op intranet, speciaal ontworpen voor middelgrote en grote bedrijven die werken met de G Suite van Google. Het platform combineert intranet, samenwerking en sociale netwerken in één uniforme oplossing en wordt gebruikt door meer dan 300.000 mensen wereldwijd om de waarde van medewerkersbetrokkenheid te benutten. Happeo is bekroond vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid, de beste werkplekintegratie en het moeiteloze implementatieproces. Bekijk de volledige demovideo of start een gratis proefversie! Meer informatie over Happeo

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Met het bekroonde beveiligde platform kun je 30% meer uitwisselen met je 250+ medewerkers die niet aan een bureau werken. Maak slimmer verbinding met Speakap. Meer informatie over Speakap
Speakap is een bekroond beveiligd en privé platform waarmee jij je kunt verbinden met je meer dan 250 medewerkers die niet aan een bureau werken. Door het delen van campagnes, best practices en resultaten tussen verschillende locaties zien klanten een gemiddelde omzetstijging van 10% sinds de invoering van Speakap. Het product wordt gebruikt door 350+ klanten in 27 landen, waaronder Marriott Hotels, G-Star, Hudson's Bay, Suitsupply en Mars. Met aangepaste integraties kun je jouw merk versterken met je eigen app. Met een succespercentage van 100% voor implementatie kun je slimmer verbinding maken via Speakap. Meer informatie over Speakap

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Alfeo is een oplossing voor kennisbeheer waarmee bedrijven relevante informatie aan het licht kunnen brengen. Meer informatie over Syracuse
Bovendien is in het tijdperk van de overtollige hoeveelheid van informatie de belangrijkste expertise en kennis van werknemers moeilijk te benutten en wordt het in feite zeer veranderlijk. Hoewel deze kennis talrijk, ongelijksoortig, inherent aan elk beroep en vaak impliciet en niet-geformaliseerd is, vertegenwoordigt de kennis een onschatbare waarde voor de organisatie. Hoe kun je voorkomen dat deze essentiële informatie voor je organisatie verloren gaat, omdat deze niet is vastgelegd en geformaliseerd, of omdat je experts het bedrijf hebben verlaten? Hoe kun je tijd besparen bij de overdracht van bedrijfskennis, zelfs wanneer nieuwe werknemers arriveren? Hoe kun je de feedback van je experts benutten om je projecten flexibeler te maken? Kennisbeheer is een krachtige hefboom voor het optimaliseren van productie en innovatie, en om concurrerend te blijven. Syracuse Knowledge Management van Alfeo biedt je de tools die je nodig hebt voor je KM-aanpak. . Meer informatie over Syracuse

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is de plek waar samenwerking plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Krijg de vrijheid om je eigen verbluffende website voor e-commerce te maken, precies zoals jij het wilt – en helemaal gratis.
Maak gratis een aantrekkelijke, professionele website met de website-ontwerpfunctie van Wix. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop je je site kunt bouwen: Wix Artificial Design Intelligence, Wix Editor en Wix Code. Deze oplossing is geschikt voor iedereen, of je nu voor het eerst een site bouwt of al een echte pro bent. Met Wix ADI bouw je een unieke site met professionele tekst, afbeeldingen en meer. Wix Editor geeft je ontwerpvrijheid met geavanceerde functionaliteit en eenvoudig slepen en neerzetten. En met Wix Code kun je een ultramoderne website en apps creëren. Meer informatie over Wix

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Creëer een dynamische informatiedatabase waaraan je hele team kan bijdragen terwijl ze werken met flexibele kennisbeheersoftware.
Creëer een dynamische informatiedatabase waaraan je hele team kan bijdragen terwijl ze werken met flexibele kennisbeheersoftware. Op die manier gaat belangrijk materiaal nooit verloren wanneer mensen naar een ander team verhuizen of een andere functie krijgen, en zijn je teamrichtlijnen en ondersteuningsdocumenten altijd up-to-date. Vervolgens kun je moeiteloos door je kennisbank navigeren met aangepaste statussen, hashtags en filters om binnen enkele seconden precies te vinden wat je nodig hebt. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards.
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards. Meer informatie over Microsoft SharePoint

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Zendesk bouwt kennisbeheer- en helpdesksoftware voor betere klantenrelaties.
Zendesk bouwt kennisbeheer- en helpdesksoftware voor betere klantenrelaties. De producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Het verbetert de communicatie en doorgrondt enorme hoeveelheden gegevens. Bovenal werkt het samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
De kennisbank van Freshdesk helpt klanten om zelf antwoorden te vinden en stelt agenten in staat om meer vragen van klanten efficiënt af te handelen. Een aantal van de belangrijkste capaciteiten omvatten het maken van inhoud in meerdere talen, het beheren van inhoud in bulk om tijd te besparen, het gebruik van filters om aan specifieke inhoud te werken en het opzetten van een solide goedkeuringsproces. Je kunt ook de door AI aangedreven bots gebruiken om klanten te helpen relevante antwoorden te vinden terwijl ze betrokken blijven. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Notion is kennisbeheersoftware die je wiki, notities en projecten in één tool aan elkaar koppelt.
Notion is kennisbeheersoftware die je wiki, notities en projecten in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Zoho Desk is een klantenservice software waarmee u een SEO vriendelijke, meertalige en multi-brand kennisbank kunt creëren.
Zoho Desk is een web-based klantenservice software. Het helpt u een kennisbank van informatieve artikelen en FAQ's op uw website en app te embedden voor snellere antwoorden en minder klachtentickets. Met Zoho Desk kunt u voor elk van uw merken een SEO vriendelijke, meertalige en multi-brand kennisbank creëren. Dit bespaart uw team werk aan het beantwoorden van eenvoudige vragen, en laat meer tijd over om klanten met lastige problemen te helpen. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Begin gratis met LiveAgent en bied uitstekende klantenservice met de ultieme helpdeskoplossing voor bedrijven van elke omvang.
LiveAgent is een compleet kennisbeheersysteem dat een volledig uitgeruste kennisbank voor klanten levert. Met de klantenkennisbank kunnen klanten snel antwoorden vinden zonder tickets in te dienen. Verminder wachttijden van klanten, de werkdruk van je medewerkers en de tijd die wordt besteed aan het oplossen van tickets. LiveAgent maakt het bieden van klantenservice van wereldklasse eenvoudig. Begin vandaag nog met je gratis proefversie, geen creditcard vereist. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Bitrix24 is een toonaangevend gratis platform voor sociaal kennisbeheer en samenwerking dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt.
Bitrix24 is een toonaangevend gratis platform voor sociaal kennisbeheer en samenwerking dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Beschikbaar in de cloud en als lokale versie met open source-code toegang. Deel en bespreek ideeën, beheer kennis en projecten en doe meer met Bitrix24. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk.
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk. Maak contact met mensen in je organisatie om sneller betere beslissingen te nemen. Laat alle werknemers weten wat er van dag tot dag gebeurt en bouw voort op het werk van anderen. Medewerkers kunnen groepen aanmaken die relevant zijn voor het werk en andere interesses, en documenten of foto's in context houden terwijl ze de zaken nog steeds online bespreken. Meer informatie over Microsoft Viva Engage

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Dit klantenserviceplatform geeft elke servicemedewerker innovatieve tools en gebundelde gegevens.
Lever goede service en een flexibele medewerkerservaring vanaf elke locatie. Geef medewerkers een holistisch beeld van elke klant, of ze nu in het contactcenter zijn of op afstand werken. Optimaliseer en breid je service uit door gebruik te maken van AI en door populaire ondersteuningskanalen, zoals telefoon, berichten en chat, rechtstreeks te integreren in de werkruimte van de medewerker. Los zaken sneller op door geautomatiseerde processen te combineren met eenvoudige toegang tot de volledige details, context en geschiedenis van elke zaak en klantinteractie. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Cataloging/Categorization
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Zelfserviceportal
  • Contentbeheer
  • Tekstbewerking
  • Documentbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Discussies/forums

Kopersgids voor Kennismanagement software

Wat is kennismanagement software?

Kennismanagement software is een gecentraliseerde, doorzoekbare opslagplaats voor digitale documenten, zoals PDF, docs, spreadsheets, presentaties, audio en video. Het stelt gebruikers in staat om zakelijke informatie, strategieën en ideeën vast te leggen, te bewaren, te organiseren en te delen. Het biedt een self-serviceportal voor het intern en extern delen van informatie met klanten of opdrachtgevers.

Organisaties kunnen de software gebruiken voor verschillende activiteiten, zoals training, het aanleren van best practices voor processen en projecten en het opstellen van FAQ's.

De voordelen van kennismanagement software

Kennismanagement software stelt organisaties in staat om de kennis die medewerkers met tijd en ervaring hebben opgedaan te behouden en te delen met anderen. Hieronder volgt een lijst van de voordelen van het gebruik van deze software:

  • Verbeteren van training van werknemers: de oplossing helpt bedrijven bij het documenteren van informatie, zoals sectorkennis, vaardigheden van werknemers en best practices. Het opslaan van deze gegevens op een self-serviceportal maakt het gemakkelijk voor werknemers om te leren van collega's en sectorleiders. De tool kan ook snel nieuwe medewerkers onboarden, omdat zij dan over alle trainingsmiddelen beschikken.
  • Versnellen van de toegang tot informatie: de uitgebreide kennisbank maakt het medewerkers gemakkelijk om snel een antwoord te vinden op hun vragen. De database kan ook gedeeld worden met klanten en opdrachtgevers in de vorm van een FAQ-portaal. De software zorgt ervoor dat de antwoorden consistent en accuraat zijn en dat de reactietijd kort is.
  • Efficiëntere probleemoplossing: de software maakt het mogelijk om trends in de problemen/vragen van klanten en medewerkers te volgen en te monitoren. Deze trends kunnen helpen problemen te elimineren, waardoor er uiteindelijk op de lange termijn tijd en geld wordt bespaard.

Algemene functies van kennismanagement software

  • Kennisbasisbeheer: het aanmaken en opslaan van documenten in een gecentraliseerde database die werkt als een georganiseerde opslagplaats voor het ophalen van kennis.
  • Zoeken in volledige tekst: het zoeken naar specifieke trefwoorden in hele documenten, niet alleen in beperkte delen.
  • Toegangscontroles: het definiëren van toegangsniveaus voor verschillende bestanden en mappen. Wijs verschillende machtigingen toe aan gebruikers binnen de organisatie.
  • Catalogiseren: het indelen van documenten op basis van vergelijkbare tags en trefwoorden.
  • Samenwerking: het samenwerken aan projecten door realtime informatie te delen met collega's.
  • Contentbeheer: het creëren, leveren en beheren van informatie in meerdere formaten, binnen een collaboratieve omgeving.
  • Discussieborden: het stellen van vragen en delen van ideeën via online forums of groepen.
  • Self-serviceportal: het verkrijgen van toegang tot de kennisbank, discussieborden en ondersteunende tools, zoals een berichtendienst en een tickettracker, op één enkel platform.
  • Tekstbewerking: het in staat stellen van gebruikers om teksten te bewerken vanuit de toepassing via een ingebouwde editor.

Overwegingen bij de aankoop van kennismanagement software

  • Bedrijfsdoelstellingen op elkaar afstemmen: elke leverancier biedt verschillende functies voor verschillende zakelijke behoeften. Sommige oplossingen zijn ontworpen als helpdesk voor de klant, terwijl andere zijn ontworpen als hulpmiddel voor samenwerking bij het beheren van ideeën en projecten. Maak alvorens een oplossing aan te schaffen een lijst van de zakelijke behoeften en stem deze af op de functies van de software. Maak ook een roadmap om de software te integreren in de processen en informatiesystemen.
  • Het waarborgen van gegevensbeveiliging en privacy: dit is van vitaal belang, dus controleer waar de gegevens worden gehost en welke veiligheidsmaatregelen nodig zijn om ze te beschermen. Er kan ook voor gekozen worden om in de cloud te implementeren (waar de gegevens worden gehost op servers van derden/leveranciers) of on-premises (gehost op eigen servers). Bekijk de maatregelen voor beide opties en beoordeel welke optie bij het bedrijf past. Controleer ook of de beveiligingsleverancier voldoet aan de eisen van de certificering.
  • Beoordelen van de totale softwarekosten: de prijs van de software varieert van gratis tot een paar honderd dollar. Om te voorkomen dat er te veel wordt betaald voor of te weinig gebruik wordt gemaakt van de software, moet ervoor gezorgd worden dat het gekozen tariefplan alle functies bevat om aan de basisbehoeften te voldoen. Het is mogelijk dat sommige van de geavanceerde functies of de volledige suite niet nodig zijn, waardoor de softwarekosten lager uitvallen. Maak ook gebruik van de gratis proefversies en demo's om de oplossingen die op de shortlist staan beter te kunnen beoordelen.
  • Gebruik van AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) vergroten om informatie te filteren: aanbieders van kennismanagement software maken gebruik van AI om content per categorie te autotaggen, waardoor het indexeren van de zoekresultaten efficiënter wordt. Ze gebruiken ook AI om automatisch content aan te bevelen wanneer gebruikers vragen in de ingebouwde zoekbalk, live chat of e-mail typen. Dit helpt ze om op het juiste moment relevante informatie te ontdekken.
  • Compatibiliteit met mobiele apparaten: zestig procent van de werknemers gebruikt mobiele apps voor werkgerelateerde taken en 71 procent besteedt meer dan twee uur per week aan het raadplegen van bedrijfsinformatie op mobiele telefoons. Op basis van deze trend bieden leveranciers van kennismanagement software mobiele apps voor Android- en iOS-apparaten aan, om ervoor te zorgen dat gebruikers toegang hebben tot informatie op smartphones zonder daarbij compromissen te hoeven sluiten.