Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Enquête software
Met enquête software kun je elektronische enquêtes, opiniepeilingen en vragenlijsten voor marktonderzoek efficiënt ontwerpen en beheren, klanttevredenheid meten en feedback van werknemers verzamelen, en er is nog veel meer mogelijk. Enquête software automatiseert het ontwerpen, plannen, publiceren en uitvoeren van enquêtes en biedt verschillende feedbackformaten voor gebruikers, waaronder keuzerondjes, selectievakjes, vervolgkeuzemenu's en vrije tekstvelden. Enquête-oplossingen maken ook verschillende methodologische benaderingen mogelijk en bieden hulpmiddelen voor gegevensrapportage. Zie ook: BI-tools en Rapportagetools. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie Enquête software met de meeste reviews van onze gebruikers
Lokale producten voor België
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Functies
- Logica voor overslaan
- URL's aanpassen
- Gegevens importeren en exporteren
- E-mailmarketing
- Vraagstructuren
- Aanpasbare sjablonen
- Ondersteuning voor audio/beelden/video
- Feedbackbeheer
- Tools voor gegevensanalyse
- Slepen en neerzetten
- Aanpasbare vragen
Kopersgids voor Enquête software
Inhoudsopgave
Enquête software laat gebruikers elektronische enquêtes, polls en vragenlijsten ontwerpen, uitvoeren, plannen en publiceren voor verschillende doeleinden, zoals het uitvoeren van marktonderzoek, het meten van klanttevredenheid en het verzamelen van feedback van werknemers.
Enquête software kan verschillende formaten voor gebruikersfeedback bevatten, zoals radioknoppen, selectievakjes, vervolgkeuzemenu's en vrije-vorm tekstvelden. Het kan ook een aantal gegevensrapportagehulpmiddelen bieden, zoals staafdiagrammen, lijngrafieken, netto-promotorscore (NPS) en kruistabellenrapporten.
De voordelen van enquête software
- Snellere en nauwkeurigere analyse: het uitvoeren van handmatige enquêtes kost niet alleen tijd, maar gebruikers moeten de resultaten ook handmatig loggen en spreadsheetrapporten uitvoeren om de rapporten te analyseren. Het handmatige invoeren van gegevens is ook gevoelig voor fouten. Een oplossing voor enquêtes automatiseert de invoer van gegevens, waardoor fouten bij het vastleggen van gegevens worden voorkomen.
- Begrotingscontrole voor enquêtes met stimulansen: de mensen die enquêtes afnemen, kunnen sneller zonder budget komen te zitten dan ze zich realiseren, vooral bij wereldwijde enquêtes, waar de stimulansen voor enquêtes variëren op basis van regio en het aantal reacties in specifieke regio's scheefgetrokken kan worden. Enquête software stelt gebruikers in staat om vraaglogica in te stellen om het aantal antwoorden te beperken. Zo kan een enquête bijvoorbeeld een vraag over het land van de respondent bevatten en de enquête stopzetten zodra het maximum aantal reacties is bereikt.
Algemene functies van enquête software
- Meerdere soorten vragen: het aanbrengen van variatie in de opmaak van vragen en antwoorden, zoals meerkeuze, selectievakjes en open vragen.
- Rapportage/analyse: het bekijken van realtime prestatiemetingen van de enquête (voltooiingspercentage, bouncepercentage en tijd die aan de enquêtes wordt besteed) en de enquêteresultaten (vraagstatistieken, NPS-score en cross-tab-rapporten).
- Enquête bouwer: het opstellen en beheren van enquêtes met behulp van standaardsjablonen en vraagtypen, zoals radioknoppen, beoordelingsschalen en uitklapvelden.
- Aanpasbare sjablonen: het opstellen, opslaan en hergebruiken van vragenlijsten en enquêtes.
- E-mailmarketing: het opstellen en versturen van e-mailberichten en campagnes met de enquêtekoppeling in het tekstvak van je e-mail en het bijhouden van de prestaties van campagnes.
- Vertakking van vragen: het opstellen van deelnemersspecifieke vragen op basis van antwoorden op eerdere vragen.
Overwegingen bij de aankoop van enquête software
-
Soorten enquête-oplossingen: afhankelijk van het doel kan de enquête software worden onderverdeeld in drie soorten:
- CATI (Computer-assisted telephone interviewing): deze enquête tools helpen gebruikers bij het beheren van telefonische enquêtes en telefonische vragenlijsten. Deze tools helpen gebruikers door vragen en scripts aan te bieden en stellen gebruikers in staat om interviews op te nemen voor toekomstig gebruik.
- CAPI (Computer-assisted personal interviewing): deze oplossingen helpen gebruikers om één-op-één persoonlijke interviews op te nemen en te beheren. Interfaces helpen zowel de interviewers als de geïnterviewden om door de enquêtes te navigeren en om informatie over de enquête vast te leggen.
- CAWI (Computer-assisted web interviewing): deze tools stellen gebruikers in staat om online enquêtes te beheren, aangepaste enquêtepagina's te maken en deze te delen met respondenten via e-mail, sociale media en websites.
Kopers die op zoek zijn naar enquête software moeten hun enquêtedoelstellingen beoordelen en op basis daarvan het type enquêteoplossing kiezen.
- TCO (total cost of ownership): de meeste enquêteproducten zijn beschikbaar in gedifferentieerde prijsmodellen, waarbij de prijs afhankelijk is van het aantal enquêtes en het aantal vragen per enquête. Kopers die de TCO niet nauwkeurig berekenen, geven uiteindelijk misschien meer geld uit dan nodig is. Kopers moeten hun maandelijkse en jaarlijkse enquêtebehoeften beoordelen, de kosten berekenen op basis van hun behoeften en op basis daarvan een shortlist van producten opstellen.
Belangrijke trends op het gebied van enquête software
- Chatbot-gebaseerde enquêtes worden steeds vaker gebruikt: de adoptie van chatbots groeit sneller dan ooit, en deze trend baant zich ook een weg naar de markt voor enquête software. Chatbots maken enquêtes interactiever door een gespreksinterface te bieden voor het weergeven van vragen en het vastleggen van antwoorden. Deze oplossingen helpen gebruikers ook om gesprekken te personaliseren en voorzien respondenten van aanvullende informatie over de vragen wanneer dat nodig is, wat resulteert in een grotere betrokkenheid en betere respons- en voltooiingspercentages.
- Mobiel-geoptimaliseerde enquêtes zijn de volgende trend: het huidige digitale tijdperk kan worden gekenmerkt door een toename van het aantal mobiele apparaten. Niet alleen is het gebruik van de smartphone tot een hoogtepunt gestegen, maar ook de tijd die een gebruiker aan zijn telefoon besteedt neemt toe. Daarom moeten bedrijven hun enquêtes optimaliseren voor mobiele apparaten. Een voor mobiel gebruik geoptimaliseerde enquête oplossing biedt gebruikers van smartphones niet alleen eenvoudige toegang, maar de mobiele functionaliteit stelt de enquêteafnemers ook in staat om respondenten te valideren met behulp van GPS-tracking-functionaliteit.