Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Workflow management systemen

Workflow management systemen coördineren de werkstroom en zorgen ervoor dat wijzigingen correct worden doorgevoerd. Workflow management systemen bieden een samenwerkingsomgeving waarin bedrijven hun processen eenvoudig kunnen volgen en beoordelen. Organisaties gebruiken deze software om hun bedrijfsomgeving te coördineren en onmiddellijke toegang tot nauwkeurige en actuele gegevens over projecten en prestaties te krijgen. Ook wordt het gebruikt om wijzigingen in te plannen en te synchroniseren en de effectiviteit van bedrijfsstrategieën te testen. Vergelijk verschillende producten op Capterra om de beste workflow management software voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Zie ook: business process management software, requirements management tools en project management tools.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Workflow management systemen met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

282 resultaten

Jira is een volledige taakbeheertool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Meer informatie over Jira
Jira is de workflowmanagementtool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Duizenden teams kiezen Jira om problemen vast te leggen en te organiseren, werk toe te wijzen en teamactiviteiten te volgen. Aan je bureau of onderweg, met de nieuwe mobiele interface helpt Jira je team om de klus te klaren. Meer informatie over Jira

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
FieldBuddy is een cloud-oplossing om het uitvoeren van in- en externe servicewerkzaamheden te managen, van melding tot factuur. Meer informatie over FieldBuddy
FieldBuddy brengt het serviceproces onder controle, van melding tot facturatie. Geschikt voor binnen- en buitendienst. Workflows voor terugkerende werkzaamheden. Leest barcodes en QR-codes. Terugmelding van uren en spare parts op de tablet. Een pdf-factuur kan direct worden uitgeprint. Integreert met backoffice- en ERP-systemen. Enkele features: contracten, planning, technische documentatie en handleidingen, apparaathistorie, facturatie, materiaalbeheer met meerdere voorraadlocaties. Meer informatie over FieldBuddy

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
MaintainX is mobielgerichte software voor het digitaliseren van workflows en procedures die de efficiëntie en realtime inzichten bevordert. Meer informatie over MaintainX
MaintainX is mobielgerichte software voor het digitaliseren van workflows en procedures waardoor frontlijnteams weten wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen. De software kan het volgende digitaliseren en weghalen van het ouderwetse klembord: -veiligheidsprocedures; -milieuchecklists; -rapportage van gereedschap en meters; -onderhoudsprocedures; -audit-/inspectieworkflows; -trainingschecklists. Managers worden efficiëntere operators, omdat de software realtime zakelijke inzichten uit het veld levert. Meer informatie over MaintainX

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Lokulus is een technologieplatform dat tools voor de automatisering van bedrijfsprocessen biedt aan consumentengerichte bedrijven. Meer informatie over Lokulus
Lokulus is een technologiebedrijf dat AI-gestuurde procesautomatisering biedt aan consumentengerichte bedrijven. Met het platform kunnen organisaties geautomatiseerde workflows op intelligente wijze beheren en aanpassen naarmate de behoeften van hun organisatie zich ontwikkelen en groeien. Het platform is een vertrouwde onafhankelijke adviseur die nauw samenwerkt met klanten om inzicht te krijgen in hun unieke uitdagingen. De oplossingen worden op maat gemaakt en maken gebruik van expertise en technologie, zodat ze perfect bij jouw organisatie passen. Meer informatie over Lokulus

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Helpt bij het stroomlijnen van documentworkflows, naleving en meer voor klinische onderzoeken. Meer informatie over Florence eBinders
Digitaliseer al je studiemapworkflows met Florence eBinders™ en bied externe toegang voor het opstarten, bewaken en beoordelen van brongegevens voor je sponsors. eBinders wordt vertrouwd door 10.000 onderzoekslocaties over de hele wereld. Creëer, bewerk, distribueer, verzamel, onderteken en beoordeel alle sitebestanden van onderzoekers, elektronische logboeken en deelnemersmappen elektronisch binnen één platform. Versnel het opstarten van het onderzoek met maar liefst 40%. Meer informatie over Florence eBinders

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Creatio biedt één platform voor het automatiseren van sectorworkflows en CRM zonder code, met honderden kant-en-klare apps en add-ons. Meer informatie over Studio Creatio
Creatio biedt één platform voor het automatiseren van sectorworkflows en CRM zonder code. Met de intelligente tools zonder code voor app-ontwikkeling en workflowautomatisering van het Creatio-platform kunnen bedrijven uit verschillende sectoren, evenals systeemintegrators en softwareontwikkelaars, digitale workflows ontwerpen voor hun specifieke zakelijke activiteiten. Met het Creatio-platform kun je het DNA van je bedrijf in een digitale vorm repliceren. Meer informatie over Studio Creatio

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Maak top-down budgetten, bekijk je resterende budget in één oogopslag en stel bestedingslimieten in over afdelingen. Meer informatie over MARMIND
Maak top-down budgetten, bekijk je resterende budget in één oogopslag en stel bestedingslimieten in over afdelingen om ervoor te zorgen dat je geld op de juiste plaatsen wordt uitgegeven. Bereken automatisch de geplande, toegewijde en werkelijke kosten en genereer geautomatiseerde prognoses. Vertrouw op MARMIND om je te laten weten of je te veel of te weinig uitgeeft. Meer informatie over MARMIND

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
een visuele samenwerkingstool waarmee je op een leuke, flexibele en lonende manier een gedeeld perspectief kunt creëren voor je team.
Teams van verkoop en marketing tot HR en operations kunnen Trello ontwerpen en aanpassen aan hun unieke behoeften en werkstijlen. En met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack en Jira is Trello een levendige projecthub van samenwerking tussen teams, waar het werk ook moet gebeuren. Trello geeft plezier aan teamwork door het transparant te maken en te zorgen dat gemakkelijk kan worden gedeeld met verschillende groepen en teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
Groepschat alleen is niet voldoende. Basecamp combineert *alle* tools die teams nodig hebben op één plek: berichtenborden, planningen, takenlijsten, groepschat, documenten en bestandsopslag en meer. In plaats van dat alles overal is verspreid, bevindt alles waar je aan werkt zich op één gestroomlijnde, georganiseerde plek. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven.
Asana is een tool voor workflowbeheer die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer.
Zoho CRM biedt kleine tot grote organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van customer relationship management voor het beheer van de organisatiebrede verkoop, marketing, klantenondersteuning en service- en voorraadbeheer in één enkel bedrijfssysteem. Meer informatie over Zoho CRM

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Bouw binnen enkele minuten je workflow met monday.com, bekroonde software zonder code die is ontworpen om teams te helpen beter samen te werken.
Bouw binnen enkele minuten je workflow met monday.com, bekroonde software die is ontworpen om teams te helpen beter samen te werken. Dankzij de codevrije automatisering kun je de workflow van je team op de automatische piloot zetten, zodat iedereen zich kan concentreren op zinvol werk. Ondertussen zorgen aangepaste waarschuwingen, automatische statusupdates en projectstromen ervoor dat je teamleden op elkaar afgestemd blijven wat betreft prioriteiten, zodat je nooit je deadlines mist. Ga vandaag nog aan de slag met één van de vooraf gemaakte workflowsjablonen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. Meer dan alleen taakbeheer – ClickUp biedt documenten, herinneringen, doelen, agenda's, planning en zelfs een inbox. ClickUp is volledig aanpasbaar en werkt voor elk type team, zodat alle teams dezelfde app kunnen gebruiken voor planning, organisatie en samenwerking. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet, een online platform voor het uitvoeren van werkzaamheden, ondersteunt projectbeheer en taaksamenwerking die herdefinieert hoe teams samenwerken. Door de gebruiksvriendelijke interface, in combinatie met het delen van bestanden, Gantt-diagrammen, Kanban-weergave en functies voor werkautomatisering is Smartsheet snel uitgegroeid tot een favoriete zakelijke app voor productiviteit. *2015 Google Marketplace-app van het jaar *2015 Microsoft O365-app van het jaar *Gartner Cool Vendor 2015 - project- en portfoliomanagement Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Microsoft Visio is een innovatieve diagramoplossing die helpt bij het visualiseren van gegevensgestuurde bedrijfsprocesstromen en meer.
Microsoft Visio is een diagramoplossing met een robuuste bibliotheek van ingebouwde en externe sjablonen en vormen, capaciteiten voor gegevensconnectiviteit en geïntegreerde samenwerkingstools. Maak indrukwekkende visualisaties met behulp van de meegeleverde vormen en startbestanden. Samenwerking nodig? Bewerk via een webbrowser tegelijk met collega's online opgeslagen diagrammen, om veilig en moeiteloos met anderen samen te werken. Koppel zelfs diagrammen aan realtime gegevens om snel beslissingen te nemen. Meer informatie over Visio

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Zapier is automatisering voor drukbezette mensen. Het verplaatst automatisch informatie tussen je webtoepassingen, zodat je je kunt concentreren op je belangrijkste werk.
Zapier geeft je superkrachten op het internet om de webtoepassingen die je gebruikt te integreren en te automatiseren, van Asana tot Zoho CRM. Meer informatie over Zapier

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Wrike is software voor workflowbeheer met aangepaste workflows, gedeelde dashboards, Gantt-diagrammen, Kanbanborden en geautomatiseerde goedkeuringen.
Wrike is software voor werkmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Stroomlijn je documentbeheer met cloudgebaseerde, in-context bestandsopslag. Deel documenten binnen aangepaste aanvraagformulieren en taken, verkort je goedkeuringscycli met visuele controle en tag snel teamgenoten voor eventuele bestandsverzoeken. Versnel je levering dankzij de meer dan 400 integraties van Wrike, inclusief andere documentbeheersystemen. Documenten zijn gemakkelijk te vinden en taakdiscussies en updates zijn binnen enkele seconden zichtbaar. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren.
Notion is de alles-in-één werkruimte voor notities, projectmanagement, documenten en samenwerking. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen.
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen. Van systeemontwerp tot brainstorming tot projectmanagement, dit platform ondersteunt al je communicatie- en samenwerkingsbehoeften. Daarom kiezen miljoenen gebruikers voor Lucidchart. Meer informatie over Lucidchart

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Ideaal voor bedrijven van elke omvang. Het is een tool voor het maken van formulieren waarmee gebruikers enquêteformulieren kunnen maken en tegelijkertijd inzendingen kunnen beoordelen.
Ideaal voor bedrijven van elke omvang. Het is een tool voor het maken van formulieren waarmee gebruikers enquêteformulieren kunnen maken en tegelijkertijd inzendingen kunnen beoordelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Cloud Platform is een set van modulaire cloudgebaseerde diensten waarmee je alles kunt maken, van eenvoudige websites tot complexe toepassingen.
Cloud Platform is een set van modulaire cloudgebaseerde diensten waarmee je alles kunt maken, van eenvoudige websites tot complexe toepassingen. Meer informatie over Google Cloud

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Creëer een eenvoudige manier om het proces te beheren en sneller te herhalen, zonder beperkingen. Werk samen en hou iedereen in je team op één lijn en op de hoogte, organiseer je workflow online, volg de voortgang en hou iedereen in je team op dezelfde pagina. Verken meer dan 250 sjablonen en interactieve frameworks om snel met je team te gaan samenwerken. Meer informatie over Miro

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Workfront maakt het eenvoudig om individuele onderdelen van een robuuste ondernemingswerkstroom te creëren, te implementeren en te automatiseren.
Het ritme van een georganiseerde workflow vormt het hart van een productief team en dit bepaalt wat ze kunnen produceren. Workfront maakt het creëren, implementeren en automatiseren van de afzonderlijke stukken van een productieve workflow zeer eenvoudig, en met ingebouwde rapportagefunctionaliteit kunnen managers moeiteloos de sterke en zwakke punten van hun workflows beoordelen wanneer de behoeften en verantwoordelijkheden veranderen. Krijg de tool die je nodig hebt om verzoeken te ontvangen, projecten te plannen en werk uit te voeren in elk deel van je onderneming. Meer informatie over Adobe Workfront

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden

Kopersgids voor Workflow management systemen

Wat zijn workflow management systemen?

Workflow management systemen coördineren de stroom van dagelijkse werkzaamheden en zorgen voor een goede uitvoering van de bedrijfsprocessen. Deze systemen bieden een samenwerkingsomgeving waarmee gebruikers hun processen moeiteloos kunnen controleren en evalueren.

Workflow management systemen helpen bedrijven bij:

  • het coördineren van meerdere projecten en teamleden;
  • het onderhouden van nauwkeurige en actuele project- en prestatiegegevens;
  • het synchroniseren van wijzigingen in meerdere agenda's (zoals Outlook, Google Agenda en iCal);
  • het testen van de effectiviteit van bedrijfsstrategieën.

De voordelen van workflow management systemen

  • Efficiënt goedkeuringsbeheer: in het huidige collaboratieve zakelijke klimaat omvatten bijna alle processen het beheer van goedkeuringen. Dit betekent dat vertragingen in het goedkeuringsproces leiden tot vertragingen in het gehele proces en een verminderde efficiëntie. Workflow management systemen automatiseren verschillende stadia van het goedkeuringsproces door gebruikers goedkeuringsaanvragen te laten indienen, goedkeurders toe te wijzen en deadlines vast te stellen. Na het opstellen van goedkeuringsaanvragen sturen deze systemen automatisch e-mailmeldingen naar de verantwoordelijke partijen.
  • Effectieve samenwerking aan processen: de meeste processen op de werkplek omvatten teambrede samenwerking, samenwerking tussen afdelingen en samenwerking tussen organisaties. Het handmatig beheren van deze samenwerkingsprocessen op basis van verschillende methoden is tijdrovend en omslachtig. Workflow management systemen helpen gebruikers hun samenwerkingsprocessen te ontwerpen, aan te passen en te controleren met behulp van aangepaste formulieren, processtromen, portals voor aanvragen voor proceswijziging en goedkeuringsbeheer.
  • Verbeterde zichtbaarheid van de teamprestaties: workflow management systemen fungeren als een gecentraliseerde opslagplaats voor procesgerelateerde gegevens, waaronder lopende taken, in behandeling zijnde en voltooide goedkeuringen en voltooide taken. Workflow management systemen gebruiken deze informatie voor het maken van rapporten over de procesprestaties binnen een bedrijf. Managers kunnen ook KPI's voor hun teamleden implementeren en medewerkers beoordelen op vooraf vastgestelde kenmerken, zoals tijdigheid en efficiëntie.

Algemene functies van workflow management systemen

  • Automatisering van bedrijfsprocessen: het ontwerpen van procesworkflows met behulp van een interface op basis van slepen en neerzetten. Gebruikers kunnen formulieren toevoegen om de gegevens voor elke stap van het proces vast te leggen.
  • Taakbeheer: het creëren van standaard takenlijsten en checklists voor verschillende processtappen en het in realtime bijhouden van de voortgang van taken.
  • Workflowconfiguratie: het bepalen van de volgorde van fasen (bijvoorbeeld goedkeuring, beoordeling, enz.) binnen een proces en het ontwerpen van processtromen.
  • Toegangsbeheer/machtigingen: het beheren van gegevenstoegang voor personen of groepen op basis van hun hiërarchie of afdeling.
  • Controle van het goedkeuringsproces: het beheren van goedkeuringen in verschillende fasen; de verantwoordelijke partijen worden op de hoogte gebracht wanneer er goedkeuringsaanvragen worden gegenereerd.
  • Agendabeheer: het bijhouden van einddatums voor activiteiten en taken met behulp van een agenda. Gebruikers kunnen deze informatie synchroniseren met agendatools zoals Outlook en Google Agenda.

Overwegingen bij de aankoop van workflow management systemen

  • Rapportage en analyse: workflow management systemen vereenvoudigen de werklast van managers door het verstrekken van realtime prestatierapporten over verschillende processtappen, zoals in uitvoering, beoordeling en goedkeuring. Deze systemen kunnen ook inzichten voor procesverbetering bieden door gebruikers te helpen bij het identificeren van knelpunten en het elimineren van redundanties. Door de software gegenereerde rapporten volgen en tonen ook de prestaties van individuele medewerkers en teams, en helpen managers bij het ontwerpen van trainingsplannen. Bedrijven moeten hun behoeften op het gebied van rapportage en analyse duidelijk definiëren en aan de hand daarvan verschillende workflow management tools evalueren.
  • WYSIWYG formulierenontwerpfunctie: procesgegevens vormen de kern van workflow management systemen. Deze gegevens verzekeren niet alleen bij elke stap de kwaliteit van de producten, maar bieden de gebruikers ook zinvolle inzichten voor de verbetering van prestaties. Dit betekent dat het efficiënt vastleggen van gegevens van cruciaal belang is voor workflow management systemen. Met behulp van formulierontwerpfuncties op basis van WYSIWYG (What You See Is What You Get, je krijgt wat je ziet) kunnen gebruikers formulieren aanmaken met aangepaste velden, lettertypes, formaten en lay-outs. Deze functionaliteit stelt gebruikers ook in staat om proceslogica te implementeren (bijvoorbeeld: op basis van een specifieke formulierselectie wordt één proces automatisch doorgestuurd voor goedkeuring), en zorgt ervoor dat voor elke fase de verplichte velden worden ingevuld. Bedrijven met onvoldoende capaciteiten voor het vastleggen van gegevens moeten op zoek gaan naar workflow management systemen die deze functionaliteit bieden.
  • Machine learning bevordert de automatisering in workflow management: machine learning helpt gebruikers bij het ontwerpen van workflows en processen met minimale betrokkenheid van mensen. Met behulp van door machine learning ondersteunde oplossingen kunnen marketeers geautomatiseerde workflows voor hun campagnes creëren, en andere gebruikers kunnen voor elke procesfase geautomatiseerde takenlijsten en procesformulieren aanmaken. De invoering van machine learning door kleine en middelgrote bedrijven (het MKB) blijft groeien. Uit onderzoek van Capterra blijkt dat 53% van het MKB deze technologie momenteel gebruikt of van plan is deze in de komende twee jaar in hun bedrijf te gaan gebruiken.
  • Chatbots zullen een grotere rol spelen in workflow management systemen: chatbots zijn gespreksinterfaces die de menselijke communicatie simuleren en gebruikers helpen met basisfuncties. Via chatbots kunnen gebruikers hun taken automatiseren met behulp van schriftelijke aanwijzingen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld een chatbot opdracht geven om binnen een proces een nieuwe workflow of taak aan te maken zonder handmatig door de oplossing te navigeren. Met de toenemende invoering van chatbots in het MKB kan worden verwacht dat er de komende jaren meer functionaliteiten voor chatbots in workflow management systemen zullen verschijnen.