Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Contract management software

Met contract management software kun je het opstellen en opvolgen van contracten en overeenkomsten automatiseren. Contract management software maakt het ook mogelijk om contractdocumenten in het hele bedrijf te delen en met verschillende documentversies te werken. Deze contract management systemen bieden vaak top-down controle over de contractstatus, belangrijke gegevens en verantwoordelijkheden van het personeel. Zie ook: CRM-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Contract management software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor België

België Lokale producten weergeven

150 resultaten

ContractPodAi biedt één juridisch platform dat het volledige spectrum van interne juridische behoeften van bedrijven ondersteunt. Meer informatie over ContractPodAi
ContractPodAi biedt één juridisch platform dat het volledige spectrum van interne juridische teambehoeften van bedrijven ondersteunt. ContractPodAi Cloud, het end-to-end juridisch documentbeheersysteem, bevat een slimme opslagplaats, eenvoudig te gebruiken sjablonen, begeleide workflows, automatisch genereren van documenten, samenwerkingstools, e-handtekeningen, beoordeling van documenten van derden, AI-analyse, rapporten en waarschuwingen en herinneringen voor belangrijke datums. Het systeem is beschikbaar met all-inclusive prijzen en eersteklas implementatie. Meer informatie over ContractPodAi

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
DiliTrust Governance consolideert al je contractinformatie, helpt je deze te structureren en automatiseert het beheerproces. Meer informatie over DiliTrust Governance Suite
Met de moduleoplossing voor contractbeheer van DiliTrust Governance kun je je contracten en alle gerelateerde bijlagen zoals documentversies, wijzigingen en bijlagen opslaan en beheren in één gecentraliseerd platform. Naast een breed scala aan functievoordelen, zoals digitale watermerken, waarschuwingen met tijdstempel en documentannotaties, biedt de tool flexibele, door de organisatie geïnspireerde en door de gebruiker gecontroleerde slimme tagging-functies om creatief te classificeren en direct toegang te krijgen tot alle documentatie. Meer informatie over DiliTrust Governance Suite

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Icertis lost de moeilijkste contractbeheerproblemen op via het meest gebruiksvriendelijke platform, waardoor wereldwijde ondernemingen hun risico's kunnen beheren. Meer informatie over Icertis Contract
Het AI-aangedreven en door analisten gevalideerde ICI-platform (Icertis Contract Intelligence) zet contracten van statische documenten om in strategisch voordeel door de kritieke contractinformatie die bepaalt hoe een organisatie werkt, te structureren en met elkaar te verbinden. Vandaag de dag vertrouwen 's werelds meest iconische merken en baanbrekende innovatoren op Icertis om de intentie van hun gecombineerde meer dan 10 miljoen contracten met een waarde van meer dan $ 1 biljoen in 90+ landen en 40+ talen volledig te realiseren. Meer informatie over Icertis Contract

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
contract lifecycle management Meer informatie over Gino LegalTech
Gino integreert functies voor contractautomatisering en contract lifecycle management: - op Word gebaseerde toolkit voor automatisering zonder code; - clausulebibliotheek; - contractdatabase met aangepaste toegang en mapstructuur; - import van contracten met AI-ondersteuning, waardoor extractie van termsheets mogelijk is; - contractonderhandelingen en validatie door middel van aangepaste workflows. Meer informatie over Gino LegalTech

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Contractpedia is een hulpmiddel voor beter contractbeheer. Maak een gratis account aan en begin vandaag nog. Meer informatie over Contractpedia
Contractpedia is een gratis oplossing voor contractbeheer waarmee je het gedoe rond contracten kunt oplossen en een financieel overzicht van je contracten en overeenkomsten krijgt. Contractpedia geeft een duidelijk beeld van je contracten en helpt je om automatische verlengingen onder controle te houden. Wat je niet weet over je contracten kan je het meeste geld kosten. In plaats van je contracten in de la te leggen, kun je ze nu in Contractpedia plaatsen, waardoor je eindelijk de controle over je verplichtingen kunt houden. Meer informatie over Contractpedia

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk contracten en andere zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Meer informatie over PandaDoc
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk contracten te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende overeenkomsten te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie, API's en 24/7 live ondersteuning door mensen. Onze gemiddelde gebruiker maakt een contract in minder dan 4 minuten en meldt een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die het contractbeheer automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
*GRATIS tot 1 september 2020* ContractNow is een eenvoudige, krachtige oplossing voor contractbeheer met onbeperkte handtekeningen. Meer informatie over ContractNow
GRATIS tot 1 september 2020. ContractNow is een eenvoudige, krachtige oplossing voor contractbeheer die speciaal is ontworpen om de belangrijkste vragen van bedrijven op het gebied van contracten te beantwoorden tijdens COVID-19 en daarna. Centraliseer al je contractgegevens en documentatie, extraheer belangrijke informatie en clausuletekst, en onderteken alle nieuwe contracten met de geïntegreerde eSign-functie van ContractNow. Krijg totale zichtbaarheid en controle over de contracten van je bedrijf, en creëer een stabiel platform voor toekomstige groei. Meer informatie over ContractNow

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Contractbeheer dat zich aanpast aan je unieke bedrijfsbehoeften. Meer informatie over Intellect QMS
Ontwerp de oplossing voor contractbeheer die werkt zoals jouw bedrijf werkt. Het bekroonde codevrije platform van Intellect wordt door kleine tot Fortune 500-bedrijven gebruikt om contractbeheeroplossingen te ontwerpen die het hele proces digitaliseren en automatiseren, inclusief versiebeheer, goedkeuring en e-handtekeningen. Je krijgt volledige controle over toegang, machtigingen, herinneringen, meldingen en nog veel meer. Meer informatie over Intellect QMS

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Bynd is een Saas-oplossing die een aangepaste interne marktplaats biedt voor elke inkoopafdeling. Meer informatie over Bynd
Vandaag de dag besteden de meeste kopers de helft van hun tijd aan kleine aankopen. Met Bynd kunnen inkoopmanagers slimmer werken dankzij een innovatief en gebruiksvriendelijk uitgavenbeheersysteem. Door alle inkopers van een bedrijf in contact te brengen met vermelde leveranciers, kunnen inkoopafdelingen zich nu richten op de meest strategische taken. Meer informatie over Bynd

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
SMART by GEP is 's werelds eerste cloud-native, uniforme source-to-pay-platform dat door inkoopexperts is gebouwd voor inkoopprofessionals. Meer informatie over GEP SMART
SMART by GEP is 's werelds eerste cloud-native, source-to-pay-software die uitgebreide uitgaven, inkoop en inkoopfunctionaliteit levert in een enkel, verenigd platform. Van sourcing tot betalingen, uitgave-analyse tot het bijhouden van besparingen, SMART by GEP geeft je de mogelijkheid om inkoop voor de hele onderneming te stimuleren met een ongeëvenaarde gebruikerservaring. SMART by GEP is sectoronafhankelijk en is ontworpen voor bedrijven in alle belangrijke sectoren en industrieën. Meer informatie over GEP SMART

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Direct gebruiksklaar door metagegevens gestuurd contractbeheer met door AI aangedreven OCR en gratis e-handtekeningen. Ook een portaal voor het bestuur, VDR en meer. Meer informatie over ContractZen
Vergeet de dure en moeilijk te gebruiken systemen waarin je contract begraven wordt. ContractZen is een kant-en-klare clouddienst voor ondernemingen die eenvoudig te gebruiken is, maar wel technologisch geavanceerd met door AI aangedreven OCR, door metagegevens gestuurde bibliotheken, ingebouwde virtuele datarooms en meer. Onderteken je contracten elektronisch met deze toonaangevende oplossing voor e-handtekeningen (gratis e-handtekening ook beschikbaar). ContractZen biedt ook volledig digitaal vergaderbeheer en een bedrijfsregistratietool. In tegenstelling tot andere oplossingen is ContractZen direct klaar voor gebruik. Meer informatie over ContractZen

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Krachtige en eenvoudig te gebruiken oplossing voor contractbeheer waarmee je al je contracten binnen handbereik hebt. Meer informatie over Trackado
Trackado is een krachtige, eenvoudige en mooie oplossing voor contractbeheer. Hou al je contracten op één plaats, verkrijg diepgaande financiële inzichten in je contractportfolio, bekijk alle contractgerelateerde mijlpalen in je kalender en ontvang geautomatiseerde meldingen voor belangrijke taken. Trackado is cloudgebaseerd, gehost in datacenters in Europa en biedt beveiliging via SSL en encryptie. Meer informatie over Trackado

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Juro is het alles-in-één platform voor contractautomatisering waarmee juridische en zakelijke teams de contractworkflow kunnen stroomlijnen. Meer informatie over Juro
Juro is het alles-in-één platform voor contractautomatisering waarmee juridische en zakelijke teams de contractworkflow kunnen stroomlijnen in één geïntegreerde werkruimte. Besteed minder tijd aan het werken met meerdere tools en stel je team in staat om sneller contracten te sluiten met zelfbedieningsautomatisering, samenwerkingsworkflows en een archief met veel gegevens. Meer informatie over Juro

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Bespaar tijd door facturen op te nemen, contracten te scannen, documenten goed te keuren en een papierloos bedrijf te worden met Odoo Sign. Meer informatie over Odoo
Verbeter wervingsprocessen, verkort de verkoopcyclus en hou alle contracten met Odoo bij. Deze gebruiksvriendelijke en volledig geïntegreerde oplossing voor elektronische handtekeningen is een snelle en eenvoudige manier om documenten te verzenden, ondertekenen en goed te keuren. Bereid contracten voor door blokken te slepen en neer te zetten die door de partijen moeten worden voltooid, verzend binnen enkele seconden handtekeningverzoeken, volg de status van verzonden contracten en upload PDF-bestanden. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Contra biedt een intuïtieve en veilige end-to-end oplossing voor contract lifecycle management met tools voor documentautomatisering en e-handtekeningen. Meer informatie over Contra
Contra van App4Legal is een end-to-end oplossing voor contract lifecycle management met documentautomatisering. Gebruikers kunnen contracten opstellen vanuit sjablonen, samenwerken aan bewerkingen met belanghebbenden, rollen en machtigingen instellen, geautomatiseerde herinneringen en meldingen instellen, functies voor e-handtekeningen gebruiken en nog veel meer. Ook kunnen gebruikers hun documenten veilig en op één plek opslaan en archiveren, met de mogelijkheid om gegevens te zoeken en te extraheren via aangepaste rapporten. Meer informatie over Contra

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Complete Control is de effectieve manier om een volledig overzicht te behouden van kopers- en leverancierscontracten, leases, abonnementen en meer. Meer informatie over Complete Control
Complete Control is een compleet digitaal contractbeheersysteem dat CFO's, controllers en contractmanagers de controle geeft over de volledige contractlevenscyclus. Krijg controle over contracten, leases en abonnementen die verspreid zijn over het hele bedrijf en zorg dat je een volledig overzicht hebt van de kosten, activa en passiva. Betere budgettering en financiële planning. Meer controle over de cashflow. Snellere rapportage. Bespaar tijd, voorkom onnodige kosten en verminder stress. Meer informatie over Complete Control

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
DocuSign verandert de manier van zakendoen door iedereen in staat te stellen om altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid transacties uit te voeren.
DocuSign verandert de manier van zakendoen doordat het meer dan 250.000 bedrijven en meer dan 100 miljoen gebruikers in 188 landen in staat stelt om overeenkomsten altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid te verzenden, ondertekenen en beheren. DocuSign vervangt afdrukken, faxen, scannen en het versturen van papieren documenten om zaken af te handelen. De technologie stelt organisaties van elke omvang, sector en geografie in staat om elke overeenkomst volledig digitaal te maken, om het bedrijf vooruit te helpen. Meer informatie over DocuSign

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Creëer, deel en onderteken documenten binnen enkele minuten met Jotform Sign. Automatiseer je workflow met juridisch bindende documenten.
Jotform Sign is de geautomatiseerde oplossing voor e-handtekeningen, ontworpen om je workflow te stroomlijnen. Met velddetectie, een intuïtieve ontwerpfunctie en integraties met geweldige automatiseringstools is Jotform Sign een zeer efficiënte manier om e-handtekeningen te verzamelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Cloudgebaseerde oplossing die helpt bij het vastleggen van digitale ondertekening met behulp van mobiele apparaten op meerdere locaties.
EchoSign versnelt het ondertekenen van documenten met instant fax of e-handtekeningen. Meer informatie over Adobe Acrobat Sign

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
CaptivateIQ is een toonaangevende leverancier van webgebaseerde oplossingen voor verkoopcompensatie voor bedrijven.
CaptivateIQ is een toonaangevende leverancier van webgebaseerde oplossingen voor verkoopcompensatie voor bedrijven. Het platform stelt bedrijven in staat om hun commissieproces moeiteloos te automatiseren en hun teams een betere zichtbaarheid te bieden met robuuste rapportages. De unieke op modellering gebaseerde aanpak van het ontwerp van de verkoopbeloning biedt ongeëvenaarde flexibiliteit voor het verwerken van elk commissieplan en biedt realtime inzicht in berekeningen voor snellere controles en implementatie. Meer informatie over CaptivateIQ

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Loonadministratie en naleving ontworpen voor het wereldwijde personeel.
Deel is wereldwijde salarisadministratie en conforme werving ontworpen voor externe teams, waarbij iedereen, ongeacht hun locatie, in dienst kan worden genomen en betaald. Neem fulltime werknemers of onafhankelijke aannemers over de hele wereld binnen enkele minuten onmiddellijk legaal in dienst. Met Deel kunnen bedrijven de salarisadministratie regelen en gelokaliseerde juridische contracten opstellen in meer dan 150 landen met behulp van een technologisch ondersteund zelfbedieningsproces. Deel ondersteunt meer dan 3500 klanten, van het MKB tot beursgenoteerde bedrijven. Meer informatie over Deel

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Populairste alternatief voor Adobe® Acrobat®: PDFelement is een alles-in-één pdf-oplossing. Creëer, bewerk, converteer en onderteken pdf-bestanden op een betere manier.
PDFelement is de eenvoudigste manier om pdf-documenten te creëren, bewerken, converteren en ondertekenen op Windows en Mac. Dit alternatief voor Adobe Acrobat biedt pdf-functionaliteiten op ondernemingsniveau en permanente licenties. PDFelement wordt wereldwijd verkocht in 9 verschillende talen en is de alles-in-één pdf-oplossing voor alle soorten gebruikers, en de enige complete pdf-oplossing naast Adobe Acrobat die beschikbaar is op Windows, Mac, iOS, en Android. Meer informatie over PDFelement

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Platform voor bedrijfsvoering dat wordt geleverd met CRM, HRM, financieel beheer en projectmanagement.
Platform voor bedrijfsvoering dat wordt geleverd met CRM, HRM, financieel beheer en projectmanagement. Meer informatie over Agiled

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Beheer en volg projecten, bespaar tijd en neem sterkere beslissingen met gegevens uit één bron, altijd en overal.
Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten. Meer informatie over Quickbase

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Stroomlijn je verkoopproces met aantrekkelijk ontworpen voorstellen waarmee je sneller deals kunt sluiten. Gratis proefperiode van 14 dagen.
Proposify is een eenvoudige manier om winnende voorstellen te leveren. Bespaar meer dan 2 uur in vergelijking met Word, InDesign of Google Docs. Onbeperkte toegang tot een galerij van aantrekkelijke sjablonen met vooraf geschreven tekst voor een verscheidenheid aan diensten. Alle sjablonen kunnen worden aangepast aan jouw bedrijf en merkeigen taalgebruik. Dit product is de favoriete tool voor verkopers en ondernemers, omdat het begrijpt hoe de verkoop werkt. Dit product begrijpt de uitdagingen van bedrijfsgroei. Elke functie is ontworpen om je een stap dichter bij de definitieve klantondertekening te brengen. Meer informatie over Proposify

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Het populaire platform voor digitale projectoplevering dat teams verbindt om de wereld te bouwen. Vertrouwd door meer dan 5 miljoen gebruikers.
Aconex van Oracle is het populaire platform voor digitale projectoplevering dat teams verbindt om de wereld te bouwen. Met meer dan 5 miljoen gebruikers en met een projectwaarde van meer dan $ 1 biljoen in meer dan 70 landen, verbindt Aconex van Oracle eigenaren, aannemers en hun projectteams in de bouw-, infrastructuur-, en energie- en grondstoffensector, en biedt het projectbrede zichtbaarheid en controle tussen verschillende organisaties die samenwerken aan hun projecten. Meer informatie over Oracle Aconex

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Concord is de enige alles-in-één oplossing voor contractbeheer die is ontworpen om aan de behoeften van het hele bedrijf te voldoen.
De missie van Concord is om mensen en organisaties in staat te stellen meer overeenstemming te bereiken. Gedreven door de overtuiging dat overeenkomsten de basis zijn van alles, werd Concord ontworpen om de wrijvingen te verwijderen die overeenkomsten in de weg staan. Het radicaal eenvoudige contractbeheerplatform van Concord is ontworpen voor iedereen in elke organisatie. Tegenwoordig stelt Concord meer dan 400 bedrijven en 260.000 gebruikers in 132 landen in staat om hun overeenkomsten op één plek te creëren, samen te werken, te ondertekenen, op te slaan en te beheren. Meer informatie over Concord

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Eenvoudige, veilige en snelle elektronische ondertekening van documenten door de toonaangevende leverancier van eSignature-software in het VK. Probeer Signable vandaag nog GRATIS!
Signable is de toonaangevende softwareleverancier voor elektronische handtekeningen in het VK. Deze oplossing wordt gebruikt door meer dan 6000 bedrijven in het VK, Europa en daarbuiten om documenten snel, veilig en rechtsgeldig te laten ondertekenen. Signable heeft een pakket dat bij elk bedrijf past, zonder kosten en met eenvoudige, duidelijke prijzen. Een plan dat perfect is voor jouw situatie, of je nu slechts enkele documenten of duizenden documenten wilt verzenden. Meld je vandaag nog aan voor een gratis proefperiode van 14 dagen en ga binnen 60 seconden aan de slag! Meer informatie over Signable

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Geef teams de mogelijkheid om het werk te leveren dat ertoe doet met Planview Clarizen-software voor het beheer van bedrijfsbrede werk- en projectportfolio's.
Planview Clarizen is een bekroonde oplossing voor werkmanagement voor ondernemingen en PPM waarmee programmamanagers realtime inzicht kunnen krijgen in lopende werkzaamheden, workflows kunnen automatiseren, risico's proactief kunnen beheren en een grotere zakelijke impact kunnen bereiken. Met Planview Clarizen kan je organisatie snel reageren op kansen en veranderende marktomstandigheden door ideeën om te zetten in strategieën, plannen en acties. Perfect voor middelgrote en grote ondernemingen. Meer informatie over Planview AdaptiveWork

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Webgebaseerde software waarmee bedrijven contracten kunnen onderhandelen, opstellen, volgen, ondertekenen en beheren vanaf elk apparaat.
Better Proposals is een intuïtieve, webgebaseerde oplossing voor contractbeheer. Stroomlijn je volledige verkoopproces met moderne, digitale documenten met je merk, en automatiseer het genereren van contracten. Zeg vaarweg tegen het gebruik van meerdere platforms dankzij de integraties, tracking, analyses en wettelijk bindende elektronische handtekeningen. Meer informatie over Better Proposals

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
ContractSafe helpt bedrijven om ondertekende contracten beter te organiseren en te voorkomen dat ze belangrijke datums missen zonder veel tijd of geld te spenderen.
Organiseer je contracten eenvoudig en betaalbaar. Ongelofelijk eenvoudig in gebruik en te beheren. Zoek en vind elk document (zelfs scans) in seconden. AI haalt belangrijke informatie op voor installatie. E-mailherinneringen zodat jij nooit vergeet om een belangrijk contract te verlengen (of te annuleren). Werk samen met je hele team – met onbeperkte gebruikers. Geen implementatie of configuratie, dus je kunt meteen aan de slag. Ontdek waarom klanten een vijfsterrenbeoordeling geven. Meer informatie over ContractSafe

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Aanpasbare oplossing omvat projectmanagement, CRM en servicedesk met geïntegreerde urenregistratie en facturering die vanuit dezelfde database worden uitgevoerd.
Autotask is alles-in-één online software waarmee VAR's, MSP's en IT-serviceproviders hun IT-producten en -diensten kunnen verkopen, implementeren, beheren en factureren. De geïntegreerde modules van Autotask omvatten service desk, CRM/contactbeheer, outsourcing, projectmanagement, contractbeheer, urenregistratie, facturering, rapportage en bedrijfsanalyse - en ze draaien allemaal op dezelfde database, altijd en overal beschikbaar, overal waar je verbinding kunt maken met het internet. Meer informatie over Autotask PSA

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Gegevenstoegang configureren, ondertekenaarsrechten instellen, beschermen bij lopende screening, fraude voorkomen en risico's verminderen met AP-controles.
Integreer betalingen rechtstreeks met systemen zoals LinkTrust, HasOffers, HitPath en CAKE. Tipalti beheert massabetalingen aan wereldwijde affiliates en automatiseert het hele proces – van whitelabel affiliate-onboarding tot betaalmethode en valutaselectie, wereldwijde overschrijving, vroege betalingen, communicatie van betaalstatus, afstemming van betalingen en belastingsrapporten. Ontdek waarom bedrijven zoals GoDaddy, MaxBounty en GlobalWide Media op Tipalti vertrouwen voor hun betalingen aan affiliates. Meer informatie over Tipalti

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
GoFormz is een eenvoudige, snelle en zeer betaalbare manier om je formulieren en administratieve verwerking te digitaliseren.
Leg gegevens elektronisch vast met mobiele formulieren die er precies hetzelfde uitzien als je papieren formulieren. GoFormz is een eenvoudige en snelle manier om je bestaande formulieren en documenten om te zetten naar identieke, digitale versies (of om volledig nieuwe te maken). Vul je mobiele formulieren online in of op mobiele apparaten. Je kunt nieuwe gegevenstypen opnemen (zoals gps, kaarten en afbeeldingen), ze in de cloud bewaren en in realtime toegang tot gegevens krijgen. Je kunt GoFormz zelfs verbinden met je andere bedrijfssystemen (zoals ServiceMax, Box, Zapier en meer). Meer informatie over GoFormz

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Practice Ignition is een krachtige manier om je klantgerichte bedrijf te runnen. Voorstellen, contracten, facturering, business intelligence +
Practice Ignition is een krachtige manier om je klantgerichte bedrijf te runnen. Maak en volg voorstellen met ingebouwde contracten en opdrachtbevestigingen, stuur je klanten een factuur met variabele betalingsopties (terugkerend, eenmalig, enz.) en krijg belangrijke zakelijke inzichten allemaal op één plaats. Vervolgens kan je je boekhoud- en workflowtaken automatiseren door middel van integraties. Practice Ignition helpt je meer klanten binnen te halen, de cashflow te verbeteren, on-boarding van klanten te stroomlijnen en het succes van je bedrijf te voorspellen. Meer informatie over Ignition

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Adoddle van Asite is een cloudplatform voor naadloze samenwerking tussen disciplines, van concept tot voltooiing en daar voorbij.
Het Adoddle-platform van Asite geeft iedereen die betrokken is bij bouw- en facilitaire projecten toegang tot essentiële informatie, ongeacht de locatie of het apparaat. Het maakt meer samenwerking mogelijk, wat leidt tot minder fouten en enorme tijd- en kostenbesparingen. Je kunt alle projectgegevens opslaan en beheren in één centraal en veilig archief. Adoddle is een op maat gemaakt platform waarmee klanten de structuur van hun content volledig kunnen configureren met zeer gecontroleerde toegang en rijke workflows. Meer informatie over Asite

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
"Een perfecte zakelijke tool voor zelfstandige ondernemers." - INC Magazine
17hats biedt één enkel knooppunt voor klantcommunicatie, voorstellen, contracten, online betalingen, projectmanagement, boekhouding, klantenbeheer en meer. 17hats is ontworpen om administratieve rompslomp te elimineren en vereenvoudigt repetitieve taken met sjablonen en geautomatiseerde workflows. Meer dan 40.000 ondernemers gebruiken 17hats thuis of onderweg om zich te organiseren, te systematiseren, sneller betaald te krijgen, hun bedrijf te laten groeien en meer klanten binnen te halen. Meer informatie over 17hats

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Oplossing voor documentbeheer die het vastleggen, ophalen en verspreiden van bedrijfsinformatie vereenvoudigt.
Van verhoogde productiviteit en effectieve samenwerking tot bedrijfscontinuïteit en naleving van de regelgeving, bespaar zowel tijd als geld en draag bij aan de algehele groei en het succes van je bedrijf met documentbeheer van GlobalSearch. Neem vandaag nog de juiste beslissing over het beheer van je informatie. Meer informatie over Square 9

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Beheer je horecabedrijf beter, van planning tot loonadministratie.
Beheer je horecabedrijf beter, van planning tot loonadministratie. Meer informatie over Combo

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Formstack Documents biedt je een eenvoudige en veilige manier om overal en altijd contracten te creëren en aan klanten te leveren. Start nu een gratis proefversie.
Bespaar tijd door je contractgeneratie te automatiseren met Formstack Documents, een gebruiksvriendelijke documentmaker die repetitieve en foutgevoelige gegevensinvoer elimineert. Start een GRATIS proefversie om binnen enkele seconden op een veilige manier aangepaste contracten te creëren en aan klanten te leveren. Of gebruik een van de honderden vooraf gebouwde sjablonen die worden geleverd om je op weg te helpen. Wanneer je contract klaar is, deel je het overal met slechts een paar klikken en vermijd je afdrukken, faxen en wachttijden voor handtekeningen. Meer informatie over Formstack Documents

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Open source-oplossing voor algemeen bedrijfsbeheer, van klanten en bestellingen tot facturering en voorraad.
Open source-oplossing voor algemeen bedrijfsmanagement: verkoop, facturering, agenda, voorraad, inkooporders, e-mailen, boekhouding, onkostendeclaratie, verlofaanvragen. Afhankelijk van je behoefte zijn er honderden modules beschikbaar. Meer informatie over Dolibarr

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
België Lokaal product
Efficy staat bekend als het meest flexibele CRM van Europa, en biedt CRM-oplossingen die volledig aan te passen is waardoor uw medewerkers zich blijven ontwikkelen.
Eindelijk, een CRM-oplossing die zich aan uw behoeften aanpast. Efficy is een belangrijke speler op de Europese markt voor CRM-systemen. Met een assortiment aan CRM-oplossingen, aanpasbaar aan de individuele behoeften, vertrouwen al meer dan 13.500 klanten in 60 landen op ons. De CRM-oplossingen van Efficy zijn eenvoudig te gebruiken en worden aan iedere organisatie aangepast op basis van de grootte en specifieke behoeften. Hiermee hebt u de mogelijkheid om uw bedrijf te laten groeien en ontwikkelen. Verlies geen tijd met het organiseren van data en leidt uw medewerkers op zodat uw bedrijf kan groeien met de CRM van Efficy. Meer informatie over Efficy CRM

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
On-demand en cloudgebaseerde software voor e-Sourcing die gebruiksvriendelijk is, waardoor inkoopspecialisten tijd en geld besparen.
Gebruiksvriendelijke en on-demand software voor e-Sourcing die inkoopspecialisten helpt bij het uitvoeren van inkoopveilingen, gewogen RFQ's en RFX's met functionaliteiten voor de publieke sector. De cloudgebaseerde software biedt transparante en betaalbare prijzen die de complexiteit willen verwijderen uit professionele e-Sourcing. Andere producten zijn Category Dojo, een tool voor het analyseren van categorie-uitgaven en SIM Dojo, een oplossing voor de onboarding van leveranciers. Meer informatie over Market Dojo

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Populairste systeem voor het beheren van aannemers.
Worksuite is een slim, gebruiksvriendelijk platform voor het beheer van freelancers. Kleine en grote bedrijven kunnen met slechts een paar klikken moeiteloos onboarden en grensoverschrijdende betalingen aan al hun freelancers over de hele wereld beheren. Zorg in een fractie van de tijd voor compliance, rapportage en projectmanagement. Van kleine startups tot de grootste organisaties, Worksuite is een complete oplossing met krachtige functies en flexibiliteit voor elke fase van bedrijfsgroei. Meer informatie over Worksuite

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
De inkoopsoftware van Coupa maakt het eenvoudig voor jou om te winkelen en inkoopaanvragen te creëren voor alles wat je nodig hebt.
De inkoopsoftware van Coupa maakt het eenvoudig voor werknemers om te winkelen en inkoopaanvragen te creëren voor alles wat ze nodig hebben. Wanneer je medewerkers een verzoek hebben, begeleidt software Coupas hen voorzichtig naar het invullen van die behoefte op de juiste manier. Van interessante voorkeursitems tot bovenaan zoekresultaten brengen tot rekening houden met gecontracteerde voordelen zoals voorkeursprijzen en volumekortingen, het juiste doen is gemakkelijk voor gebruikers. Meer informatie over Coupa

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Gebruik het Nintex-procesplatform om contracten gemakkelijker te voltooien, deals sneller te sluiten en tijd vrij te maken voor andere zaken.
Gebruik de Nintex-platforms om contracten gemakkelijker te voltooien, deals sneller te sluiten en tijd vrij te maken voor andere zaken. Door contractprocessen van begin tot eind te automatiseren, kan je organisatie de productiviteit stimuleren, de compliance verhogen, de bedrijfsresultaten verbeteren en je verkopers helpen. Meer informatie over Nintex Process Platform

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening
Laat het werk stromen door je contractbeheerproces te automatiseren, allemaal op het veiligste platform voor documentbeheer.
SpringCM genereert, automatiseert, beheert en bewaart je documenten en contracten, waardoor je bedrijfsprocessen worden vereenvoudigd, zodat je je zakelijke opdrachten sneller kunt afsluiten. Waardoor het voor je klanten gemakkelijker wordt om met je te werken. Want wanneer je documenten stromen, stroomt het werk ook. SpringCM gaat verder dan contractbeheer met een robuust en schaalbaar workflowsysteem dat zelfs de meest complexe documentprocessen kan automatiseren. Standaardiseer je bedrijfsprocessen en vergroot het inzicht bij elke stap. Meer informatie over DocuSign CLM

Functies

  • Workflowbeheer
  • Voltooiing bijhouden
  • Zoeken in gehele tekst
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Compliance bijhouden
  • Versiebheer
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • Digitale handtekening

Kopersgids voor Contract management software

Contract management software stelt organisaties van alle soorten en maten in staat om contracten op te stellen, op te slaan en te beheren gedurende hun hele levenscyclus. Deze systemen helpen gebruikers bij het opstellen van contracten, het definiëren van voorwaarden en het bijhouden van kritieke mijlpalen. Een goed georganiseerd contract management platform stelt bedrijven in staat om hun relaties met leveranciers, werknemers en klanten efficiënt te beheren naarmate hun bedrijf groeit.

De voordelen van contract management software

  • Verbeterde productiviteit: het opstellen van contracten is een vervelende, tijdrovende taak die bij elke stap redactie en juridisch toezicht vereist. De meeste bedrijven hebben geen tijd te verliezen, en contract management software kan de efficiëntie van het opstellen van contracten verbeteren door middel van vooraf opgestelde contractsjablonen die met minimale aanpassingen kunnen worden gebruikt om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen. Dit bespaart tijd en moeite en stelt bedrijven in staat om in minder tijd over te gaan tot het delen en ondertekenen.
  • Georganiseerde opslag: bedrijven moeten veel contracten opslaan, beheren en ophalen, wat een operationele nachtmerrie kan zijn als de papieren kopieën worden opgeslagen en doorzocht. Contract management software verlicht deze last door contracten op te slaan in een digitale, georganiseerde opslagplaats. Gebruikers kunnen met een paar toetsaanslagen en -klikken het hele archief doorzoeken en zelfs filteren op naam, datum, partij, regio, transactiewaarde en meer.
  • Beperken van risico's: volgens Gartner worden 60 tot 80% van de B2B-deals nu via contracten beheerd. Dit betekent dat contractbreuk of het missen van deadlines niet alleen leidt tot omzetverlies, maar ook het imago van een merk schaadt. Ander onderzoek suggereert dat ineffectief contract management kan leiden tot een verlies van maximaal 9,2% van de jaarlijkse omzet, een aanzienlijk verlies ongeacht de omvang van het bedrijf. Een goed geïmplementeerd contract management systeem helpt alle belanghebbenden om te voldoen aan alle overeengekomen voorwaarden en om de belangrijkste contractmijlpalen/deadlines bij te houden. Deze systemen kunnen ook onvoorziene risico's beperken door belanghebbenden te waarschuwen om contracten te verlengen vóór een vervaldatum en om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen.

Algemene functies van contract management software

  • Opstellen van contracten: het vaststellen van de algemene voorwaarden van een contract.
  • Documentbeheer: het beheren van contracten en gerelateerde documenten in een goed gecategoriseerde volgorde.
  • Beheer van de werkstroom: het instellen, toewijzen, uitvoeren en op volgorde controleren van de bedrijfsactiviteiten.
  • Beheer van de levenscyclus van contracten: het beheren van alle workflows die betrokken zijn bij de levenscyclus van een contract, van het opstellen tot aan de onderhandeling en de ondertekening tot aan de afloop of verlenging ervan.
  • Voltooiing: het bijhouden van alle contractmijlpalen en het controleren of alle voorwaarden volgens het contract zijn geïmplementeerd/voltooid.
  • Zoeken in volledige tekst: het zoeken naar contracten en gerelateerde documenten (en de inhoud daarvan) met behulp van een tekststring.

Overwegingen bij de aankoop van contract management software

  • Beveiliging van contractgegevens: contracten zijn kritieke activa van elk bedrijf, wat betekent dat hun veiligheid en beveiliging van het grootste belang is voor de organisatie. De meeste contract management software op de markt is cloudgebaseerd, wat betekent dat het essentieel is om de databeveiligingsstandaarden van elke oplossing die op de shortlist staan te evalueren, evenals de beveiligingsstandaarden van de softwareleverancier. Evalueer of de software voldoet aan de relevante sectorspecifieke normen en bepaal of de leverancier zijn clouddiensten in stand houdt met adequate backup- en recovery-diensten.
  • Full-text zoekmogelijkheden, en rapporteringsniveaus: geavanceerde oplossingen voor contract management moeten niet alleen kunnen zoeken naar contracten en gerelateerde documenten, maar ook naar content binnen deze documenten door middel van full text-gebaseerde zoekopdrachten. Zoek naar een oplossing die contractuele gegevens kan analyseren en relevante inzichten kan presenteren via een analytics dashboard dat niet alleen de belangrijkste contractuele voorwaarden weergeeft, maar ook deadlines en missiekritische mijlpalen bijhoudt. In het ideale geval moet het systeem de gebruikers op de hoogte kunnen brengen als het afwijkingen in de uitvoering van een contract vaststelt.
  • Kunstmatige intelligentie en machine learning zullen de contracten verbeteren: verkopers van contract management software zijn begonnen met het toevoegen van AI en machine learning capaciteiten aan hun oplossingen. AI kan de algemene voorwaarden in een concept analyseren en met slimmere clausules en zinnen komen om sterkere contracten te creëren. AI kan ook helpen bij het verbeteren van de doorzoekbaarheid van contracten en contractuele gegevens wanneer er duizenden contracten moeten worden doorzocht.
  • Contracten worden complexer dan ooit tevoren: bedrijven breiden zich uit naar nieuwe gebieden, breken tientallen jaren oude tradities van zakendoen en nemen extra stappen om deals te sluiten. Hierdoor is de vraag naar meer gepersonaliseerde contracten, met diverse contractmodellen en licentiemogelijkheden, toegenomen. De verwachting is dat deze trend om verder te gaan dan de traditionele "one-size-fits-all" contractmodellen zich zal voortzetten.