Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

IT-asset management software

Met IT-asset management software (ITAM) kunnen bedrijven het inventaris- en levenscyclusbeheer van al hun software en hardware uitvoeren. Dit omvat onder andere de onderhoudsgeschiedenis van activa, gebruikersrechten, prognoses van het acquisitiebudget en compliance van softwarelicenties. Met dit soort software kunnen IT-managers de kostenbeheersing verbeteren en de IT-bedrijfswaarde nauwkeurig volgen in de hele organisatie.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie IT-asset management software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven
137 resultaten
NinjaOne is een krachtig, intuïtief systeem voor beheer en bewaking op afstand met robuuste ITAM-functionaliteit die is gebouwd voor MSP's en IT-leiders die bekend staan om uitstekende klantenondersteuning. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne biedt intuïtieve, cloudgebaseerde software voor controle en beheer op afstand die speciaal is ontworpen voor MSP's. NinjaOne biedt robuuste functionaliteit voor het beheer van IT-middelen met een uitzonderlijke gebruikerservaring, uitstekende klantenondersteuning en alle tools die je nodig hebt om de apparaten van je klanten te beheren. Profiteer van geautomatiseerde software-inventarisatie op verschillende apparaten en diepgaande hardwaregegevens, waaronder schijf- en volumegebruik, processors, geheugen, gebruikerslogboeken, netwerkcontrole en apparaatgebruik. Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Beheer je bedrijfsmiddelen met gemak van aankoop tot buitengebruikstelling. Meer informatie over Freshservice
Beheer de inventaris van je bedrijfsmiddelen binnen en buiten IT in je organisatie, zoals contracten, hardware, software, en volg gegevens over bedrijfsmiddelen gedurende de hele levenscyclus met het bedrijfsmiddelenbeheer van Freshservice. De tool biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer zoals automatische detectie van nieuwe bronnen, krachtig configuratiebeheer en verbeterde impactanalyse. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Timly zorgt voor een 360°-overzicht van alle IT-middelen van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten en onderhoud en servicebeheer. Meer informatie over Timly
Met deze software is het beheer van IT-middelen eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Software voor pc-audit en netwerkinventaris voor kantoor- en grootschalige bedrijfsnetwerken. Meer informatie over Total Network Inventory
Total Network Inventory biedt software voor pc-audit en netwerkinventaris voor kantoor- en grootschalige bedrijfsnetwerken. Total Network Inventory onderzoekt alle computers en notebooks in een netwerk en rapporteert terug met volledige informatie over het besturingssysteem, servicepacks, hotfixes, hardware, software, lopende processen e.d. op externe apparaten. Meer informatie over Total Network Inventory

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Een totaaloplossing voor het beheer van iOS, Mac, Android, Apple TV's, en Windows-apparaten en -laptops. Meer informatie over Hexnode UEM
Hexnode MDM is een bekroonde oplossing voor unified endpoint management (UEM) waarmee bedrijven op een veilige manier zowel BYOD en apparaten die het eigendom zijn van het bedrijf vanaf één enkele console kunnen beheren. Het ondersteunt iOS, Android, Windows, Macs en Apple TV's, met zowel cloudgebaseerde als lokale hostingopties. Hexnode MDM heeft een uitgebreide reeks functies, zoals het beheer van apps, beveiligingsbeheer, onkostenbeheer en containerisatie, en het past zich aan op de meest complexe bedrijfsomgevingen. Meer informatie over Hexnode UEM

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Een geautomatiseerde patchbeheertool voor Windows, Linux en MacOS waarmee je de inventaris van je bedrijfssoftware kunt beheren. Meer informatie over Heimdal Patch & Asset Management
Geautomatiseerd patch- en activabeheer waarmee je elke software van Microsoft, Linux, derden en bedrijfseigen software kunt implementeren en bijwerken, overal ter wereld en volgens elk schema, met een volledig CVE/CVSS-auditspoor en foutloze naleving van gegevens. Implementeer onderweg updates, patches en oude oplossingen, voer voorraadrapporten uit, forceer machine-updates, controleer versiebeheer en beveilig je bedrijfsmiddelen tegen alle bedreigingen. Profiteer van een laag bandbreedteverbruik en snelle distributie via lokale P2P. Meer informatie over Heimdal Patch & Asset Management

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Wij bieden oplossingen voor Mac, iPad, iPhone en Apple TV voor elk bedrijf, overheidsinstelling of school, op elke schaal. Meer informatie over Jamf Pro
Jamf biedt een beheeroplossing voor Apple apparaten die geavanceerde functionaliteit, configuratiemogelijkheden en compatibiliteit biedt. Met onze MDM producten Jamf Pro en Jamf Now kunt u elk gewenst aantal Apple apparaten efficiënt beheren. Uw eindgebruikers zullen genieten van een geconfigureerd apparaat, een gepersonaliseerde gebruikerservaring en u wordt niet langer gebombardeerd met IT-tickets. Een echte win-win situatie! Meer informatie over Jamf Pro

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Deel IT stroomlijnt wereldwijde IT-activiteiten. Beheer apparaten, software en ondersteuning in meer dan 130 landen. Meer informatie over Deel
Stroomlijn het beheer van je bedrijfsmiddelen met Deel IT. De software biedt een gecentraliseerd platform voor het volgen en beheren van hardware, software en gebruikerslicenties op al je bedrijfslocaties (meer dan 130 landen ondersteund). Automatiseer onboarding, offboarding en het volgen van bedrijfsmiddelen voor efficiënt IT-beheer. Zorg voor consistent IT-beleid wereldwijd. Deel IT integreert naadloos met je huidige infrastructuur, waardoor je tijd en middelen kunt besparen op handmatige taken voor het beheer van bedrijfsmiddelen. De belangrijkste functies van het product zijn het wereldwijd volgen van bedrijfsmiddelen, geautomatiseerde workflows, gestandaardiseerde processen en verbeterde beveiliging. Verlaag de kosten, verhoog de efficiëntie, verbeter de zichtbaarheid en verbeter de naleving met Deel IT: het product is een goede oplossing voor bedrijven met wereldwijde teams die op zoek zijn naar geautomatiseerd beheer van IT-middelen. Meer informatie over Deel

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Softeligent is het alles-in-één automatiseringsplatform voor het beheer van financiële activiteiten, bedrijfsmiddelen en diensten binnen IT en telecommunicatie. Meer informatie over Softeligent
Softeligent is een SaaS-oplossing met één platform voor intern beheer en analyses over het gehele spectrum van de IT-servicecatalogus. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, IT financieel beheer (ITFM), ondersteuning voor kostentoewijzing en interne terugboekingsprocessen voor facturering, beheer van de telecommunicatie-uitgaven (TEM) en beheer van bedrijfsmiddelen en inventaris voor hardware. Meer informatie over Softeligent

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
SaaS-platform voor ondernemingstransformatie waarmee organisaties transformatieresultaten kunnen realiseren en digitale doelen kunnen bereiken. Meer informatie over Orbus
iServer365 is een SaaS-platform van de volgende generatie voor enterprise-architectuur met uitgebreide dashboard- en rapportagecapaciteiten, krachtige besluitondersteuning en analysetools, uitgebreide ondersteuning voor het framework en een groot aantal modules om je zo snel mogelijk aan de slag te helpen. iServer365 maakt ook gebruik van je bestaande investeringen in vertrouwde Microsoft-technologieën, waaronder Visio, PowerBI, SharePoint en Teams, en biedt een gebruiksvriendelijke omgeving voor het plannen en uitvoeren van strategische veranderingen. Meer informatie over Orbus

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Atera is de ultieme oplossing voor het beheer van IT-middelen voor MSP's en IT-professionals. Alles wat je nodig hebt op één plek. Probeer het nu gratis. Meer informatie over Atera
Het alles-in-één-platform van Atera biedt IT-professionals verschillende geïntegreerde oplossingen waarmee ze toegang, zichtbaarheid en controle krijgen over het dagelijkse IT-werk. Inclusief bewaking en beheer op afstand, helpdesk, IT-automatisering, ticketing en rapportage - allemaal onder één dak. Met het pay-per-tech-model kunnen IT-teams en MSP's hun activiteiten optimaliseren en schalen over een onbeperkt aantal apparaten, en daarbij vervelende taken verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op het werk dat er het meest toe doet. Meer informatie over Atera

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Gartner identificeerde Nlyte als hoeksteentechnologie voor de evoluerende HDIM-ruimte (Hybrid Digital Infrastructure Management). Meer informatie over Nlyte DCIM
Nlyte verzorgt het volledige beheer van de hybride digitale infrastructuur. Nlyte automatiseert het voorraadproces voor nauwkeurige verantwoording van wat je hebt en waar het zich bevindt - helpt activa, infrastructuur en gegevensstroom te beveiligen door veranderingen te bewaken en te waarschuwen voor implementatie- en toegangsuitzonderingen - helpt activa te behouden door te controleren op circulatie en efficiënt gebruik. Nlyte-software biedt kostenbeheer, efficiënt gebruik van hulpbronnen, optimalisatie van de werkstroom en vermindert het risico op verstoringen. Meer informatie over Nlyte DCIM

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Met Rippling Device Management kunnen bedrijven apparaten van werknemers op afstand kopen, configureren, verzenden en beveiligen.
Met Rippling Device Management kunnen beheerders volledig geconfigureerde apparaten kopen en verzenden naar werknemers en deze vervolgens op afstand controleren en beheren. Beheerders kunnen apparaten ook beveiligen met automatische updates over het besturingssysteem, opslagversleuteling, sterke handhaving van het wachtwoordbeleid en capaciteiten voor vergrendelen/wissen op afstand. Bedrijven hebben volledig inzicht in hun apparaatinventaris en kunnen automatisch hardware bestellen en configureren wanneer het contract van een werknemer wordt beëindigd of het apparaat aan iemand anders wordt toegewezen. Meer informatie over Rippling

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Het beheer van IT-middelen is nog nooit zo belangrijk geweest als in de huidige externe omgeving. Integreert naadloos met Zendesk, Jira etc.
Beheer de volledige levenscyclus van IT-middelen voor je externe personeel met gebruiksvriendelijke, cloudgebaseerde software voor het beheer van IT-middelen. Verminder de uitvaltijd, waarborg naleving van softwarelicenties en versnel het oplossen van problemen door alle hardware te volgen, inclusief Windows-/Mac-apparaten en -software. Behoud volledig inzicht in je IT-landschap met volledig bedrijfsmiddelenbeheer, inkooporders, onderhoud, gebruiksoptimalisatie. Integreert naadloos met Zendesk, Jira helpdesks, evenals SCCM, JAMF en vele andere. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Dit platform maakt het eenvoudig om je IT-middelen te volgen, te beheren en te ondersteunen. De software is geconfigureerd voor de manier waarop jij werkt, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Kenmerken: In- en uitchecken, streepjescode scannen, bovenliggend/onderliggend, robuuste rapportage, ondersteuning voor ticketworkflow, volledig levenscyclusbeheer, afschrijving, API, op rollen gebaseerde beveiliging en nog veel meer. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte beheersoftware voor IT-activa voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software van UpKeep voor het beheer van IT-middelen is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Het eenvoudigste (mobielvriendelijke) traceringssysteem voor IT-middelen en inventaris in de sector. Vertrouwd door duizenden bedrijven. Probeer het vandaag nog gratis.
Sortly Pro is een supereenvoudig traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen om VISUEEL je IT-middelen en al hun details te volgen, inclusief locatie, prijs, conditie, uitleengegevens enz. voor een intuïtievere (en minder gekmakende) manier om je items te volgen. Probeer het 14 dagen lang gratis. Kenmerken: - Geef team of klanten toegang (beperkte/alleen-lezen machtigingen) - Creëer of maak verbinding met barcodes of QR-codes - Scanner voor in-/uitchecken (ingebouwd) - Volg aangepaste velden - Toegang via internet, tablet of telefoon Meer informatie over Sortly

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren. Meer informatie over Limble CMMS

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Samanage is de ITSM-oplossing die begrijpt wat er nodig is om je middelen zowel binnen als buiten IT succesvol te beheren in je hele organisatie.
Samanage is de oplossing voor het beheer van IT-middelen en IT-service die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft. Deze software draait niet alleen om het produceren van statistieken, gegevens en rapporten (ook al levert het die allemaal!). Het draait om het vereenvoudigen van complexe taken en het automatiseren van elementaire taken. Volg moeiteloos je hardware, software, contracten, inkooporders, licenties en garanties allemaal op één plek. Bespaar kostbare tijd en maak het jezelf mogelijk om snellere en slimmere diensten te leveren, zodat je een eind kunt maken aan het doorlopend blussen van vuurtjes. Meer informatie over SolarWinds Service Desk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.
De IT-helpdesk van Spiceworks is speciaal gebouwd voor IT-professionals. Alles wat je nodig hebt wordt geboden om een betere interne IT-helpdesk en een beter bedrijf te runnen. Begin binnen enkele minuten met het afhandelen van tickets met gratis helpdesk-software (op je server of in de cloud). Bovendien doet het meer dan alleen het volgen van tickets: begrijp (en verander) teamgedrag en breng je waarde voor het bedrijf naar voren. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Spiceworks Cloud Help Desk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Beheer moeiteloos al je Asset Management-activiteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard.
Bekijk, beveilig en beheer je middelen op één plek met SysAid IT Asset Management (ITAM) en vereenvoudig je asset-tracering en inventaris. Onderneem actie en beheer op efficiënte wijze je IT-omgeving met behulp van een oplossing die volledig is geïntegreerd met de helpdesk van SysAid. Verkrijg de juiste gegevens waar je ze nodig hebt, wanneer je ze nodig hebt, met een oplossing die automatisch relevante informatie weergeeft in je tickets. Meer informatie over SysAid

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Geeft jou de controle over je behoeften voor het volgen van activa. Het volgen van vaste activa, IT-bedrijfsmiddelen, tools en meer.
Het systeem van AssetCloud voor het beheer van bedrijfsmiddelen maakt het gemakkelijk om je waardevolle bedrijfsmiddelen te beheren. Voer snel audits uit en weet altijd wat je hebt en wie het heeft. De informatie die je nodig hebt is binnen handbereik dankzij de ondersteuning voor smartphone (iOS en Android) en tablet. Voor degenen die behoefte hebben aan een totaaloplossing biedt Wasp streepjescodescanners en printers die 100% compatibel zijn met AssetCloud. Meer informatie over AssetCloud

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
Een tool die ontwikkelaars helpt bij het implementeren van softwarepatches en gelijktijdige updates naar meerdere Windows-pc's.
Een tool die ontwikkelaars helpt bij het implementeren van softwarepatches en gelijktijdige updates naar meerdere Windows-pc's. Meer informatie over PDQ Deploy & Inventory

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer

Kopersgids voor IT-asset management software

Wat is IT-asset management software?

IT-asset management software vereenvoudigt bedrijfsbreed inventaris- en levenscyclusmanagement van software- en hardware-assets. IT-asset management (ITAM) software helpt bedrijven met onderhoudsgeschiedenis, gebruikersrechten, voorspelling van aankoopbudgetten en naleving van softwarelicenties.

De voordelen van ITAM-software

  • Maximaliseren van de waarde van IT-assets: ITAM-software helpt de waarde van de IT-assets van het bedrijf te meten en te bewaken. Door een nauwkeurige waardering van IT-assets kunnen betere investeringsbeslissingen worden genomen. Aan de andere kant hoeft er niet meer te worden betaald voor software- en hardwarelicenties met een lager rendement op de investering.
  • Verbeteren van serviceniveaus: effectief gebruik van ITAM-software stelt beheerders in staat om tijd te besparen op handmatige overheadkosten en zich te richten op belangrijke serviceverzoeken. Met realtime voorspellende analyserapporten kunnen IT-teams proactief automatiseringstools creëren om kwetsbaarheden te verwijderen, risico's te minimaliseren en serviceverzoeken te verminderen.
  • Beschermen van assets en ondersteunen van naleving: met de populariteit van digitale werkplekinitiatieven zoals het meenemen van je eigen apparaat (Bring Your Own Device, BYOD) wordt het steeds moeilijker om ongeautoriseerde apparaten te traceren en misbruik van bedrijfsmiddelen te verminderen. ITAM-software kan ongeautoriseerde tools of toepassingen detecteren en IT-managers waarschuwen om corrigerende maatregelen te nemen en de bijbehorende risico's te verminderen.

Algemene functies van ITAM-software

  • Asset tracking: het bewaken, controleren en beheren van documentatie voor alle IT-assets. Geavanceerde oplossingen omvatten realtime asset monitoring en diagnostische tools om nieuwe apparaten te traceren.
  • Voorraadbeheer: het creëren van een gecentraliseerde opslagplaats om alle belangrijke IT-assetgegevens te monitoren en op te slaan. Ook de volledige levenscyclus van IT-assets wordt bijgehouden.
  • Auditbeheer: het onderzoeken van IT-assets om de risico's te evalueren en het genereren van rapporten en statistieken om eventuele problemen te identificeren.
  • Compliance tracking: het volgen van de verlengings- en vervaldata van alle licenties en op de hoogte brengen van IT-managers van alle wijzigingen in de regelgeving.
  • Leveranciersbeheer: het koppelen van inkoopfacturen en beheren van leveranciers vanuit een gecentraliseerd platform om redundantie te verminderen en de activiteiten te stroomlijnen.

Overwegingen bij de aankoop van ITAM-software

  • Mobiele capaciteiten: in het huidige digitale tijdperk zijn werknemers veelal mobiel en werken ze vaak op afgelegen locaties. Bedrijven verwachten van hun IT-teams dat ze snel reageren op serviceverzoeken en de downtime tot een minimum beperken. Daarom is het essentieel dat IT-teams responsief zijn terwijl ze op afstand werken. Als medewerkers veel reizen, ga dan op zoek naar ITAM-software die compatibel is met mobiele browsers of iOS- en Android-toepassingen biedt.
  • Totale eigendomskosten: het vinden van de juiste ITAM-oplossing binnen het budget kan een ontmoedigende taak zijn. ITAM-softwareoplossingen bieden gevarieerde prijsmodellen die een directe vergelijking lastig kunnen maken. Gebruikelijke prijsmodellen voor ITAM-oplossingen zijn gedifferentieerde prijzen, pay-per-user en pay-per-node. Kopers dienen de totale kosten van een oplossing te berekenen voordat ze een aankoopbeslissing nemen, inclusief de kosten voor functies, licentiekosten, integratiekosten, aantal gebruikers en ondersteuning.
  • Adoptie van kunstmatige intelligentie (AI): Gartner voorspelt dat in de komende jaren alle softwaretoepassingen voorzien zullen zijn van een vorm van kunstmatige intelligentie. AI-backed tools, zoals chatbots, zullen serviceverzoeken en andere alledaagse taken afhandelen. AI-tools helpen ook de werklast van IT-beheerders te verminderen door incidententickets aan te maken en gebruikers te begeleiden naar relevante kennismanagementbronnen om hun problemen op te lossen.
  • ITAM-strategieën zullen fysieke apparaten bevatten: de adoptie van het internet of things onder kleine en middelgrote bedrijven neemt in hoog tempo toe. Naarmate er meer slimme assets aan IT-netwerken worden toegevoegd, moeten bedrijven deze gaan zien als een belangrijk onderdeel van hun IT-infrastructuur.