Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Contactbeheer software

Contactbeheer software biedt krachtige tools waarmee je contactgegevens van een hele organisatie kunt opslaan, volgen en beheren. Met contact management software kunnen organisaties effectiever werken door huidige contactgegevens voor klanten, aannemers, leveranciers en anderen te distribueren naar alle niveaus en locaties van een organisatie. Contactbeheer tools bevatten vaak ook efficiëntieverhogende functies zoals leadmanagementtools, taaklogboeken van medewerkers en geschiedenis van klantinteractie. Gebruik Capterra om de juiste contact management software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: campagne management software, lead management software en sales force automation software.

België Lokale producten weergeven

152 resultaten

Het beheren van contactpersonen en verkoopcommunicatie is nog nooit zo eenvoudig geweest dankzij de krachtige en toch flexibele contactbeheersoftware van Pipedrive. Meer informatie over Pipedrive
Het beheren van contactpersonen en verkoopcommunicatie is nog nooit zo eenvoudig geweest dankzij de krachtige en toch flexibele contactbeheersoftware van Pipedrive. Richt je op de activiteiten die leads naar klanten omzetten terwijl je geniet van het intuïtieve en eenvoudige ontwerp van Pipedrive. Naast het feit dat het integreerbaar is met honderden ondersteunende clientbeheer-apps en -integraties, houdt het robuuste mobiele CRM je contacten onder handbereik met volledige toegang tot functies waar je ook bent. Meer informatie over Pipedrive

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Met Bigin kunnen kleine bedrijven afstappen van spreadsheets en aan de slag gaan met een CRM-oplossing die echt is ontworpen voor hun behoeften. Meer informatie over Bigin by Zoho CRM
Met Bigin kun je informatie over je klanten, prospects en verkoopleads opslaan, organiseren en volgen, wat uiteindelijk leidt tot betere en verbeterde klantrelaties. Deze CRM is speciaal ontworpen voor kleine bedrijven om de verkoop te organiseren en leads moeiteloos bij te houden. Bigin heeft als doel om eenvoudig te zijn en zit boordevol met de juiste functies en een gebruiksvriendelijke interface, tegen een budgetvriendelijke prijs die past bij je kleine bedrijf. Meer informatie over Bigin by Zoho CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Besteed minder tijd aan het graven door spreadsheets en meer tijd aan verkopen.
Vind, koester en converteer leads om sneller deals te sluiten met de contactbeheersoftware van Salesforce. Stimuleer groei met Sales Cloud 360, de toonaangevende verkoopoplossing die superieure verkoopteams aanstuurt op het populaire CRM-platform. Verhoog de productiviteit van vertegenwoordigers met gegevensgestuurde verkoop door snel sectorspecifieke apps en best practice-processen te implementeren. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer.
Zoho CRM biedt kleine tot grote organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van customer relationship management voor het beheer van de organisatiebrede verkoop, marketing, klantenondersteuning en service- en voorraadbeheer in één enkel bedrijfssysteem. Meer informatie over Zoho CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
HubSpot CRM is de 100% gratis, flexibele en intuïtieve CRM waar je verkoopteam dol op zal zijn.
Met name geschikt voor bedrijven van 10-1000 werknemers. Stap de 21ste eeuw binnen met de HubSpot CRM, een gebruiksvriendelijk CRM-systeem dat handmatige werkzaamheden elimineert en je verkoopteam daadwerkelijk helpt te verkopen. Het is gratis en je kunt het nu meteen al gebruiken. Met de HubSpot CRM kun je al je contacten in één gecentraliseerde, aanpasbare database bewaren. Bovendien wordt automatisch elke interactie geregistreerd en wordt het internet doorzocht, waarbij het systeem meer dan 13 miljoen bedrijven (en steeds meer) bijhoudt. Meer informatie over HubSpot CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. Meer dan alleen taakbeheer – ClickUp biedt documenten, herinneringen, doelen, agenda's, planning en zelfs een inbox. ClickUp is volledig aanpasbaar en werkt voor elk type team, zodat alle teams dezelfde app kunnen gebruiken voor planning, organisatie en samenwerking. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Wrike is software voor werkmanagement op ondernemingsniveau met goedkeuringen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapportage en meer.
Wrike is bekroonde software voor projectmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Beheer contactpersonen met behulp van automatische organisatie, aangepaste aanvraagformulieren, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, urenregistratie, realtime updates en prestatierapporten, allemaal op één plek die bedrijfsbreed kan worden gedeeld. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te automatiseren. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
ActiveCampaign combineert de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM.
ActiveCampaign helpt kleine en middelgrote bedrijven de groei te versnellen door de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM te combineren. Hiermee kun je krachtige geautomatiseerde marketing- en verkoopprocessen creëren die zich aanpassen om te zorgen voor blijere, loyalere klanten. Stuur nieuwsbrieven, ontwerp prachtige e-mails en onderhoud het contact met je klanten. Automatiseer je marketing met behulp van klantgegevens. Prijzen beginnen bij $ 9 per maand, met een jaarlijkse factuur. Meer informatie over ActiveCampaign

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Nimble is de eenvoudige, slimme CRM voor Office 365 en G Suite die voor jou werkt – waar je ook werkt.
Nimble is de eenvoudige, slimme CRM voor Office 365 en G Suite die je contacten, communicatiegeschiedenis, e-mail-inboxen en agenda-afspraken automatisch combineert met meer dan 160 contacten uit de SaaS-bedrijfstoepassing en sociale media-verbindingen (waaronder Linkedin, Twitter, Facebook) in één verenigde teamrelatiemanager. Meer informatie over Nimble

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
NetSuite is een top cloud-ERP en biedt de zichtbaarheid en controle om slimme beslissingen te nemen en vol vertrouwen te groeien.
NetSuite is een alles-in-één bedrijfsbeheersoftware voor de cloud, waarmee ruim 37.000 organisaties hun bedrijf effectiever kunnen runnen. NetSuite automatiseert kernprocessen en biedt realtime inzicht in operationele en financiële prestaties. Met één geïntegreerd pakket aan applicaties voor o.a. boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie en supply chain geeft NetSuite bedrijven duidelijk inzicht in hun data en de volledige controle over hun bedrijf. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Infusionsoft van Keap wordt vertrouwd door meer dan 200.000 gebruikers en biedt eenvoudige, krachtige alles-in-één-software voor CRM, marketing en verkoopautomatisering om je bedrijf te laten groeien. Integreer met de apps die je gebruikt om je hele bedrijfsproces te stroomlijnen en te automatiseren, gepersonaliseerde service te leveren en meer deals te sluiten. Prijzen vanaf $ 23 per maand. Meer informatie over Keap

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Bitrix24 is gratis software voor contactbeheer en CRM met meer dan 12 miljoen klanten wereldwijd. Cloudgebaseerde, mobiele en open source-versies beschikbaar
Als je op zoek bent naar gratis online software voor contactbeheer die niet beperkt hoeveel contacten je kunt hebben en wordt geleverd met e-mailmarketing, een volledig functionele CRM en contactbeheer, dan is Bitrix24 wat je zoekt. Bitrix24 is uiterst eenvoudig te gebruiken en wordt geleverd boordevol geavanceerde verkooptools. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Act! omvat dynamisch verkooppijplijnbeheer en krachtige marketing automation, waardoor Act! wordt getransformeerd in de ultieme toolset voor het MKB.
Act! maakt het gemakkelijk voor bedrijven om te groeien, met bewezen CRM en krachtige marketing automation voor de ultieme toolset. De Act! portfolio bevat ook Act! 365, speciaal ontworpen voor Microsoft Office 365-gebruikers die op zoek zijn naar een eenvoudige CRM met geïntegreerde e-mailmarketing. Act! is al meer dan 30 jaar een pionier in de kleine en middelgrote zakelijke softwaremarkt en biedt tegenwoordig de rijke functionaliteit, ongeëvenaarde flexibiliteit en uitzonderlijke waarde die een perfecte match voor elke klant mogelijk maakt. Meer informatie over Act!

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is eenvoudige, betaalbare, alles-in-één CRM-software voor marketing en sales waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrekken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. Gebruik de eenvoudige contactbeheersoftware van EngageBay om al je contacten op één plaats te bewaren. Blijf georganiseerd, neem zinvolle beslissingen en sluit meer verkopen – allemaal vanaf één gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Een krachtig online CRM-systeem om de verkoop- en marketingactiviteiten voor je bedrijf te beheren. Geïntegreerd, zeer configureerbaar, gemakkelijk te gebruiken.
Het online CRM-systeem van Apptivo is een krachtig hulpmiddel om je verkoop, marketing en nog veel meer te beheren. CRM vormt de kern van Apptivo's geïntegreerde pakket van zakelijke apps en biedt een complete reeks tools om 360 graden-zicht op je klant te krijgen. De CRM omvat leadbeheer, een kansenpijplijn met intuïtieve dashboards en flexibele workflowtools inclusief marketing automation. Alles is volledig toegankelijk vanaf je Android- of iOS-apparaat en geïntegreerd met Office365 en G Suite. Meer informatie over Apptivo

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Google Contacts is een online adresboek waarmee gebruikers contacten op alle apparaten kunnen beheren, opslaan, synchroniseren en organiseren.
Google Contacts is een online adresboek waarmee gebruikers contacten op alle apparaten kunnen beheren, opslaan, synchroniseren en organiseren. Meer informatie over Google Contacts

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
CRM-oplossing voor kleine tot middelgrote bedrijven die kansen beheert, projecten oplevert, relaties koppelt en offertes opstelt.
Insightly is krachtige, gebruiksvriendelijke CRM-software met native integraties met Gmail, Office 365, MailChimp en andere populaire toepassingen. Insightly heeft meer dan 1,5 miljoen gebruikers in een verscheidenheid aan sectoren, en kleine tot middelgrote bedrijven gebruiken Insightly om kansen te beheren in elke fase van het verkoopproces, klantrelaties te koppelen, projecten op te leveren, offertes op te stellen en meer. Meer informatie over Insightly

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
PipelineDeals is de meest geadopteerde CRM voor kleine en middelgrote bedrijven. 100% aanpasbaar. Beheer van de verkooppijplijn.
PipelineDeals is de meest geadopteerde CRM voor kleine en middelgrote bedrijven en geeft verkoopteams in een breed scala aan sectoren de mogelijkheid om baanbrekende relaties te ontwikkelen. PipelineDeals is ontworpen rond een gebruiksvriendelijke en aanpasbare gebruikerservaring, verkoopgerichte functies en toonaangevende klantenservice en service. Momenteel gebruiken meer dan 18.000 gebruikers in 60 landen PipelineDeals om zicht te krijgen op hun verkooppijplijn, waardoor ze zakelijke kansen kunnen versnellen en meer deals kunnen sluiten. Meer informatie over Pipeline CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Freshsales is een volwaardige online CRM, gemaakt voor snelle verkoopteams, boordevol functies zoals een ingebouwde telefoon en geïntegreerde e-mail.
Freshsales is een volwaardige online CRM, gemaakt voor snelle verkoopteams, boordevol functies zoals ingebouwde telefoon, geïntegreerde e-mail, volgen van gebruikersgedrag, dealbeheer, rapportage en meer. Meer informatie over Freshsales

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Software voor kleine bedrijven om leads, klanteninformatie, contactgeschiedenis, herinneringen en e-mails te beheren.
Less Annoying CRM is een eenvoudige contactmanager die vanaf de grond is ontworpen voor kleine bedrijven. Beheer je contacten, leads, notities, agenda, takenlijsten en meer, allemaal vanuit één eenvoudige web-app. Dit product is gebaseerd op drie kernprincipes: eenvoud, betaalbaarheid en uitstekende klantenservice. Alle gebruikers krijgen een onbeperkte gratis proefperiode van 30 dagen om elk aspect van de CRM uitgebreid te testen, en klantenservice is altijd gratis via de telefoon en e-mail voor vragen van gebruikers. Meer informatie over Less Annoying CRM

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose
Focus met Copper en Google op relaties en niet op dossiers. De enige CRM die is ontworpen voor, gebruikt door en wordt aanbevolen door Google.
Copper (voorheen ProsperWorks CRM) is de meest populaire CRM voor G Suite-gebruikers. Copper integreert naadloos met G Suite, elimineert handmatige gegevensinvoer en is supereenvoudig in het gebruik. Als je Gmail kunt gebruiken, dan weet je al hoe je Copper moet gebruiken. Sluit je aan bij de meer dan 12.000 klanten die Copper heel graag gebruiken en begin vandaag nog meer te verkopen met de CRM die teams graag gebruiken. Meer informatie over Copper

Functies

  • Beheer van verkooppipeline
  • Tools voor exploratie
  • Aanpasbare velden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Gedeelde contacten
  • Segmentering
  • Leads vastleggen
  • CRM
  • Markeren
  • Verkoopprognose

Kopersgids voor Contactbeheer software

Wat is contactbeheer software?

Contactbeheer software maakt het opslaan, het bijhouden en het beheer van contactgegevens binnen een organisatie mogelijk. Contactbeheer systemen helpen organisaties effectiever te functioneren door het verspreiden van actuele contactinformatie voor klanten, aannemers, leveranciers en meer over alle niveaus en locaties. Deze systemen helpen bedrijven bij het beheren en promoten van leads, het archiveren van klantinteracties, het vastleggen van werknemerstaken, het rapporteren van betrokkenheidsanalyse en het plannen van evenementen en taken.

De voordelen van contactbeheer software

  • Verspreide contactgegevens. Een contactbeheer systeem houdt de contactgegevens bij en slaat ze op in een universeel toegankelijke clouddatabase. Mensen en bedrijven kunnen worden gegroepeerd als leads, klanten, leveranciers, medewerkers en meer. Bedrijven kunnen specifieke gebruikers toestemming geven voor toegang tot bepaalde groepen. Samen maken deze functies het voor kleine bedrijven mogelijk om op elk gewenst moment toegang te krijgen tot essentiële contactinformatie, wat de efficiëntie, nauwkeurigheid en flexibiliteit ten goede komt.
  • Rijke bedrijfsinformatie. Geïnformeerde marketing- en verkoopinspanningen zijn afhankelijk van het bijhouden van contacten. Een contactbeheer systeem kan klanten gedurende de gehele verkoopcyclus volgen en waardevolle rapporten samenstellen over wat wel en niet werkt. Kleine bedrijven kunnen deze bedrijfsinformatie gebruiken om slimmere, op feiten gebaseerde beslissingen te nemen.
  • Klantenservice. Het juiste contactbeheer systeem kan de klantenservice op verschillende manieren verbeteren. Interactiegeschiedenissen helpen medewerkers om meer gepersonaliseerde en relevante klantondersteuning te bieden door middel van gegevens over eerdere klantervaringen met het bedrijf. Sommige apps voor contactbeheer kunnen supportverzoeken verzamelen, toewijzen aan vertegenwoordigers en zelfs terugbellen plannen, zodat klanten niet in de wacht hoeven te staan. Deze functies verbeteren uiteindelijk de tevredenheid en het behouden van de klant.

Algemene functies van contactbeheer software

  • Interactie volgen: het volgen van de dagelijkse activiteiten, zoals contacttransfers, e-mails en taakschema's.
  • Contact opnemen met import en export: het overdragen van contacten tussen meerdere gegevensbronnen.
  • Contact zoeken en filteren: het zoeken en filteren van contacten binnen de gehele contactendatabase.
  • Database met contactpersonen: het bewaren van een overzicht van alle contacten die zijn opgeslagen in een database, inclusief details, zoals de laatste interactie, de follow-up en de activiteiten.
  • Agenda en herinneringssystemen: het toevoegen van notities aan individuele contacten en het instellen van herinneringen voor geplande follow-ups.
  • Aanpasbare velden: het toevoegen, verwijderen en hernoemen van velden die worden gebruikt voor het opslaan van contactgegevens. Aanpassing helpt bij het vastleggen van verschillende sets van contactgegevens voor verschillende campagnes.
  • Gedeelde contacten: het delen van contacten met andere toepassingen, zoals Gmail en CRM-software.

De contactbeheer software directory filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan zakelijke behoeften, wat kan helpen de software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van contactbeheer software

  • Krijg gelijk de functies die nodig zijn. Capterra constateerde dat 66% van de bedrijven die overstapten op een ander contactbeheer systeem dit deed omdat hun oorspronkelijke oplossing niet de benodigde functies had. Betaalbare of trendy oplossingen bieden misschien niet de tools die een klein bedrijf echt nodig heeft, dus zorg ervoor te investeren in een systeem dat de unieke problemen van het bedrijf oplost.
  • Weet hoe lang de overgang zal duren. De overstap naar een nieuw contactbeheer systeem kan een lang proces zijn. De tijd van de C-suite beslissing tot de IT-uitbreiding en training van werknemers kan maanden, of zelfs jaren duren. Uit een Capterra-onderzoek bleek dat 80% van de bedrijven hun contactbeheer software binnen 18 maanden heeft geïmplementeerd. Sommige oplossingen zijn sneller in te stellen dan andere, dus het is belangrijk om een evenwicht te vinden tussen insteltijd en langetermijndoelstellingen.
  • Kies voor strategische integraties met andere systemen. De beste oplossing voor contactbeheer voor het bedrijf kan de oplossing zijn die naadloos integreert met de bestaande software. Contactbeheer software is in veel opzichten de kritische spil die de systemen met elkaar verbindt. Social media, e-mail, inventarisatie, projectbeheer en rapportage zijn slechts enkele van de beschikbare integraties. Bouw een ecosysteem dat helpt om alle softwaretools te maximaliseren.
  • Sprekende gebruikersinterfaces zorgen voor een betere klantenservice. Intelligente chatbots in contactbeheer software bieden betere first-touch assistentie aan klanten in nood. Sprekende gebruikerinterfaces bestaan al enige tijd, maar de technologie wordt steeds geavanceerder en vermindert het ticketvolume van de werknemers, waardoor snellere oplossingen mogelijk zijn en tegelijkertijd de kosten worden verlaagd. Volgens onderzoek van Capterra maakt 68% van MKB's (midden- en kleinbedrijven) gebruik van of is van plan om binnen de komende één tot twee jaar gebruik te maken van sprekende gebruikersinterfaces.
  • Realtime analyse verbetert de interactie tussen klant en vertegenwoordiger. Contactcenter medewerkers hebben regelmatig honderden interacties met klanten. Dit genereert duizenden gegevenspunten waarmee gedetailleerde profielen van klanten kunnen worden aangemaakt, wat agenten enorm kan helpen om klanten te betrekken bij toekomstige interacties. Analyse helpt bij het vastleggen van deze gegevenspunten in realtime tijdens gesprekken. Daarnaast meet analytisch-gedreven sentimentele intelligentie de kenmerken van klanten op verschillende parameters, zoals stressniveau, stemming en luidheid van de spraak. Dit helpt medewerkers om effectiever te reageren op interacties met klanten.