Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
E-mail marketing software
Email marketing software maakt de automatisering van emailcommunicatie met prospects en klanten mogelijk. Organisaties in België gebruiken deze email marketing tools om de efficiëntie van hun emailmarketinginspanningen te verhogen, mailinglijsten te beheren en de effectiviteit van hun marketingcampagnes te controleren. Email marketing programma's kunnen ook helpen bij de regelmatige aanmaak van klantgerichte nieuwsbrieven, het beheer van e-mailsjablonen voor meerdere campagnes of marktsegmenten en voor klantrelatiebeheer. Zie ook: campagne management software en marketing automation software. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie E-mail marketing software met de meeste reviews van onze gebruikers
Lokale producten voor België
231 resultaten
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Functies
- Klantensegmenten
- Campagneplanning
- E-mails bijhouden
- Abonneebeheer
- Contactenbeheer
- A/B-tests
- Door gebeurtenissen geactiveerde acties
- WYSIWYG-editor
- Campagneanalytics
- CAN-SPAM-compliance
- Autoresponders
Kopersgids voor E-mail marketing software
Inhoudsopgave
Wat is e-mail marketing software?
E-mail marketing software automatiseert de e-mailcommunicatie tussen een bedrijf en zijn prospects en klanten. Deze systemen kunnen mailinglijsten beheren, de effectiviteit van marketingcampagnes controleren en de efficiëntie van e-mail marketing verhogen. Ze kunnen worden gebruikt om de merkherkenning te versterken, nieuwe productlanceringen aan te kondigen en diensten te promoten.
E-mail marketing tools helpen marketing teams om:
- e-mailsjablonen te beheren;
- klantgerichte nieuwsbrieven te creëren;
- e-mails met enquêtes te verzenden;
- promotiecampagnes uit te voeren;
- activiteiten voor customer relationship management te stroomlijnen.
De voordelen van e-mail marketing platforms
- Personalisatie van berichten: met e-mail marketing software kunnen bedrijven berichten aanpassen voor een unieke doelgroep op basis van hun interesses, locatie, aankoopgedrag en meer. Gebruikers kunnen elke klant bij naam aanspreken, onderwerpregels personaliseren, eerder bekeken producten bijvoegen, verwijzen naar lidmaatschapsmijlpalen en loyaliteits-/beloningsgegevens toevoegen.
- Eenvoudig te delen: abonnees van marketingcampagnes kunnen met één klik e-mails doorsturen en delen met hun persoonlijke netwerken, waardoor het bereik wordt uitgebreid tot buiten het bestaande publiek. Met de meeste e-mail marketing software kunnen gebruikers knoppen voor het delen op sociale media insluiten, waardoor het bereik nog verder wordt vergroot wanneer abonnees die opties voor delen gebruiken.
- Meetbaar rendement op de investering (ROI): via e-mail marketing platforms kunnen bedrijven de effectiviteit van elke campagne bijhouden door KPI's te analyseren zoals doorklikfrequentie, openingspercentage, bouncepercentage, afmeldingspercentage en conversiepercentage. Hierdoor kunnen marketeers gegevensgestuurde bedrijfsbeslissingen nemen en strategieën ontwikkelen voor aankomende marketingcampagnes.
Algemene functies van e-mail marketing software
- Database met contactpersonen: het opslaan van informatie over e-mailabonnees, leads en klanten in een gecentraliseerde locatie. Sommige tools voor e-mail marketing integreren met CRM-software en/of andere systemen waardoor ze automatisch klant- en leadgegevens kunnen ophalen.
- Massale bezorging van e-mails: het verzenden van promotionele en andere marketingberichten naar een grote groep ontvangers en het zorgen voor een correcte aflevering.
- Aan- of afmelden: het bieden van mogelijkheden aan gebruikers om zich voor elke e-mail aan of af te melden.
- Naleving van CAN-SPAM: het verzekeren dat e-mails geen misleidende kopteksten of bedrieglijke onderwerpregels bevatten, en wel het geregistreerde, fysieke adres van het bedrijf bevatten alsook een goed afmeldingsmechanisme.
- Beheer van mailinglijsten: het creëren van e-mailadreslijsten en groepen op basis van types contactpersonen. Gebruikers kunnen e-mails verzenden naar de hele lijst of naar specifieke groepen binnen een database, en contactlijsten exporteren als csv- of xlsx-bestanden.
- Sjabloonbeheer: het aanpassen van ingebouwde e-mailsjablonen met het logo/merk van het bedrijf, met behulp van een bewerkingsfunctie op basis van slepen en neerzetten. Gebruikers kunnen sjablonen selecteren op basis van thema, lay-out, of het type campagne.
- Rapportage en analyse: het bijhouden van de KPI's van de e-mailcampagne, zoals de bezorgingspercentages, het percentage klikken-om-te-openen en de afmeldingspercentages in tabellen en grafieken.
Overwegingen bij de aankoop van e-mail marketing software
- Integratie met CRM-software: bedrijven moeten overwegen hun e-mail marketing tools te integreren met hun bestaande CRM-oplossing en systemen zoeken die deze functionaliteit bieden. Deze integratie elimineert de noodzaak voor dubbele invoer van contactpersonen en zorgt ervoor dat leads en klantgegevens consistent zijn binnen alle systemen. De meeste CRM-oplossingen bevatten gegevens over de voorkeuren van klanten, en e-mail marketing software kan hiervan gebruikmaken om campagnemailinglijsten te genereren op basis van demografische gegevens, interesses of eerdere aankopen.
- Voor mobiele apparaten geoptimaliseerde sjablonen: een mobielresponsief e-mailontwerp zorgt ervoor dat klanten de e-mails gemakkelijk op kleine schermen kunnen lezen en kunnen navigeren met knoppen van het juiste formaat. Bij het kiezen van e-mail marketing software dient de koper een systeem te zoeken dat ingebouwde mobiele sjablonen voor e-mails biedt.
- E-mailautomatisering: met e-mail marketing platforms die ingebouwde capaciteiten voor e-mailautomatisering bevatten kunnen bedrijven door middel van een vooraf ingestelde trigger automatisch e-mail verzenden naar individuele personen. Er kunnen geautomatiseerde e-mails worden verzonden om nieuwe abonnees te verwelkomen, feedback over producten of diensten te verzamelen, abonnees te informeren over aankomende deadlines/vervaldatums en verjaardags-/jubileumgeschenken aan te bieden. Als het bedrijf gebruik maakt van bulkberichtcampagnes die zijn gebaseerd op sjablonen, dient de koper bij de aankoop van een oplossing voor e-mail marketing te zoeken naar deze automatiseringsfunctionaliteit.
Belangrijke trends op het gebied van e-mail marketing software
- Spraaktechnologie zal de strategie voor e-mail marketing van kleine en middelgrote bedrijven vormen: met de toename in conversationele technologieën voor de gebruikersinterface leren klanten eerst over het bedrijf achter een marketing-e-mail, en besteden ze daarna pas aandacht aan de onderwerpregel. Dit maakt het nog belangrijker voor marketeers in het MKB om een sterk en consistent merkimago op te bouwen, waardoor klanten worden aangemoedigd hun e-mailcontent te lezen.
- Kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning zullen helpen bij het opstellen van effectieve e-mails: e-mailmarketeers gebruiken AI-tools om de e-mailprestaties te verbeteren door marketingcontent te creëren die niet te veel op spam lijkt of te promotioneel is. Machine learning genereert automatisch gepersonaliseerde e-mails die een betrokken relatie tussen het bedrijf en de klant mogelijk maken.