Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Helpdesk software en ticketsystemen

Met helpdesk software kunnen organisaties efficiënter communiceren met gebruikers. Helpdesk software kan helpen bij het beantwoorden van technische en functionele vragen. Dat wordt gedaan door verbeterde methodes voor het volgen van tickets, IT-beheer en klantenservice. Danzij de integratie van deze elementen kan jouw klantenserviceteam eindgebruikers en klanten sneller en efectiever ondersteunen. Helpdesk tools kunnen ook de toevoer van nieuwe informatie van gebruikers vereenvoudigen. Dit draagt ook bij aan de bestaande kennis van een organisatie. Gebruik Capterra om de juiste helpdesk software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: callcenter software en klantenservice software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Helpdesk software en ticketsystemen met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

172 resultaten

Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
IT-servicemanagementoplossing die een gebruiksklare ITSM-tool combineert met interne experts – hier om service mogelijk te maken sinds 1993. Meer informatie over TOPdesk
TOPdesk is de enige ITSM-tool die een snelle implementatie combineert met persoonlijke begeleiding. Begin met gebruiksvriendelijke functies en best practices om tickets te beheren, assets te volgen en kennis te delen, zodat je eindgebruikers elke dag 5-sterren service ervaren. Dankzij onze stapsgewijze aanpak kunnen zelfs drukke serviceteams de chaos overwinnen en tijd vinden voor verbeteringen. Je hebt geen programmeerexpert nodig om de tool te onderhouden – beloofd. Meer hulp nodig? Onze 900 interne specialisten zijn slechts een telefoontje verwijderd. Meer informatie over TOPdesk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 50.000 bedrijven wereldwijd helpt om goede klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, web, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op te lossen via verschillende kanalen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Ninja ticketing is een flexibele en gebruiksvriendelijke IT-helpdeskoplossing met robuuste automatiseringen die technici efficiënter maken. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne vereenvoudigt IT-activiteiten, waardoor overbelaste IT-teams hun hele IT-portfolio efficiënt kunnen beheren en eindgebruikers vanaf elke locatie kunnen ondersteunen. Ninja ticketing is een flexibele en gebruiksvriendelijke IT-helpdeskoplossing met robuuste out-of-box automatiseringen die ervoor zorgen dat je technici meer tijd besteden aan het oplossen van problemen dan aan het beheren van tickets. Door ticketing te combineren met eindpuntbeheer, back-up en documentatie, verenigt NinjaOne je ondersteuningsworkflow en maakt het je helpdesk efficiënter. Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Vereenvoudiging van klantenondersteuning met behulp van AI-antwoorden op basis van eerdere tickets en verspreide kennis voor effectieve klantenservice op maat. Meer informatie over Deskhero
Deskhero maakt gebruik van AI om de klantenservice te verbeteren door antwoorden te creëren op basis van eerdere tickets en een uitgebreide kennisbank. Het platform levert tijdige en nauwkeurige antwoorden die op maat zijn gemaakt voor de unieke vraag van elke klant. Deskhero onderscheidt zich door de mogelijkheid om verschillende gegevensbronnen te gebruiken, waaronder documenten, websitecontent en historische e-mails. Deze methode verrijkt de interacties met klanten door te waarborgen dat de ondersteuning goed geïnformeerd is en effectief is afgestemd op hun behoeften. Meer informatie over Deskhero

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Service Cloud 360, een populair klantenserviceplatform, stelt bedrijven in staat om naadloze betrokkenheid te stimuleren van de klant. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
Service Cloud, het klantenserviceplatform voor bedrijven van elke omvang, ondersteunt elke servicemedewerker, van het contactcenter tot het veld, met innovatieve tools, uniforme gegevens en geïntegreerde training om klantenservice van wereldklasse te leveren die de klanttevredenheid stimuleert. Via elk kanaal, of het nu gaat om messaging, communities, chat, telefoon, persoonlijk contact of IoT-signalen, stelt Service Cloud Trailblazers in staat om mensgerichte service te leveren die persoonlijk, intelligent en vertrouwd is. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
SysAid helpt IT slimmer te werken, niet harder, met helpdeskautomatisering op basis van een decennium aan AI-informatie. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over SysAid
"SysAid maakt gebruik van serviceautomatisering om IT slimmer te laten werken, niet harder. Met een helpdesk die zichzelf praktisch beheert, profiteren miljoenen gebruikers over de hele wereld van een snellere service, een lichtere werklast en een veel soepelere service-ervaring. Het maakt elk aspect van ITSM (IT Service Management) zo eenvoudig en automatisch, waardoor IT van de rompslomp wordt bevrijd en de IT-medewerkers in plaats daarvan de dingen kunnen doen die je bedrijf echt nodig heeft om sterk door te gaan. SysAid biedt de oplossing die IT zo hard nodig heeft. Probeer het vandaag nog gratis." Meer informatie over SysAid

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
(Gamified helpdesk + middelenbeheer) - de complicaties = Freshservice. Bovendien is de servicedesk ook klaar voor ITIL! Meer informatie over Freshservice
Freshservice is een online ITIL-helpdesk met een unieke aanpak. De tool biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer zoals automatische detectie van nieuwe bronnen, krachtig configuratiebeheer en verbeterde impactanalyse. Met andere functies zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en kennis, past Freshservice perfect bij de IT-managementbehoeften van jouw organisatie. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Hou je team georganiseerd, ontwerp proactieve klantoplossingen en hou de tevredenheid van je klanten in de gaten met HubSpot Service Hub. Meer informatie over HubSpot Service Hub
De helpdesksoftware van HubSpot maakt het eenvoudig om klanten te beheren en contact met hen te leggen. Met dit platform krijg je: een kennisbank, een proactieve oplossing waarmee klanten zichzelf kunnen helpen; feedback, enquêtes en inzichten van klanten die zijn ontworpen zodat jij een vinger aan de pols van klanttevredenheid kunt houden; en tot slot rapportage en automatisering binnen alle tools om te helpen bij het opschalen en verbeteren van positieve resultaten. Koppel de Service Hub met de Sales en Marketing Hub om het gehele klantentraject te ondersteunen in HubSpot. Meer informatie over HubSpot Service Hub

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Zendesk biedt een toonaangevende oplossing voor klantenservice.
Zendesk biedt een toonaangevende oplossing voor klantenservice. Gemiddeld verhoogt op elke schaal de klanttevredenheid met 25% en de productiviteit van medewerkers met 30%. Al je klantinteracties vinden plaats in één dynamische interface met functies zoals webwidgets, vooraf gedefinieerde ticketreacties en een volledige klantgeschiedenis. Ga snel aan de slag en verwacht nog sneller resultaten te zien. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder.
dener, agenten zelfstandiger en bedrijven gezonder te maken. Met Zoho Desk kunt u naadloze omnichannel support leveren, de productiviteit van agenten op schaal verbeteren, uw helpdesk aanpassen, krachtige AI-mogelijkheden gebruiken, alledaagse taken automatiseren, live inzichten in prestaties krijgen en diepgaand integreren met apps die u dagelijks gebruikt - en dat alles zonder een fortuin uit te geven. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) biedt veilige toegang tot en ondersteuning van elk apparaat of systeem, waar ook ter wereld.
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) maakt veilige, directe ondersteuning op afstand mogelijk voor klanten die Windows, Mac, Android, iOS of andere apparaten gebruiken, al dan niet op een zakelijk netwerk. Gebruikers kunnen eindsystemen repareren of problemen oplossen met behulp van scherm delen, besturing op afstand, onbeheerde toegang, het delen van bestanden, annotaties en het delen van camera's op mobiele apparaten. Realtime chat, standaard scripts, samenwerking en escalatietools verbeteren de efficiëntie van technici. Meer informatie over BeyondTrust Remote Support

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Premium LiveChat en helpdesksoftware gebruikt door 26.000 bedrijven. Probeer LiveChat en verander je team in rocksterren in de klantenservice!
Premium LiveChat en helpdesksoftware voor bedrijven. LiveChat maakt van supportteams rocksterren in de klantenservice. Klanten waarderen het als antwoorden op hun vragen binnen enkele seconden binnenkomen. Win de harten van je klanten met geweldige klantenservice via LiveChat - sluit je aan bij meer dan 26.000 bedrijven uit meer dan 150 landen en probeer LiveChat nu! Meer informatie over LiveChat

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Begin gratis met LiveAgent en bouw geweldige klantrelaties op met de ultieme helpdesktool voor bedrijven van elke omvang.
LiveAgent is volledig uitgeruste helpdesksoftware die helpt bij het personaliseren van je interacties met klanten. Het combineert al je communicatiekanalen zoals e-mail, livechat, oproepen en sociale media in een gedeelde bedrijfsinbox en biedt een alles-in-één helpdeskoplossing. Sluit je aan bij bedrijven als BMW, Yamaha en Huawei in het bieden van klantenservice van wereldklasse. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Bitrix24 de populairste gratis helpdesk- en contactcentersoftware die wordt geleverd met CRM. Gebruikt door 12 miljoen bedrijven in de cloud en on-premises.
Bitrix24 is gratis software voor helpdesks en contactcenters die wordt geleverd met CRM. Gebruikt door 12 miljoen bedrijven in een cloudgebaseerde of lokale versie (toegang tot open source-code). Met dit gratis omnichannel contactcenter kun je met je klanten communiceren via e-mail, telefoon, live chat, sociale netwerken en mobiele berichten. 100% gratis voor een onbeperkt aantal gebruikers. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is een eenvoudig, betaalbaar, alles-in-één platform voor marketing automation waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrokken maken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. Verzamel leads via formulieren voor het genereren van leads en pop-ups, maak webbezoekers betrokken via aantrekkelijke bestemmingspagina's, onderhoud het contact met hen via boeiende e-mails en automatiseer je marketingtrechter via marketing automation, allemaal vanuit één gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Een krachtig online CRM-systeem om de verkoop- en marketingactiviteiten voor je bedrijf te beheren. Geïntegreerd, zeer configureerbaar, gemakkelijk te gebruiken.
Het online CRM-systeem van Apptivo is een krachtig hulpmiddel om je verkoop, marketing en nog veel meer te beheren. CRM vormt de kern van Apptivo's geïntegreerde pakket van zakelijke apps en biedt een complete reeks tools om 360 graden-zicht op je klant te krijgen. De CRM omvat leadbeheer, een kansenpijplijn met intuïtieve dashboards en flexibele workflowtools inclusief marketing automation. Alles is volledig toegankelijk vanaf je Android- of iOS-apparaat en geïntegreerd met Office365 en G Suite. Meer informatie over Apptivo

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.
ISL Light is een webgebaseerde oplossing voor externe desktops, waarmee je elke Windows-, Mac- of Linux-computer binnen enkele seconden vanaf elke computer of elk mobiel apparaat kunt openen en beheren of ad hoc technische ondersteuning kunt bieden aan gebruikers van mobiele apparaten. Platform-onafhankelijke, veilige, snelle schermdeling, licentie ofwel cloudgebaseerd of lokaal. Dankzij de uitgebreide aanpassingsopties kun je de software omvormen naar je eigen huisstijl en geavanceerde beveiligingsmaatregelen toepassen. Meer informatie over ISL Light

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Samanage is het IT-helpdeskplatform met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen: lees wat de klanten zeggen!
Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes. Meer informatie over SolarWinds Service Desk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Cloudgebaseerde software voor contactcenters met VR, op vaardigheden gebaseerde routering, AI, combineren van oproepen en analyse.
NICE inContact is een populair cloudgebaseerd platform voor klantbeleving. CXone levert omnichannel routering, analyse, personeelsoptimalisatie, automatisering en AI, en ondersteunt organisaties van elke omvang om uitzonderlijke klantervaringen te bieden via meerdere kanalen. Meer informatie over NICE CXone

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.
De IT-helpdesk van Spiceworks is speciaal gebouwd voor IT-professionals. Alles wat je nodig hebt wordt geboden om een betere interne IT-helpdesk en een beter bedrijf te runnen. Begin binnen enkele minuten met het afhandelen van tickets met gratis helpdesk-software (op je server of in de cloud). Bovendien doet het meer dan alleen het volgen van tickets: begrijp (en verander) teamgedrag en breng je waarde voor het bedrijf naar voren. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Spiceworks Cloud Help Desk

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Agile CRM is een complete verkoop-, marketing- en servicesuite ontworpen zodat MKB-bedrijven kunnen verkopen zoals de Fortune 500.
Agile CRM's helpdesk-software biedt de functies die je nodig hebt om de klanttevredenheid te vergroten en je bedrijf te laten groeien. Het is de perfecte oplossing voor kleine bedrijven, maar is schaalbaar genoeg om grote ondernemingen te ondersteunen. Je kunt ook Agile's helpdesksoftware gebruiken voor IT-ondersteuning, faciliteitsbeheer of zelfs educatieve doeleinden. De mogelijkheden zijn eindeloos. Meer informatie over Agile CRM

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand
Tidio is een helpdeskplatform waarmee je uitstekende klantenondersteuning kunt bieden en omzet kunt genereren met live chat en chatbots.
Tidio is een krachtig alles-in-één helpdeskplatform dat je klantenondersteuning naar een hoger niveau brengt en helpt om meer omzet te genereren. Een gemakkelijk toegankelijke livechatwidget maakt je bedrijf 24/7 beschikbaar, terwijl door AI aangedreven chatbots je klanten in realtime betrokken maken, zodat je meer kunt verkopen. Bovendien kun je Messenger, Instagram, livechat en e-mail verbinden met Tidio multichannel en alle berichten vanaf één plek beantwoorden, ook op mobiel. Makkelijk te integreren met alle websites en platforms. Meer informatie over Tidio

Functies

  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Realtime meldingen
  • E-mailbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Interactie bijhouden
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
  • Toegang en controle op afstand

Kopersgids voor Helpdesk software en ticketsystemen

Wat is helpdesk software?

Helpdesk software helpt organisaties efficiënter te reageren op gebruikers. Deze systemen helpen bij het beantwoorden van technische en functionele vragen door het bieden van verbeterde methodologieën voor het volgen van tickets, IT-beheer en ondersteuning van de klantenservice.

Door deze elementen te integreren, verbetert de helpdesk software het vermogen van de afdeling klantenservice om snelle en effectieve ondersteuning te bieden aan medewerkers, eindgebruikers en klanten. Helpdesk systemen vereenvoudigen ook de doorstroming van nieuwe informatie van gebruikers en dragen zo bij aan de bestaande kennisbasis van een organisatie. Helpdesk software wordt ook wel IT-ticketingsystemen genoemd.

De voordelen van helpdesk software

  • Verhogen van de klanttevredenheid. Hoge tevredenheid leidt tot een beter totaalproduct, meer klantentrouw en -behoud en meer omzet. Een van de belangrijkste manieren om klanttevredenheid te bereiken is het verbeteren van de algehele klantenservicebeleving. Helpdesk systemen zorgen ervoor dat klanten gerichte, op maat gemaakte ondersteuning krijgen en dat hun problemen niet over het hoofd worden gezien.
  • Verbeteren van de productiviteit van de werknemers. Wanneer het wordt gebruikt als een interne IT-ondersteuningstool, kan het helpdesk systeem zorgen voor meer uptime voor interne technologiesystemen en kan het IT-teams helpen inkomende verzoeken om hulp beter op te volgen en te beheren. Onderzoek toont aan dat helpdesk systemen invloed hebben op de oplostijd van tickets, de productiviteit en de tevredenheid van vertegenwoordigers.

Algemene functies van helpdesk software

  • Kennisbasisbeheer: het verstrekken van een doorzoekbare opslagplaats van veelvoorkomende vragen/kwesties en eerder opgeloste problemen die openbaar toegankelijk zijn voor klanten of gereserveerd zijn voor intern gebruik.
  • Bijhouden van tickets en uitgiftes: het bijhouden van interacties en automatiseren van het probleemoplossingsproces.
  • Waarschuwingen/escalatie: het verstrekken van geautomatiseerde e-mail- of sms-waarschuwingen die ervoor zorgen dat dringende problemen snel worden gecommuniceerd, en van escalatie waardoor problemen doorverwezen kunnen worden naar managers.
  • Self-service portal: het in staat stellen van klanten en medewerkers om hun eigen tickets te traceren, problemen zelf op te lossen via de kennisbank en te communiceren met servicemedewerkers.
  • Beheer van SLA (service level agreement, dienstverleningsovereenkomst): het creëren, volgen en toepassen van de juiste service level agreement op de juiste klant of locatie.

De helpdesk software directory van Capterra filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan de zakelijke behoeften, wat kan helpen de software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van helpdesk software

  • Integratie met bestaande klantentools. Als het bedrijf al een CRM-systeem heeft , dient ervoor gezorgd te worden dat elk helpdesk systeem dat wordt overwogen compatibel is met dat systeem. Als de systemen niet kunnen integreren, zal er niet alleen dubbel werk gedaan worden, maar kunnen er ook gegevens verloren gaan wanneer tussen de systemen geschakeld wordt.
  • Probeer het uit alvorens het te kopen. Zoals bij elke aankoop van software, kan er worden geprofiteerd van proefperiodes en gratis training voordat er een geldelijke verbintenis wordt aangegaan. Veel helpdesk pakketten zijn volledig cloudgebaseerd, waardoor een eenvoudigere testrit mogelijk is.
  • Wees realistisch over het budget en de totale eigendomskosten. In vergelijking met andere bedrijfssoftware is helpdesk software niet bijzonder duur. Dat betekent echter niet dat het spotgoedkoop is. Uit onderzoek is gebleken dat de kopers van helpdesk software in een jaar tijd gemiddeld 1.200 dollar meer uitgaven dan ze hadden verwacht. Het is een goed idee om een idee te krijgen van de totale eigendomskosten alvorens zich te verbinden aan een systeem.

Een groot deel van de veranderingen en ontwikkelingen binnen de klantenservice en -ondersteuning zijn gerelateerd aan helpdesk software. Hier volgen enkele trends in de helpdesk technologie die de aanschaf toekomstbestendig maken:

  • Sprekende gebruikersinterface en helpdesk chatbots. Alexa en Siri hebben het idee gepopulariseerd van een sprekende gebruikersinterface - gebruik van stem en natuurlijke taal om een computer te bedienen of informatie uit een computer op te halen. Klantenserviceteams zijn nu al aan het experimenteren zijn met chatbots en andere tijdbesparende tools, maar zij mogen verwachten meer ondersteuning te zien voor spraakgestuurde UI's die klanten helpen hun eigen problemen op te lossen en toegang te krijgen tot kennisbanken. Volgens onderzoek maakt 68% van de kleine en middelgrote ondernemingen (MKB's) gebruik van of is van plan om binnen de komende één tot twee jaar gebruik te maken van sprekende gebruikersinterfaces.
  • AI en "anticiperende klantenservice". AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) en machine learning zijn momenteel hot topics in bijna elke sector en hebben intrigerende toepassingen in het domein van de helpdesk technologie. Zo kunnen machinale learning algoritmen die zijn getraind op basis van klantgegevens en servicetickets anticiperende klantenservice mogelijk maken, zodat de problemen van een klant opgelost kunnen worden voordat de klant weet dat er problemen zijn. Volgens een Capterra-onderzoek gebruikt 53% van de MKB's AI-technologie of is van plan deze in de komende één tot twee jaar te gaan gebruiken.