Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Voorraadbeheer software

Voorraadbeheer software bewaakt inventarisniveaus voor optimale productie en distributie van goederen voor de groothandel of detailhandel. Met deze inventory mangement software kunnen organisaties hun voorraad efficiënt beheren, alsook inkoop en orderafhandeling. Oplossingen voor voorraadbeheer zorgen voor nauwkeurige realtime voorraadrapportage. Ook geeft het de mogelijkheid om deze essentiële gegevens over meerdere locaties en door de hele onderneming te distribueren. Gebruik Capterra om de juiste voorraadbeheer software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: voorraadbeheersystemen en supply chain management software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Voorraadbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

286 resultaten

Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten, tools, machines, faciliteiten en meer. Meer informatie over Timly
Met deze oplossing is voorraadbeheer en het volgen ervan eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
ChannelEngine maakt het eenvoudig om e-commerce te beheren op meer dan 950 online marktplaatsen. Met gesynchroniseerde productvermeldingen, inventaris en meer. Meer informatie over ChannelEngine
ChannelEngine maakt het voor bedrijven makkelijk om op 950+ online marktplaatsen te verkopen. Door de productvermeldingen, voorraad en bestellingen gesynchroniseerd te houden in al de verkoopkanalen. Zodat geconcentreerd kan worden op het verkopen terwijl het platform de technische details regelt. Ideaal voor marketeers die hun multichannelstrategie willen stroomlijnen en de verkoop met minimale inspanning willen stimuleren. Meer informatie over ChannelEngine

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Geïntegreerde oplossing voor het beheer van reserveonderdelen, met gegevensreiniging en -beheer, voorraadbeheer en planning en sourcing. Meer informatie over Sparrow
Sparrow is een geïntegreerde oplossing voor het beheer van reserveonderdelen, met vier verschillende producten om reserveonderdelen met minimale inspanning te beheren. Sparrow.Clean is een op AI gebaseerde toepassing voor het opschonen en beheren van gegevens over reserveonderdelen. De oplossing maakt gebruik van grootschalige taalmodellen en gegevens van fabrikanten en leveranciers om de stamgegevens van reserveonderdelen te corrigeren, dubbele onderdelen te vinden en verouderde onderdelen te identificeren. Sparrow.Stockmanager is een gebruiksvriendelijke, mobielklare toepassing voor voorraadbeheer die speciaal is ontworpen voor het beheren van reserveonderdelen. Sparrow.Plan maakt gebruik van live gegevens en AI-algoritmen om optimale voorraadniveaus in te stellen en te handhaven, waarbij operationele vereisten en financiële beperkingen in balans worden gebracht. Sparrow.Pool biedt toegang tot een wereld aan inventaris, zowel op alle sites van het bedrijf als bij externe bedrijven en leveranciers. Sparrow integreert met wijdverbreide ERP's en wordt vaak gebruikt bij migratieprocessen (bijv. overgang naar S/4HANA). Sparrow wordt vertrouwd door wereldwijde fabrikanten zoals Bayer AG en Mahle GmbH. Meer informatie over Sparrow

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Geïntegreerd platform voor verkoop- en operationele planning waar bedrijven vraag, voorraad, middelen, levering en bestellingen kunnen beheren. Meer informatie over SedApta S&OP
Geïntegreerd platform voor verkoop- en operationele planning waar bedrijven vraag, voorraad, middelen, levering en bestellingen kunnen beheren. Meer informatie over SedApta S&OP

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
eLabJournal is een volledig aanpasbare, veilige en conforme alles-in-één ELN die geschikt is voor elk biowetenschappelijk laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling. Meer informatie over eLabJournal
eLabJournal is een alles-in-één ELN die volledig kan worden geconfigureerd voor de unieke behoeften van je laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling. Het bevat ook modules voor het volgen van voorraad en voor protocolbeheer. Efficiënt documenteren, organiseren, doorzoeken en archiveren van je onderzoek-, steekproef- en protocolgegevens. eLabJournal is veilige en conforme software die geschikt is voor elk laboratorium. Verbeter je onderzoek met een gratis proefversie van 30 dagen of plan een live demo. Meer informatie over eLabJournal

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven. Meer informatie over Zoho Inventory
Zoho Inventory is een online toepassing waarmee je bestellingen en voorraad kunt beheren. Met multichannel verkopen, verzendintegraties en krachtig voorraadbeheer, kun je nu je voorraad- en orderbeheer optimaliseren, vanaf de aankoop tot verpakking en betalingen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Odoo Inventory maakt het mogelijk om magazijnen slim te beheren en de voorraadefficiëntie te maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. Meer informatie over Odoo
Odoo Inventory ontdekt de meest efficiënte opslagmethode en verbetert al je interne activiteiten. Magazijnbeheerders kunnen hun magazijn slim beheren en hun voorraadefficiëntie maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. De dubbele invoerinventaris van Odoo heeft geen voorraadinput, -output of -transformatie. In plaats daarvan zijn alle bewerkingen voorraadbewegingen tussen locaties. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Enterprise

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
monday.com Work OS biedt voorraadbeheer met aanpasbare functionaliteiten zonder code, tracking van inventaris en zendingen, automatiseringen en meer.
monday.com Work OS biedt cloudgebaseerd voorraadbeheer, zodat je moeiteloos je voorraad kunt beheren en optimaliseren. De functionaliteiten zonder code zijn zeer aanpasbaar, inclusief het bijhouden van inventaris, het volgen van zendingen en integraties met bestaande tools zoals CRM en Excel. Automatiseringen elimineren vervelende taken en verminderen het risico op fouten in je hele voorraadstroom. monday.com Work OS stelt teams in staat om oplossingen te creëren die passen bij hun manier van werken. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Gebruik de software en apps van Vagaro Salon om reserveringen aan te nemen, betalingen te verwerken, herinneringen te verzenden en je bedrijf te promoten. Startprijs: $ 25 per maand.
Verhoog je productiviteit en maak tijd vrij met Vagaro. Plan afspraken vanaf een desktop of gebruik de Vagaro Pro-app om klanten onderweg te beheren. Neem reserveringen aan op de beauty-marktplaats, je boekingspagina, Facebook, Yelp, Instagram of op je eigen website via de boekingswidget van Vagaro. Stuur geautomatiseerde herinneringen en e-mails. Beheer pakketten. Verwerk veilig betalingen. Vagaro Pro is de meest gedownloade/beoordeelde app voor Apple en Android. Prijzen vanaf $ 25 per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 1 maand. Meer informatie over Vagaro

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Prachtige cloudgehoste online boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Altijd en overal toegang. Probeer nu de gratis proefversie!
Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën. Meer informatie over Xero

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets. Meer informatie over PayPal Zettle

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Weebly helpt je je online store te starten en te laten groeien met stapsgewijze begeleiding, volledige SEO-optimalisatie, marketingtools en meer.
Weebly stelt iedereen in staat om zijn eigen online store te beginnen met samengestelde sjablonen, krachtige functies en geïntegreerde marketing. Meer dan 50 miljoen ondernemers over de hele wereld gebruiken Weebly om hun klantenbestand te vergroten, een wereldwijd publiek te bereiken en een website van hoge kwaliteit te creëren die goed werkt op elk apparaat. Weebly biedt een reeks prijsopties en is doorlopend de best beoordeelde mobiele app voor het ontwerpen van websites in de App Store en Google Play. Meer informatie over Weebly

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Optimaliseer voorraadniveaus, maak meer winst en verlaag de kostprijs van verkochte goederen met NetSuite voorraadbeheer.
Met NetSuite Inventory Management hebt u één realtime weergave van de voorraad voor alle locaties en verkoopkanalen. Zo kunnen bedrijven de aanwezige voorraad verkleinen, zodat de cashflow groeit en voorraadtekorten worden voorkomen. Door voorraadniveaus te optimaliseren en producten via meerdere kanalen beschikbaar te stellen, helpt NetSuite Inventory Management de voorraadkosten laag te houden en tegelijkertijd de klantverwachtingen te overtreffen. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Software voor voorraadbeheer om voorraadniveaus te regelen, goederen en voorraad te controleren en verbruiksgoederen binnen en buiten het bedrijf te beheren.
Met deze toonaangevende software voor goederentracering kun je binnen je hele onderneming je voorraad en goederen beheren. Volg verkopers, verplaats de voorraad over locaties en maak aangepaste waarschuwingen voor lage voorraaddrempelwaarden aan voor een geoptimaliseerd voorraadbeheer. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags om massale acties uit te voeren en gebruik de mobiele apps om activiteiten te beheren terwijl je onderweg bent! Deze inkoopmodule maakt een snelle aanvulling van de voorraad mogelijk via PO's die je productcatalogus automatisch bijwerken. Probeer het gratis uit. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Platform voor het bijhouden van de inventaris dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het bijhouden van de inventaris via de cloud/mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun inventaris bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte voorraadbeheer software voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software voor voorraadbeheer van UpKeep is een moderne, mobiel-eerst oplossing voor het onderhouds- en activabeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer.
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer. Meer informatie over WooCommerce

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Dit cloudgebaseerde POS centraliseert voorraadbeheer, werknemersbeheer, verkooprapportage en boekhouding op verschillende locaties en kanalen.
Lightspeed Retail POS is een alles-in-één cloudgebaseerde mobiele oplossing die de manier stroomlijnt waarop je klanten ondersteunt en je bedrijf runt over meerdere locaties. Beheer je inventaris, klanten, werknemers en verkopen vanaf je laptop, iPad of mobiele telefoon. Accepteer alle betaalmethoden en verkort je afrekentijd in de winkel en online. Bespaar tijd door geïntegreerde inkoopcatalogi te gebruiken. Neem gegevensgestuurde beslissingen om je bedrijf te laten groeien door kosten en oude voorraad bij te houden en lage voorraadmeldingen te automatiseren. Meer informatie over Lightspeed Retail

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is de populairste inventarisoplossing voor QuickBooks-gebruikers. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Webapp voor verzenden en bestellen die is verbonden met meer dan 150 vervoerders, marktplaatsen/winkelwagens en meer. Automatiseer taken en druk moeiteloos etiketten af.

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor servicebeheer om alles te automatiseren, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is de eenvoudigste en krachtigste voorraadbeheeroplossing die je helpt bij het beheren van voorraad op verschillende locaties voor je buitendienstbedrijf. Zo kom je nooit meer op een werklocatie aan zonder de onderdelen die je nodig hebt en hoef je nooit meer zonder reden een extra reis naar het magazijn te maken. Je weet precies wat waar ligt en wanneer je extra onderdelen nodig hebt. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Alles-in-één inventarissoftware voor kleine en middelgrote verhuurbedrijven.
Booqable is de alles-in-één inventarissoftware voor kleine en middelgrote verhuurbedrijven. Met Booqable wordt je voorraad op één plek georganiseerd waar je de voorraadniveaus en beschikbaarheid bij kunt houden. Of je klanten nu online, persoonlijk of telefonisch boeken, dankzij realtime tracking en rapportage heb je nooit meer een tekort of dubbele boeking. Belangrijke functies omvatten meerdere locaties, streepjescodes, in- en uitchecken van apparatuur, een mobiele app en meer. Meer informatie over Booqable

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Het eenvoudigste (mobielvriendelijke) traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen in de sector. Vertrouwd door duizenden bedrijven. Probeer het vandaag nog gratis.
Sortly Pro is een supereenvoudig traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen om VISUEEL je items en hun details te volgen, inclusief locatie, prijs, conditie, enz. voor een intuïtievere (en minder gekmakende) manier om je items te volgen. Probeer het vandaag nog gratis. Vertrouwd door duizenden bedrijven. Belangrijkste kenmerken: - Geen artikellimiet - Geef teamleden of klanten toegang - Creëer of maak verbinding met barcodes of QR-codes - Check items in/uit met ingebouwde scanner - Voeg aangepaste velden toe - Toegang via internet, tablet of telefoon Meer informatie over Sortly

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen

Kopersgids voor Voorraadbeheer software

Wat is voorraadbeheer software?

Voorraadbeheer software controleert de voorraad, en helpt organisaties bij het stroomlijnen van de inventarisatie en het organiseren van de orderverwerking. Deze systemen helpen bedrijven hun voorraad te optimaliseren en de efficiëntie van de supply chain te verbeteren. Geavanceerde systemen voor voorraadbeheer bieden realtime functies voor voorraadcontrole en -audit.

De voordelen van voorraadbeheer software

Welke methode voor handmatig voorraadbeheer je ook gebruikt, het is inefficiënt en tijdrovend. Deze methoden kunnen geen complexe taken aan zoals voorraadaudits, voorraadcontrole en het realtime bijhouden van de voorraad. Inefficiënt voorraadbeheer is slecht voor je bedrijf; een overtollige voorraad verhoogt je totale opslagkosten, terwijl onvoldoende voorraad leidt tot omzetverlies en een negatieve klantervaring.

Voorraadbeheer is een belangrijke factor die mede bepaalt of je een verkoop behaalt of deze verliest aan een concurrent, en voorraadbeheer software helpt je bedrijf dergelijk verlies te voorkomen en de daarmee samenhangende uitdagingen te overwinnen. 

Specifieke voordelen omvatten:

  • verbeterd bijhouden van de voorraad;
  • minder incidenten van diefstal van de voorraad;
  • verbeterd inzicht in de supply chain voor je leveranciers;
  • verbeterde financiële prestaties;
  • nauwkeurige boekhouding en financiële rapportage.

Algemene functies van voorraadbeheer software.

  • Voorraadaudit:   het uitvoeren van periodieke beoordelingen van voorraadgegevens en het waarschuwen van management over eventuele verschillen of procesafwijkingen.
  • Voorraadcontrole: het optimaliseren van voorraadniveaus en het verminderen van over- en onderbevoorrading. 
  • Productcategorisering:   het controleren van de voorraad op basis van bepaalde producteigenschappen zoals gewicht, lengte, partij, batch, datum en serienummer.
  • Beheer van inkooporders: het aanmaken, beoordelen en wijzigen van papierloze inkooporders van leveranciers. 
  • Rapportage/analyse:   het samenvatten en analyseren van de voorraadprestaties. Sommige geavanceerde platforms bieden realtime tools voor het vastleggen en visualiseren van gegevens.
  • Zoeken/filteren:   het zoeken van producten op basis van functies zoals locatie, producttype, serienummer en grootte.

Overwegingen bij de aankoop van voorraadbeheer software

  • Integratie met boekhoudprogramma's: systemen voor voorraadbeheer werken nauw samen met boekhoudplatforms. Audits en controle van de voorraad zijn belangrijke functies die worden aangedreven door de integratie met de boekhoudoplossing. Vraag de leverancier bij aankoop van voorraadsoftware over integraties van derden en zoek naar een oplossing die kan worden geïntegreerd met het huidige (of favoriete) boekhoudsysteem.
  • Totale eigendomskosten: verschillende systemen voor voorraadbeheer bieden verschillende tariefmodellen, waardoor een directe vergelijking soms moeilijker wordt. Bepaalde leveranciers brengen kosten in rekening voor productondersteuning, gegevensopslag, training, implementatie, upgrades en meer. Neem vóór de aanschaf van een oplossing contact op met de leverancier en bereken de totale eigendomskosten op basis van de behoeften van het bedrijf.
  • Leveranciers voegen geavanceerde gegevensanalyse toe voor een betere voorraadcontrole: de laatste jaren hebben de technologieën voor gegevensanalyse grote vooruitgang geboekt. Als reactie hierop integreren leveranciers van systemen voor voorraadbeheer tegenwoordig geavanceerde modules voor gegevensanalyse in hun producten, zoals gegevensvisualisatie, realtime toegang tot gegevens, en meerdere gegevensverbindingen. Gegevensanalyse helpt leidinggevenden bij het nemen van corrigerende maatregelen in het geval van afwijkende prestaties.
  • Het Internet of things wordt nu echt: in de komende jaren zal het IoT (Internet of things) bedrijven meer gaan bieden dan alleen de hype die er tot nu toe is geweest. Volgens een Engelstalig rapport van Capterra over technologietrends is 73% van de kleine bedrijven zelfs van plan om het IoT binnen de komende twee jaar te gaan gebruiken. Het IoT wordt nu werkelijkheid met de lancering van producten zoals BlackBerry Radar, met geavanceerde tracking- en sensormogelijkheden, en slimme vuilniscontainers, die via wifi de volumestatus delen (waarmee wordt aangegeven hoe "vol" de containers zijn) om de routes van de vuilnisophalers te optimaliseren.