Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Voorraadbeheer software

Voorraadbeheer software bewaakt inventarisniveaus voor optimale productie en distributie van goederen voor de groothandel of detailhandel. Met deze inventory mangement software kunnen organisaties hun voorraad efficiënt beheren, alsook inkoop en orderafhandeling. Oplossingen voor voorraadbeheer zorgen voor nauwkeurige realtime voorraadrapportage. Ook geeft het de mogelijkheid om deze essentiële gegevens over meerdere locaties en door de hele onderneming te distribueren. Gebruik Capterra om de juiste voorraadbeheer software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: voorraadbeheersystemen en supply chain management software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Voorraadbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

272 resultaten

Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten, tools, machines, faciliteiten en meer. Meer informatie over Timly
Met deze oplossing is voorraadbeheer en het volgen ervan eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Houd in real time toezicht op de status en waarde van je voorraden: beschikbaarheidsdatum, hoeveelheden, leveranciers, nabestellingsvereisten, enz. Meer informatie over TRADE.EASY
TRADE.EASY is een ERP die is ontworpen voor handels-, distributie- en groothandelsbedrijven. Met de functionaliteit voor voorraadbeheer kun je toezicht houden op alle goederenstromen (van inkomend tot uitgaand) en informatie over alle delen van het magazijn. Je weet de status en waarde van je voorraden precies en in real time: beschikbaarheidsdatum, hoeveelheden, houdbaarheidsdatums, leveranciers, batches, nabestellingsvereisten, meerdere magazijnen, inkoopprijs en kostprijs per product en per batch, enz. Meer informatie over TRADE.EASY

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
ChannelEngine koppelt de webshop of backend systemen van de onderneming met online marktplaatsen voor een grotere online afzetmarkt. Meer informatie over ChannelEngine
ChanelEngine biedt snelle toegang tot bekende, nationale en internationale, online marktplaatsen. Het platform is volledig te integreren met de software van de onderneming. De informatie wordt uit de webshop of het ERP-systeem opgehaald. Productinformatie en voorraadniveaus worden tussen alle geselecteerde marktplaatsen gesynchroniseerd. Bestellingen worden naar jouw backend systeem geleid. Nieuwe afzetkanalen kunnen snel worden toegevoegd, evenals product feeds. Meer informatie over ChannelEngine

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Odoo Inventory maakt het mogelijk om magazijnen slim te beheren en de voorraadefficiëntie te maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. Meer informatie over Odoo
Odoo Inventory ontdekt de meest efficiënte opslagmethode en verbetert al je interne activiteiten. Magazijnbeheerders kunnen hun magazijn slim beheren en hun voorraadefficiëntie maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. De dubbele invoerinventaris van Odoo heeft geen voorraadinput, -output of -transformatie. In plaats daarvan zijn alle bewerkingen voorraadbewegingen tussen locaties. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Desktop Enterprise

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
monday.com Work OS biedt voorraadbeheer met aanpasbare functionaliteiten zonder code, tracking van inventaris en zendingen, automatiseringen en meer.
monday.com Work OS biedt cloudgebaseerd voorraadbeheer, zodat je moeiteloos je voorraad kunt beheren en optimaliseren. De functionaliteiten zonder code zijn zeer aanpasbaar, inclusief het bijhouden van inventaris, het volgen van zendingen en integraties met bestaande tools zoals CRM en Excel. Automatiseringen elimineren vervelende taken en verminderen het risico op fouten in je hele voorraadstroom. monday.com Work OS stelt teams in staat om oplossingen te creëren die passen bij hun manier van werken. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Prachtige cloudgehoste online boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Altijd en overal toegang. Probeer nu de gratis proefversie!
Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën. Meer informatie over Xero

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets. Meer informatie over PayPal Zettle

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Software voor voorraadbeheer om voorraadniveaus te regelen, goederen en voorraad te controleren en verbruiksgoederen binnen en buiten het bedrijf te beheren.
Met deze toonaangevende software voor goederentracering kun je binnen je hele onderneming je voorraad en goederen beheren. Volg verkopers, verplaats de voorraad over locaties en maak aangepaste waarschuwingen voor lage voorraaddrempelwaarden aan voor een geoptimaliseerd voorraadbeheer. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags om massale acties uit te voeren en gebruik de mobiele apps om activiteiten te beheren terwijl je onderweg bent! Deze inkoopmodule maakt een snelle aanvulling van de voorraad mogelijk via PO's die je productcatalogus automatisch bijwerken. Probeer het gratis uit. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Optimaliseer voorraadniveaus, maak meer winst en verlaag de kostprijs van verkochte goederen met NetSuite voorraadbeheer.
Met NetSuite Inventory Management hebt u één realtime weergave van de voorraad voor alle locaties en verkoopkanalen. Zo kunnen bedrijven de aanwezige voorraad verkleinen, zodat de cashflow groeit en voorraadtekorten worden voorkomen. Door voorraadniveaus te optimaliseren en producten via meerdere kanalen beschikbaar te stellen, helpt NetSuite Inventory Management de voorraadkosten laag te houden en tegelijkertijd de klantverwachtingen te overtreffen. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Platform voor het bijhouden van de inventaris dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het bijhouden van de inventaris via de cloud/mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun inventaris bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte voorraadbeheer software voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software voor voorraadbeheer van UpKeep is een moderne, mobiel-eerst oplossing voor het onderhouds- en activabeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Dit cloudgebaseerde POS centraliseert voorraadbeheer, werknemersbeheer, verkooprapportage en boekhouding op verschillende locaties en kanalen.
Lightspeed Retail POS is een alles-in-één cloudgebaseerde mobiele oplossing die de manier stroomlijnt waarop je klanten ondersteunt en je bedrijf runt over meerdere locaties. Beheer je inventaris, klanten, werknemers en verkopen vanaf je laptop, iPad of mobiele telefoon. Accepteer alle betaalmethoden en verkort je afrekentijd in de winkel en online. Bespaar tijd door geïntegreerde inkoopcatalogi te gebruiken. Neem gegevensgestuurde beslissingen om je bedrijf te laten groeien door kosten en oude voorraad bij te houden en lage voorraadmeldingen te automatiseren. Meer informatie over Lightspeed Retail

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer.
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer. Meer informatie over WooCommerce

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webapp voor verzenden en bestellen die is verbonden met meer dan 150 vervoerders, marktplaatsen/winkelwagens en meer. Automatiseer taken en druk moeiteloos etiketten af.

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is de populairste inventarisoplossing voor QuickBooks-gebruikers. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor servicebeheer om alles te automatiseren, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is de eenvoudigste en krachtigste voorraadbeheeroplossing die je helpt bij het beheren van voorraad op verschillende locaties voor je buitendienstbedrijf. Zo kom je nooit meer op een werklocatie aan zonder de onderdelen die je nodig hebt en hoef je nooit meer zonder reden een extra reis naar het magazijn te maken. Je weet precies wat waar ligt en wanneer je extra onderdelen nodig hebt. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Multichannel e-commercepakket waarmee detailhandelsbedrijven bestellingen, klanten, voorraden, verzending, catalogi en meer kunnen beheren.
Magento is de complete e-commerce-oplossing voor bedrijven die klaar zijn om optimaal gebruik te maken van hun online kanaal. Deze oplossing combineert een ongeëvenaarde functieset met ondersteuning van wereldklasse en vrijwel oneindige flexibiliteit tegen een fractie van de prijs die in rekening wordt gebracht door concurrerende platforms. Meer informatie over Adobe Commerce

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
TradeGecko biedt krachtige inventaris- en orderbeheersoftware voor multi-channel merken, e-commerce en groothandel.
TradeGecko biedt krachtige inventaris- en orderbeheersoftware, gebouwd voor multi-channel merken, snelgroeiende e-commerce en groothandel. Omni-channel bewerkingen kunnen worden geautomatiseerd om de efficiëntie te verbeteren en de winstgevendheid te verhogen. Naadloze integratie met Shopify, Xero, QuickBooks Online, Amazon, WooCommerce en meer. Bevat ook intelligente rapporten en prognoses, productie, een aanpasbaar B2B e-commerceplatform plus een mobiele app voor verkoop en inventaris op iPhone en iPad. Meer informatie over QuickBooks eCommerce

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Alles-in-één inventarissoftware voor kleine en middelgrote verhuurbedrijven.
Booqable is de alles-in-één inventarissoftware voor kleine en middelgrote verhuurbedrijven. Met Booqable wordt je voorraad op één plek georganiseerd waar je de voorraadniveaus en beschikbaarheid bij kunt houden. Of je klanten nu online, persoonlijk of telefonisch boeken, dankzij realtime tracking en rapportage heb je nooit meer een tekort of dubbele boeking. Belangrijke functies omvatten meerdere locaties, streepjescodes, in- en uitchecken van apparatuur, een mobiele app en meer. Meer informatie over Booqable

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering.
Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Verkoop meer met minder zorgen. Vereenvoudig je verkopen met Square for Retail. Probeer het 30 dagen gratis.
Square for Retail is een platform bestaande uit software, hardware en betalingen voor detailhandelsbedrijven. Het is gebouwd voor je winkel en backoffice. Het is gebouwd om de verkoop te stimuleren en kosten te verlagen. Het is gebouwd om ingewikkelde dingen eenvoudig te maken. Handel binnen enkele seconden verkopen af door een streepjescode te scannen of te zoeken met een trefwoord. Bevestig een klant of kaart uit het dossier aan een verkoop voor een naadloze en snelle betaling. Voeg inventaris toe vanuit je point of sale en maak direct klantprofielen aan. Probeer het 30 dagen gratis! Meer informatie over Square for Retail

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer

Kopersgids voor Voorraadbeheer software

Wat is voorraadbeheer software?

Voorraadbeheer software controleert de voorraad, en helpt organisaties bij het stroomlijnen van de inventarisatie en het organiseren van de orderverwerking. Deze systemen helpen bedrijven hun voorraad te optimaliseren en de efficiëntie van de supply chain te verbeteren. Geavanceerde systemen voor voorraadbeheer bieden realtime functies voor voorraadcontrole en -audit.

De voordelen van voorraadbeheer software

Welke methode voor handmatig voorraadbeheer je ook gebruikt, het is inefficiënt en tijdrovend. Deze methoden kunnen geen complexe taken aan zoals voorraadaudits, voorraadcontrole en het realtime bijhouden van de voorraad. Inefficiënt voorraadbeheer is slecht voor je bedrijf; een overtollige voorraad verhoogt je totale opslagkosten, terwijl onvoldoende voorraad leidt tot omzetverlies en een negatieve klantervaring.

Voorraadbeheer is een belangrijke factor die mede bepaalt of je een verkoop behaalt of deze verliest aan een concurrent, en voorraadbeheer software helpt je bedrijf dergelijk verlies te voorkomen en de daarmee samenhangende uitdagingen te overwinnen. 

Specifieke voordelen omvatten:

  • verbeterd bijhouden van de voorraad;
  • minder incidenten van diefstal van de voorraad;
  • verbeterd inzicht in de supply chain voor je leveranciers;
  • verbeterde financiële prestaties;
  • nauwkeurige boekhouding en financiële rapportage.

Algemene functies van voorraadbeheer software.

  • Voorraadaudit:   het uitvoeren van periodieke beoordelingen van voorraadgegevens en het waarschuwen van management over eventuele verschillen of procesafwijkingen.
  • Voorraadcontrole: het optimaliseren van voorraadniveaus en het verminderen van over- en onderbevoorrading. 
  • Productcategorisering:   het controleren van de voorraad op basis van bepaalde producteigenschappen zoals gewicht, lengte, partij, batch, datum en serienummer.
  • Beheer van inkooporders: het aanmaken, beoordelen en wijzigen van papierloze inkooporders van leveranciers. 
  • Rapportage/analyse:   het samenvatten en analyseren van de voorraadprestaties. Sommige geavanceerde platforms bieden realtime tools voor het vastleggen en visualiseren van gegevens.
  • Zoeken/filteren:   het zoeken van producten op basis van functies zoals locatie, producttype, serienummer en grootte.

Overwegingen bij de aankoop van voorraadbeheer software

  • Integratie met boekhoudprogramma's: systemen voor voorraadbeheer werken nauw samen met boekhoudplatforms. Audits en controle van de voorraad zijn belangrijke functies die worden aangedreven door de integratie met de boekhoudoplossing. Vraag de leverancier bij aankoop van voorraadsoftware over integraties van derden en zoek naar een oplossing die kan worden geïntegreerd met het huidige (of favoriete) boekhoudsysteem.
  • Totale eigendomskosten: verschillende systemen voor voorraadbeheer bieden verschillende tariefmodellen, waardoor een directe vergelijking soms moeilijker wordt. Bepaalde leveranciers brengen kosten in rekening voor productondersteuning, gegevensopslag, training, implementatie, upgrades en meer. Neem vóór de aanschaf van een oplossing contact op met de leverancier en bereken de totale eigendomskosten op basis van de behoeften van het bedrijf.
  • Leveranciers voegen geavanceerde gegevensanalyse toe voor een betere voorraadcontrole: de laatste jaren hebben de technologieën voor gegevensanalyse grote vooruitgang geboekt. Als reactie hierop integreren leveranciers van systemen voor voorraadbeheer tegenwoordig geavanceerde modules voor gegevensanalyse in hun producten, zoals gegevensvisualisatie, realtime toegang tot gegevens, en meerdere gegevensverbindingen. Gegevensanalyse helpt leidinggevenden bij het nemen van corrigerende maatregelen in het geval van afwijkende prestaties.
  • Het Internet of things wordt nu echt: in de komende jaren zal het IoT (Internet of things) bedrijven meer gaan bieden dan alleen de hype die er tot nu toe is geweest. Volgens een Engelstalig rapport van Capterra over technologietrends is 73% van de kleine bedrijven zelfs van plan om het IoT binnen de komende twee jaar te gaan gebruiken. Het IoT wordt nu werkelijkheid met de lancering van producten zoals BlackBerry Radar, met geavanceerde tracking- en sensormogelijkheden, en slimme vuilniscontainers, die via wifi de volumestatus delen (waarmee wordt aangegeven hoe "vol" de containers zijn) om de routes van de vuilnisophalers te optimaliseren.