Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

WMS-systemen

WMS-systemen maken het verplaatsen, volgen en opslaan van materialen in het hele magazijn mogelijk. Deze toepassingen verhogen de efficiëntie en verlagen de kosten doordat belangrijke gegevens gemakkelijk binnen een onderneming kunnen worden gedeeld. WMS-oplossingen bieden doorgaans voorraadbeheer en tracking, alsook inkoopbeheer en kanaalbewakingsfuncties. Ze bieden ook integratie van tools voor leveranciers- en klantenbeheer, boekhouding en bedrijfsrapportage. Zie ook: distributiesoftware en logistieke software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie WMS-systemen met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

147 resultaten

Software voor magazijnbeheer voor de audiovisuele en evenementensector. Plan middelen, houd de inventaris bij en maak en verzend offertes. Meer informatie over Rentman
Software voor magazijnbeheer voor audiovisuele, evenement- en feestsectoren. Betaal alleen voor de producten en add-ons die je nodig hebt. Beheer je verhuur- en evenementproducties op één plek: plan je ploeg en/of materiaal, organiseer en volg materiaal met RFID, QR of streepjescode en maak en verzend offertes. Alles op één platform. Geïntegreerde CRM en hulpmiddelen voor klant- en werknemerscommunicatie. Rentman wordt ook voortdurend bijgewerkt met nieuwe functies en verbeteringen. Meer informatie over Rentman

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Software voor magazijnen: voorspel wanneer de voorraad op is, hou elk product bij, integreer met productie-/vraagplanning, gebruik streepjescodes, RFID en meer. Meer informatie over Novacura Warehouse Management System
Softwareoplossing voor magazijnen: voorspel wanneer de voorraad op is, hou elk product bij, integreer met productie-/vraagplanning, gebruik streepjescodes, RFID en meer. Voordelen: - stapsgewijze gebruikersinterface die de tijd voor onboarding van personeel verkort; - reeds geïntegreerd met IFS, SAP, Infor M3 en andere ERP – geen technische problemen tijdens de implementatie; - aanpasbaar: je kunt het gedrag van je toepassing veranderen door je eigen magazijnprocessen te tekenen. Meer informatie over Novacura Warehouse Management System

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven. Meer informatie over Zoho Inventory
Zoho Inventory is cloudgebaseerde voorraadbeheersoftware waarmee je zowel je verkoop- als inkooporders kunt creëren en beheren en je voorraad kunt volgen. Je kunt het integreren met online verkoopkanalen zoals Amazon, eBay en Etsy, maar ook met winkelwagentjes zoals Shopify en vele anderen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Odoo Inventory maakt het mogelijk om magazijnen slim te beheren en de voorraadefficiëntie te maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. Meer informatie over Odoo
Met Odoo Inventory kunnen magazijnbeheerders hun magazijn slim beheren en hun voorraadefficiëntie maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. Beheer je productieketen, definieer kwaliteitscontroletests en automatiseer productrouting. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Enterprise

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Optimaliseer het dagelijkse magazijnwerk, beperk de kosten en verhoog de efficiëntie met NetSuite Warehouse Management.
Met NetSuite's Warehouse Management System (WMS) optimaliseert u het dagelijkse magazijnwerk via toonaangevende methoden, zoals het scannen van RF-streepjescodes op mobiele apparaten, vaste strategieën voor het opbergen en picken, taakbeheer, retouren en inventarisatieplannen. Met honderden of duizenden te verwerken SKU's, vaak op meerdere locaties, wordt het beheer al snel een handmatig, chaotisch en inefficiënt proces als u afhankelijk bent van spreadsheets of pen en papier Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Volg en beheer bedrijfsmiddelen en inventaris op verschillende locaties. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags in bulk met toonaangevende software voor het volgen van bedrijfsmiddelen.
Met deze toonaangevende software voor het beheer van goederen kun je items traceren over verschillende locaties en sublocaties. Beheer de kosten, plan diensten en maak aangepaste waarschuwingen en voorraaddrempels aan voor meer controle. Dankzij de functionaliteit voor het scannen van RFID-tags, QR-codes en streepjescodes zijn kassa's en audits een fluitje van een cent, zelfs vanuit het magazijn! Volledige locatiegeschiedenis en bruikbare rapporten maken dit een must voor al je behoeften op het gebied van magazijnbeheer. Probeer het gratis uit met een proefperiode van 15 dagen. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Platform voor het volgen van middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor magazijnbeheer en het bijhouden van tools dat cloudgebaseerd is met mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun tools bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Cloudgebaseerd CMMS dat werkorder- en facilitair beheer stroomlijnt. Creëer projecten, geef toewijzingen voor werkorders en beheer je bedrijfsmiddelen.
Het CMMS van UpKeep is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
ShippingEasy biedt e-commerce detailhandelaars de eenvoudigste cloudgebaseerde oplossingen voor verzending, voorraadbeheer en klantmarketing.
ShippingEasy is het eenvoudigste cloudgebaseerde verzendplatform op de markt. Met ShippingEasy kunnen online verkopers van elke omvang snel verzenden met de beste tarieven en hun bestellingen laten groeien. Consolideer bestellingen via meerdere kanalen en meerdere vervoerders, waaronder USPS, FedEx en UPS. ShippingEasy kan worden geïntegreerd met toonaangevende online winkels en marktplaatsen zoals Amazon, Shopify, Walmart, eBay, Squarespace en meer. Krijg toegang tot de gegarandeerd laagste verzendkosten plus andere exclusieve kortingen, ongeacht de omvang van je verzending. Meer informatie over ShippingEasy

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Webapp voor verzenden en bestellen die is verbonden met meer dan 150 vervoerders, marktplaatsen/winkelwagens en meer. Automatiseer taken en druk moeiteloos etiketten af.

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Geschikt voor bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren.
Geïntegreerd met QuickBooks Online en Xero, geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren. De oplossing dekt de gehele bedrijfscyclus in voorraadbeheer. Verkopers zoals Shopify, Magento, Amazon en eBay integreren DEAR Systems voor meer dan alleen het beheren van hun voorraden. DEAR Inventory biedt functies die je de informatie geven die je nodig hebt om kosten te beheren en de winstgevendheid te maximaliseren. Meer informatie over Cin7 Core

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Stel je WMS in binnen enkele dagen, niet weken. inFlow helpt je bij het beoordelen, ontvangen en kiezen van elk apparaat.
inFlow is een magazijnbeheersysteem dat eenvoudig in te stellen en te gebruiken is en geen contracten of consultants vereist. Creëer inkooporders, ontvang artikelen en voer cyclustellingen uit, allemaal vanuit één systeem. Locatie-ondersteuning maakt het eenvoudig om de toegang per locatie te beperken en toegangsrechten voor elke gebruiker in te stellen. Ondersteuning van wereldklasse beschikbaar via livechat, e-mail en telefoon. Klik op Website bezoeken om nu je gratis proefversie van 14 dagen te krijgen. Meer informatie over inFlow Inventory

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Met Sage Intacct krijgen CFO's binnen enkele minuten (in plaats van dagen) toegang tot geïntegreerde management- en financiële rapporten voor al hun bedrijfsentiteiten, zodat ze hun bedrijf kunnen stimuleren en laten groeien. Sage Intacct is het voorkeursproduct van AICPA voor financieel beheer waarmee jouw groeiende middelgrote onderneming sneller en verder kan groeien, met de financiële kerncijfers die je nodig hebt om je belangrijkste processen te automatiseren, je afhankelijkheid van spreadsheets te verminderen en je meer inzicht te geven in je bedrijfsprestaties. Meer informatie over Sage Intacct

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Inventarisoplossingen van Wasp zijn kosteneffectief voor het mkb en schaalbaar voor grote ondernemingen, terwijl ze voor beide eenvoudig te implementeren zijn.
Inventarisoplossingen van Wasp zijn ontworpen voor organisaties van elke omvang. Van het beheren van kleine voorraden met een hoog verbruik tot het beheren van meerdere magazijnen en het consolideren van voorraden van meerdere leveranciers of distributeurs. Verhoog de winstgevendheid drastisch met een geautomatiseerde, realtime, gebruiksvriendelijke benadering van voorraadbeheer. Elimineer afschrijvingen voor voorraad, voer snel audits uit en verspil geen tijd aan het zoeken naar verloren voorraad. Meer informatie over InventoryCloud

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
SAP S/4HANA fungeert als de digitale kern voor een organisatie. Het is volledig ontworpen voor het meest geavanceerde in-memory platform, SAP HANA, en is gebouwd met behulp van de nieuwste ontwerpprincipes met de gebruikerservaring van SAP Fiori om een persoonlijk en eenvoudig gevoel te creëren op het voorkeursapparaat van de gebruiker. SAP S/4HANA streeft ernaar om het systeemlandschap van een organisatie te vereenvoudigen en de totale eigendomskosten te verlagen door de data-voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd de productiviteit te verbeteren in de vorm van een hogere doorvoer. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat.
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat. Voorraad- en orderbeheer in realtime. KENMERKEN: Opnieuw bestellen.Orderverwerking.Cloudlabels afdrukken.Voorraad volgen (streepjescode, series, partij).Meerdere UOM's. Meerdere magazijnen.Meerdere valuta's.Meertalige interface.Samengestelde producten(stuklijsten, kits, variabele items). Beheer op gebruikersniveau.Geïntegreerde facturatie- en inkoopmodule.Ondersteunt productie. Meer informatie over ERPAG

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten. Financiële informatie, supply chain, rapportage, analyse en samenwerking maken allemaal deel uit van de mobielvriendelijke oplossing. Financiële processen binnen het systeem zijn ontworpen om automatisch niet-geregistreerde transacties te detecteren, fouten en discrepanties te vinden, documentcorrecties te maken en bankafschriften en boeken af te stemmen. Meer informatie over Sage 100

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
Met de SAP® Business One applicatie beheert u op betaalbare wijze uw hele bedrijfsvoering – van boekhouding en financiën, inkoop, voorraadbeheer, verkoop- en klantenadministratie, projectmanagement tot bedrijfsprocessen en personeelszaken. Met SAP Business One stroomlijnt u uw bedrijfsprocessen en krijgt u beter inzicht in uw bedrijfsvoering. Zo kunt u op basis van realtime informatie snel beslissingen nemen die u ondersteunen om winstgevende groei te realiseren. Meer informatie over SAP Business One

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Beheer en volg projecten, bespaar tijd en neem sterkere beslissingen met gegevens uit één bron, altijd en overal.
Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten. Meer informatie over Quickbase

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Betrouwbare, realtime uitgebreide ERP-software met lean en agile functionaliteit die speciaal is ontwikkeld voor middelgrote productiebedrijven
IQMS Manufacturing ERP-software biedt discrete en procesproducenten een enkele oplossing voor het beheren en bewaken van het volledige productieproces. De uitgebreide oplossing zorgt voor een modulaire en schaalbare aanpak en elimineert datasilo's. IQMS ERP verhoogt de zichtbaarheid en efficiëntie tussen afdelingen met een compleet realtime productie-, boekhoud- en supply chain-systeem dat kwaliteit, EDI, WMS, MRP (Material Resource Planning), productie-/procesbewaking en meer omvat. Meer informatie over DELMIAworks

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Unleashed Software biedt een krachtig platform om je voorraad in realtime nauwkeurig te beheren.
Unleashed Software biedt een krachtig cloudgebaseerd platform voor al je voorraadbeheerbehoeften. Met Unleashed kun je de voorraad moeiteloos en nauwkeurig in realtime volgen op verschillende locaties. Krijg inzicht in alle voorraadbeheerprocessen en transacties in magazijnen wereldwijd. Met dergelijke dynamische voorraadinformatie kun je betere gegevensgestuurde zakelijke beslissingen nemen. Unleashed kan ook worden geïntegreerd met verschillende e-commercesoftwareproducten om een holistische zakelijke oplossing te bieden. Meer informatie over Unleashed

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden
Finale Inventory is een zeer aanpasbaar en flexibel voorraadbeheersysteem waarmee je de workflows van je groeiende bedrijf kunt ondersteunen.
Finale Inventory is een zeer aanpasbaar en flexibel voorraadbeheersysteem om je meerdere magazijnen te ondersteunen. Combineer deze software met hardware voor het scannen van streepjescodes voor een complete oplossing voor magazijnbeheer. Verminder het giswerk rond inkooporders door gebruik te maken van Finale om de juiste herbestelmomenten dynamisch te berekenen op basis van de verkoopsnelheid van producten en de doorlooptijden van leveranciers. Configureer Finale om aangepaste labels voor je producten en bakken af te drukken. Meer informatie over Finale Inventory

Functies

  • Streepjescodes/RFID
  • Selecteren en routeren
  • Supply-chainbeheer
  • Dokbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorspellen van de vraag
  • Multilocatie
  • Voorraad bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Retourbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Bestellingen bijhouden

Kopersgids voor WMS-systemen

WMS-systemen (Warehouse Management Software) zijn tools om organisaties in staat te stellen om het verkeer en de opslag van goederen in magazijnen te beheren. Ze helpen bij het beheer van activiteiten, zoals het bijhouden van de voorraad, het ontwerpen van magazijnen, het picken en verpakken van goederen, de verzending, het beheer van werven en dokken en de personeelsbezetting.

WMS-systemen zijn nauw verbonden met distributiesoftware en logistieke software .

De voordelen van WMS-systemen

WMS helpt bij de afhandeling van inkomende en uitgaande handelingen door de meeste handmatige handelingen te stroomlijnen en de algehele efficiëntie te verhogen. Er zijn veel voordelen van het gebruik van WMS-systemen, waaronder:

  • Voorraadoptimalisatie: met WMS kunnen gebruikers de bewegingen van goederen in hun toeleveringsketen volgen. Dit helpt ze ook bij het bewaken en controleren van de voorraadniveaus. WMS ondersteunt meerdere voorraadbeheermodellen, zoals LIFO, FIFO en just-in-time.
  • Verbeterde zichtbaarheid van de voorraden: RFID-apparaten en barcodescanners fungeren als tastbare uitbreiding van WMS in magazijnen. Scannen van streepjescodes en RFID-tagging van goederen langs verschillende controlepunten in de toeleveringsketen geeft gebruikers een duidelijk zicht op de beweging van hun zendingen.
  • Lagere exploitatiekosten: door gebruik te maken van gegevens, zoals verwachte inkomende en uitgaande zendingen en de beschikbaarheid van ruimte, maken WMS-oplossingen een optimaal gebruik van de magazijnruimte mogelijk. Sommige oplossingen bieden ook simulatoren waarmee gebruikers virtuele plattegronden kunnen maken - inclusief het plaatsen van pallets, planken en laaddocks - om manieren te vinden om de beschikbare ruimte optimaal te benutten.

Algemene functies van WMS-systemen

  • Barcodes/RFID: het identificeren en volgen van items met behulp van barcodes of RFID-tags.
  • Voorraadbeheer: het beheren van het voorraadverkeer om te zorgen voor een optimaal voorraadvolume en een goede uitstroom.
  • Verzendbeheer: het beheren en volgen van de verzendprocessen van de bestellingen.
  • Kitting: het samenvoegen van afzonderlijk bij elkaar gevoegde materialen in één kit voor het verwerken van een werkorder of verzending.
  • Orderbeheer: het organiseren, volgen en opvolgen van de bestellingen van klanten terwijl ze zich door de toeleveringsketen bewegen.
  • Kwaliteitsbeheer: het beoordelen en beheren van de productkwaliteit aan de hand van gedefinieerde normen.

Overwegingen bij de aankoop van WMS-systemen

  • Bruikbaarheid: kijk bij het uitzoeken van WMS naar een systeem dat een aanpasbare schermlay-out biedt voor een snellere navigatie. Goed ontworpen software bespaart tijd bij de implementatie, maar ook bij de training van de gebruikers en bij het inwerken.
  • End-to-end transactiebeheer: controleer of de software waarin je investeert end-to-end transacties kan verwerken. Deze transacties kunnen betrekking hebben op het bijhouden van gegevens over ontvangen orders, voorraadbeheer, ophaal-/verzendingstijd van orders en het volgen van de status van de verzending. Met end-to-end ondersteuning kun je alle warehouse-gerelateerde workflows volgen.
  • Ondersteuning bij facturering: naast de verbeterde zichtbaarheid van de inventaris kunnen WMS-RFID/barcodecombinaties ook de financiële activiteiten van de magazijnen ondersteunen. Met de door RFID/barcode-apparaten vastgelegde voorraadgegevens kunnen WMS-oplossingen een bijdrage leveren aan het genereren van facturen (bijvoorbeeld door informatie te verstrekken over hoe lang een zending of goederen in de opslag zijn opgeslagen). WMS-oplossingen slaan ook automatisch de factuurgegevens op.
  • Robots vervangen mensen in magazijnen: het handmatig scannen van artikelen en het bijhouden van de voorraadniveaus is een tijdrovend en foutgevoelig proces. Als reactie daarop worden magazijnen opgewaardeerd met robots en drones. AGV's en AGC's die gebruikmaken van robots kunnen de voorraad door een magazijn transporteren door het volgen van magnetische paden of sporen die zich op de vloer bevinden. Sommige WMS-oplossingen stellen gebruikers in staat om deze paden te ontwerpen met behulp van algoritmen. 2XL, een Belgisch logistiek bedrijf, gebruikt AGV's voor het overbrengen en verplaatsen van voorraden in en door zijn magazijnen.
  • Geautomatiseerd opslagsysteem en opvraagsysteem worden in gebruik genomen: magazijnrobots werken in combinatie met magazijnuitvoeringssoftware, die verantwoordelijk is voor de aansturing van de werkzaamheden. De software selecteert het AS- en RS-algoritme op basis van de taak en het type product dat moet worden verplaatst. De robots werken ofwel als shuttles (die zich langs vaste banen bewegen) of als kranen die goederen ophalen. De voortgang van de robots kan ook worden bekeken in de software. Alibaba, een van de grootste retailers, was in staat om de menselijke inspanning met 70% te verminderen door gebruik te maken van AS/RS in haar magazijnen in China.
  • Magazijnen worden slimmer met de adoptie van het IoT: magazijnen maken nu gebruik van draagbare sensoren en andere IoT-apparaten om werknemers, artikelen en verplaatsbare apparatuur aan te sluiten en hun gegevens in één systeem in te voeren. Met WMS-systemen kunnen magazijnmanagers de voorraadbewegingen in hun magazijnen nauwkeurig lokaliseren en volgen. Sensoren detecteren de locatie van mensen, voertuigen en goederen en sturen de informatie vervolgens door naar een centraal systeem. Gebruikers kunnen deze informatie in realtime bekijken en kunnen de werkzaamheden versnellen of vertragen op basis van de vraag van de klant en de beschikbaarheid van de voorraad.