Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Project management tools

Met project management tools kunnen organisaties hun projecten beter beheren. Dat doen ze door het automatiseren van de toewijzing van taken en middelen en de opvolging van mijlpalen voor elke fase van een project. Project management software kan op verschillende manieren worden toegepast: Op het gebied van samenwerking, wanneer meerdere mensen aan een project werken. Ook kan het top-down worden gebruikt, wanneer één persoon tegelijkertijd aan een project werkt. Verder kan het geïntegreerd toegepast worden, wanneer meerdere aspecten en afdelingen van de organisatie bij het project betrokken zijn. Gebruik Capterra om de beste project management software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: PSA-software, urenregistratiesoftware en samenwerkingssoftware.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Project management tools met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven
445 resultaten
Beheer al je teamprojecten op één plek met monday.com - aanpasbare software die zich aanpast aan de behoeften van je organisatie. Meer informatie over monday.com
Beheer alle projecten van je team op één plek met monday.com. Van eenvoudige taken tot complexe portfolio's, met deze alles-in-één softwareoplossing kun je de perfecte samenwerkingstools van je team bouwen. Integreer vervolgens je andere tools; visualiseer gegevens in agenda-, Gantt- of Kanban-weergaven; en automatiseer je handmatige processen. Zodat je echt de controle kunt krijgen over al je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om projecten te beheren en het werk te doen vlotten. Meer informatie over Confluence
Projectmanagement is eenvoudig met Confluence, een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Creëer en bewaar al je documentatie op één plek, vereenvoudig de communicatie tussen teams en verzend projecten sneller. Verbind Confluence naadloos met Jira Software om extra context aan je projecten toe te voegen, problemen en productvereisten te creëren en bij te houden, publicatierapporten te publiceren, voortgang te volgen en meer. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Meer informatie over Jira
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Teams kunnen beginnen met een projectsjabloon of hun eigen aangepaste workflow creëren. Jira-problemen, ook wel bekend als taken, volgen elk werk dat de workflowstappen doorloopt tot aan de voltooiing. Met de automatiseringsengine van Jira kunnen teams taken en processen moeiteloos automatiseren. Met alle projectinformatie op één plek kunnen er ook rapporten worden gegenereerd om de voortgang en productiviteit bij te houden en ervoor te zorgen dat er niets wordt vergeten. Meer informatie over Jira

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Wrike is veelzijdige projectmanagementsoftware voor elk team, met sjablonen, Gantt-diagrammen, geautomatiseerde verzoeken en rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Pak complexe projecten aan met de bekroonde projectbeheersoftware van Wrike. Deel projecten op in eenvoudige stappen, wijs taken toe aan teamleden en visualiseer de voortgang met Gantt-diagrammen, Kanban-borden en kalenders. Beheer de toewijzing van middelen en prognoses met gemakkelijk te lanceren software. Automatisering en AI-functies nemen tijdrovende administratieve taken weg, zodat jij je kan focussen op ander werk. Stroomlijn je praktijken, breng je teamleden op dezelfde lijn en zorg ervoor dat je deadlines haalt en binnen het budget blijft. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
GoodDay is een platform voor werkbeheer voor projecten, taken, producten, tijd en teams en voor productieve, transparante samenwerking. Meer informatie over GoodDay
GoodDay is een platform voor het beheren van werk, projecten, producten, taken, tijd en teams dat organisaties de beste hulpmiddelen biedt voor planning op hoog niveau. Het platform is afgestemd op hun dagelijkse werk en ondersteunt continue verbetering van alle processen op basis van transparantie, verantwoording, flexibiliteit en erkenning. Meer informatie over GoodDay

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Zoho Projects is een online tool voor projectmanagement waarmee teams taken moeiteloos kunnen plannen, bijhouden en eraan samenwerken. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is cloudgebaseerde software voor projectmanagement die het projectmanagementproces stroomlijnt, van planning en uitvoering tot monitoring en rapportage. De software beschikt over een gebruiksvriendelijke interface waarmee teamleden projecten kunnen visualiseren, waardevolle projectinzichten kunnen verkrijgen en naadloos kunnen samenwerken. Bovendien integreert Zoho Projects met andere populaire zakelijke tools, zoals Google- en Microsoft-apps, waardoor het gemakkelijk is om met bestaande workflows te werken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Trello is een intuïtieve tool voor projectmanagement die een gedeeld perspectief creëert voor je team in het geheel van elk project. Meer informatie over Trello
Trello is een intuïtieve en eenvoudige tool voor projectmanagement, ontworpen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het gedaan krijgen van dingen en minder tijd hoeven te besteden aan leren hoe ze deze tool moeten gebruiken. Teams die Trello gebruiken kunnen hun werk eenvoudig organiseren en projecten van begin tot eind beheren: taken toewijzen, vervaldatums beheren, bestanden toevoegen, checklists maken en meer. Met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack, Jira en meer is Trello een levendige, ademende projecthub voor samenwerking tussen teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
SpiraPlan is een kant-en-klaar Agile systeem voor programmabeheer in grote ondernemingen dat je helpt bij het plannen, beheren en bijhouden van al je programma's, risico's en resources. Meer informatie over SpiraPlan
SpiraPlan is de Agile tool voor programmabeheer in grote ondernemingen waarmee al je projecten in harmonie samenwerken. Met SpiraPlan synchroniseer je projecten, programma's en resources om ervoor te zorgen dat de juiste mensen het juiste werk doen om je doelen te bereiken. SpiraPlan helpt je bij het plannen en uitvoeren van programma's terwijl je taken, problemen, code en risico's snel en gemakkelijk beheert. Als je op tijd en binnen het budget moet leveren en alles in realtime bij moet houden, heeft SpiraPlan alles wat je nodig hebt. Meer informatie over SpiraPlan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Visualogyx vereenvoudigt inspecties over verschillende domeinen. Gebruikers voegen inspecties samen in projecten voor efficiënt beheer en rapportage. Meer informatie over Visualogyx
Visualogyx is een cloudgebaseerd web- en mobiel platform dat inspecties, audits en validatieworkflows stroomlijnt. Het intuïtieve ontwerp stelt gebruikers wereldwijd in staat om ingebouwde of aangepaste formulieren te gebruiken voor verschillende domeinen, waaronder beveiliging, kwaliteitscontrole, logistiek, verzekeringen, bouw, woningen en voertuigen. Met het platform kunnen gebruikers inspecties samenvoegen in projecten voor gestroomlijnd projectmanagement, tracking en directe rapportage. Meer informatie over Visualogyx

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Beheer tickets en projecten van klanten in één app. Meer informatie over OneDesk
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Het is niet nodig om toepassingen aan te schaffen, te integreren en te schakelen tussen toepassingen. Je team kan je klanten ondersteunen en op één plek aan projecten werken. OneDesk is zowel gericht op het MKB als op afdelingen van grote ondernemingen en wordt vaak gebruikt door projectmanagers, klantenservice, IT, professionele services en meer. Deze gebruiksvriendelijke, functierijke en zeer configureerbare software kan zowel ticket- als taakworkflows beheren. Meer informatie over OneDesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Meer informatie over Gladys
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Deze alles-in-één oplossing is de eenvoudigste manier om je project te volgen en teamwerk efficiënter te maken. Met de werkruimten van Gladys kun je moeiteloos communiceren, organiseren en samenwerken aan taken, bestanden, agenda's en videogesprekken. Bovendien vereenvoudigt de functie voor portfoliobeheer de manier waarop je je bedrijf beheert. Meer informatie over Gladys

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Een projectmanagementtool die automatische planning gebruikt om je plannen gemakkelijk te onderhouden en te wijzigen. Meer informatie over The PlanMinder
The PlanMinder is een projectmanagementtool die automatische planning gebruikt om je plannen gemakkelijk te onderhouden en te wijzigen. Teamleden rapporteren de voortgang en gewijzigde schattingen, zodat de plannen altijd up-to-date zijn. Door de waarschijnlijkheid van geaccumuleerde risico's en onzekerheden te berekenen, krijg je een vroegtijdige waarschuwing als je het risico loopt een deadline te missen. Als je iets moet coördineren en voorspellen, kun je met The PlanMinder tijd besparen en meer informatie krijgen. Meer informatie over The PlanMinder

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
89% van de klanten zegt dat ze meer grip hebben op hun bedrijf sinds ze zijn overgestapt naar Basecamp. Het combineert *alles* waaraan je samenwerkt met *alle* tools die teams nodig hebben om projecten gedaan te krijgen: takenlijsten, berichtenborden, planningen, documenten, bestandsopslag en groepschat. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven.
Asana is een tool voor projectmanagement die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Breng je teams samen en verenig je workflow. Creëer, werk samen en sla informatie op, allemaal op één plek.
Evernote Business brengt je teams samen. Creëer documenten, werk samen aan projecten en sla informatie op, allemaal op één plek. Teamleden kunnen notities en bestanden openen, bewerken, uploaden en delen vanaf elk apparaat – zelfs als ze offline zijn. Vind snel de informatie die je nodig hebt met krachtige zoekmogelijkheden en integraties met tools die je al gebruikt. Verenig je workflow met Evernote Business. Meer informatie over Evernote Teams

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Met GitHub kunnen ontwikkelingsteams samenwerken en code beoordelen en beheren binnen een DevOps-pijplijn en met ingebouwde codebeveiliging.
GitHub is waar de wereld software bouwt. Miljoenen personen, organisaties en bedrijven over de hele wereld gebruiken GitHub om software te ontdekken, te delen en bij te dragen. Ontwikkelaars bij startups maar ook bij Fortune 50-bedrijven gebruiken GitHub, bij elke stap. Meer informatie over GitHub

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Beheer projecten met opties voor tijdregistratie, roosterindeling, budgettering, planning en rapportage in één software die beschikbaar is voor verschillende apparaten.
Met Clockify kun je eenvoudig werkuren in projecten registreren en toezicht houden op de voortgang. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, projecten of urenregistratieperioden. Nodig een oneindig aantal gebruikers uit voor je werkruimte, keur urenstaten goed en beheer planningen. Maak facturen, volg uitgaven, beheer budgetten en uurtarieven. Genereer aangepaste rapporten en exporteer en deel ze met klanten. Volg verlof en vakanties en keur verlof goed voor je medewerkers. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
ClickUp is een toonaangevende tool voor projectmanagement met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken.
ClickUp is een goed beoordeelde tool voor projectmanagement. Gebruik documenten, herinneringen, doelen, agenda's, chat, planning, toegewezen opmerkingen, aangepaste weergaven en meer met deze alles-in-één tool voor projectmanagement. Het wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber en brengt al je projecten samen in één app. De volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies zijn ontworpen voor teams van elke omvang en uit elke sector en maken het onmisbaar voor iedereen die projectmanagement op één plek wil houden. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, internet, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op verschillende kanalen op te lossen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot Leider in het beheer van samenwerkingen voor ondernemingen, geselecteerd voor de Fast 500-lijst van Deloitte, erkend voor technologische innovatie en visie door 451 Research. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken.
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken. Meer informatie over Microsoft Visual Studio

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Krachtige, maar eenvoudig te gebruiken cloudgebaseerde software voor bouwprojectbeheer voor alle bouwprofessionals, tegen één vast tarief.
Procore Technologies, Inc. is 's werelds meest gebruikte constructiebeheersoftware, en helpt bedrijven de projectefficiëntie en aansprakelijkheid drastisch te verhogen door projectcommunicatie en -documentatie te stroomlijnen en te mobiliseren en uiteindelijk de winst te vergroten. Procore stelt bouwprofessionals in staat om samen te werken aan projecten vanaf elk met internet verbonden apparaat, waarbij ze toegang hebben tot alle projectdocumenten, contracten, RFI's, indieningen, planningen en tekeningen en meer. Meer informatie over Procore

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Todoist is een eenvoudig maar krachtig takenlijstprogramma dat iedereen kan helpen zich te organiseren en de gemoedsrust te bewaren, ongeacht waar ze zijn of welk apparaat ze gebruiken. Van het plannen van grootschalige projecten tot het simpelweg onthouden om de huur te betalen, Todoist helpt dingen uit je hoofd en op je takenlijst te krijgen. Vertrouwd door meer dan 10 miljoen mensen en geprezen als een levensveranderende toepassing door The Guardian, USA Today, de New York Times, The Wall Street Journal, Forbes, Lifehacker en meer. Meer informatie over Todoist

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen.
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen. Van systeemontwerp tot brainstorming tot projectmanagement, dit platform ondersteunt al je communicatie- en samenwerkingsbehoeften. Daarom kiezen miljoenen gebruikers voor Lucidchart. Meer informatie over Lucidchart

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
ClockShark is de toonaangevende urenregistratie- en planningssoftware voor lokale bouw, buitendienst en franchises.
ClockShark is de toonaangevende software voor urenregistratie en planning ontwikkeld voor lokale bouw, buitendienst en franchises die op zoek zijn naar een eenvoudigere manier om de tijd van mobiele medewerkers te volgen, loonlijsten snel en nauwkeurig te verwerken en inzicht te krijgen in taakkosten. Meer dan 4000 klanten hebben de rompslomp van papieren urenstaten al vervangen door software die het gemakkelijker maakt om hun bedrijf te runnen en accountants tevreden houdt. Begin vandaag nog met een gratis proefversie! Meer informatie over ClockShark

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt.
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Microsoft Project is een eenvoudige maar krachtige tool om werk te beheren, van snelle projecten tot complexere initiatieven.
Met Microsoft Project kun je alles bijhouden wat je nodig hebt om succesvolle projecten uit te voeren, zelfs wanneer je op afstand werkt. Werk overal samen met externe teams, stroomlijn processen, optimaliseer taken en middelen, werk samen met verschillende functionele teams, houd alle bijbehorende kosten bij en pas visuele rapporten aan voor bruikbare inzichten. Met vertrouwde Office-tools en vooraf gebouwde sjablonen kun je projecten snel starten om meer gedaan te krijgen terwijl je je bedrijf tijd en geld bespaart. Meer informatie over Microsoft Project

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Verzamel en organiseer projectgegevens met aangepaste online formulieren die werken met meer dan 100 apps en een alles-in-één database aangedreven door spreadsheets.
Bereik je doelen en deadlines sneller met online formulieren en enquêtes die je rechtstreeks aan je teamgenoten kunt toewijzen. Jotform maakt het gemakkelijker dan ooit om zonder heen-en-weer e-mails belangrijke gegevens, projectbestanden, interne verzoeken en meer te verzamelen. Automatiseer je workflow door je formulieren te verbinden met meer dan 100 apps en een geautomatiseerde goedkeuringsstroom te creëren om snel op inzendingen te reageren. Verhoog de efficiëntie van je team en bespaar tijd en papier met Jotform. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Online planning en agenda's, online delen van documenten en foto's, online wijzigen van bestellingen en selectiegoedkeuringen.
Buildertrend biedt geavanceerde, cloudgebaseerde software voor projectmanagement. Met bijna 1 miljoen gebruikers over de hele wereld geeft Buildertrend de bouwsector een betere manier om te bouwen. De software van Buildertrend helpt bouwprofessionals bij het bouwen van meer projecten en vermindert vertragingen, elimineert communicatiefouten en verhoogt de klanttevredenheid. De reeks functies staat klaar om je te helpen, van functies voor het begroten, plannen en wijzigen van bestellingen tot klantcommunicatie en documentbeheer. Meer informatie over Buildertrend

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen.
De toonaangevende app voor projectplanning voor bureaus, studio's en bedrijven. Sinds 2012 helpt Float topteams uit de hele wereld bij R/GA, Metalab en Buzzfeed hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda en meer dan 1000 apps via Zapier. Breng waar je ook bent wijzigingen aan met apps voor iOS en Android. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Hubstaff biedt vertrouwde urenregistratie en projectmanagement voor teams op afstand en in het veld. Planning, facturering, rapportage, salarisadministratie en meer.
Bestrijd inefficiëntie en werk beter met projectmanagement van Hubstaff. Registreer de tijd via eenvoudige apps voor desktop, web en mobiel, en beheer vervolgens projecten, rapportage en meer via één dashboard. Hubstaff kan worden geïntegreerd met meer dan 30 apps, zodat je bedrijf efficiënter kan draaien, waaronder Jira, Asana, Github, Slack en Paypal. Bekijk het werk in realtime, volg de locatie met gps en geofences, identificeer obstakels en help je bedrijf vooruit. Beschikbaar voor Mac, Windows, Linux en iOS en Android. Meer informatie over Hubstaff

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Webgebaseerde werkbeheeroplossing voor ondernemingen die totale zichtbaarheid, zinvolle samenwerking en betere productiviteit biedt.
Workfront is het eerste moderne platform voor werkmanagement dat op één plek zowel de obstakels om werk gedaan te krijgen weghaalt als het werk organiseert en versnelt. Workfront beheert projecten en integreert tools, teams en hele ondernemingen zodat teams kunnen samenwerken, bedrijfsmiddelen beheren en zicht krijgen op elk aspect van hun workflow. Workfront is ontworpen met mensen in het achterhoofd en helpt hen hun beste werk te leveren, zodat ondernemingen kunnen gedijen. Meer informatie over Adobe Workfront

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
NetSuite projectmanagement automatiseert projectcreatie en -tracering voor verbeterde productiviteit en controle met het oog op tijdige projectoplevering.
NetSuite Project Management centraliseert alle projectinformatie zodat projectmanagers en teamleden eenvoudig kunnen samenwerken en een actuele en nauwkeurige projectstatus kunnen onderhouden. Automatiseer het aanmaken van projecten en het bijhouden van het percentage afgerond, de gebudgetteerde tijd en de aan projecttaken bestede tijd. Volg eenvoudig de gezondheid van een project met projectwinstgevendheidsrapporten. De projectboekhouding en -facturering is gestroomlijnd omdat de projectactiviteiten zijn gekoppeld aan NetSuite financiën. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Bereik je projectmijlpalen in Miro, een populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Beheer complexe projecten en hun belanghebbenden met vertrouwen. Creëer procesafstemming en gedeeld begrip tussen functieoverschrijdende teams met een gezamenlijk online whiteboard. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Meer informatie over Miro

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement en samenwerking op het web.
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement op het web. De flexibele projectborden passen zich perfect aan op de werkstroom van je team, of je nu een programmeur bent die met sprints werkt, een marketingteam dat het Kanban-systeem gebruikt of een evenementmanager die op zoek is naar een aantal eenvoudige maar krachtige takenlijsten. Via integraties met al je favoriete tools zoals Slack, GitHub en Zendesk kun je een naadloze workflow creëren, terwijl slimme automatiseringen ervoor zorgen dat je zowel consistent als efficiënt werkt. Meer informatie over MeisterTask

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
"Gebruiksvriendelijke urenregistratie" is de meest voorkomende zin waarmee klanten sinds 2002 My Hours beschrijven. Start gratis!
Cloudgebaseerde software voor urenregistratie ontworpen voor kleine teams en freelancers. Registreer de uren voor projecten met taken, genereer inzichtelijke rapporten en verzend facturen naar klanten. Gratis mobiele apps voor iOS en Android. "Gebruiksvriendelijke urenregistratie" is de meest voorkomende zin waarmee klanten sinds 2002 My Hours beschrijven. Start gratis en upgrade naar PRO wanneer je maar wilt. Meer informatie over My Hours

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Project management tools die interne teams en bureaus helpen bij het verbeteren van de samenwerking, zichtbaarheid, verantwoording en resultaten.
Teamwork is software voor projectmanagement die interne teams en bureaus helpt bij het verbeteren van de samenwerking, zichtbaarheid, verantwoording en uiteindelijk de resultaten. Dankzij alle functies die je nodig hebt om te plannen, samen te werken en je werk te leveren, regelt het de details zodat de talenten van je team worden vrijgemaakt om de resultaten te bereiken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Gebruik Teamwork om alles te beheren, van het leveren van klantprojecten tot het uitvoeren van marketingcampagnes, sprintplanning en productlanceringen. Meer informatie over Teamwork

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Bitrix24 is een toonaangevende gratis oplossing voor projectmanagement (met open source code) in de cloud, op mobiel en on-premises, met meer dan 12 miljoen gebruikers.
Bitrix24 is een toonaangevende gratis cloudgebaseerde, mobiele en lokale (open source-code) oplossing voor projectmanagement die door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Onbeperkt aantal taken, projecten, Gantt-diagram, taakafhankelijkheden, urenregistratie, resourceplanning, offertes, facturatiebeheer - gratis. Ondersteuning voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Russisch en vele andere talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Projectmanagement voor architecten, ingenieurs, CPA's, consultants, advocaten en andere professionele dienstverleners.
BQE Core biedt tools voor projectmanagement die zijn gebouwd voor professionele services, zoals architecten, ingenieurs, CPA's, consultants en advocaten. Met de geweldige en intuïtieve interface van Core kunnen gebruikers elk project winstgevend maken met gebruiksvriendelijke brontoewijzing, gedetailleerde prognosetools en realtime rapportage voor volledige zichtbaarheid. Stroomlijn de workflow van je projectmanagement, haal deadlines met vertrouwen en maximaliseer je tijd. Meer informatie over BQE CORE Suite

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
LiquidPlanner biedt teams een betere manier om taken uit te voeren en projecten op tijd af te leveren.
LiquidPlanner biedt teams een betere manier om werk te plannen en uit te voeren. Teams bij meer dan 2000 organisaties gebruiken deze online technologie voor projectmanagement en planning om zich te concentreren op het werk dat ertoe doet, beslissingen te nemen op basis van gegevens en projecten op tijd te leveren. Meer informatie over LiquidPlanner

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
BigTime is de software waarmee grote adviesbureaus kunnen budgetteren en hun belangrijkste bedrijfsmiddel kunnen bijhouden en factureren: tijd.
**Toonaangevend in projectmanagementsoftware volgens G2** Volg de zaken die voor jou belangrijk zijn. Verdiep je in projecttaken en -budgetten. Controleer de status van taken op deadlines, personeelstoewijzingen en meer. Als je blind werkt, is realtime zichtbaarheid een paar klikken verwijderd en precies zoals je het wilt zien. "We hebben alles geprobeerd... er gaat niets boven BigTime" - Matt M. Meer informatie over BigTime

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed.
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed. Meer informatie over dotloop

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Process Street is de eenvoudigste manier om de workflows, terugkerende processen en standaardprocedures van je team te beheren.
Process Street biedt bedrijven een gestroomlijnde, niet-technische manier om het beheer van terugkerende workflows snel, leuk en gemakkelijk te maken voor teams overal ter wereld. Sterke bedrijfsprocessen zijn de ruggengraat van elk succesvol bedrijf. Zonder die processen zal een bedrijf het zeker moeilijk vinden om op te schalen. Je kunt checklists moeiteloos creëren en aanpassen met tekst, afbeeldingen, video en meer. Stroomlijn het goedkeuringsproces met voorwaardelijke logica, automatisering en integraties. Meer informatie over Process Street

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes
Mavenlink transformeert je bedrijf door projectmanagement, samenwerking, urenregistratie, beheer van middelen en projectfinanciën samen te brengen op één plek. Gebruikers ervaren een betere operationele uitvoering, grotere bedrijfsflexibiliteit en verbeterde financiële prestaties. Met Mavenlink krijgt je team de inzichten die ze nodig hebben om projecten voorspelbaarder en winstgevender te leveren. Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes Meer informatie over Kantata

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten

Kopersgids voor Project management tools

Wat zijn project management tools?

Project management tools is tegenwoordig een overkoepelende term die een scala aan oplossingen omvat, van lichtere tools voor werkmanagement tot robuuste oplossingen voor portefeuillebeheer. Het is belangrijk om de verschillen tussen deze soorten software te begrijpen, zodat je de tool kunt kiezen die het beste bij je behoeften past.

  • Met software voor werkmanagement kunnen teams workflows beheren, taken en activiteiten organiseren en samenwerken in een gedeelde werkruimte. Deze tools leggen de uitvoering van het werk vast, ondersteunen de samenwerking en bieden statusupdates en weergaven die relevant zijn voor verschillende belanghebbenden. De doelgebruikers zijn niet-technische professionals uit het bedrijfsleven.
  • Echte software voor projectmanagement helpt projectmanagers en organisaties bij de uitvoering van projecten: unieke initiatieven waarvoor het toepassingsgebied, de tijdslijn, het budget en/of middelen zijn vastgesteld. Met deze tools kunnen bedrijven kosten, roosters en middelen plannen, bewaken en beheersen, zodat ze waarde kunnen leveren en kunnen voldoen aan de succescriteria van het project. Hun doelgebruikers zijn technische professionals, d.w.z. projectmanagers.

De Capterra gids voor projectmanagement geeft een overzicht van zowel collaboratieve tools voor werkmanagement en meer traditionele oplossingen voor projectmanagement, als de beste tools binnen elk van deze categorieën (bijv. taakbeheer, middelenbeheer, enz). 

De voordelen van project management tools

  • Betere samenwerking: projecten vereisen vaak samenwerking tussen meerdere belanghebbenden, zoals teamleden, andere teams en externe klanten. Project management tools maken een effectieve samenwerking mogelijk, waardoor teams snel kunnen inspelen op projectuitdagingen en -verzoeken en kunnen brainstormen over procesverbeteringen.
  • Gestroomlijnde processen voor projectmanagement: project management tools bieden de mogelijkheid om taken aan te maken, deze aan mensen toe te wijzen en de status ervan bij te houden met behulp van dashboards. Tools voor het in realtime delen van bestanden en samenwerking besparen tijd. Bedrijfsleiders hebben een betere controle over hun processen en kunnen de prestaties van projecten in verschillende afdelingen volgen.
  • Nauwkeurig budgetbeheer: met project management tools kunnen bedrijven geschatte versus daadwerkelijke budgetten bijhouden, zodat ze proactief gebieden die het budget overschrijden kunnen identificeren en aanpakken.

Algemene functies van project management tools

  • Tools voor samenwerking: het beheren van de communicatie, zowel binnen het team als extern. Sommige systemen bieden ook geïntegreerde berichtenprogramma's.
  • Bestanden delen: het uploaden van verschillende soorten bestanden zoals documenten, afbeeldingen en spreadsheets en deze met teamgenoten delen.
  • Projecten bijhouden: het bijhouden van de realtime voortgang van een project op dashboards. Sommige software bevat Gantt-diagrammen voor het bijhouden van meerdere fasen van een project.
  • Productplanning: het opzetten en uitvoeren van productstrategieën.
  • Taakbeheer: het aanmaken van taken, deze toewijzen aan mensen en samenwerken aan de actiepunten.
  • Voltooiingspercentages bijhouden: het handmatig vastleggen van het voltooide percentage van een taak, waardoor gebruikers de totale vereiste tijd voor de voltooiing kunnen berekenen.
  • Beheer van hulpbronnen: het toewijzen van de middelen voor een project, inclusief teamleden, contractmedewerkers en fysieke voorraden.
  • Uren- en onkostenregistratie: het vastleggen van de totale tijd en uitgaven die aan een project zijn besteed, en deze vergelijken met de toegewezen budgetten.

Overwegingen bij de aankoop van project management tools

  • Cloudgebaseerd versus lokaal: cloudgebaseerde en lokale project management tools verschillen op een aantal manieren. Een lokaal systeem leidt tot kapitaalkosten, waaronder eenmalige installatiekosten en kosten voor updates. Aan de andere kant biedt cloudgebaseerde software een tariefmodel op basis van abonnementen, wat meestal maandelijkse of jaarlijkse kosten met zich meebrengt. Een cloudgebaseerde oplossing biedt ook eenvoudige toegang, omdat gebruikers op afstand kunnen inloggen vanaf hun apparaten via webbrowsers of mobiele apps. Kopers moeten hun vereisten beoordelen en hun aankoopbeslissingen daarop baseren.
  • Totale eigendomskosten: naast de prijzen die op de website van het product worden vermeld, zijn er ook vaak extra kosten verbonden aan de aanschaf van een project management systeem. Deze kunnen bestaan uit training, implementatie en toekomstige upgrades. Voorafgaand aan de aankoop van software moeten kopers rekening houden met de totale eigendomskosten
  • Functievereisten: sommige functies van een project management systeem zijn geschikt voor specifieke zakelijke behoeften. Een Gantt-diagram is bijvoorbeeld een tool voor het plannen en bijhouden van projecten waarmee gebruikers de status van taken in meerdere fasen van het project kunnen volgen. Het bijhouden van problemen is een andere nuttige functie waarmee gebruikers problemen van klanten, technische fouten en foutmeldingen kunnen opsporen. Gebruikers met dergelijke specifieke behoeften moeten producten evalueren die deze functies bevatten. Gebruikers kunnen in de Capterra gids voor project management tools zoeken naar software op basis van de gewenste functie, zoals Agile-methodologieën, Kanbanborden, en het bijhouden van mijlpalen.
  • Door AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) ondersteunde chatbots worden ingezet bij project management tools: chatbots zijn conversationele technologieën voor de gebruikersinterface waarmee gebruikers processen voor project management kunnen automatiseren, zoals het plannen van vergaderingen en het ophalen van rapporten. Hiermee kunnen gebruikers herhaalde administratieve taken automatiseren, waardoor processen efficiënter worden.
  • Tools voor sociale samenwerking zijn in opkomst: vanwege de steeds veranderende behoeften van klanten zijn bedrijven voortdurend op zoek naar innovatieve manieren van werken. Een oplossing voor sociale samenwerking biedt functies zoals hashtags en "@"-vermeldingen, waarmee teamleden sneller en beter kunnen communiceren. Een Engelstalig rapport van Gartner stelt dat "werknemers steeds meer gebruik maken van tools voor sociale samenwerking in plaats van formele producten voor project management om hun projecten op schema te houden".