België Lokale producten weergeven
1328 resultaten
Beheer al je teamprojecten op één plek met monday.com - aanpasbare software die zich aanpast aan de behoeften van je organisatie. Meer informatie over monday.com
Beheer alle projecten van je team op één plek met monday.com. Van eenvoudige taken tot complexe portfolio's, met deze alles-in-één softwareoplossing kun je de perfecte samenwerkingstools van je team bouwen. Integreer vervolgens je andere tools; visualiseer gegevens in agenda-, Gantt- of Kanban-weergaven; en automatiseer je handmatige processen. Zodat je echt de controle kunt krijgen over al je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Meer informatie over Jira
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Teams kunnen beginnen met een projectsjabloon of hun eigen aangepaste workflow creëren. Jira-problemen, ook wel bekend als taken, volgen elk werk dat de workflowstappen doorloopt tot aan de voltooiing. Met de automatiseringsengine van Jira kunnen teams taken en processen moeiteloos automatiseren. Met alle projectinformatie op één plek kunnen er ook rapporten worden gegenereerd om de voortgang en productiviteit bij te houden en ervoor te zorgen dat er niets wordt vergeten. Meer informatie over Jira

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
België Lokaal product
Samenwerkingsplatform ontworpen voor e-mailbeheer, klantenondersteuning en taakbeheer. Meer informatie over Rooftop
Rooftop is een samenwerkingsplatform dat is ontworpen voor e-mailbeheer, klantenondersteuning en taak-/projectbeheer. Het is gebouwd rond de volgende 3 pijlers: - inboxbeheer: het beheren van e-mails kan een vervelende taak zijn. Rooftop helpt je bij het eenvoudig classificeren, verwerken en ophalen van e-mails; - samenwerking: Rooftop is ontworpen om het voor teams mogelijk te maken om samen te werken aan e-mails en taken; - taakbeheer: beheer al je taken en projecten in Rooftop. Je kunt allerlei soorten workflows en verkooppijplijnen bouwen. Meer informatie over Rooftop

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement en samenwerking op het web. Meer informatie over MeisterTask
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement op het web. De flexibele projectborden passen zich perfect aan op de werkstroom van je team, of je nu een programmeur bent die met sprints werkt, een marketingteam dat het Kanban-systeem gebruikt of een evenementmanager die op zoek is naar een aantal eenvoudige maar krachtige takenlijsten. Via integraties met al je favoriete tools zoals Slack, GitHub en Zendesk kun je een naadloze workflow creëren, terwijl slimme automatiseringen ervoor zorgen dat je zowel consistent als efficiënt werkt. Meer informatie over MeisterTask

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Wimi is de meest gebruiksvriendelijke en complete projectmanagementtool voor het MKB. Meer informatie over Wimi
Wimi is een tool voor projectmanagement die je helpt georganiseerd te blijven en teamwerk efficiënter te maken. Wimi gaat verder dan typische software voor projectmanagement, omdat teams alles waar ze aan werken kunnen volgen. Met berichtenkanalen, bestanden en stations, taken, agenda's en videoconferenties laat Wimi je hele team moeiteloos samenwerken en slimmer aan projecten werken. Dankzij het verfijnde toegangsrechtenbeheer van Wimi kun je je klanten ook aan boord brengen en specifieke gegevens met hen delen. Meer informatie over Wimi

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Cerri is samenwerkingssoftware voor zakelijke projecten waar teams van houden en waarop IT-managers vertrouwen. Cerri: samenwerken, communiceren, creëren. Meer informatie over Cerri
Cerri, ontwikkeld in het hart van Montreal en geïnspireerd door Zwitserse precisie en ontwerp, is projectmanagementsoftware voor ondernemingen en biedt teamsamenwerkings- en projectmanagementoplossingen om de workflow te verbeteren en teams op elkaar af te stemmen. Het assortiment productiviteits-apps geeft prioriteit aan een intuïtieve, plezierige gebruikerservaring zonder in te boeten op beveiliging. Implementeer Cerri in de cloud of lokaal. Cerri is beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Russisch en Spaans. Meer informatie over Cerri

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
ActiveCollab is dé projectbeheersoftware die je de volledige controle over je werk geeft. Krijg eindelijk het echte werk gedaan! Meer informatie over ActiveCollab
Met ActiveCollab hoef je minder ballen hoog te houden en kun je meer tijd besteden aan je echte werk! ActiveCollab is uitgerust met exact de juiste set functies om je zonder afleidingen gericht te houden op je werk: tijdregistratie, taakafhankelijkheden en automatisch opnieuw inplannen, facturering, samenwerkingsopties, integraties met derden. ActiveCollab wordt gebruikt door teams en bedrijven van alle achtergronden en groottes – van grote teams in internationale bedrijven tot kleine startups en alles daartussenin. Meer informatie over ActiveCollab

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Bereik je projectmijlpalen in Miro, een populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen. Meer informatie over Miro
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Beheer complexe projecten en hun belanghebbenden met vertrouwen. Creëer procesafstemming en gedeeld begrip tussen functieoverschrijdende teams met een gezamenlijk online whiteboard. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Meer informatie over Miro

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Wrike is bekroonde software voor projectmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Creëer een gestroomlijnde digitale werkplek met aangepaste aanvraagformulieren, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, urenregistratie, realtime updates en prestatierapporten - allemaal op één plek die bedrijfsbreed kan worden gedeeld. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te automatiseren. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Paymo is een complete online-oplossing voor projectgebaseerde bedrijven en freelancers om projecten van begin tot eind te beheren. Meer informatie over Paymo
Paymo is een moderne en intuïtieve applicatie voor projectmanagement, geschikt voor projectgebaseerde bedrijven en freelancers die geavanceerd taakbeheer, planning, tijdregistratie, samenwerking en facturering willen bundelen. Dit betekent dat je de volledige levensduur van een project kunt volgen - vanaf de creatie tot het moment waarop je betaald krijgt - zonder te hoeven betalen voor verschillende apps. Meer informatie over Paymo

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Clubhouse is een snel projectmanagementplatform dat is gebouwd voor de softwareteams van nu. Probeer het 14 dagen gratis – geen creditcard vereist. Meer informatie over Shortcut
Clubhouse is een snel, overzichtelijk projectmanagementplatform voor Agile-softwareteams om betere producten te plannen, bouwen en lanceren. Het combineert precies de juiste mate van eenvoud en structuur om softwareteams tevreden en productief te houden. Clubhouse is ontworpen voor ontwikkelaars en beschikt over een robuuste verzameling populaire integraties (GitHub, GitLab, Slack en meer) en een goed gemaakte API om workflows te automatiseren. Probeer het 14 dagen gratis – geen creditcard vereist. Meer informatie over Shortcut

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Software voor schaalbaar project- en portfoliobeheer. Robuuste PPM-functies: middelenbeheer en programma-/portefeuillebeheer, enz. Meer informatie over Sciforma
Het schaalbare en robuuste platform van Sciforma PPM-software (Project and Portfolio Management), ondersteunt PMO's met de volgende zeer kritieke PPM-capaciteiten: idee en vraag, portefeuille en programma, planning, werk en samenwerking, middelen en urenregistratie. Het is flexibel, functioneel schaalbaar en is geschikt voor verschillende PMO-ontwikkelingsniveaus en past in vele sectoren: gezondheidszorg, productie, overheid, financiën en meer. Belangrijke partners omvatten Netgear, NXP Semiconductor, Deutsche Telekom, EADS. Meer informatie over Sciforma

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
SpiraPlan is een kant-en-klaar Agile systeem voor programmabeheer in grote ondernemingen dat je helpt bij het plannen, beheren en bijhouden van al je programma's, risico's en resources. Meer informatie over SpiraPlan
SpiraPlan is de Agile tool voor programmabeheer in grote ondernemingen waarmee al je projecten in harmonie samenwerken. Met SpiraPlan synchroniseer je projecten, programma's en resources om ervoor te zorgen dat de juiste mensen het juiste werk doen om je doelen te bereiken. SpiraPlan helpt je bij het plannen en uitvoeren van programma's terwijl je taken, problemen, code en risico's snel en gemakkelijk beheert. Als je op tijd en binnen het budget moet leveren en alles in realtime bij moet houden, heeft SpiraPlan alles wat je nodig hebt. Meer informatie over SpiraPlan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Atolia is een alles-in-één werkplek voor teamorganisatie en -communicatie. Meer informatie over Atolia
Atolia is een alles-in-één werkplek die de efficiëntie van teams verbetert en samenwerking en organisatie naadloos maakt: - groepsberichten, bestanden delen en videogesprekken om eenvoudig te communiceren; - taakbeheer om de meest recente voortgang van al je projecten te volgen; - gedeelde agenda's om op de hoogte te blijven van aankomende evenementen en vergaderingen; - interne wiki's om kennis te verspreiden onder je teamleden. Atolia maakt werken voor iedereen aangenamer en productiever. Meer informatie over Atolia

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Bitrix24 is een toonaangevende gratis oplossing voor projectmanagement (met open source code) in de cloud, op mobiel en on-premises, met meer dan 8 miljoen gebruikers. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een toonaangevende gratis cloudgebaseerde, mobiele en lokale (open source-code) oplossing voor projectmanagement die door meer dan 8 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Onbeperkt aantal taken, projecten, Gantt-diagram, taakafhankelijkheden, urenregistratie, resourceplanning, offertes, facturatiebeheer - gratis. Ondersteuning voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Russisch en vele andere talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om projecten te beheren en het werk te doen vlotten. Meer informatie over Confluence
Projectmanagement is eenvoudig met Confluence, een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Creëer en bewaar al je documentatie op één plek, vereenvoudig de communicatie tussen teams en verzend projecten sneller. Verbind Confluence naadloos met Jira Software om extra context aan je projecten toe te voegen, problemen en productvereisten te creëren en bij te houden, publicatierapporten te publiceren, voortgang te volgen en meer. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Met deze eenvoudig te gebruiken software-oplossing kun je je bedrijf vanaf één plek beheren, in plaats van meerdere diensten tegelijk te gebruiken. Meer informatie over Productive
Productive is de enige tool die je nodig hebt voor een winstgevende organisatie. Op maat ontworpen voor professionele diensten en geschikt voor softwareontwikkelaars, marketingbureaus, ontwerpstudio's en adviesbureaus. Productive is sterk gericht op winstgevendheid en neemt ook personeelskosten en bedrijfskosten op in je rentabiliteitsverslagen. Als kers op de taart kun je met de resourceplanning en voortgangsrapporten ook je toekomstige inkomsten voorspellen. Meer informatie over Productive

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Caflou is gebruiksvriendelijke software voor online projectmanagement, ideaal voor marketingbureaus, webontwikkelaars of IT-teams. Probeer het gratis. Meer informatie over CAFLOU
Met Caflou kun je de prestaties en economie van je bedrijf, projecten en team stimuleren. 100% digitaal. Caflou is gebruiksvriendelijke software voor online projectmanagement, ideaal voor marketeers, bureaus of IT. Beheer projecten, teams of het hele bedrijf in één systeem. Beheer budgetten, winstgevendheid en cashflow van projecten. Houd deadlines, outputs en verantwoordelijkheden bij. Organiseer je team, kijk naar het gebruik, plan de capaciteit. Wees effectief. Probeer het gratis. Meer informatie over CAFLOU

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Beheer tickets en projecten van klanten in één app. Meer informatie over OneDesk
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Het is niet nodig om toepassingen aan te schaffen, te integreren en te schakelen tussen toepassingen. Je team kan je klanten ondersteunen en op één plek aan projecten werken. OneDesk is zowel gericht op het MKB als op afdelingen van grote ondernemingen en wordt vaak gebruikt door projectmanagers, klantenservice, IT, professionele services en meer. Deze gebruiksvriendelijke, functierijke en zeer configureerbare software kan zowel ticket- als taakworkflows beheren. Meer informatie over OneDesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Online projectmanagementtool op basis van Gantt-diagrammen. Intuïtieve interface, aantrekkelijk UX-/UI-ontwerp, krachtige functies tegen betaalbare prijzen. Meer informatie over GanttPRO
GanttPRO is een online projectmanagementtool op basis van Gantt-diagrammen. GanttPRO wordt gebruikt door meer dan 350.000 project-/productmanagers, teamleiders, CEO's en andere managers uit verschillende gebieden. Dankzij de korte leercurve en het aantrekkelijke UX-/UI-ontwerp kunnen managers en teamleden meteen aan de slag. Beheer van taken, bedrijfsmiddelen, kosten en deadlines, teamsamenwerking, werklast, sjablonen, export en meer: ontvang deze functies GRATIS in een proefversie! Meer informatie over GanttPRO

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven. Meer informatie over Asana
Asana is een tool voor projectmanagement die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Met GitHub kunnen ontwikkelingsteams samenwerken en code beoordelen en beheren binnen een DevOps-pijplijn en met ingebouwde codebeveiliging. Meer informatie over GitHub
GitHub is waar de wereld software bouwt. Miljoenen personen, organisaties en bedrijven over de hele wereld gebruiken GitHub om software te ontdekken, te delen en bij te dragen. Ontwikkelaars bij startups maar ook bij Fortune 50-bedrijven gebruiken GitHub, bij elke stap. Meer informatie over GitHub

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
De enige 100% gratis software voor urenregistratie voor teams. Meer informatie over Clockify
Met Clockify kun je eenvoudig werkuren in projecten registreren en toezicht houden op de voortgang. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, projecten of urenregistratieperioden. Nodig een oneindig aantal gebruikers uit voor je werkruimte, keur urenstaten goed en beheer planningen. Maak facturen, volg uitgaven, beheer budgetten en uurtarieven. Genereer aangepaste rapporten en exporteer en deel ze met klanten. Volg verlof en vakanties en keur verlof goed voor je medewerkers. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
ClickUp is een toonaangevende tool voor projectmanagement met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken. Meer informatie over ClickUp
ClickUp is een goed beoordeelde tool voor projectmanagement. Gebruik documenten, herinneringen, doelen, agenda's, chat, planning, toegewezen opmerkingen, aangepaste weergaven en meer met deze alles-in-één tool voor projectmanagement. Het wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber en brengt al je projecten samen in één app. De volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies zijn ontworpen voor teams van elke omvang en uit elke sector en maken het onmisbaar voor iedereen die projectmanagement op één plek wil houden. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen. Meer informatie over Float
De toonaangevende app voor projectplanning voor bureaus, studio's en bedrijven. Sinds 2012 helpt Float topteams uit de hele wereld bij R/GA, Metalab en Buzzfeed hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda en meer dan 1000 apps via Zapier. Breng waar je ook bent wijzigingen aan met apps voor iOS en Android. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Agile projectmanagementtool voor middelgrote tot grote bedrijven, met een holistische benadering van projectportfoliobeheer. Meer informatie over Targetprocess
Agile projectmanagementtool voor middelgrote tot grote bedrijven, met een holistische benadering van application lifecycle management en projectportfoliobeheer. De oplossing geeft de vrijheid om elke gewenste Agile aanpak te kiezen of aan te passen: Scrum, Kanban of een aanpak op maat. Realtime zichtbaarheid. Maakt samenwerking tussen verschillende afdelingen mogelijk. Erkend in het Magic Quadrant van Gartner voor Agile tools voor ondernemingsplanning. Visualiseer het bedrijfsportfolio. Ondersteun teamdiversiteit. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Targetprocess

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Plan je project, volg het en werk samen via de favoriete app voor projectbeheer van meer dan een miljoen gebruikers. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is de projectmanagementsoftware van Zoho, een merk waarmee 35 miljoen gebruikers online kunnen werken. Zowel grote als kleine bedrijven vanuit elke branche gebruiken de app om op tijd geweldig werk af te leveren. Je kunt je projecten plannen, taken toewijzen, effectief communiceren, nooit een belangrijke update mislopen en gedetailleerde rapporten over de voortgang bekijken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Easy Projects is een cloudgebaseerd PPM-platform voor snel evoluerende teams binnen middelgrote organisaties en grote ondernemingen. Meer informatie over Easy Projects
Easy Projects is een bekroond projectmanagementplatform dat is ontworpen voor snel bewegende teams van middelgrote tot bedrijfsbrede omvang. Deze flexibele oplossing bestaat uit visuele projectplanning, resourceplanning, aantrekkelijk ontworpen rapporten, eersteklas beveiliging en meer. Dit platform ondersteunt meer dan 1000 integraties, zodat jouw team zijn favoriete productiviteitstools kan gebruiken. Klanten die Easy Projects gebruiken, melden een daling van de projectduur met 30% en een voltooiingspercentage van 98%, wat leidt tot meer projecten en meer winst. Meer informatie over Easy Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Zoho Sprints is een gratis online flexibele projectmanagementtool die is ontworpen voor Scrum-teams om hun werk in Sprints te plannen, bij te houden en te herhalen. Meer informatie over Zoho Sprints
Zoho Sprints is een gratis online flexibele projectmanagementtool die is ontworpen voor Scrum-teams om hun werk in Sprints te plannen, bij te houden en te herhalen. Bereid je voor op de veranderende eisen van de klant en verzend de juiste producten op tijd. Voeg gebruikersverhalen toe aan je backlog, schat en prioriteer werkitems, blijf op het goede spoor met gepersonaliseerde Scrum-boards en swimlanes, krijg bruikbare inzichten uit snelheids-, burn-up- en burn-down-grafieken, cumulatieve stroomdiagrammen en meer. Meer informatie over Zoho Sprints

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Quire is een samenwerkingsprogramma voor projectmanagement waarmee je taken en subtaken in een unieke boomachtige structuur kunt organiseren. Meer informatie over Quire
Quire is een samenwerkingsprogramma voor projectmanagement waarmee gebruikers gemakkelijk taken kunnen plannen en organiseren in een boomachtige structuur, waarbij doelen worden bereikt door ideeën op te splitsen in uitvoerbare taken die zijn genesteld in een hiërarchische lijst. Meer informatie over Quire

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
CRM, taakbeheer, tijdregistratie en facturering voor teams, bureaus, freelancers en consultants. Meer informatie over todo.vu
todo.vu is een productiviteitssuite die een unieke combinatie biedt van CRM en functies op het gebied van taakbeheer, tijdregistratie en facturering. todo.vu is ideaal voor freelancers, consultants en teams van elke grootte die streven naar verbeterde efficiëntie, kwaliteit en transparantie. todo.vu is helemaal gratis voor freelancers en alle tariefplannen zijn gemaximeerd op de prijs van 11 gebruikers, dus wie voor 11 mensen betaalt krijgt onbeperkt gebruik. Meer informatie over todo.vu

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Cloudgebaseerde software voor projectportfoliomanagement, ideaal voor PMO's, IT- en professionele serviceteams met meer dan 20 gebruikers. Meer informatie over KeyedIn
Software voor projectportfoliomanagement (PPM) voor grote ondernemingen ontworpen voor PMO's, IT-teams en professionele diensten. KeyedIn Projects is ideaal voor teams met meer dan 20 gebruikers en combineert een verfrissend eenvoudige interface met uitgebreide PPM-functionaliteit, waardoor je de complexiteit uit het beheer van complexe projecten kunt halen. Van de intake tot de uitvoering, tot en met de afsluiting en statusrapportage stelt de unieke op persona gebaseerde benadering van KeyedIn Projects je in staat om je individuele gebruikerservaring aan te passen en de manier waarop je werkt te vereenvoudigen. Meer informatie over KeyedIn

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Geavanceerd projectmanagement, facturering, rapportage en resource management gebaseerd op uitstekende uren- en onkostenregistratie. Meer informatie over TimeLog
Ben je op zoek naar een oplossing voor projectmanagement met uitstekende realtime inzichten in je projectfinanciën? TimeLog is de toonaangevende oplossing voor financieel projectmanagement voor adviesgerichte bedrijven. Het combineert de meest gebruiksvriendelijke uren- en onkostenregistratie met ultramodern projectmanagement, facturering, resource management en waterdichte rapportage. TimeLog is de krachtige oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar geweldige software. Meer informatie over TimeLog

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Lumeer plant, organiseert en volgt de taken van al je projecten op een gemakkelijke, visuele en flexibele manier. Meer informatie over Lumeer
Gemakkelijk en snel om al je projecten te plannen, organiseren en volgen. Lumeer biedt je supereenvoudig visueel projectmanagement. Iedereen weet vervolgens wat te doen, waarom het belangrijk is en hoe het moet gebeuren. Stop met onnodige synchronisatievergaderingen, eindeloze e-mailthreads en verwarrende spreadsheets. Extreme flexibiliteit geeft iedereen de vrijheid om de perfecte workflow te creëren en je voortgang te beheren en bij te houden. Flexibiliteit om te passen bij de manier waarop je teams nu werken en om mee te groeien met je behoeften. Meer informatie over Lumeer

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Meisterplan is een interactieve oplossing voor projectplanning en resource management op portfolioniveau met realtime scenariosimulatie. Meer informatie over Meisterplan
Ben je op zoek naar een tool voor projectplanning en resource management op portfolioniveau die binnen enkele dagen kan worden opgezet? Maak kennis met Meisterplan. Je krijgt interactief projectportfoliobeheer dat is afgestemd op je strategie, terwijl het ook je budgetten bijhoudt. Capaciteitsplanning wordt eenvoudig gemaakt met realtime scenariosimulatie. Voorspellen en oplossen van resourceconflicten in omgevingen met meerdere projecten. Bovendien voegt Meisterplan planning en resource management op portfolioniveau toe aan je bestaande tools en processen voor projectmanagement. Meer informatie over Meisterplan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Teamgebaseerde taakbeheerder voor actieregisters die je niet in de steek laat. Beheer moeiteloos en veilig meerdere projecten en klanten. Meer informatie over ActionR
ActionR is de teamgebaseerde taakbeheerder voor actieregisters die je niet in de steek laat. Beheer moeiteloos en veilig meerdere projecten en klanten vanuit één database. Draait in je browservenster of op je mobiele apparaat, zodat je buiten de grenzen kunt beheren. Meer informatie over ActionR

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
CELUM is cloudgebaseerde software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking die wordt vertrouwd door meer dan 900 merken. Meer informatie over Celum
CELUM is een wereldleider in software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking. Met CELUM creëren, beheren en routeren marketingteams enorme hoeveelheden productcontent voor elk publiek en kanaal. Breng taken, bestanden en teams samen en maak naadloze samenwerking mogelijk met flexibel taakbeheer en bestandsverwerking op één plek. Stel werkruimten in voor al je projecten en campagnes en til het teamwerk naar een geheel nieuw niveau. Meer informatie over Celum

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Oplossing voor project- en portfoliomanagement op maat gemaakt voor je specifieke behoeften om de samenwerking en werkcoördinatie te stroomlijnen. Meer informatie over z0 Gravity
z0 Gravity is een uitgebreide oplossing voor projectmanagement waarmee je moeiteloos al je innovatieprojecten kunt controleren en volgen. Het platform biedt een inclusieve en op maat ontworpen oplossing voor projectmanagement met een 360-graden weergave van je bedrijfsactiviteiten. Verbind je werknemers rondom een gemeenschappelijk doel, volg je voortgang in realtime en deel je belangrijke informatie met je collega's. Dit platform host zijn gegevens in Frankrijk en Duitsland. Meer informatie over z0 Gravity

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Een database voor het opslaan en zoeken naar geleerde lessen en beste praktijken. Meer informatie over Lessons Learned Database
Heb je ooit een nabespreking van acties, debriefing of andere samenvatting van een belangrijk project, evenement of training bijgewoond en je afgevraagd hoe de belangrijke lessen en beste praktijken werden vastgelegd en beschikbaar gemaakt voor gebruik in de toekomst? Meestal gaat deze informatie verloren zodra de vergadering voorbij is, of het wordt nooit meer herinnerd voor toekomstig gebruik. De Solutions Lessons Learned Database van Secutor biedt een opslagplaats waarin deze kennis kan worden vastgelegd en bijgehouden voor toekomstig gebruik. Meer informatie over Lessons Learned Database

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Project- en portfolio-managementtool die financiën, programma's, urenstaten, werkstromen en middelen beheert en controleert. Meer informatie over PowerSteering
PowerSteering van Upland Software combineert de robuuste functionaliteit voor PPM (Project- en Portfolio Management) die door wereldwijde organisaties wordt vereist met de lage kosten en snelheid van cloud-levering en een ongeëvenaard niveau van flexibiliteit. Eenvoudig te gebruiken en te beheren, en het maakt het top-down programma- en portfoliomanagement mogelijk zonder gedetailleerde taak- en resourcetracking en biedt toonaangevende analytische en financiële trackingcapaciteiten. Meer informatie over PowerSteering

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Addon voor Salesforce met agile projectmanagement met Kanban op macrotaken, gesynchroniseerd met je Office365- of Gmail-agenda. Meer informatie over Flexiproj
Addon voor Salesforce met agile projectmanagement met Kanban op macrotaken, gesynchroniseerd met je Office365- of Gmail-agenda. Meer informatie over Flexiproj

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is waar projectmanagement plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Trello is een intuïtieve tool voor projectmanagement die een gedeeld perspectief creëert voor je team in het geheel van elk project.
Trello is een intuïtieve en eenvoudige tool voor projectmanagement, ontworpen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het gedaan krijgen van dingen en minder tijd hoeven te besteden aan leren hoe ze deze tool moeten gebruiken. Teams die Trello gebruiken kunnen hun werk eenvoudig organiseren en projecten van begin tot eind beheren: taken toewijzen, vervaldatums beheren, bestanden toevoegen, checklists maken en meer. Met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack, Jira en meer is Trello een levendige, ademende projecthub voor samenwerking tussen teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
89% van de klanten zegt dat ze meer grip hebben op hun bedrijf sinds ze zijn overgestapt naar Basecamp. Het combineert *alles* waaraan je samenwerkt met *alle* tools die teams nodig hebben om projecten gedaan te krijgen: takenlijsten, berichtenborden, planningen, documenten, bestandsopslag en groepschat. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Breng je teams samen en verenig je workflow. Creëer, werk samen en sla informatie op, allemaal op één plek.
Evernote Business brengt je teams samen. Creëer documenten, werk samen aan projecten en sla informatie op, allemaal op één plek. Teamleden kunnen notities en bestanden openen, bewerken, uploaden en delen vanaf elk apparaat – zelfs als ze offline zijn. Vind snel de informatie die je nodig hebt met krachtige zoekmogelijkheden en integraties met tools die je al gebruikt. Verenig je workflow met Evernote Business. Meer informatie over Evernote Teams

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, internet, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op verschillende kanalen op te lossen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken.
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken. Meer informatie over Microsoft Visual Studio

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot Leider in het beheer van samenwerkingen voor ondernemingen, geselecteerd voor de Fast 500-lijst van Deloitte, erkend voor technologische innovatie en visie door 451 Research. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
ClockShark is de toonaangevende urenregistratie- en planningssoftware voor lokale bouw, buitendienst en franchises.
ClockShark is de toonaangevende software voor urenregistratie en planning ontwikkeld voor lokale bouw, buitendienst en franchises die op zoek zijn naar een eenvoudigere manier om de tijd van mobiele medewerkers te volgen, loonlijsten snel en nauwkeurig te verwerken en inzicht te krijgen in taakkosten. Meer dan 4000 klanten hebben de rompslomp van papieren urenstaten al vervangen door software die het gemakkelijker maakt om hun bedrijf te runnen en accountants tevreden houdt. Begin vandaag nog met een gratis proefversie! Meer informatie over ClockShark

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek

Kopersgids voor Project management tools

Wat zijn project management tools?

Project management tools is tegenwoordig een overkoepelende term die een scala aan oplossingen omvat, van lichtere tools voor werkmanagement tot robuuste oplossingen voor portefeuillebeheer. Het is belangrijk om de verschillen tussen deze soorten software te begrijpen, zodat je de tool kunt kiezen die het beste bij je behoeften past.

  • Met software voor werkmanagement kunnen teams workflows beheren, taken en activiteiten organiseren en samenwerken in een gedeelde werkruimte. Deze tools leggen de uitvoering van het werk vast, ondersteunen de samenwerking en bieden statusupdates en weergaven die relevant zijn voor verschillende belanghebbenden. De doelgebruikers zijn niet-technische professionals uit het bedrijfsleven.
  • Echte software voor projectmanagement helpt projectmanagers en organisaties bij de uitvoering van projecten: unieke initiatieven waarvoor het toepassingsgebied, de tijdslijn, het budget en/of middelen zijn vastgesteld. Met deze tools kunnen bedrijven kosten, roosters en middelen plannen, bewaken en beheersen, zodat ze waarde kunnen leveren en kunnen voldoen aan de succescriteria van het project. Hun doelgebruikers zijn technische professionals, d.w.z. projectmanagers.

De Capterra gids voor projectmanagement geeft een overzicht van zowel collaboratieve tools voor werkmanagement en meer traditionele oplossingen voor projectmanagement, als de beste tools binnen elk van deze categorieën (bijv. taakbeheer, middelenbeheer, enz). 

De voordelen van project management tools

  • Betere samenwerking: projecten vereisen vaak samenwerking tussen meerdere belanghebbenden, zoals teamleden, andere teams en externe klanten. Project management tools maken een effectieve samenwerking mogelijk, waardoor teams snel kunnen inspelen op projectuitdagingen en -verzoeken en kunnen brainstormen over procesverbeteringen.
  • Gestroomlijnde processen voor projectmanagement: project management tools bieden de mogelijkheid om taken aan te maken, deze aan mensen toe te wijzen en de status ervan bij te houden met behulp van dashboards. Tools voor het in realtime delen van bestanden en samenwerking besparen tijd. Bedrijfsleiders hebben een betere controle over hun processen en kunnen de prestaties van projecten in verschillende afdelingen volgen.
  • Nauwkeurig budgetbeheer: met project management tools kunnen bedrijven geschatte versus daadwerkelijke budgetten bijhouden, zodat ze proactief gebieden die het budget overschrijden kunnen identificeren en aanpakken.

Algemene functies van project management tools

  • Tools voor samenwerking: het beheren van de communicatie, zowel binnen het team als extern. Sommige systemen bieden ook geïntegreerde berichtenprogramma's.
  • Bestanden delen: het uploaden van verschillende soorten bestanden zoals documenten, afbeeldingen en spreadsheets en deze met teamgenoten delen.
  • Projecten bijhouden: het bijhouden van de realtime voortgang van een project op dashboards. Sommige software bevat Gantt-diagrammen voor het bijhouden van meerdere fasen van een project.
  • Productplanning: het opzetten en uitvoeren van productstrategieën.
  • Taakbeheer: het aanmaken van taken, deze toewijzen aan mensen en samenwerken aan de actiepunten.
  • Voltooiingspercentages bijhouden: het handmatig vastleggen van het voltooide percentage van een taak, waardoor gebruikers de totale vereiste tijd voor de voltooiing kunnen berekenen.
  • Beheer van hulpbronnen: het toewijzen van de middelen voor een project, inclusief teamleden, contractmedewerkers en fysieke voorraden.
  • Uren- en onkostenregistratie: het vastleggen van de totale tijd en uitgaven die aan een project zijn besteed, en deze vergelijken met de toegewezen budgetten.

Overwegingen bij de aankoop van project management tools

  • Cloudgebaseerd versus lokaal: cloudgebaseerde en lokale project management tools verschillen op een aantal manieren. Een lokaal systeem leidt tot kapitaalkosten, waaronder eenmalige installatiekosten en kosten voor updates. Aan de andere kant biedt cloudgebaseerde software een tariefmodel op basis van abonnementen, wat meestal maandelijkse of jaarlijkse kosten met zich meebrengt. Een cloudgebaseerde oplossing biedt ook eenvoudige toegang, omdat gebruikers op afstand kunnen inloggen vanaf hun apparaten via webbrowsers of mobiele apps. Kopers moeten hun vereisten beoordelen en hun aankoopbeslissingen daarop baseren.
  • Totale eigendomskosten: naast de prijzen die op de website van het product worden vermeld, zijn er ook vaak extra kosten verbonden aan de aanschaf van een project management systeem. Deze kunnen bestaan uit training, implementatie en toekomstige upgrades. Voorafgaand aan de aankoop van software moeten kopers rekening houden met de totale eigendomskosten
  • Functievereisten: sommige functies van een project management systeem zijn geschikt voor specifieke zakelijke behoeften. Een Gantt-diagram is bijvoorbeeld een tool voor het plannen en bijhouden van projecten waarmee gebruikers de status van taken in meerdere fasen van het project kunnen volgen. Het bijhouden van problemen is een andere nuttige functie waarmee gebruikers problemen van klanten, technische fouten en foutmeldingen kunnen opsporen. Gebruikers met dergelijke specifieke behoeften moeten producten evalueren die deze functies bevatten. Gebruikers kunnen in de Capterra gids voor project management tools zoeken naar software op basis van de gewenste functie, zoals Agile-methodologieën, Kanbanborden, en het bijhouden van mijlpalen.
  • Door AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) ondersteunde chatbots worden ingezet bij project management tools: chatbots zijn conversationele technologieën voor de gebruikersinterface waarmee gebruikers processen voor project management kunnen automatiseren, zoals het plannen van vergaderingen en het ophalen van rapporten. Hiermee kunnen gebruikers herhaalde administratieve taken automatiseren, waardoor processen efficiënter worden.
  • Tools voor sociale samenwerking zijn in opkomst: vanwege de steeds veranderende behoeften van klanten zijn bedrijven voortdurend op zoek naar innovatieve manieren van werken. Een oplossing voor sociale samenwerking biedt functies zoals hashtags en "@"-vermeldingen, waarmee teamleden sneller en beter kunnen communiceren. Een Engelstalig rapport van Gartner stelt dat "werknemers steeds meer gebruik maken van tools voor sociale samenwerking in plaats van formele producten voor project management om hun projecten op schema te houden".