Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Project management tools

Met project management tools kunnen organisaties hun projecten beter beheren. Dat doen ze door het automatiseren van de toewijzing van taken en middelen en de opvolging van mijlpalen voor elke fase van een project. Project management software kan op verschillende manieren worden toegepast: Op het gebied van samenwerking, wanneer meerdere mensen aan een project werken. Ook kan het top-down worden gebruikt, wanneer één persoon tegelijkertijd aan een project werkt. Verder kan het geïntegreerd toegepast worden, wanneer meerdere aspecten en afdelingen van de organisatie bij het project betrokken zijn. Gebruik Capterra om de beste project management software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: PSA-software, urenregistratiesoftware en samenwerkingssoftware.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Project management tools met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven
469 resultaten
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Meer informatie over Jira
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Teams kunnen beginnen met een projectsjabloon of hun eigen aangepaste workflow creëren. Jira-problemen, ook wel bekend als taken, volgen elk werk dat de workflowstappen doorloopt tot aan de voltooiing. Met de automatiseringsengine van Jira kunnen teams taken en processen moeiteloos automatiseren. Met alle projectinformatie op één plek kunnen er ook rapporten worden gegenereerd om de voortgang en productiviteit bij te houden en ervoor te zorgen dat er niets wordt vergeten. Meer informatie over Jira

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om projecten te beheren en het werk te doen vlotten. Meer informatie over Confluence
Projectmanagement is eenvoudig met Confluence, een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Creëer en bewaar al je documentatie op één plek, vereenvoudig de communicatie tussen teams en verzend projecten sneller. Verbind Confluence naadloos met Jira Software om extra context aan je projecten toe te voegen, problemen en productvereisten te creëren en bij te houden, publicatierapporten te publiceren, voortgang te volgen en meer. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Blijf op één platform op de hoogte van al je bedrijfsprocessen, van projectplanning tot inzichten na voltooiing. Meer informatie over Productive
Productive is alles-in-één software voor bureaubeheer op maat om je projectmanagement te optimaliseren en bruikbare resultaten te leveren. Verbeter je teamsamenwerking met taakbeheer, urenregistratie en de juiste documenten. Krijg gestroomlijnde planning op hoog niveau met flexibele budgettering en gegevensgestuurde resourceplanning. Optimaliseer je gebruik en richt je op de winstgevendheid van je bureau met rapportages. Productive ondersteunt alle bureauprocessen op één platform. Meer informatie over Productive

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Scoro is een end-to-end oplossing voor werkmanagement waarmee je je hele workflow op één plek kunt beheren. Meer informatie over Scoro
Scoro is een bekroonde end-to-end oplossing voor werkmanagement waarmee je je hele workflow op één plek kunt beheren. Naast de functies voor projectmanagement biedt Scoro alle hulpmiddelen die je nodig hebt om je bedrijf volledig te beheren: het plannen en bijhouden van werk en taken, samenwerking, contactendatabase en CRM, offertes en facturering, geavanceerde rapportage, realtime dashboards en nog veel meer. Meld je aan voor een gratis proefperiode van 14 dagen om het zelf te proberen. Meer informatie over Scoro

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
GoodDay is een platform voor werkbeheer voor projecten, taken, producten, tijd en teams en voor productieve, transparante samenwerking. Meer informatie over GoodDay
GoodDay is een platform voor het beheren van werk, projecten, producten, taken, tijd en teams dat organisaties de beste hulpmiddelen biedt voor planning op hoog niveau. Het platform is afgestemd op hun dagelijkse werk en ondersteunt continue verbetering van alle processen op basis van transparantie, verantwoording, flexibiliteit en erkenning. Meer informatie over GoodDay

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Zoho Projects is een online tool voor projectmanagement waarmee teams taken moeiteloos kunnen plannen, bijhouden en eraan samenwerken. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is cloudgebaseerde software voor projectmanagement die het projectmanagementproces stroomlijnt, van planning en uitvoering tot monitoring en rapportage. De software beschikt over een gebruiksvriendelijke interface waarmee teamleden projecten kunnen visualiseren, waardevolle projectinzichten kunnen verkrijgen en naadloos kunnen samenwerken. Bovendien integreert Zoho Projects met andere populaire zakelijke tools, zoals Google- en Microsoft-apps, waardoor het gemakkelijk is om met bestaande workflows te werken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Quire is een samenwerkingsprogramma voor projectmanagement waarmee je taken en subtaken in een unieke boomachtige structuur kunt organiseren. Meer informatie over Quire
Quire is een samenwerkingsprogramma voor projectmanagement waarmee gebruikers gemakkelijk taken kunnen plannen en organiseren in een boomachtige structuur, waarbij doelen worden bereikt door ideeën op te splitsen in uitvoerbare taken die zijn genesteld in een hiërarchische lijst. Meer informatie over Quire

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Een database voor het opslaan en zoeken naar geleerde lessen en beste praktijken. Meer informatie over Lessons Learned Database
Heb je ooit een nabespreking van acties, debriefing of andere samenvatting van een belangrijk project, evenement of training bijgewoond en je afgevraagd hoe de belangrijke lessen en beste praktijken werden vastgelegd en beschikbaar gemaakt voor gebruik in de toekomst? Meestal gaat deze informatie verloren zodra de vergadering voorbij is, of het wordt nooit meer herinnerd voor toekomstig gebruik. De Solutions Lessons Learned Database van Secutor biedt een opslagplaats waarin deze kennis kan worden vastgelegd en bijgehouden voor toekomstig gebruik. Meer informatie over Lessons Learned Database

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Meer informatie over Gladys
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Deze alles-in-één oplossing is de eenvoudigste manier om je project te volgen en teamwerk efficiënter te maken. Met de werkruimten van Gladys kun je moeiteloos communiceren, organiseren en samenwerken aan taken, bestanden, agenda's en videogesprekken. Bovendien vereenvoudigt de functie voor portfoliobeheer de manier waarop je je bedrijf beheert. Meer informatie over Gladys

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Bitrix24 is een toonaangevende gratis oplossing voor projectmanagement (met open source code) in de cloud, op mobiel en on-premises, met meer dan 12 miljoen gebruikers. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een toonaangevende gratis cloudgebaseerde, mobiele en lokale (open source-code) oplossing voor projectmanagement die door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Onbeperkt aantal taken, projecten, Gantt-diagram, taakafhankelijkheden, urenregistratie, resourceplanning, offertes, facturatiebeheer - gratis. Ondersteuning voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Russisch en vele andere talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Robuuste en gebruiksvriendelijke visuele planningsoftware om alle soorten middelen te volgen. Meer informatie over Visual Planning
Visual Planning is een krachtige softwarebeheeroplossing, geoptimaliseerd voor diegenen in de sector voor projectmanagement, met vlaggenschip- en organisatietools voor het verhogen van de productiviteit van het bedrijf. Met full-stacked capaciteiten kunnen gebruikers in één enkel platform in realtime projecten, deadlines, werklasten van werknemers, rapporten en meer volgen. Uitbreiding van je team en bedrijf wordt mogelijk gemaakt dankzij de op maat gemaakte softwareconfiguraties en het detailgerichte personeel van Visual Planning. Meer informatie over Visual Planning

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Een geïntegreerd Application Lifecycle Management (ALM)-systeem dat de vereisten, releases, testcases en problemen beheert. Meer informatie over SpiraTeam
SpiraTeam is een geïntegreerd Application Lifecycle Management (ALM)-systeem dat de vereisten, releases, testcases, problemen en taken van je project in één verenigde omgeving beheert. Met geïntegreerde aanpasbare dashboards met belangrijke projectinformatie, stelt SpiraTeam je in staat om de volledige levenscyclus van je project onder controle te houden en de tot nu toe afzonderlijke werelden van ontwikkeling en testen te synchroniseren. Meer informatie over SpiraTeam

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Tool voor Agile softwareontwikkeling, projectmanagement, testen en probleemopvolging met urenregistratie, auditlogboek en rapportage. Meer informatie over JunoOne
Juno is een uitgebreide tool voor projectmanagement die teams helpt op schema en binnen het budget te blijven. Het intuïtieve taakbeheersysteem, projectontwerp, planning, tools voor teamsamenwerking en capaciteiten voor urenregistratie stroomlijnen werkstromen en verhogen de productiviteit. Met geavanceerde rapportagefuncties, flexibele workflows en integraties met andere tools, is Juno.one een essentieel platform voor elk team dat de projectprestaties wil verbeteren en hoogwaardige resultaten wil leveren. Meer informatie over JunoOne

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Lumeer plant, organiseert en volgt de taken van al je projecten op een gemakkelijke, visuele en flexibele manier. Meer informatie over Lumeer
Gemakkelijk en snel om al je projecten te plannen, organiseren en volgen. Lumeer biedt je supereenvoudig visueel projectmanagement. Iedereen weet vervolgens wat te doen, waarom het belangrijk is en hoe het moet gebeuren. Stop met onnodige synchronisatievergaderingen, eindeloze e-mailthreads en verwarrende spreadsheets. Extreme flexibiliteit geeft iedereen de vrijheid om de perfecte workflow te creëren en je voortgang te beheren en bij te houden. Flexibiliteit om te passen bij de manier waarop je teams nu werken en om mee te groeien met je behoeften. Meer informatie over Lumeer

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Genius Project helpt bij het beheren van je projectportfolio om industriestandaarden te helpen uitvoeren bij ontwikkelprojecten voor nieuwe producten. Meer informatie over Cerri Project
Genius Project helpt bij het beheren van je projectportfolio om industriestandaarden te helpen uitvoeren bij ontwikkelprojecten voor nieuwe producten. Meer informatie over Cerri Project

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
BCS bestaat uit webgebaseerde project management tools met open methoden die kwaliteit, efficiëntie en transparantie in projecten en processen creëren. Meer informatie over Projektron BCS
De modulaire projectmanagementtools van Projektron BCS bieden ondersteuning voor webgebaseerd projectwerk en alle bijbehorende bedrijfsprocessen. Of het nu gaat om grote of kleine projecten, interne of klantprojecten, in de loop van enkele weken of meerdere jaren, BCS biedt geschaalde ondersteuning voor projectplanning, implementatie en controle en creëert transparantie voor alle projectdeelnemers en het bedrijfsmanagement. Methode-ondersteuning volgens IPMA, PMI, PRINCE2, Scrum, Kanban, Hermes, BPMN 2.0 of je eigen aanpak. Meer informatie over Projektron BCS

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Trello is een intuïtieve tool voor projectmanagement die een gedeeld perspectief creëert voor je team in het geheel van elk project.
Trello is een intuïtieve en eenvoudige tool voor projectmanagement, ontworpen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het gedaan krijgen van dingen en minder tijd hoeven te besteden aan leren hoe ze deze tool moeten gebruiken. Teams die Trello gebruiken kunnen hun werk eenvoudig organiseren en projecten van begin tot eind beheren: taken toewijzen, vervaldatums beheren, bestanden toevoegen, checklists maken en meer. Met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack, Jira en meer is Trello een levendige, ademende projecthub voor samenwerking tussen teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
89% van de klanten zegt dat ze meer grip hebben op hun bedrijf sinds ze zijn overgestapt naar Basecamp. Het combineert *alles* waaraan je samenwerkt met *alle* tools die teams nodig hebben om projecten gedaan te krijgen: takenlijsten, berichtenborden, planningen, documenten, bestandsopslag en groepschat. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Verbeter projectmanagement met Asana AI. Pak op efficiënte wijze complexe workflows aan, krijg betere inzichten en verbeter teamwork.
Asana transformeert projectmanagement met behulp van AI-aangedreven functies die inzichten opleveren, teamwork verbeteren en zorgen voor gestroomlijnde workflows. Beheer taken, houd prestaties bij en pas je snel aan veranderende prioriteiten aan. Met projectsjablonen, doelbeheer en geautomatiseerde voortgangscontrole zorgt Asana ervoor dat je team zijn doelen sneller bereikt. Gebruik AI-gestuurde inzichten om de toewijzing van middelen te optimaliseren. Of het nu gaat om campagnebeheer, onboarding of productlanceringen, Asana stelt jouw organisatie in staat om slimmer te werken. Meer informatie over Asana

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Beheer projecten met opties voor tijdregistratie, roosterindeling, budgettering, planning en rapportage in één software die beschikbaar is voor verschillende apparaten.
Met Clockify kun je eenvoudig werkuren in projecten registreren en toezicht houden op de voortgang. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, projecten of urenregistratieperioden. Nodig een oneindig aantal gebruikers uit voor je werkruimte, keur urenstaten goed en beheer planningen. Maak facturen, volg uitgaven, beheer budgetten en uurtarieven. Genereer aangepaste rapporten en exporteer en deel ze met klanten. Volg verlof en vakanties en keur verlof goed voor je medewerkers. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Breng je teams samen en verenig je workflow. Creëer, werk samen en sla informatie op, allemaal op één plek.
Evernote Business brengt je teams samen. Creëer documenten, werk samen aan projecten en sla informatie op, allemaal op één plek. Teamleden kunnen notities en bestanden openen, bewerken, uploaden en delen vanaf elk apparaat – zelfs als ze offline zijn. Vind snel de informatie die je nodig hebt met krachtige zoekmogelijkheden en integraties met tools die je al gebruikt. Verenig je workflow met Evernote Business. Meer informatie over Evernote Teams

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Met GitHub kunnen ontwikkelingsteams samenwerken en code beoordelen en beheren binnen een DevOps-pijplijn en met ingebouwde codebeveiliging.
GitHub is waar de wereld software bouwt. Miljoenen personen, organisaties en bedrijven over de hele wereld gebruiken GitHub om software te ontdekken, te delen en bij te dragen. Ontwikkelaars bij startups maar ook bij Fortune 50-bedrijven gebruiken GitHub, bij elke stap. Meer informatie over GitHub

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
Beheer al je teamprojecten op één plek met monday.com - aanpasbare software die zich aanpast aan de behoeften van je organisatie.
Beheer alle projecten van je team op één plek met monday.com. Van eenvoudige taken tot complexe portfolio's, met deze alles-in-één softwareoplossing kun je de perfecte samenwerkingstools van je team bouwen. Integreer vervolgens je andere tools; visualiseer gegevens in agenda-, Gantt- of Kanban-weergaven; en automatiseer je handmatige processen. Zodat je echt de controle kunt krijgen over al je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer
ClickUp is een toonaangevende tool voor projectmanagement met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken.
ClickUp is een goed beoordeelde tool voor projectmanagement. Gebruik documenten, herinneringen, doelen, agenda's, chat, planning, toegewezen opmerkingen, aangepaste weergaven en meer met deze alles-in-één tool voor projectmanagement. Het wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber en brengt al je projecten samen in één app. De volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies zijn ontworpen voor teams van elke omvang en uit elke sector en maken het onmisbaar voor iedereen die projectmanagement op één plek wil houden. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Mijlpalen bijhouden
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Meerdere projecten
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Factureren
  • Kanban-bord
  • Budgetbeheer
  • Priorisering
  • Documentbeheer

Kopersgids voor Project management tools

Wat zijn project management tools?

Project management tools is tegenwoordig een overkoepelende term die een scala aan oplossingen omvat, van lichtere tools voor werkmanagement tot robuuste oplossingen voor portefeuillebeheer. Het is belangrijk om de verschillen tussen deze soorten software te begrijpen, zodat je de tool kunt kiezen die het beste bij je behoeften past.

  • Met software voor werkmanagement kunnen teams workflows beheren, taken en activiteiten organiseren en samenwerken in een gedeelde werkruimte. Deze tools leggen de uitvoering van het werk vast, ondersteunen de samenwerking en bieden statusupdates en weergaven die relevant zijn voor verschillende belanghebbenden. De doelgebruikers zijn niet-technische professionals uit het bedrijfsleven.
  • Echte software voor projectmanagement helpt projectmanagers en organisaties bij de uitvoering van projecten: unieke initiatieven waarvoor het toepassingsgebied, de tijdslijn, het budget en/of middelen zijn vastgesteld. Met deze tools kunnen bedrijven kosten, roosters en middelen plannen, bewaken en beheersen, zodat ze waarde kunnen leveren en kunnen voldoen aan de succescriteria van het project. Hun doelgebruikers zijn technische professionals, d.w.z. projectmanagers.

De Capterra gids voor projectmanagement geeft een overzicht van zowel collaboratieve tools voor werkmanagement en meer traditionele oplossingen voor projectmanagement, als de beste tools binnen elk van deze categorieën (bijv. taakbeheer, middelenbeheer, enz). 

De voordelen van project management tools

  • Betere samenwerking: projecten vereisen vaak samenwerking tussen meerdere belanghebbenden, zoals teamleden, andere teams en externe klanten. Project management tools maken een effectieve samenwerking mogelijk, waardoor teams snel kunnen inspelen op projectuitdagingen en -verzoeken en kunnen brainstormen over procesverbeteringen.
  • Gestroomlijnde processen voor projectmanagement: project management tools bieden de mogelijkheid om taken aan te maken, deze aan mensen toe te wijzen en de status ervan bij te houden met behulp van dashboards. Tools voor het in realtime delen van bestanden en samenwerking besparen tijd. Bedrijfsleiders hebben een betere controle over hun processen en kunnen de prestaties van projecten in verschillende afdelingen volgen.
  • Nauwkeurig budgetbeheer: met project management tools kunnen bedrijven geschatte versus daadwerkelijke budgetten bijhouden, zodat ze proactief gebieden die het budget overschrijden kunnen identificeren en aanpakken.

Algemene functies van project management tools

  • Tools voor samenwerking: het beheren van de communicatie, zowel binnen het team als extern. Sommige systemen bieden ook geïntegreerde berichtenprogramma's.
  • Bestanden delen: het uploaden van verschillende soorten bestanden zoals documenten, afbeeldingen en spreadsheets en deze met teamgenoten delen.
  • Projecten bijhouden: het bijhouden van de realtime voortgang van een project op dashboards. Sommige software bevat Gantt-diagrammen voor het bijhouden van meerdere fasen van een project.
  • Productplanning: het opzetten en uitvoeren van productstrategieën.
  • Taakbeheer: het aanmaken van taken, deze toewijzen aan mensen en samenwerken aan de actiepunten.
  • Voltooiingspercentages bijhouden: het handmatig vastleggen van het voltooide percentage van een taak, waardoor gebruikers de totale vereiste tijd voor de voltooiing kunnen berekenen.
  • Beheer van hulpbronnen: het toewijzen van de middelen voor een project, inclusief teamleden, contractmedewerkers en fysieke voorraden.
  • Uren- en onkostenregistratie: het vastleggen van de totale tijd en uitgaven die aan een project zijn besteed, en deze vergelijken met de toegewezen budgetten.

Overwegingen bij de aankoop van project management tools

  • Cloudgebaseerd versus lokaal: cloudgebaseerde en lokale project management tools verschillen op een aantal manieren. Een lokaal systeem leidt tot kapitaalkosten, waaronder eenmalige installatiekosten en kosten voor updates. Aan de andere kant biedt cloudgebaseerde software een tariefmodel op basis van abonnementen, wat meestal maandelijkse of jaarlijkse kosten met zich meebrengt. Een cloudgebaseerde oplossing biedt ook eenvoudige toegang, omdat gebruikers op afstand kunnen inloggen vanaf hun apparaten via webbrowsers of mobiele apps. Kopers moeten hun vereisten beoordelen en hun aankoopbeslissingen daarop baseren.
  • Totale eigendomskosten: naast de prijzen die op de website van het product worden vermeld, zijn er ook vaak extra kosten verbonden aan de aanschaf van een project management systeem. Deze kunnen bestaan uit training, implementatie en toekomstige upgrades. Voorafgaand aan de aankoop van software moeten kopers rekening houden met de totale eigendomskosten
  • Functievereisten: sommige functies van een project management systeem zijn geschikt voor specifieke zakelijke behoeften. Een Gantt-diagram is bijvoorbeeld een tool voor het plannen en bijhouden van projecten waarmee gebruikers de status van taken in meerdere fasen van het project kunnen volgen. Het bijhouden van problemen is een andere nuttige functie waarmee gebruikers problemen van klanten, technische fouten en foutmeldingen kunnen opsporen. Gebruikers met dergelijke specifieke behoeften moeten producten evalueren die deze functies bevatten. Gebruikers kunnen in de Capterra gids voor project management tools zoeken naar software op basis van de gewenste functie, zoals Agile-methodologieën, Kanbanborden, en het bijhouden van mijlpalen.
  • Door AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) ondersteunde chatbots worden ingezet bij project management tools: chatbots zijn conversationele technologieën voor de gebruikersinterface waarmee gebruikers processen voor project management kunnen automatiseren, zoals het plannen van vergaderingen en het ophalen van rapporten. Hiermee kunnen gebruikers herhaalde administratieve taken automatiseren, waardoor processen efficiënter worden.
  • Tools voor sociale samenwerking zijn in opkomst: vanwege de steeds veranderende behoeften van klanten zijn bedrijven voortdurend op zoek naar innovatieve manieren van werken. Een oplossing voor sociale samenwerking biedt functies zoals hashtags en "@"-vermeldingen, waarmee teamleden sneller en beter kunnen communiceren. Een Engelstalig rapport van Gartner stelt dat "werknemers steeds meer gebruik maken van tools voor sociale samenwerking in plaats van formele producten voor project management om hun projecten op schema te houden".