Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

CRM-software

CRM-software (Customer Relationship Management) maakt de ondersteuning van klanten en het beheer van relaties en interacties met klanten mogelijk. Met een CRM-systeem kunnen organisaties in België hun klanten beter beheren door middel van betrouwbare systemen en processen. CRM-systemen kunnen naadloos worden geïntegreerd met organisatorische processen in marketing, verkoop en klantenservice. Zie ook: contract management software en online CRM-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie CRM-software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor België

België Lokale producten weergeven

346 resultaten

Perfect voor eigenaren van kleine bedrijven, verkoopmanagers en teams in alle sectoren wereldwijd. Het werkt goed samen met account- en klantbeheer. Meer informatie over monday sales CRM
monday sales CRM is een volledig aanpasbare CRM zonder code, perfect voor kleine tot middelgrote bedrijven, gebouwd bovenop Work OS van monday.com. Het wordt de CRM zonder de frustratie genoemd en verwerkt alle verkoopprocessen en klantcommunicatie op één plek. Van het vastleggen van leads, het beheren van contactgegevens, het volgen van deals of het samenwerken tussen afdelingen, met monday sales CRM kun je het allemaal beheren. Je kunt ingebouwde automatiseringen gebruiken of eenvoudig je eigen automatisering creëren om elk handmatig werk te stroomlijnen, zodat je meer tijd kunt besteden aan de verkoop. Meer informatie over monday sales CRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Alles-in-één eenvoudige tool voor je bedrijf: bevat CRM, offerte, facturering, projecten, HR... Meer informatie over Axonaut
Alles-in-één eenvoudige tool voor je bedrijf: bevat CRM, offerte, facturering, projecten, HR... Meer informatie over Axonaut

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Pipedrive is een eenvoudig te implementeren CRM-softwaretool waarmee je je kunt concentreren op de activiteiten waarmee deals worden gesloten. Meer informatie over Pipedrive
Pipedrive is een verkoopgerichte tool voor klantrelatiebeheer die teams van alle soorten en maten graag gebruiken. Met meer dan 95.000 betalende klanten verspreid over 179 landen, worden verkoopteams aangetrokken door het eenvoudige en toch krachtige ontwerp van dit CRM waarbij de bruikbaarheid boven alles staat. Door Pipedrive te gebruiken valt er niets tussen wal en schip, waardoor je team minder tijd kwijt is aan archiveren en meer tijd kan besteden aan verkopen met een CRM die zowel flexibel als krachtig is. Meer informatie over Pipedrive

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
HubSpot CRM heeft alles wat je nodig hebt om betere relaties met leads en klanten te organiseren, bij te houden en op te bouwen. Meer informatie over HubSpot CRM
HubSpot-software voor klantrelatiebeheer (CRM) is ontwikkeld voor bedrijven die minder tijd willen besteden aan het registreren van gegevens. Het bewaart al je contactgegevens in één gecentraliseerde, aanpasbare database. Het beheert je pijplijn, zodat jij deals kunt blijven ontwikkelen. En je kunt alles over een lead op één plek zien: je hoeft niet meer door inboxen te bladeren om informatie te vinden. Begin vandaag nog de gratis HubSpot CRM te gebruiken. Het is eenvoudig in te stellen en intuïtief in het gebruik, zodat jij je weer kunt richten op het ontwikkelen van je bedrijf. Meer informatie over HubSpot CRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Stroomlijn je verkoop-, marketing- en serviceprocessen en beheer een compleet klantentraject op één Creatio-platform. Meer informatie over Creatio CRM
Creatio CRM is een pakket van hoogwaardige producten waarvoor geen code is vereist voor marketing, verkoop en serviceautomatisering om het volledige klantentraject te automatiseren met maximale vrijheid. •Marketing Creatio - een kant-en-klaar platform voor het automatiseren van marketingcampagnes en workflows voor leadbeheer zonder code. •Sales Creatio - een end-to-end platform om verkoopprocessen van elk type te automatiseren zonder code. •Service Creatio - een omnichannel-platform om klantenserviceworkflows van elke complexiteit te automatiseren. Meer informatie over Creatio CRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Met Bigin kunnen kleine bedrijven afstappen van spreadsheets en aan de slag gaan met een CRM-oplossing die echt is ontworpen voor hun behoeften. Meer informatie over Bigin by Zoho CRM
Met Bigin kunnen kleine bedrijven afstappen van spreadsheets en aan de slag gaan met een CRM-oplossing die echt is ontworpen voor hun behoeften. Meer informatie over Bigin by Zoho CRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Franchise On Cloud is franchisebeheersoftware waarmee franchisegevers hun netwerk kunnen ontwikkelen en tot leven kunnen brengen. Meer informatie over Franchise On Cloud
Dankzij meer dan 250 functies besparen franchisegevers met Franchise On Cloud-beheersoftware dagelijks tijd bij de ontwikkeling en het tot leven brengen van hun netwerk. De aanpasbare SaaS-oplossing in de kleuren van elk merk is verkrijgbaar via een all-inclusive abonnement. Met dit abonnement profiteer je van toegewijde assistentie, een gratis update en nieuwe functies. De software wordt voortdurend verbeterd op basis van de wensen van klanten. Meer informatie over Franchise On Cloud

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Gripp is bedrijfssoftware voor bureaus en zakelijke dienstverleners. Gripp bevat o.a. uren, planning, CRM, projecten, rapportages, offertes, facturatie en meer! Meer informatie over Gripp
Gripp is een softwarebedrijf dat zich met name richt op bureaus en zakelijke dienstverleners. Met ruim 1800 klanten en zo'n 10.000 dagelijkse gebruikers helpen we onze klanten iedere dag opnieuw met het stroomlijnen van processen door middel van onze alles-in-1 software. Bij deze processen kun je o.a. denken aan planning, uren, het opmaken van offertes, het uitsturen van facturen en het maken van rapportages. Dankzij onze focus op bureaus en zakelijke dienstverleners en onze ervaring met soortgelijke bedrijven zijn we in staat om gericht mee te denken op het gebied van specifieke implementaties, inrichtingen en andere dienstverleningen. Meer informatie over Gripp

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Zoho CRM biedt het MKB en ondernemingen een 360-graden oplossing voor het beheer van de levenscyclus van klantrelaties die is gebouwd op een omnichannel-platform. Meer informatie over Zoho CRM
Zoho CRM biedt het MKB en ondernemingen een 360-graden oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Belangrijke functies omvatten contactbeheer, verkooptrechters, pijplijnbeheer, workflowautomatisering, AI-aangedreven gespreksassistent, taakbeheer, beheer van marketingcampagnes, verkoopprognoses, klantenservice, voorraadbeheer, rapportage en analyse, en het is naadloos te integreren met meer dan 500 populaire zakelijke apps in één bedrijfssysteem. Meer informatie over Zoho CRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Alles-in-één automatiseringstool met mogelijkheden voor sourcing, outreach, gegevensverrijking, kandidaatvolgsysteem/CRM, databasebeheer en synchronisatie. Meer informatie over Jobin.cloud
Jobin.cloud is een alles-in-één automatiseringstool om mensen te vinden en te betrekken die belangrijk zijn voor je bedrijf. Importeer profielen in bulk, filter, volg en beheer ze in automatisch bijgewerkte opslagplaatsen. Kies eenvoudig de beste contactpersonen en neem in bulk contact op met automatisch samenstellende slimme velden. Wijs hen toe aan workflows en houd al je gesprekken bij met tijdlijnen, tags en notities. Laat je netwerk snel groeien met onbeperkte LinkedIn-verbindingsverzoeken en beheer je multichannel outreach-campagnes. Meer informatie over Jobin.cloud

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
België Lokaal product
Salesflare is een intelligente CRM voor kleine en middelgrote B2B-bedrijven en startups die meer willen verkopen met minder werk. Meer informatie over Salesflare
Salesflare is een intelligente CRM voor kleine en middelgrote B2B-bedrijven en startups die meer willen verkopen met minder werk. Salesflare vult automatisch je adresboek in en houdt alle interacties bij met de mensen met wie je contact hebt. Salesflare verzamelt gegevens uit e-mail, sociale media, bedrijfsdatabases, je telefoon en je agenda en verstrekt het aan jou in geautomatiseerde klanttijdlijnen die je alles vertellen wat je moet weten. Jij hoeft alleen nog maar de e-mails te schrijven, de telefoontjes te plegen en koffie te drinken. Meer informatie over Salesflare

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
CRM's lijken tegenwoordig allemaal op elkaar, maar ze zijn nooit echt Sellsy. Kies je modules en focus op de activiteiten die rendement opleveren. Meer informatie over Sellsy
Alomvattend, aanpasbaar, betaalbaar. De CRM is de perfect functionerende verkoopmachine die je nodig hebt. Pijplijnen, lead scoring, het volgen van de betrokkenheid van prospects, het eenvoudig maken en delen van documenten zijn slechts enkele van de kernfuncties; maar de meeste klanten vinden het geweldig om samen te groeien. Elke nieuwe module van Sellsy vertegenwoordigt een andere activiteit met toegevoegde waarde voor je bedrijf. Stop met het opsplitsen van je collega's over verschillende tools en je gegevens over verschillende platforms - log gewoon in op Sellsy. Meer informatie over Sellsy

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Bitrix24 is snelgroeiende gratis online CRM-software die wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. E-mailmarketing, offertes en ook facturering. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is de toonaangevende gratis online CRM-software die door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Bitrix24 is beschikbaar in de cloud en als lokale versie met open source-code toegang. Onbeperkt aantal leads, deals, contacten, bedrijven, offertes, facturen en afspraakplanning. Geavanceerde versies hebben verkoop- en marketing automation, bulk-sms, campagnebeheer en ondersteuning voor meerdere pijplijnen. Beschikbaar in 18 verschillende talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Met Odoo CRM kunnen verkoopteams hun topleads en kansen bijhouden. Odoo CRM is volledig te integreren met andere Odoo-apps. Meer informatie over Odoo
Met Odoo CRM kunnen verkoopteams hun topleads en kansen bijhouden. Gebruikers kunnen hun verkoopcyclus personaliseren, de controle over hun statistieken en prognoses nemen en automatisering van marketingcampagnes creëren om hun verkoopprestaties te verbeteren. Met Odoo CRM krijgen gebruikers meer leads en kunnen ze telefoongesprekken en vergaderingen opvolgen. Verkoopteams kunnen de kwaliteit van hun leads analyseren, snellere beslissingen nemen en tijd besparen door e-mails van alle contacten rechtstreeks in de toepassing te integreren. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
De op maat gemaakte Mautic CRM- en marketing automation-software van HEM helpt scholen hun marketing- en toelatingsbeheer te stroomlijnen. Meer informatie over Mautic
De op maat gemaakte Mautic CRM- en marketing automation-software van HEM is ontworpen door ervaren toelatingsprofessionals en helpt scholen om hun follow-up met potentiële leerlingen of studenten te beheren, hun digitale marketinginspanningen te schalen en te automatiseren, en aangepaste rapportage te gebruiken om hun resultaten bij te houden. Tot de functies behoren een geïntegreerde agenda, gedetailleerde contact- en gebruikersprofielen, workflowcreatie, functionaliteit voor e-mail, sms en web-bellen, aanpasbare rapportages en dashboards en nog veel meer. Meer informatie over Mautic

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Portal aangestuurd door jouw gegevens. Verbind Airtable of Google Spreadsheets voor een directe portal om contact te leggen met je klanten en team. Meer informatie over Stacker
Portal aangestuurd door jouw gegevens. Verbind Airtable of Google Spreadsheets voor een directe portal om contact te leggen met je klanten, met je partners te communiceren en je team te ondersteunen. Meer informatie over Stacker

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
HaloCRM is een op de cloud gebaseerde CRM-oplossing voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over HaloCRM
HaloCRM is een krachtige CRM-oplossing, ontworpen voor groeiende teams die behoefte hebben aan een allesomvattende tool die onbeperkt kan worden geschaald. Het omnichannel-platform van HaloCRM heeft geen verborgen kosten of vergrendelde functionaliteiten en biedt contactbeheer, lead- en verkoopbeheer, automatisering, website-integratie, virtuele medewerkers en nog veel meer. HaloCRM is snel te lanceren, te beheersen en te schalen en kan je klantcommunicatie flexibel centraliseren met krachtige, maar intuïtieve functionaliteit om uitzonderlijke klanttevredenheid te stimuleren. Meer informatie over HaloCRM

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
ActionClient is een nieuwe CRM voor kleine bedrijven die eenvoudig, snel en efficiënt is voor het ontwikkelen van zaken. Meer informatie over ActionClient
Actionclient is een nieuwe CRM die is gespecialiseerd in het ontwikkelen van de verkoop voor kleine en middelgrote bedrijven. Het platform heeft alle niet-noodzakelijke functies van een CRM geëlimineerd en concentreert zich op wat effectief is om eenvoudig en efficiënt zaken te doen en te ontwikkelen. Het platform is opzettelijk eenvoudig en is niet ontworpen om rapporten van fouten te produceren, maar om de verkoper te helpen efficiënter en beter te zijn dan de concurrent. De CRM is geen groot systeem voor rapporten; het platform is ontworpen door verkopers en voor verkopers. Meer informatie over ActionClient

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Stimuleer groei met Sales Cloud 360, de toonaangevende verkoopoplossing die de productiviteit van vertegenwoordigers stimuleert op dit populaire CRM-platform.
Sales Cloud is een aanpasbaar CRM-platform dat met je meegroeit. Ontvang realtime klantinformatie en -activiteit op één plek, plus inzichten met dashboards en rapporten. Maak verbinding met duizenden zakelijke toepassingen om je CRM uit te breiden naar elke afdeling. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien.
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien. De oplossing vormt de ruggengraat voor je klantrelaties en biedt AI-gestuurde, gebruiksvriendelijke tools die iedereen kan gebruiken om succesvol te zijn. Mailchimp stelt je doelgroep centraal, zodat je marketingmails en geautomatiseerde berichten kunt verzenden, gerichte advertentiecampagnes kunt maken, bestemmingspagina's kunt bouwen, kaarten kunt verzenden, rapportage en analyse kunt vereenvoudigen en online kunt verkopen. Meer informatie over Mailchimp

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. Meer dan alleen taakbeheer – ClickUp biedt documenten, herinneringen, doelen, agenda's, planning en zelfs een inbox. ClickUp is volledig aanpasbaar en werkt voor elk type team, zodat alle teams dezelfde app kunnen gebruiken voor planning, organisatie en samenwerking. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Zendesk Sell is een CRM-systeem waarmee je meer deals kunt sluiten.
Zendesk Sell is een CRM-systeem waarmee je meer deals kunt sluiten. Het verkoopplatform volgt al je klantinteracties in één uniforme interface. Het is snel te implementeren en gebruiksvriendelijk: 70% van de bedrijven kan binnen 7 dagen of minder met Sell aan de slag. Je teams kunnen zich concentreren op verkopen en niet op administratief werk en besteden minder tijd aan gegevensinvoer. 80% van de klanten is het erover eens dat Zendesk hun teams efficiënter heeft gemaakt. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot Leider in het beheer van samenwerkingen voor ondernemingen, geselecteerd voor de Fast 500-lijst van Deloitte, erkend voor technologische innovatie en visie door 451 Research. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase
ActiveCampaign CRM helpt je meer te verkopen in minder tijd door geautomatiseerde leadprioritering, taakcreatie en contactbeheer te combineren.
ActiveCampaign helpt kleine en middelgrote bedrijven de groei te versnellen door de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM te combineren. Hiermee kun je krachtige geautomatiseerde marketing- en verkoopprocessen creëren die zich aanpassen om te zorgen voor blijere, loyalere klanten. Stuur nieuwsbrieven, ontwerp prachtige e-mails en onderhoud het contact met je klanten. Automatiseer je marketing met behulp van klantgegevens. Sluit sneller deals met deze verfrissende nieuwe kijk op klantrelaties. Meer informatie over ActiveCampaign

Functies

  • Interne chatintegratie
  • Segmentering
  • Workflowbeheer
  • Beheer van verkooppipeline
  • E-mailbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Territoriumbeheer
  • Taakbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Contactendatabase

Kopersgids voor CRM-software

Wat is een CRM-systeem?

Met CRM-systemen kunnen bedrijven hun interacties en relaties met klanten beter beheren en ondersteunen door middel van betrouwbare systemen en processen. Daarnaast kan een CRM-systeem naadloos worden geïntegreerd met organisatorische processen in marketing, verkoop en klantenservice.

De voordelen van een CRM-systeem

  • Eenvoudige toegang tot klantgegevens: CRM-systemen bevatten een database waarin gebruikers tijdens vergaderingen of afspraken gemakkelijk klant- en prospectgegevens kunnen opzoeken. Met sommige oplossingen kunnen gebruikers ook informatie synchroniseren op meerdere apparaten, waardoor ze overal toegang hebben tot de meest actuele informatie over klanten.
  • Gestroomlijnde processen door automatisering: met CRM-software kunnen gebruikers verschillende workflows en processen met betrekking tot verkoop, marketing en klantenondersteuning standaardiseren en zo de coördinatie tussen deze teams verbeteren.
  • Bruikbare inzichten over bedrijfsprestaties en klantgedrag: leveranciers van sommige tools voor customer relationship management bieden een analysefunctionaliteit waarmee gebruikers aanpasbare dashboards en rapporten kunnen creëren op basis van klantgegevens. Deze rapporten helpen bij het segmenteren van klanten, het bijhouden van de inkomsten en het beheren van gepersonaliseerde campagnes.

Algemene functies van een CRM-systeem

  • Contactbeheer: het opbouwen van een doorzoekbare database met klanten- en prospectgegevens.
  • Het bijhouden van interacties: het vastleggen van gesprekken met klanten en prospects via verschillende kanalen zoals telefoon, e-mail, live chat of persoonlijk contact.
  • Leadbeheer: het bijhouden en beheren van leads gedurende de gehele levenscyclus van de klant. Dit bestaat uit het vastleggen, opslaan, distribueren, ontwikkelen, verdelen en segmenteren van leads en het beheren van de pijplijn.
  • Agenda/herinneringssysteem: het aanmaken van herinneringen over gesprekken of vergaderingen en deze synchroniseren met de agenda van de gebruiker. Een gebruiker kan ook herinneringen instellen via bureaubladmeldingen, agendameldingen, e-mails of sms-berichten.
  • Het opslaan van documenten: het opslaan, delen en beheren van documentatie en papierwerk.
  • Segmentatie: het opsplitsen van het klantenbestand in groepen op basis van kenmerken zoals leeftijd, geslacht, locatie en voorkeuren, om daarmee gerichte verkoop- en marketingcampagnes te creëren.

Overwegingen bij de aankoop van een CRM-systeem

  • Soorten tools voor customer relationship management: een CRM-systeem valt in minstens één van de drie categorieën op basis van de functionaliteiten: verkoopautomatisering, marketing automation en klantenservice en -ondersteuning. Oplossingen voor verkoopautomatisering helpen gebruikers bij het beheer van voorraden, orderverwerking en verkooprapportage. Oplossingen voor marketing automation helpen gebruikers bij het creëren en beheren van marketingcampagnes. Klantenservice software helpt bij het bijhouden en beheren van vragen van klanten. Gebruikers dienen hun behoeftes met betrekking tot CRM-systeem te evalueren en de producten die aan hun eisen voldoen op een shortlist te zetten.
  • Totale eigendomskosten: de markt wordt overspoeld door oplossingen met verschillende prijsmodellen, afhankelijk van onder andere de breedte van het functionaliteitenaanbod en de implementatiemogelijkheden. Maar deze opties verschillen ook in de totale eigendomskosten, afhankelijk van meerdere criteria zoals de implementatievorm (cloudgebaseerd versus lokaal geïnstalleerd), trainingstijd en -kosten, implementatietijd en kosten voor technische ondersteuning.
  • Opslagcapaciteit voor data: klantgegevens vormen de kern van CRM-systemen. Maar de software slaat ook andere gegevens op, zoals klantinteracties, agenda's, en statistieken over de campagneprestaties. Daarom is voldoende gegevensopslag een cruciale factor bij de aankoop van een systeem. Kopers dienen niet alleen hun huidige gegevensbehoeften te analyseren, maar ook hun toekomstige behoeften in te schatten.
  • Het gebruik van sociale CRM-systemen neemt toe: het gebruik van sociale media groeit sneller dan ooit. Volgens het Wereldwijd digitaal rapport 2019 zijn er momenteel ongeveer 3,5 miljard actieve gebruikers van sociale media, wat een groei van 9% op jaarbasis betekent ten opzichte van 2018. Om een strategie voor sociale media op te bouwen, kunnen kleine bedrijven sociale CRM-systemen gebruiken waarmee ze hun sociale mediakanalen kunnen beheren, marketingcampagnes kunnen uitvoeren en campagneprestaties in real time kunnen bijhouden. Met behulp van Capterra's gids voor CRM-systemen kun je naar software zoeken op basis van de gewenste functie, waaronder de integratie met sociale media.
  • AI is de toekomst van tools voor customer relationship management voor kleine bedrijven: kleine bedrijven zijn zich bewust van de rol die AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) kan spelen bij het verbeteren van de prestaties van CRM-systemen. Volgens een Salesforce-enquête is de kans dat snelgroeiende bedrijven uit het MKB AI gebruiken twee keer zo groot als langzaam groeiende MKB-bedrijven. Een belangrijke toepassing van AI in een CRM-systeem bestaat uit chatbots: volgens een Engelstalig rapport van Capterra over technologietrends is 68% van de kleine en middelgrote bedrijven momenteel van plan chatbots te implementeren of gebruikt deze al.