Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Social media software

Social media software ondersteunt klantinteractie met elkaar en met de organisatie. Zoekmachineoptimalisatie, bloggen, podcasting, nieuwsbrieven, profielpagina's, prikborden, virale content en ledenlijsten zijn allemaal functies van social media software die webverkeer, zichtbaarheid en interactiviteit kunnen vergroten voor bedrijven die op het internet aanwezigheid zijn. Zie ook: contactbeheer software, CMS-systemen, ledenadministratie software en portal software.

België Lokale producten weergeven

57 resultaten

Zorg dat lanceringen soepel blijven verlopen en dat je communicatie duidelijk is door Trello te gebruiken om te zien welke taken op schema liggen en welke inhoud als volgende aan de beurt is.
Trello helpt je marketingteams om meer gedaan te krijgen, van het plannen van een lancering tot de inhoud van de redactionele agenda, tot vergaderagenda's en alles daartussenin. Trello is het commandocentrum dat al je taken en tools met elkaar verbindt om statusupdates en vervaldatums te tonen, en je de kans biedt om snel opmerkingen uit te wisselen met teamgenoten. Voeg bestanden en tickets toe vanuit andere apps zoals Google Docs en Salesforce, zodat alles bij elkaar blijft. Zorg dat lanceringen soepel blijven verlopen en dat je hele marketingteam op één lijn blijft. Meer informatie over Trello

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Met monday.com kunnen teams van ideeën tot uitvoering samenwerken aan sociaal netwerken met aangepaste dashboards op basis van slepen en neerzetten.
Op het open platform van monday.com kunnen marketingteams aangepaste dashboards bouwen om sociale netwerken efficiënter dan ooit tevoren te beheren. Bespreek nieuwe ideeën en wijs taken toe aan verschillende collega's. Plan content voor publicatie op tijdlijnweergaven. Importeer vervolgens gegevens zodat je KPI's allemaal op één handige locatie kunt analyseren. Dankzij de kolommen op basis van slepen en neerzetten die je zelf kunt aanpassen, toont monday.com je uiteindelijk alles wat je teamleden moeten zien om optimaal te presteren. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Hootsuite is het meest gebruikte platform voor het beheer van sociale media, vertrouwd door meer dan 800 bedrijven uit de Fortune 1000.
Hootsuite is 's werelds meest gebruikte platform voor het beheer van sociale media met meer dan 16 miljoen gebruikers wereldwijd. Het stelt organisaties in staat om sociale mediastrategieën uit te voeren over meerdere netwerken, waaronder Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Pinterest en YouTube. Teams kunnen op alle apparaten en binnen alle afdelingen samenwerken in een beveiligde omgeving om sociale mediaprofielen te beheren, contact te onderhouden met klanten en inkomsten te genereren. Meer informatie over Hootsuite

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Workplace verbindt iedereen in een organisatie met behulp van vertrouwde Facebook-functies zoals chatten, videogesprekken, berichten en groepen.
Workplace verbindt iedereen in een organisatie met behulp van vertrouwde Facebook-functies zoals chatten, videogesprekken, berichten en groepen. Het werkt naast de zakelijke hulpmiddelen die je al gebruikt en biedt een eenvoudige, veilige en productievere manier voor mensen om kennis te delen, samen te werken en verbonden gemeenschappen op te bouwen. Meer informatie over Workplace from Meta

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Software voor sociale intranets en persoonlijke sociale netwerken voor bedrijven die wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt.
Bitrix24 is gratis sociale intranetsoftware die zowel als cloudgebaseerde en als lokale versie beschikbaar is. Het is volledig gratis bij gebruik door kleine teams. Bitrix24 wordt geleverd met meer dan 35 gratis intranethulpmiddelen, open source-code, mobiele apps, API, content management systemen (CMS), sociale en klassieke interfaces en integraties voor Active Directory, SharePoint-lijsten, Outlook en MS Exchange. Er zijn plannen voor een onbeperkt aantal gebruikers beschikbaar. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk.
Breng een revolutie teweeg in de interne communicatie door alle werknemers samen te brengen in een privé en veilig intern sociaal (bedrijfs-)netwerk. Maak contact met mensen in je organisatie om sneller betere beslissingen te nemen. Laat alle werknemers weten wat er van dag tot dag gebeurt en bouw voort op het werk van anderen. Medewerkers kunnen groepen aanmaken die relevant zijn voor het werk en andere interesses, en documenten of foto's in context houden terwijl ze de zaken nog steeds online bespreken. Meer informatie over Yammer

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Beheer al je belangrijke sociale media-accounts op één plek met geautomatiseerde planning van berichten en contentdetectie.
Beheer al je belangrijke sociale media-accounts en verbeter je sociale media-efficiëntie op één platform met geautomatiseerde planning van berichten en vele andere unieke functies. SocialPilot is een planning- en marketingtool voor sociale media, bestemd voor professionals in de sociale media en digitale marketeers. Plan je berichten op sociale medianetwerken zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Mijn Bedrijf, Pinterest, Instagram, Vk, Tumblr en Xing. Meer informatie over SocialPilot

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Een volwaardige oplossing voor alumnibeheer (SAAS) voor onderwijsinstellingen en bedrijven om hun exclusieve alumninetwerken op te bouwen.
Helpt onderwijsinstellingen bij het automatisch bijwerken van de alumnidatabase, loopbaan- en hogeronderwijsontwikkeling, fondsenwerving en een betere betrokkenheid van alumni met meer dan 250 klanten in 12 regio's, waaronder India, Australië, Europa, Maleisië, het Midden-Oosten, Afrika, Japan, de Filippijnen, de VS en West-Indië. Helpt ondernemingen bij het in contact blijven met voormalige medewerkers, het verbeteren van de branding als werkgever, en het opnieuw aannemen van medewerkers en verwijzingen, en wordt vertrouwd door bedrijven zoals Qualcomm India, HeroMotoCorp, en organisaties zoals de Verenigde Naties GESCI. Meer informatie over Vaave

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
----> NiceJob is de gemakkelijkste manier om meer goede recensies, verwijzingen en verkopen te krijgen. Geen contracten, 14 dagen gratis proberen, daarna slechts $ 75/maand.
----> Gebouwd voor dienstverlenende bedrijven (B2C), SaaS en agentschappen. NiceJob is de gemakkelijkste manier om meer goede recensies te krijgen en een goede reputatie op te bouwen. NiceJob automatiseert je socialmediamarketing met behulp van je geweldige klantrecensies en foto's. En het helpt je je zoekmachineresultaten, websiteverkeer en verkoop te verbeteren door je beoordelingen en foto's op je website te publiceren. In tegenstelling tot concurrenten hebben ze geen contracten, bieden ze een gratis proefperiode van 14 dagen en kosten ze slechts $ 75/maand. Probeer het gratis. Meer informatie over NiceJob

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Cloudgebaseerde tool voor socialmediamarketing die bedrijven helpt bij het ontdekken van content, het inplannen van berichten en het bijhouden van prestaties.
Cloudgebaseerde tool voor socialmediamarketing die bedrijven helpt bij het ontdekken van content, het inplannen van berichten en het bijhouden van prestaties. Meer informatie over Post Planner

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Cloudgebaseerd reputatiebeheersysteem waarmee bedrijven online beoordelingen kunnen monitoren of beheren en kunnen reageren op feedback van klanten.
Reputation.com levert het toonaangevende online platform voor reputatiebeheer voor grote ondernemingen met meerdere locaties. Dit platform helpt bedrijven bij het controleren en verbeteren van online beoordelingen en recensies, het verbeteren van de klantervaring en het genereren van verkeer, bezoeken en inkomsten. Meer informatie over Reputation

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Vergroot je e-maillijst, verhoog je omzet en verminder verlating met de krachtige en eenvoudig te gebruiken reeks oplossingen voor conversie-optimalisatie van Justuno.
Justuno is een pakket website-conversietools die worden gebruikt om dagelijks websiteverkeer te converteren, de groei van e-maillijsten te verhogen en de verkoop te stimuleren. Converteer een hoger percentage van je bezoekers met behulp van e-mailpop-ups, aanmeldingsbalken, pop-ups bij verlaten en tijdige berichten. Breid je e-maillijst uit via een spectaculair ontwerp van e-mailpop-ups, effectieve targeting, doelgroepsegmentatie en naadloze integratie met je marketingstack. Voeg prikkels en aanbiedingen toe om bezoekers ertoe te bewegen zich aan te melden voor je e-maillijst. Meer informatie over Justuno

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Creëer moeiteloos een privé sociaal netwerk voor je werknemers met behulp van de ESN-oplossing, zodat je medewerkers eenvoudig verbinding kunnen maken en communiceren.
Creëer moeiteloos een privé sociaal netwerk voor je werknemers met behulp van de ESN-oplossing, zodat je medewerkers eenvoudig verbinding kunnen maken en communiceren. MangoApps, met als kern een intelligent werknemersplatform, is ontworpen voor en bedient organisaties met 50-50.000 werknemers in een breed scala van sectoren, waaronder detailhandel, gezondheidszorg, productie, not-for-profit, professionele services, financiële dienstverlening, media, technologie en de publieke sector. Meer informatie over MangoApps

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Graduway is de marktleidende aanbieder van netwerk- en mentorplatforms voor alumni.
Graduway biedt een prachtig merkplatform waarmee instellingen hun alumni op digitale wijze kunnen betrekken. Met het "Alumni Netwerk" kunnen alumni, studenten en ondersteuners van je instelling met elkaar in contact komen. Echte betrokkenheid van alumni is geworteld in toegang tot een Willing Network, dat overal beschikbaar is op elk apparaat. Graduway, met meer dan 700 klanten en actief in meer dan 50 landen, wordt erkend als de toonaangevende leverancier van netwerk- en mentorplatforms voor alumni. Meer informatie over Graduway

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Wimi is ontworpen om teamwerk en teamsamenwerking te stimuleren: instant messaging, het delen van bestanden en stations, taken, kalenders en nog veel meer ...
Wimi is een complete toolkit voor digitale samenwerking die je helpt georganiseerd te blijven en teamwork efficiënter te maken. Wimi gaat verder dan typische samenwerkingssoftware omdat het bestaat uit berichtenkanalen, bestanden en stations, taken, kalenders en videoconferenties. Met Wimi kan je hele team moeiteloos en slimmer samenwerken. Dankzij het verfijnde toegangsrechtenbeheer van Wimi kun je je klanten ook aan boord brengen en specifieke gegevens met hen delen. Meer informatie over Wimi

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Een sociaal bedrijfsnetwerk om werknemers te betrekken, een open bedrijfscultuur te bevorderen en kennisuitwisseling te vereenvoudigen
eXo Platform is een krachtig open-source sociaal bedrijfsnetwerk dat is gebouwd om je de tools te geven om teamwork gemakkelijk en succesvol te maken. eXo Platform is een open-source, onafhankelijke, schaalbare, aanpasbare, complete tool voor het bouwen van sociale bedrijfsnetwerken. Het beschikt over chat, forums, groepen, evenementen, mailboxen etc. Het eXo Platform helpt je om je medewerkers met elkaar te verbinden en te betrekken door communicatiesilo's te verbreken en het delen van kennis te vereenvoudigen. Meer informatie over eXo Platform

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Meer dan een intranetportaal. Een medewerkersplatform voor samenwerking, betrokkenheid en documenten waarmee je kunt bouwen zonder te programmeren.
OnSemble is meer dan een intranet voor medewerkers. Het is een complete hub die je mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben. Het is de startpagina voor je organisatie. OnSemble's slepen-en-neerzetten-interface betekent dat je verbeelding de enige limiet is. Ontwerp pagina's die je cultuur weerspiegelen zonder een enkele coderegel in te voeren. Het is een intranet dat je medewerkers graag en daadwerkelijk gebruiken. Meer informatie over Ntranet

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
De online communities van Higher Logic geven een nieuwe invulling aan hoe je klanten communiceren, samenwerken en in contact blijven met je organisatie.
Het is vooral geschikt voor ondernemingen en middelgrote organisaties. Het Higher Logic Online Community-platform verschaft je organisatie de tools om met je klanten in contact te komen, waardoor betere klantenondersteuning, natuurlijke klantenaanbevelingen en meer klantbehoud mogelijk worden. Geef je klanten de tools die ze nodig hebben tijdens hun reis met je organisatie, zodat ze kunnen leren, ideeën uitwisselen en loyale voorstanders worden, wat uiteindelijk leidt tot retentie, omzet en klanttevredenheid. Meer informatie over Higher Logic Thrive

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Zimbra is e-mail en samenwerking met contacten, agenda, taken, chatten en delen/opslaan van bestanden, videoconferenties en meer.
Zimbra, een Synacor-product, is een e-mail- en samenwerkingsplatform met contacten, agenda, taken, instant messaging en het delen van bestanden, plus add-ons zoals videoconferentie, documentcreatie en bestandsopslag. Zimbra beheert honderden miljoenen mailboxen in 140+ landen en wordt aangeboden via meer dan 500 BSP's (business service providers, zakelijke dienstverleners) en 2000 channel partners. Ondernemingen, overheden en dienstverleners vertrouwen op Zimbra. Zimbra kan worden ingezet in de cloud, on-premises (private cloud) of als een hybride oplossing. Meer informatie over Zimbra Collaboration Suite

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Facelift Cloud biedt een veelzijdige oplossing waarmee je alle relevante socialemedianetwerken centraal en efficiënt kunt beheren.
Facelift Cloud is een toonaangevende tool voor socialemedianetwerken. Met de software kun je je netwerkactiviteiten op alle relevante kanalen centraal en efficiënt beheren door alle componenten van management binnen social media in één slimme tool samen te brengen. Geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met actieve gebruikers in meer dan 50 landen wereldwijd. Met Facelift Cloud kunnen merken, bureaus en openbare instellingen met succes hun bedrijfsdoelstellingen bereiken. De tool is ISO 27001-gecertificeerd. Meer informatie over facelift

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Tribe biedt een platform waarmee je aantrekkelijke sociale netwerksites kunt creëren met uitgebreide activiteitenfeeds, groepen en ondersteuning voor meerdere soorten berichten.
Tribe biedt volledig aanpasbare software voor sociale netwerken waarmee je zeer boeiende sociale sites kunt creëren. Met behulp van dit moderne ontwerp, gekoppeld aan een door AI gestuurde gepersonaliseerde activiteitenfeed, gamification-systeem en subgroepfunctie kun je boeiende sociale bestemmingen creëren met diepgaande verbindingen. Gebruikers kunnen artikelen plaatsen, vragen stellen, antwoorden indienen, reageren, opmerkingen plaatsen en meerdere soorten content delen. Maak gebruik van dit zeer modulaire sociale systeem, native integraties, widgets en API om leden aan je te binden. Meer informatie over Bettermode

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Bouw relaties op en volg het rendement van sociale media binnen je hele onderneming met Sprinklr, dat wordt aangedreven door een geavanceerd AI-systeem.
Sprinklr is een bedrijfsoplossing voor sociale netwerken die wordt vertrouwd door 90% van 's werelds top 100-merken. Sprinklr wordt aangedreven door een geavanceerd AI-systeem en helpt merken relaties op te bouwen en positieve interacties te creëren, waar je klanten zich ook bevinden op meer dan 35 sociale en digitale kanalen, allemaal vanaf één Unified-CXM-platform. Laat de chaos van enkelvoudige oplossingen achter je met Sprinklr. Meer informatie over Sprinklr

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Een particuliere, professionele sociale netwerkoplossing die is ontworpen om alumninetwerken te ondersteunen. Betrek alumni op een evoluerend en modulair platform.
AlumnForce is een particuliere, professionele sociale netwerkoplossing die is gewijd aan scholen, universiteiten, alumniverenigingen en stichtingen met als doel het opbouwen van relaties tussen studenten, afgestudeerden en alumni, recruiters, professoren en administraties. De toepassing kan worden aangepast aan het imago van de gemeenschap en is functioneel modulair om te voldoen aan de prioriteiten van je organisatie. Meer dan 250 alumninetwerken over de hele wereld gebruiken AlumnForce. Meer informatie over AlumnForce

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Zoho Connect is software voor teamsamenwerking die mensen en de resources die ze nodig hebben naar één plek brengt, waardoor het gemakkelijker wordt om aan het werk te gaan.
Zoho Connect is een app voor teamsamenwerking die mensen, resources en de apps die ze nodig hebben verenigt. Gebruikers kunnen ideeën delen, realtime discussies houden, contact opnemen met iedereen in het netwerk, hun eigen apps creëren, hun kennisbank opbouwen, hun werkplannen beheren en ook toegang krijgen tot apps die zijn ontworpen om het team snel en gemakkelijk te laten werken. Met Zoho Connect zijn een snellere communicatie en betere samenwerking gegarandeerd. Meer informatie over Zoho Connect

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions
Werkplekken moeten buitengewoon zijn. Daarom wordt daar iets aan gedaan. Het People Engagement-platform is een compleet, intuïtief intranet.
Ontdek een zeer eenvoudig hulpmiddel dat mensen samenbrengt. Waarom? Omdat de organisaties van vandaag complexer zijn dan ooit: mensen zijn verspreid, er is meer informatie en er zijn meer manieren om te communiceren dan ooit tevoren. Het streven naar het creëren van een community op je werkplek is een nobel doel, maar het zou de complexiteit niet moeten vergroten. Je hebt een manier nodig waarmee mensen kunnen deelnemen aan je cultuur en de waarde kunnen voelen van de bijdrage die ze leveren. Jostle is ontworpen om mensen en organisaties te ondersteunen. Meer informatie over Jostle

Functies

  • Integratie van sociale media
  • Sociale promotie
  • Mediabibliotheek
  • Contentbeheer
  • Engagement bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Realtime meldingen
  • Activiteitendashboard
  • Chatten/messaging
  • @mentions

Kopersgids voor Social media software

Wat is social media software?

Social media software stelt gebruikers binnen je organisatie in staat om samen te werken aan specifieke taken door verschillende soorten media met elkaar te delen. Met social media software hebben gebruikers die betrokken zijn bij een specifiek project een virtuele gedeelde werkruimte, waardoor ze updates en nieuws over vergaderingen, evenementen en andere informatie kunnen ontvangen die van vitaal belang zijn voor hun individuele projectrollen. Interne social media inhoud kan ook extern worden gedeeld (in de vorm van artikelen, blogs, podcasts en nieuwsbrieven).

De voordelen van social media software

  • Verbeterde samenwerking tussen werknemers: door projectspecifieke gebruikersgroepen aan te maken, kunnen groepsleden eenvoudig updates over projecten, gerelateerde media en tijdschema's voor voltooiing delen. Door het organiseren van evenementen en vergaderingen met behulp van interne social media software kun je uitnodigingen versturen en notulen van vergaderingen delen met de aanwezigen. Werknemers hebben een platform om projecten te bespreken door middel van opmerkingen en live chat.
  • Team building: net als traditionele sociale netwerken gebruikers in staat stellen om zich verbonden te voelen, ongeacht de fysieke locatie, stelt social media software werknemers in staat om zich meer sociaal verbonden te voelen met de rest van hun organisatie.

Algemene functies van social media software

  • Gebruikersprofielen: het in staat stellen van gebruikers om profielen aan te maken die basisinformatie bevatten.
  • Groepsbeheer: het geven van de mogelijkheid aan managers om het beleid voor groepen en specifieke leden aan te passen.
  • Activiteiten en nieuwsfeeds: het zorgen voor een continue stroom van updates zoals die zich realtime voordoen.
  • Evenementenbeheer: het bieden van informatie aan gebruikers over aankomende evenementen.
  • Realtime chat: het geven van de mogelijkheid aan gebruikers om te chatten met andere leden van hun gebruikersgroepen.
  • Social media tagging: het in staat stellen om zichzelf en andere gebruikers te vermelden op of te taggen in berichten en media die naar het platform worden geüpload.

Met de social media software directory kun je op functie(s) filteren om alleen opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van social media software

  • Gegevens beveiligen: voor veel organisaties is databeveiliging van het grootste belang. Bedrijven moeten het configuratieschema voor sociale netwerken zorgvuldig onderzoeken om te beslissen wat er specifiek moet worden gedeeld tussen bepaalde gebruikers en het bedrijf in het algemeen. Omdat veel social media applicaties voor bedrijven gebruikers en beheerders in staat stellen om het delen van media naar externe social media platforms te automatiseren, zullen bedrijven een strikt beleid moeten opstellen voor de manier waarop dit wordt geautomatiseerd en vanaf welke accounts.
  • De gebruikers erbij betrekken: de meeste gebruikers hebben al ervaring met een of andere vorm van social media. Hoewel deze vertrouwdheid met social media concepten het gemakkelijker lijkt te maken voor werknemers om deel te nemen aan het sociale netwerk van een bedrijf, kan het idee om nog een ander postplatform toe te voegen sommige gebruikers overweldigen. Voordat je een social media platform implementeert, moet je niet alleen nadenken over hoe je gebruikers aantrekt, maar ook over hoe je ze daar houdt.
  • Telecommunicatie wordt steeds populairder: sinds 2005 is het aantal werknemers dat minstens de helft van de tijd thuis werkt meer dan verdubbeld. Nu steeds meer werkgevers ervoor kiezen hun personeel te decentraliseren, zal de behoefte aan digitale samenwerkingsplatforms steeds belangrijker worden naarmate werkgevers betere manieren zoeken om werknemers bij elkaar te brengen.
  • Draagbare computertechnologie optimaliseert de social media van bedrijven: gezien het feit dat 54% van de kleine en middelgrote bedrijven van plan is om de komende jaren draagbare technologie in te zetten, zullen er binnen het zakelijke social media landschap veel mogelijkheden ontstaan om deze technologie te gebruiken. Door de implementatie van draagbare technische video- en data-opnamefuncties kunnen gebruikers virtueel aanwezig zijn in elk gesprek, ook als dat fysiek niet mogelijk is.