Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Taakbeheer software

Met taakmanagement software (ook wel taakbeheersoftware genoemd) kunnen groepen gebruikers nauwer samenwerken om projecten snel en grondig af te ronden. Functies zoals tijdregistratie en projectregistratie zorgen ervoor dat alle projecttaken worden behandeld en voortgangsrapporten actueel zijn. Een aantal andere functies zijn automatische tijdbegroting en tijdlijn, e-mailsynchronisatie, het maken van lijsten, een samenwerkingsinterface voor alle gebruikers en taakherinneringen. Zie ook: project management tools, ideemanagement software, PSA-software, urenregistratie- en declaratiesoftware en workflow management systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Taakbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

273 resultaten

Jira is een volledige taakbeheertool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Meer informatie over Jira
Jira is de taakbeheertool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Duizenden teams kiezen Jira om problemen vast te leggen en te organiseren, werk toe te wijzen en teamactiviteiten te volgen. Aan je bureau of onderweg, met de nieuwe mobiele interface helpt Jira je team om de klus te klaren. Meer informatie over Jira

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
ActiveCollab is software die je de volledige controle over je werk geeft. Krijg grip op je echte werk! Meer informatie over ActiveCollab
Je kunt taken gebruiken om je werk te organiseren in ActiveCollab. Op deze manier richt je je op wat echt belangrijk is, stel je verschillende prioriteiten, genereer je verschillende soorten rapporten en geniet je van een samenwerkingsomgeving. Je kunt ook alle updates bekijken zodra deze zich voordoen en stabiele voortgang van al je projecten mogelijk maken. Taakdependencies en automatische herplanning brengen je projectmanagementvaardigheden naar een geheel nieuw niveau. Meer informatie over ActiveCollab

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Beheer taken op efficiënte wijze met Zoho Projects. Werk naadloos samen, houd de voortgang in realtime bij en haal moeiteloos deadlines. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is een uitgebreide tool voor taakbeheer die een groot aantal functies biedt om teams te helpen georganiseerd en productief te blijven. Met Zoho Projects kun je moeiteloos taken creëren en toewijzen, deadlines instellen en de voortgang bijhouden. Dankzij de intuïtieve interface van de tool kunnen teamleden gemakkelijk samenwerken en op de hoogte blijven. Met functies zoals taakafhankelijkheden, basislijnen, herinneringen en prioritering zorgt Zoho Projects ervoor dat teams op schema blijven en taken elke keer op tijd voltooien. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
De workflows van bob helpen bij het in kaart brengen van heldere processen, herinneren mensen aan aankomende projecten en houden realtime vooruitgang bij. Meer informatie over Bob
De workflows van bob helpen bij het in kaart brengen van heldere processen, herinneren mensen aan aankomende projecten en houden realtime vooruitgang bij. Geen knelpunten en geen verwarring meer. De toolkit voor managers regelt al het organiseren en herinneren, zodat jij je niet druk hoeft te maken over de kleine dingen. bob is de ideale oplossing voor bedrijven met meer dan 80 medewerkers. Meer informatie over Bob

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Meer informatie over Gladys
Gladys is software voor het beheer van samenwerkingsprojecten die productieve en creatieve functies combineert. Deze alles-in-één oplossing is de eenvoudigste manier om je project te volgen en teamwerk efficiënter te maken. Met de werkruimten van Gladys kun je moeiteloos communiceren, organiseren en samenwerken aan taken, bestanden, agenda's en videogesprekken. Bovendien vereenvoudigt de functie voor portfoliobeheer de manier waarop je je bedrijf beheert. Meer informatie over Gladys

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Zoho Sprints is een flexibele projectmanagementtool die Scrum-teams helpt bij het plannen en volgen en altijd klaar te zijn voor verandering. Meer informatie over Zoho Sprints
Zoho Sprints is een gratis online flexibele projectmanagementtool voor Scrum-teams. Voeg gebruikersverhalen toe aan je backlog, schat en prioriteer werkitems, blijf op schema met gepersonaliseerde scrumboards en swimlanes, krijg bruikbare inzichten uit snelheids-, burn-up- en burn-down-grafieken, werk samen met je team aan een sociale feed en plan je beoordeling en retrospectieve vergaderingen vanaf één plek. Meer informatie over Zoho Sprints

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
SpiraPlan is een turn-key Agile systeem voor programmabeheer in grote ondernemingen dat je helpt bij het plannen, beheren en traceren van al je programma's en resources. Meer informatie over SpiraPlan
SpiraPlan is de Agile programmabeheertool voor ondernemingen waarmee je je projecten, programma's, portfolio's en resources synchroniseert om ervoor te zorgen dat de juiste mensen het juiste werk doen om je doelen te bereiken. Met SpiraPlan kun je je taken, vereisten, problemen, risico's en code snel en eenvoudig beheren. SpiraPlan bevat een robuust taakbeheersysteem waarmee gebruikers taken kunnen definiëren, in soorten kunnen categoriseren, op map kunnen ordenen, aan teamleden kunnen toewijzen en de voortgang tot voltooiing kunnen volgen. Meer informatie over SpiraPlan

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Meer dan 1.000.000 teams gebruiken Trello wereldwijd als een taakbeheertool om vanaf elk apparaat doelen te plannen, organiseren en realiseren.
Tools vieren zelden het traject dat teams ondernemen om taken aan te pakken en hun doelen te bereiken, maar Trello doet dat wel door beloning en gemak toe te voegen aan het taakbeheerproces. Teams kunnen hun prestaties vieren met leuke en flexibele functies die intuïtief en eenvoudig zijn en een persoonlijk element stimuleren. Teams kunnen informatie transparant opslaan en volgen, betere vergaderingen organiseren en repetitieve taken automatiseren met een intuïtieve interface die het voor iedereen gemakkelijk maakt om te onboarden, allemaal vanaf hetzelfde platform. Meer informatie over Trello

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
Groepschat alleen is niet voldoende. Basecamp combineert *alle* tools die teams nodig hebben op één plek: berichtenborden, planningen, takenlijsten, groepschat, documenten en bestandsopslag en meer. In plaats van dat alles overal is verspreid, bevindt alles waar je aan werkt zich op één gestroomlijnde, georganiseerde plek. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven.
Asana is een tool voor taakbeheer die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Breng je teams samen en verenig je workflow. Creëer, werk samen en sla informatie op, allemaal op één plek.
Evernote Business brengt je teams samen. Creëer documenten, werk samen aan projecten en sla informatie op, allemaal op één plek. Teamleden kunnen notities en bestanden openen, bewerken, uploaden en delen vanaf elk apparaat – zelfs als ze offline zijn. Vind snel de informatie die je nodig hebt met krachtige zoekmogelijkheden en integraties met tools die je al gebruikt. Verenig je workflow met Evernote Business. Meer informatie over Evernote Teams

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Het eenvoudige ontwerp zonder code maakt het voor iedereen gemakkelijk om binnen enkele minuten workflows te creëren, waardoor IT tijd kan besteden waar het belangrijk is.
Geef je gebruikers en teams de mogelijkheid om herhaalbaar werk op hun eigen manier te automatiseren. Het eenvoudige ontwerp zonder code maakt het voor iedereen gemakkelijk om binnen enkele minuten workflows te creëren, waardoor IT tijd kan besteden waar het belangrijk is. Een flexibele interface en een reeks krachtige capaciteiten helpen je zowel eenvoudige taken als geavanceerde processen te automatiseren. Het resultaat: betere workflows zoals gestroomlijnde contentreview, gestandaardiseerde onboarding van medewerkers en versnelde contractgoedkeuringen. Meer informatie over Box

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Plan, beheer en volg de taken van je team op een platform dat speciaal is aangepast aan je unieke behoeften.
Bouw de perfecte taakbeheerder van je team, zodat je je werk eenvoudig kunt plannen, beheren en volgen, allemaal op één intuïtief platform. Integreer eerst alle tools die je al gebruikt met native integraties of een API. Voeg vervolgens automatisering zonder code toe, zodat je minder tijd besteedt aan het najagen van statusupdates en meer tijd aan het ondersteunen van je team. Uiteindelijk heb je dan de zichtbaarheid die je nodig hebt om echt de controle te krijgen over je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
ClickUp is een toonaangevende tool voor taakbeheer met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken.
Met functies zoals taken, subtaken, herinneringen, taakprioriteiten, urenregistratie, aangepaste weergaven, doelen, afhankelijkheden en aangepaste statussen, heeft ClickUp alles wat je nodig hebt om taken te beheren voor elk project of team. ClickUp is de perfecte tool voor taakbeheer die al je taakbehoeften samenbrengt in één app en wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber. ClickUp is ontworpen voor persoonlijk gebruik en teams van elke omvang en uit elke sector, en is een onmisbare tool voor taakbeheer. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot leider in collaboratief werkmanagement voor ondernemingen, door Deloitte op de lijst Fast 500 gezet, door 451 Research erkend vanwege technologische innovatie en visie. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Microsoft To Do is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen.
Microsoft To Do is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen. Meer informatie over Microsoft To Do

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met kant-en-klare sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden en meer.
Wrike is bekroonde software voor taakbeheer voor bedrijfsbrede teams. Het omvat geavanceerde beveiliging en volledige schaalbaarheid. Project-, product- en programmamanagers kunnen vooral profiteren van de functies met één klik voor Gantt-diagrammen, Kanbanborden, eenvoudig te gebruiken rapportage en geautomatiseerde taaktoewijzing en het delen van bestanden. Ontdek op maat gemaakte oplossingen voor je team, inclusief sectorspecifieke sjablonen, workflows en functies. Presteer beter dan ooit met Wrike. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Todoist is een eenvoudig maar krachtig takenlijstprogramma dat iedereen kan helpen zich te organiseren en de gemoedsrust te bewaren, ongeacht waar ze zijn of welk apparaat ze gebruiken. Van het plannen van grootschalige projecten tot het simpelweg onthouden om de huur te betalen, Todoist helpt dingen uit je hoofd en op je takenlijst te krijgen. Vertrouwd door meer dan 10 miljoen mensen en geprezen als een levensveranderende toepassing door The Guardian, USA Today, de New York Times, The Wall Street Journal, Forbes, Lifehacker en meer. Meer informatie over Todoist

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Notion is taakbeheersoftware die je notities, taken en wiki in één tool aan elkaar koppelt.
Notion is taakbeheersoftware die je notities, taken en wiki in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen.
Resource planning software vertrouwd door meer dan 3000 internationaal toonaangevende teams. Sinds 2012 helpt Float merken zoals BuzzFeed, Ogilvy, M&C Saatchi en Deloitte hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda, Outlook, Teamwork en Zapier. iOS- en Android-app voor onderweg. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Een populair online whiteboardplatform voor samenwerking voor het plannen, bijhouden en visualiseren van projecten en afhankelijkheden.
Miro is hét populaire whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 13 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Vereenvoudig je workflows, optimaliseer je dagelijkse routines en blijf gefocust op het bijhouden van resultaten en voortgang op het Miro-bord. Organiseer snel taken vanuit verschillende kanalen en breng ze in kaart op een digitaal whiteboard. Maak gebruik van krachtige integraties met Jira, Asana, Monday, Trello, Airtable en meer. Ga binnen enkele seconden aan de slag met behulp van meer dan 250 vooraf gemaakte sjablonen. Meer informatie over Miro

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Hubstaff biedt vertrouwd taakbeheer en volgen van medewerkers voor teams op afstand en in het veld. Facturering, rapportage, loonadministratie en meer.
Bestrijd inefficiëntie en werk beter met taakbeheer van Hubstaff. Registreer de tijd via eenvoudige apps voor desktop, web en mobiel, en beheer vervolgens taken, rapportage en meer via één dashboard. Hubstaff kan worden geïntegreerd met meer dan 30 apps, zodat je bedrijf efficiënter kan draaien, waaronder Jira, Asana, Github, Slack en Paypal. Bekijk het werk in realtime, volg de locatie met gps en geofences, identificeer obstakels en help je bedrijf vooruit. Beschikbaar voor Mac, Windows, Linux en iOS en Android. Meer informatie over Hubstaff

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer
Pak je takenlijst aan en veeg de chaos aan de kant met de toonaangevende cloudoplossing die door de meest bekende bedrijven in de sector wordt gebruikt.
Pak je takenlijst aan en veeg de chaos aan de kant met de toonaangevende cloudoplossing in de sector die door de grootste bedrijven wordt gebruikt om elk onderdeel van het ondernemingswerk te beheren. Met Workfront wordt het ideale proces gecombineerd met de zakelijke realiteit via projectgebaseerde takenlijsten die waardevolle statistieken automatisch in managementrapporten en dashboards verwerken. Naast taakbeheer en zichtbaarheid, kan Workfront je ook helpen bij het stroomlijnen van aanvragen, het plannen en prioriteren van projecten, het beheren van processen en het digitaal beoordelen van bedrijfsmiddelen. Meer informatie over Adobe Workfront

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Takenlijst
  • Subtaken maken
  • Terugkerende taken
  • Activiteiten volgen
  • Opdrachtenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Priorisering
  • Projectplanning
  • Documentbeheer

Kopersgids voor Taakbeheer software

Wat is taakbeheer software?

Taakbeheer is een essentieel onderdeel van projectbeheer dat bedrijven helpt een project te segmenteren in geassocieerde en opeenvolgende taken. Elke taak wordt individueel gepland, gedistribueerd, gepland en gecontroleerd. Taakbeheer software helpt teams samen te werken met behulp van functies zoals taakplanning, voortgangsrapportage en urenregistratie. Het helpt gebruikers bij het bijhouden van de tijd die ze aan elke taak besteden en helpt de belanghebbenden om hun projectdeadlines te halen. Extra functies van het taakbeheer systeem zijn onder meer budgetplanning, e-mailsynchronisatie, to-do-lijsten en taakherinneringen.

De voordelen van taakbeheer software

Taakbeheer software helpt bedrijven hun projectlevenscyclus te stroomlijnen, de mogelijkheden van plotselinge obstakels te minimaliseren en teamoverschrijdende communicatie en samenwerking te vereenvoudigen; dit alles bespaart bedrijven tijd en geld.

Specifieke voordelen omvatten:

  • Verbeterde productiviteit: een taakbeheer tool stelt projectmanagers in staat projecten op te delen in taken en subtaken. Elke taak kan worden toegewezen aan een specifiek individu of team en heeft een unieke set van doelen, KPI's en mijlpalen. Elk teamlid krijgt specifieke taken en verantwoordelijkheden toegewezen.
  • Geoptimaliseerd werkstroombeheer: een taakbeheer tool stelt bedrijven in staat de hele levensduur van een project te analyseren om knelpunten en tijdrovende activiteiten te identificeren die speciale aandacht nodig hebben. Dit helpt managers bij het stellen van prioriteiten en het plannen van taken, maar ook bij het efficiënt ontwerpen van de algemene projectstrategie voor een soepele uitvoering.

Algemene functies van taakbeheer software

  • Waarschuwingen/mededelingen: het volgen van de belangrijkste mijlpalen en informeren van belanghebbenden over nieuwe opdrachten, updates, fouten en prestaties.
  • Bewerken/bijwerken van taken: het bewerken en bijwerken van een taak op basis van de behoefte van het project of de beschikbaarheid van middelen.
  • Volgen van de voortgang van taken: het bijhouden van de voortgang van de taken gedurende de gehele levenscyclus en het in de gaten houden van de belangrijkste prestatie-indicatoren.
  • Plannen van taken: het plannen en toewijzen van taken aan individuen of teams. Dit omvat het instellen van een startdatum en een deadline bij het aanmaken van een taak.
  • Task tagging: het aanmaken van tags en labels voor taken en subtaken om ze te organiseren en te categoriseren, context toe te voegen en taakgerelateerde informatie te verzamelen.
  • Subtaken aanmaken: het opsplitsen van taken in kleinere, werkbare subtaken om taken op microniveau uit te voeren en te beheren.
  • Terugkerend taakbeheer: het creëren van taken en gebeurtenissen die worden herhaald op een specifieke tijd en dag gedurende een week, maand of jaar. Zo wordt voorkomen dat bedrijven overtollig werk opnieuw inplannen.
  • Tijdregistratie: het bijhouden van de collectieve tijd die alle belanghebbenden besteden aan de aan hen toegewezen taken.

Overwegingen bij de aankoop van taakbeheer software

  • Zakelijke behoeften: taakbeheer software biedt over het algemeen een verscheidenheid aan abonnementsmogelijkheden, van basis tot geavanceerd. De abonnementskosten nemen toe naarmate er meer functies worden toegevoegd. Bedrijven dienen hun belangrijkste functie-eisen te evalueren, prijsplannen voor meerdere producten te vergelijken en een product te kiezen dat zowel aan hun eisen als aan hun budget voldoet.
  • Marktspecifieke software: als het bedrijf handelt in een nichemarkt zoals de gezondheidszorg, marketing, logistiek of de bouw, kan er een taakbeheer systeem overwogen worden dat specifiek voor de specifieke markt(en) is ontworpen. Deze oplossingen helpen om taken te beheren en te rapporteren volgens de specifieke wettelijke vereisten en de naleving ervan, zonder extra kosten. (Raadpleeg dit Capterra-artikel over HIPAA-conforme projectmanagementoplossingen als voorbeeld).
  • AI en chatbots zijn de volgende grote ontwikkeling: met kunstmatige intelligentie (AI) geïntegreerd in de kernoplossing, kunnen kleine bedrijven nu de meeste van hun redundante workflows automatiseren. Chatbots kunnen cruciale workflows van het taakbeheer systeem automatiseren, waaronder automatische taaktoewijzingen, contentpromotie, het opbouwen van statusrapporten en nog veel meer.
  • Mobiliteit: hoewel mobiliteit al geruime tijd in het taakbeheer systeem bestaat, blijft het een belangrijke trend. Met de toenemende globalisering en mobilisatie van middelen zijn gebruikers op zoek naar mobiel-klare taakbeheer software waarmee ze de aan hen toegewezen taken kunnen bijhouden, schema's kunnen controleren, de voortgang kunnen volgen en de communicatie vanaf elke plek kunnen opvolgen.