Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software

Field service software

Field service software stelt organisaties in staat om middelen en medewerkers in de buitendienst te beheren en met hen te communiceren. Deze field service management systemen verhogen de productiviteit door constant contact mogelijk te maken tussen het verzendingskantoor en het offsite personeel. Ze verbeteren de klantervaring door buitendienstmedewerkers toegang te geven tot servicegeschiedenissen, kaartservices en planningstools, alsook de kennisbronnen van een organisatie. Gebruik Capterra om de juiste field service software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: onderhoudsbeheer software en software voor buitendienstbeheer.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Field service software met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven
242 resultaten
Verbeter het buitendienstbeheer met Gomocha: realtime tracking, efficiënte dispatch en verbeterde klanttevredenheid. Meer informatie over Gomocha
Het buitendienstbeheer van Gomocha transformeert de manier waarop bedrijven diensten op locatie beheren en biedt realtime tracking, slimme dispatch en naadloze klantcommunicatie. De oplossing is ontworpen voor efficiëntie en gaat de uitdaging aan om veldwerkzaamheden te coördineren, responstijden te verkorten en de servicekwaliteit te verbeteren. Bedrijven kunnen hun workflows optimaliseren, de stiptheid van technici waarborgen en de klanttevredenheid verhogen. Ideaal voor servicegestuurde bedrijven die op zoek zijn naar operationele uitmuntendheid. Meer informatie over Gomocha

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
EMPPLAN transformeert hele sectoren door mensen in staat te stellen diensten, verkoop en leads te stimuleren. Meer informatie over EMPPLAN
Zijn je werknemers en promotors op weg om het gloednieuwe energiedrankje te promoten? Of veroveren ze nieuwe mobiele klanten in de elektronicawinkel? Misschien zorgen ze voor de best mogelijke productpresentatie in de supermarkt of verzamelen ze adressen voor nieuwe klantenwerving? Vertegenwoordigen ze de producten van je klanten op beurzen of festivals of verspreiden ze flyers en weggeefacties? Dan is EMPPLAN de ideale partner om je gedurende de hele projectlevenscyclus te ondersteunen. Meer informatie over EMPPLAN

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
FieldBuddy is een cloud-oplossing om het uitvoeren van in- en externe servicewerkzaamheden te managen, van melding tot factuur. Meer informatie over FieldBuddy
FieldBuddy brengt het serviceproces onder controle, van melding tot facturatie. Geschikt voor binnen- en buitendienst. Workflows voor terugkerende werkzaamheden. Leest barcodes en QR-codes. Terugmelding van uren en spare parts op de tablet. Een pdf-factuur kan direct worden uitgeprint. Integreert met backoffice- en ERP-systemen. Enkele features: contracten, planning, technische documentatie en handleidingen, apparaathistorie, facturatie, materiaalbeheer met meerdere voorraadlocaties. Meer informatie over FieldBuddy

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Stroomlijn buitendienstactiviteiten met de alles-in-één FSM-software van Synchroteam. Gratis proefversie binnen < 1 min. Live ondersteuning. Meer informatie over Synchroteam
Beheer mobiele werkkrachten op efficiënte wijze, vereenvoudig je bedrijfsprocessen en optimaliseer de kosten met Synchroteam-software voor buitendienstbeheer. Synchroteam biedt tracering, planning, dispatch, kalender, taakbeheer, rapportage, CRM, tijdregistratie, facturering en kaarten. Cloudgebaseerde SaaS met mobiele iOS- en Android-apps. Integreert met Quickbooks en Zoho. Creëer binnen 1 minuut je gratis proefversie en zorg dat je goed georganiseerd bent met deze betaalbare, krachtige en aanpasbare oplossing voor de buitendienst. Live ondersteuning. Meer informatie over Synchroteam

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
GSMtasks optimaliseert en beheert je volledige mobiele wagenpark van chauffeurs, koeriers en technici. Meer informatie over GSMtasks
De moderne software voor leveringsbeheer van GSMtasks maakt het voor koeriers en technici gemakkelijk om hun lokale leveringen en taken te beheren en te analyseren. Er is een intuïtieve app voor chauffeurs, een realtime webdashboard voor dispatchers en voor klanten geautomatiseerde sms-meldingen en een functie voor het volgen van de chauffeur. De API ondersteunt integratie met je huidige systemen, inclusief CRM, magazijn, enz. Meer informatie over GSMtasks

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing. Meer informatie over Odoo
Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Alles-in-één-app om je bedrijf te runnen. Online klusboekingen, betalingsverwerking, facturering, planning en meer. Vraag je gratis demo aan!
Housecall Pro is een cloudgebaseerde app voor buitendienstbeheer waarmee serviceprofessionals hun bedrijfsprocessen en workflows kunnen automatiseren. De app is als nummer 1 beoordeeld en biedt een alles-in-één-oplossing voor bedrijfsmanagement waarmee serviceprofessionals hun hele bedrijf rechtstreeks vanaf hun smartphone kunnen runnen en laten groeien. Het platform bevat een breed scala aan functies zoals taakplanning, dispatch, automatische facturering, klantmeldingen per sms, betalingsverwerking, marketing, online boeken en nog veel meer! Meer informatie over Housecall Pro

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Jotform Enterprise biedt een alles-in-één platform voor buitendienstbeheer.
Beheer buitendiensttaken vakkundig met Jotform Enterprise. Verzamel en plan werkorders, ontvang betalingen, krijg feedback van klanten en nog veel meer. En ondertussen houd je de volledige controle over je gegevens met geavanceerde beveiligingsfuncties en volledig aanpasbare machtigingsinstellingen. Boek vandaag nog een demo en ontdek hoe je met Jotform Enterprise je bedrijfsprocessen kunt stroomlijnen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
KeepTruckin is het populaire platform voor wagenparkbeheer dat wordt vertrouwd door meer dan 500.000 chauffeurs en 55.000 wagenparken.
KeepTruckin is het populaire platform voor wagenparkbeheer dat wordt vertrouwd door meer dan 500.000 chauffeurs en 55.000 wagenparken. Volg voertuigen, aanhangwagens en andere bedrijfsmiddelen met realtime gps. Bescherm je bedrijf met veiligheidsscorekaarten voor de bestuurder en volledig geïntegreerde dashcams. Vereenvoudig de naleving met behulp van een populaire ELD-oplossing. Verhoog de operationele efficiëntie en verlaag de kosten met robuuste, intuïtieve KPI-rapportage. Meer informatie over Motive

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Online planning en agenda's, online delen van documenten en foto's, online wijzigen van bestellingen en selectiegoedkeuringen.
Buildertrend biedt geavanceerde, cloudgebaseerde software voor projectmanagement. Met bijna 1 miljoen gebruikers over de hele wereld geeft Buildertrend de bouwsector een betere manier om te bouwen. De software van Buildertrend helpt bouwprofessionals bij het bouwen van meer projecten en vermindert vertragingen, elimineert communicatiefouten en verhoogt de klanttevredenheid. De reeks functies staat klaar om je te helpen, van functies voor het begroten, plannen en wijzigen van bestellingen tot klantcommunicatie en documentbeheer. Meer informatie over Buildertrend

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Software voor cloudgebaseerd onderhoudsbeheer (CMMS) en enterprise asset management (EAM), beschikbaar vanaf elke locatie of apparaat.
Fracttal is het platform voor enterprise asset management voor het internet of things (IoT, internet der dingen). Fracttal is een complete oplossing van software en hardware die een combinatie biedt van machine-to-machine-communicatie (M2M), telematica en een krachtige technologie voor middelenbeheer. Met Fracttal kunnen bedrijven hun uitdagingen voor de prestaties van bedrijfsmiddelen oplossen. Hierdoor kunnen ze de uitvaltijd verminderen en de productiviteit verhogen, waardoor ze efficiënter kunnen werken dan ooit tevoren. Meer informatie over Fracttal

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte software voor buitendienstbeheer voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De toepassing van UpKeep voor buitendienstbeheer is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. 100% gratis downloaden en aanmelden. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Cloudgebaseerde tijdklokoplossing die rapporten vooraf invult voor de loonlijst. Werknemers kunnen op hun desktop of mobiele apparaten inklokken.
In- en uitklokken is intuïtief voor je werknemers, en het is voor jou gemakkelijk om uren te bekijken en te exporteren. Werknemers kunnen inklokken met een browser of de Google-, iOS-, en Android-apps. Je kunt zien wie er werken, wat hun GPS-positie is, of beperken waar ze kunnen in- en uitklokken. Integratie met QuickBooks, ADP, Paychex en SurePayroll en export naar Excel is mogelijk. Geavanceerde functies zoals het bijhouden van opgebouwd PTO, afronden van in- en uitklokken, projectcodes, QR-codes, automatische pauzes en SSO zijn allemaal opgenomen in de cloudgebaseerde klok. Meer informatie over Buddy Punch

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Bluebeam Revu introduceert veelgevraagde nieuwe functies en verbeteringen voor het automatiseren en versnellen van kritieke werkprocessen.
Bluebeam Studio biedt een pdf-oplossing voor gebruikers die pdf-bestanden willen maken, bewerken en markeren en in realtime of op elk moment met projectpartners willen samenwerken. Meer informatie over Bluebeam Revu

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven met een buitendienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Laat je kleine bedrijf groter lijken met de software van Jobber. Jobber helpt duizenden bedrijven met een buitendienst om hun bedrijf te verbeteren en te laten groeien. Stel offertes op, plan taken in en factureer klanten; optimaliseer routes, volg teams en dispatch ze; waarschuw en communiceer met klanten; synchroniseer automatisch met je accountingsoftware; dit alles vanaf kantoor of in het veld. Je wordt sneller betaald en ziet er professioneler uit dan ooit. Bovendien helpt de gratis toegewijde ondersteuning van Jobber je bij elke stap. Meer informatie over Jobber

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
De wagenparkbeheersoftware van Verizon Connect voor kleine tot middelgrote bedrijven met een wagenpark van 5 of meer voertuigen.
Verizon Connect Work helpt je je mobiele medewerkers op een efficiëntere manier te beheren. Deze oplossing geeft je de controle over je planningen, facturen en offertes door ze naar de cloud te verplaatsen. Verzamel relevante informatie zoals locatiegegevens, foto's en handtekeningen van klanten, terwijl je je technici voorziet van software die compatibel is met hun smartphones en tablets. Taken kunnen worden aangepast aan de behoeften van elke werkorder en kunnen worden toegevoegd, bijgewerkt, opnieuw toegewezen en gesynchroniseerd met je back-office. Meer informatie over Verizon Connect

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor servicebeheer om alles te automatiseren, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is een eenvoudige en krachtige softwareoplossing voor je buitendienstbedrijf waarbij alles wordt geautomatiseerd, van het eerste klantcontact tot uitbetaling. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. De beste tools zijn verpakt in een uiterst eenvoudig te gebruiken en betaalbaar pakket waarvoor geen grote investering vooraf is vereist. Bovendien zijn er interne productexperts beschikbaar om je meteen aan de slag te helpen. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media.
Met Service Cloud ondersteun je klanten op ieder kanaal, op elk moment. Help je serviceteams efficiënter te werken met geïntegreerde AI en chatbots. Laat je klanten gebruik maken van selfserviceportals voor directe ondersteuning, waar ze ook zijn. Van out-of-the-box tot volledig aanpasbare service: vind de beste oplossing die past bij jouw bedrijf. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Weave is een communicatieplatform dat bedrijven helpt contact te leggen met de mensen die ze bedienen.
De software van Weave stroomlijnt kantoorwerk in één hub. Het stelt bedrijven in staat alles intuïtief te beheren, van klantinformatie tot online bedrijfsrecensies. Vorm duurzame relaties met klanten door middel van functies zoals tweerichtings-sms'jes en eenvoudig opnieuw boeken. De oplossingen voor kantoren zijn zo uitgebreid dat de praktijken vaak zeggen dat ze niet weten hoe ze ooit zonder functioneerden. Het doel van het platform is om het beheer van je kantoor te vereenvoudigen, zodat je je kunt concentreren op wat het belangrijkst is. Meer informatie over Weave

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
inFlow helpt je om tools, onderdelen en doorlopend werk vanaf overal bij te houden. Werk de voorraad in realtime bij, op kantoor of in het veld.
inFlow voorraadsoftware is een eenvoudige manier om je buitendienstgebaseerde bedrijf te runnen en beheren. Als je meerdere projecten en werkterreinen tegelijk beheert, kun je de zaken gemakkelijk uit het oog verliezen. Met de mobiele apps van inFlow maak je voorraadaanpassingen door eenvoudig te tikken of te scannen. Je kunt je voorraad bijwerken terwijl je het uit de schappen haalt, en grote foto's zorgen ervoor dat je het juiste product krijgt. Klik op Website bezoeken om nu je gratis proefversie van 14 dagen te krijgen. Meer informatie over inFlow Inventory

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Online en lokale oplossing die bedrijven helpt met gegevensbeheer, voorspellende modellen, geocodering, planning en meer.
Geïntegreerde verzameling van GIS-softwareproducten; biedt een op standaarden gebaseerd platform voor ruimtelijke analyse, gegevensbeheer en kaarten. Meer informatie over ArcGIS

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Stroomlijn je servicebedrijf met de app voor ramingen, planning van werkorders en facturering. Gratis proefversie met volledige toegang.
Met RazorSync software voor buitendienstbeheer kun je je bedrijf beheren vanaf een telefoon, tablet of computer op kantoor. Bekijk werknemers en projecten op een kaart, plan en dispatch werknemers via sms of e-mail en verkort de betalingscyclus met facturering vanaf de werklocatie. Klantendossiers worden automatisch bijgewerkt in QuickBooks, waardoor invoer en fouten door de back-office worden gereduceerd. Al je gegevens worden opgeslagen in de cloud met toegang vanaf elk mobiel apparaat. Klanten melden hogere facturen, omzet en klanttevredenheid. Meer informatie over RazorSync

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer
Krachtige en effectieve tools voor taakbeheer, contactbeheer en projectmanagement verpakt in een eenvoudig te leren en gebruiksvriendelijke interface.
JobNimbus is perfect voor dakdekkers, verbouwers, restaurateurs en meer, en bespaart je tijd en geld met tools voor project-, contact- en taakbeheer verpakt in een gebruiksvriendelijke interface. Met JobNimbus kun je moeiteloos je verkoop- en opdrachtpijplijnen volgen. Creëer ramingen en facturen, maak werkfoto's, wijs werkorders toe, creëer en deel documenten, plan taken, bekijk gedeelde agenda's, verzend materiaalbestellingen, volg betalingen en meer. Genereer krachtige live rapporten om alles inzichtelijk te maken. Web, iOS, Android. Meer informatie over JobNimbus

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Factureren
  • GPS
  • Contactendatabase
  • Online tijdklok
  • Offertes
  • Voorraadbeheer

Kopersgids voor Field service software

Field service software stelt bedrijven in staat hun mobiele arbeidskrachten te beheren en met ze te communiceren terwijl de werknemers in het veld zijn. Field service oplossingen verbeteren de productiviteit van werknemers en de klantervaring doordat constant contact tussen het personeel in het veld en hun dispatch-kantoor mogelijk is, en de software biedt toegang tot klantinformatie, servicegeschiedenis, planning tools en een organisatie-brede kennisbank.

Een field service systeem beheert workflows door het verminderen van papierwerk, het afhandelen van dispatch-problemen, het markeren van dringende verzoeken, het afstemmen van de vaardigheden van de technicus op de taakvereisten en het beheersen van brandstofverbruik door het volgen van geoptimaliseerde routes. Deze systemen worden voornamelijk gebruikt door bedrijven in de servicesector (bijv. loodgieters, schoonmaakdiensten en verwarming-, ventilatie- en airconditioningbedrijven).

De voordelen van field service software

  • Verbeterde klanttevredenheid: een field service systeem verbetert de coördinatie tussen de teamleden om organisaties te helpen de responstijden voor serviceverzoeken te verkorten. Managers kunnen de klantenservice verbeteren door de technicus in het veld te identificeren die het snelst de locatie van een klant kan bereiken en de kennis en vaardigheden heeft die nodig zijn om vragen/kwesties van de klant af te handelen.
  • Realtime zichtbaarheid van informatie: met een field service systeem kunnen bedrijven de locatie van de werknemer, de klantgeschiedenis, de taakstatus en de informatie over middelen in realtime volgen, wat helpt om de activiteiten soepel te laten verlopen. Deze informatie kan ook worden gedeeld met de medewerkers van het kantoor om taken toe te wijzen of afspraken opnieuw in te plannen als een medewerker niet beschikbaar is.
  • Automatisering van de activiteiten: een field service systeem automatiseert routinematige bedrijfsactiviteiten, zoals het opstellen van facturen en offertes, het bijhouden van tijd en aanwezigheid, communicatie met de klant en beheer van terugkerende taken. Deze automatisering voorkomt inefficiëntie als de eisen van de klant veranderen, waardoor managers tijd hebben om zich te concentreren op de productiviteit van het team.

Algemene functies van field service oplossingen

  • Dispatching: het toewijzen van veldtechnici aan serviceverzoeken van klanten en het volgen van hun locatie in realtime.
  • Mobiele toegang: het in staat stellen van werknemers om foto's te nemen, streepjescode op locatie te lezen en geoptimaliseerde routes naar de werklocatie te bekijken. De software kan ook de handtekeningen van klanten registreren en een dynamische prijsstelling voor onderdelen bieden.
  • Planning: het bieden van een interface op basis van slepen en neerzetten om taken te prioriteren en toe te wijzen aan technici. Gebruikers kunnen planningsregels instellen voor de toewijzing van taken en gegevens synchroniseren om de taakstatus te bekijken.
  • Beheer van werkbonnen: het gebruiken van vooraf ingestelde sjablonen om werkbonnen aan te maken, toe te wijzen, opnieuw toe te wijzen of te verwijderen. Technici kunnen klanten ook laten aftekenen na het voltooien van de taak.
  • Database met contactpersonen: het verstrekken van een doorzoekbare database waarin klanteninformatie en gegevens over bruikbare apparatuur worden opgeslagen. Gebruikers kunnen aangepaste velden toevoegen om aan hun zakelijke behoeften te voldoen.
  • Betalingen op locatie: het bieden van integratie met betalingsverwerkende partners om online betalingen te accepteren.
  • Bijhouden van servicegeschiedenis: het bijhouden van de geschiedenis van de klantenservice om technici te helpen bij het oplossen van nieuwe problemen en het bekijken van eerdere acties.

Overwegingen bij de aankoop van field service oplossingen

  • Configuratie en aanpassingsopties: hoewel alle servicegerichte bedrijven te maken hebben met werkbonnen, projecten, contracten en mobiele arbeidskrachten, verschillen de bijbehorende processen van bedrijf tot bedrijf. Kijk bij het zoeken naar een field service systeem naar een oplossing die het mogelijk maakt om wijzigingen aan te brengen op basis van de zakelijke behoeften, zoals de mogelijkheid om aangepaste factuurvelden, rapporttype en beschikbaarheid toe te voegen en aangepaste workflows te genereren, en white label functionaliteit om te voldoen aan de eisen van het merk.
  • Integratie met andere tools: aangezien de meeste bedrijven meerdere softwareoplossingen gebruiken om hun dagelijkse activiteiten te beheren, is integratie met bestaande tools een belangrijke overweging bij het selecteren van een field service systeem. Voorafgaand aan de aanschaf van een field service systeem moet worden verzekerd dat het naadloos aansluit op de bestaande systemen en dat de klantgegevens, personeelsgegevens en voorraadniveaus naadloos kunnen worden gesynchroniseerd.
  • De impact van chatbots op field service software: momenteel zoeken buitendienstmedewerkers naar klantinformatie door handmatig door de softwareoplossingen van hun bedrijf te navigeren. In de komende jaren zal de adoptie van sprekende gebruikersinterface technologie in field service systemen technici in staat stellen om in realtime met chatbots te communiceren; de bot kan de klantgegevens en servicegeschiedenis van de apparatuur direct doorzoeken. Chatbots vereenvoudigen ook de planning door klanten serviceverzoeken te laten boeken via chat in plaats van via de telefoon, en door automatische realtime meldingen, herinneringen en pushmeldingen naar klanten en werknemers te sturen.
  • Voorspellend onderhoud met behulp van IoT (Internet of Things) en AI (Artificial Intelligence): voorspellend onderhoud helpt bedrijven om de reparatiekosten te verlagen, stilstand van apparatuur te voorkomen en onderhoudsovereenkomsten na te komen. In het kader van de toenemende toepassing van IoT- en AI-technologie, brengen sensoren die in de apparatuur van een bedrijf zijn geïnstalleerd gegevens over de toestand van de machines in realtime over naar de cloud. Met behulp van IoT- en AI-tools kunnen bedrijven toegang krijgen tot deze gegevens en deze analyseren om de machinecondities te voorspellen en preventief onderhoud te plannen.